Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Leena Romu väittelee Kati Kovácsin sarjakuvista (05.10.2018 klo 18:47:19)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
23.10.2018, klo 09:18:16

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
467745 viestiä 10415 aihetta kirjoittanut 7324 jäsentä. Uusin jäsen: VaultDweller
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Kvaakin porukka ja sisältö
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaakin porukka ja sisältö  (Luettu 33386 kertaa)
Ossi Hiekkala
Archipictor
Galleriataiteilija
Poissa

archipictor.com

« Vastaus #75 : 22.08.2016, klo 13:55:48 »

Onhan tästä foorumista kyllä syntynyt mielikuva sellaisesta Tex Willereihin ja Aku Ankkoihin keskittyneestä poikakerhosta. Keskustelu ei ole aina ollut erityisen sovittelevaa tai kannustavaa, vaikka pahimmilta ylilyönneiltä on toki säästytty. En ihmettele, miksi moni tekijä ei ole halunnut osallistua, vaikka juuri heidän panoksensa luultavasti nostaisi keskustelun kiinnostavuutta.

Eri tekijä- ja lukijaryhmät ovat myös löytäneet sosiaalisesta mediasta omat kanavansa, eikä niitä samoja keskusteluja siirry tänne.
tallennettu

J Lehto
Ulvova molopää
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #76 : 23.08.2016, klo 09:18:13 »

Tekjät ja muut alalla toimijat ovat FBssä, sehän tiedetään.
Mutta! Eikö suomessa ole enää laaja-alaisempia
sarjakuvan harrastajia? Vai hävisikö sekin ryhmä täältä?
Miksi?

tallennettu
Ossi Hiekkala
Archipictor
Galleriataiteilija
Poissa

archipictor.com

« Vastaus #77 : 23.08.2016, klo 10:17:10 »

Miksi?

Ehkä hekin haluavat olla siellä missä tekijätkin?
tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #78 : 23.08.2016, klo 10:58:54 »

Mutta mä oon ihmetellyt, että esim. Liken Blueberry-integraalista näyttää olevan kiinnostunut "Suomessa" viisi henkilöä (kvaakin perusteella pääteltynä). Giraudin tai Charlierin kanssahan ei voi jutella ees facebookissa.
No, ehkä jengillä ei ole vaan tarvetta kommunikoida toisten fanien kanssa. Tässä mielessä Kvaakin Tex Willer-poppoo on piristävä poikkeus.

Aikoinaan kun huomasin Kvaakin olemassaolon, niin minua kiinnosti/ilahdutti nimenomaan muut harrastajat. Mä en ole koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut itse sarjakuvantekijöistä vaan sarjakuvista.

Ilahduttavaa on ollut huomata, että Voro-arvosteluni on lukenut n. 200 ihmistä (tai ainakin se on saanut noin paljon klikkauksia Smiley ). Eli kyllä täällä näyttäisi ainakin jonkin verran ihmisiä pyörivän vaikkeivät mitään kirjoittelekaan.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, klo 11:05:52 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #79 : 23.08.2016, klo 11:08:49 »

Kun olen opiskelun puitteissa joutunut/saanut olla nuorison parissa, niin olen saanut kuulla mm. että tänne kirjoittaakseen pitäis olla joku asiantuntija.
tallennettu
J Lehto
Ulvova molopää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #80 : 23.08.2016, klo 11:10:19 »

Ehkä hekin haluavat olla siellä missä tekijätkin?

Itsekin olen nykyään enimmäkseen FBssä
mutta en ole vielä löytänyt mitään suomenkielistä
ryhmää jossa keskusteltaisiin esim eurooppalaisista
sarjakuvista. Ja alan aktiivitoimijatkin tuntuvat
näkemissäni säikeissä haltioituvan Karvisesta ja Meiju Suvaksesta.

Tarviiko olla kuinka kova tekijä että pääsee
vihittyjen piiriin?
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #81 : 23.08.2016, klo 11:15:16 »

Ilmeisesti tuollaiselle ryhmälle olisi tilausta?

edit.
Liittyisin heti toki itsekin (jos minut vain hyväksyttäisiin ryhmään).

Facessa tosin samanaikainen keskustelu sadoista eri sarjakuvista ei liene yhtä kätevää kuin Kvaakissa.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, klo 11:18:00 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #82 : 23.08.2016, klo 13:05:15 »

Itsekin olen nykyään enimmäkseen FBssä
mutta en ole vielä löytänyt mitään suomenkielistä
ryhmää jossa keskusteltaisiin esim eurooppalaisista
sarjakuvista. Ja alan aktiivitoimijatkin tuntuvat
näkemissäni säikeissä haltioituvan Karvisesta ja Meiju Suvaksesta.

Eihän se ryhmän tekeminen paljoa vaadi, muutaman klikkauksen. Siitä vaan perustamaan ja sitten kutsumaan väkeä.
tallennettu

J Lehto
Ulvova molopää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #83 : 23.08.2016, klo 13:21:19 »

Eihän se ryhmän tekeminen paljoa vaadi, muutaman klikkauksen. Siitä vaan perustamaan ja sitten kutsumaan väkeä.

Olisiko täällä enemmänkin kiinnostusta?
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #84 : 23.08.2016, klo 13:57:52 »

Eihän täällä ole enää ketään.  Smiley

edit
Ja kuten sanoin, Facessa on aika hankalaa jutella monesta jutusta samaan aikaan. Mielestäni.
Jos saa valita, niin mieluummin vaihdan ajatuksia täällä kuin Facebookissa.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, klo 13:59:51 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
KaiketsuZ
Jäsen
Poissa

« Vastaus #85 : 23.08.2016, klo 14:04:12 »

Miksi?

Sarjakuvaharrastajia jonkin verran IRL tuntevana - Kvaakilla tuntuu olevan aika kova maine kaavoihinsa kangistuneena, huumorintajuttomana muutaman naavaparran keskinäisenä keskustelufoorumina. Muistelkaa Barksin tarinaa "Kittiä kanssa!", varsinkin viimeistä ruutua. Kvaakin syvin olemus tiivistyy siinä.

Facessa tosin samanaikainen keskustelu sadoista eri sarjakuvista ei liene yhtä kätevää kuin Kvaakissa.

"Ei liene yhtä kätevää" on aika lievä ilmaus. Facebook on tarkoitettu lähinnä hetkelliseen lyhyeen viestittelyyn eikä vanhoja keskusteluja ole tarkoituskaan aktiivisesti selailla jälkeenpäin. Lyhytjänteisyyteen perustuvat sosiaaliset mediat eivät ole koskaan itselle tuntuneet vaivan arvoisilta, mutta sinänsä ei yllätä että porukkaa siirtyy sinne. Itse siirtyisin toiselle foorumille, jos sellainen mahdollisuus olisi. Hämmentävää kyllä BD:t eivät herätä juuri mitään keskustelua englanninkielisillä foorumeilla, vaikka julkaisujen määrä vaikuttaisi todella nousujohteiselta.
tallennettu
J Lehto
Ulvova molopää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #86 : 23.08.2016, klo 14:16:17 »

Itse olen vasta kuluvana kesänä alkanut
toden teolla käyttämään FBtä. Parissa ryhmässä
missä olen ollut, on ollut ihan korkeatasoistakin keskustelua
ja pitkiä puheenvuoroja, ja tietty siinä ohessa myös hulluttelua
ja meemejä jne

Voisihan tuota kokeeksi sarjakuvaryhmänkin laittaa
pystyyn. Toivoisin kuitenkin että joku toinenkin lähtisi
hankkeeseen kanssamoderaattoriksi. YVtä minulle jos uskallus
riittää.
tallennettu
Pässi
Nukkuja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #87 : 23.08.2016, klo 15:47:34 »

Elitistifoorumilla käytiin kesän alussa samanlaista itsetutkiskelua. Ajatukset olivat samankaltaisia, eli somea syytettiin, mutta sukupolvikysymys nousi myös esiin. Perinteinen internetin keskustelupalsta-kultuuri, jota Kvaak edustaa on jo aika vanha eli meidän keski-ikäisten juttu. Nuori polvi ei tunne tätä omakseen ja aikuisilla on elämä vienyt kiinostuksen muihin kohteisiin: perheet, duunit, ym.
tallennettu

Hei, kuulittekstota? Ton torven torvi panee "bää bää"!
1978 villiä metsää
Jäsen
Poissa

« Vastaus #88 : 23.08.2016, klo 16:36:48 »

Ilahduttavaa on ollut huomata, että Voro-arvosteluni on lukenut n. 200 ihmistä (tai ainakin se on saanut noin paljon klikkauksia Smiley ). Eli kyllä täällä näyttäisi ainakin jonkin verran ihmisiä pyörivän vaikkeivät mitään kirjoittelekaan.

Olen jonkin verran seurannut kommentin kirjoitettuani käykö sitä kukaan lukemassa, kun on ollut niin hirveän hiljaista. Yllättäen monin verroin enemmän ihmisiä kuin täällä on keskustelijoita. Eli suhteellisen hullunkurinen tilanne: täällä ei ole päivän aikana paljoakaan päivityksiä, mutta mainosarvo jollekin jutulle on varsin näkyvä.

Siksi kynnys kirjoittaa jotain tänne saattaa olla korkea. Toista oli silloin kun merkittävä osa sarjakuvaväkeä oli tänne kotiutunut. Nyt jäljellä ovat vain me "julkkikset" ja silloin kun saadaan riita jostain aikaiseksi, niin Big Brother-talossa tapahtuu, heh.
tallennettu
Gothicus
Jäsen
Poissa

« Vastaus #89 : 23.08.2016, klo 17:39:29 »

No eipä täällä sitä riitaakaan niin kovin helposti pääse syntymään. Jos satut ilmaisemaan Kvaakin yleisestä linjasta poikkeavan mielipiteen, tukkivat modet suusi heti alkuunsa. Paitsi nettisoturi Curtvilen tapauksessa, joka saa solvata ja aukoa päätänsä niin paljon kuin lystää ilman seurauksia. Lellari. Mutta hyvä niin, turha riitely on pöhköä.
tallennettu

"Ihminen on ihmiselle kettu."
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: