Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Kaapuveikko 27 vuotta (04.08.2019 klo 07:10:39)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.10.2019, klo 12:52:18

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
477484 viestiä 10489 aihetta kirjoittanut 7432 jäsentä. Uusin jäsen: ZohnT
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Kvaakin porukka ja sisältö
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaakin porukka ja sisältö  (Luettu 40379 kertaa)
Leo
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #60 : 08.03.2004, klo 18:28:29 »

Sinisalolla oli paljon asiaa, ja kaikki täyttä totta!
Monesta kohtaa tunsin itseni, minä en seurannut foorumia viikkoja ennen viestien kirjoittamista Tongue

Toivottavasti minun teksteihini ostanaan "suhtautua" Grin
tallennettu
O.K.
Jäsen
Poissa

« Vastaus #61 : 09.03.2004, klo 13:52:48 »

Kyllä pitää vielä omakin lusikka soppaan sotkea.

Minä en ole kovin kauaa vielä Kvaakissa pyörinyt. Ensitutustumisen jälkeen paikka vaikutti sen verran mielenkiintoiselta, että kirjauduin ja melko pian alkoin sorkkia ketjuihin omia mielipiteitäni.

Alussa pidin monet vakiokeskustelijat vaikuttivat suhtautuvan puritaanisesti ja ylikriittisesti toisten kommentteihin, mielipiteisiin ja esittelytöihinkin. Mutta sain huomata, että kyse on paikan kielestä ja vakavasta suhtautumisesta sarjakuvaan. Näille ihmisille sarjakuva on tärkeä asia - niin minullekin. Mutta moni uusi tulokas saattaa säikähtää avointa kritiikkiä ja mielipiteiden teilaamista.

Minä kuulun kvaakille hyvin potentiaaliseen käyttäjäryhmään. Olen alle kaksikymppinen sarjakuvia mielellään lukeva ja satunnaisesti tekevä mies, jonka tuotokset eivät ole suurta julkisuutta tavoittaneet. Minunkaltaisiani "sarjakuvaharrastajia" varmasti vieläkin riittää, niitä on ollut koko sarjakuvan historian ajan. Me putoamme kuitenkin hieman väliin monissa keskusteluissa:

Olemme sen verran kypsiä, että keskustelu Akun uusimmista käänteistä ei ole enää kovin hedelmällistä. Emme ole valveutuneita keräilijöitä, jotka tuntisivat kovin laajalti sarjakuvaa.
Minun ikäluokkaani ei välttämättä enää kuulu perinteiset amerikkalaiset syndikaattisarjakuvat; itse en esimerkiksi ole niitä juurikaan lukenut vaikka periaatteessa tuttuja sarjat ovatkin.

Emme ole varsinaisia tekijöitäkään, vaikka vapaa-aika kuluisikin piirtelyyn ja piirtelyyn ja piirtelyyn... Joten emme osaa ottaa kantaa varsin syvällisesti tekemiseen liittyviin ongelmiin.
Silti sarjakuva on eräänlainen uskonto, jonka piileviin voimiin on halu uskoa ja jonka tutkimatomia rajoja on pakko samota.

Ja siinä Kvaak on aivan loistava työväline - monien muiden joukossa.

Kivi kaipaa pesäeroa ammattilaisten ja aloittelijoitten viestiketjuille. Tottakai mukaan saa ja pitäisikin tulla analyyttisempiä keskusteluja, kun nyt aletaan päästä enimmästä lörpöttelystä. Mutta silti olisi hyvä pitää siltoja auki eritasoisten harrastajien välillä, ettei keskustelu jakaannu eliittiin ja harrastelijoihin. Uudet tulevat tekijät pitää saada mukaan hyödyllisiin keskusteluihin tai muuten he kaikkoavat, koska eivät viihdy juupaseipäs-keskusteluissa, ja silloin kvaak menettää yhden tärkeistä funktioistaan, joka on uuden tekijäsukupolven kasvattaminen. Sillä kasvamassahan me monet täällä olemme, imemässä vaikutteita ja oppimassa uusia näkökulmia.

Enemmän vielä kaipaisen Lehtisen Leon kaltaisia, sarjakuvantekoa vasta aloittelevia nuoria, jotta uusi tekijäsukupolvi oppisi jo varhain syvällisemmän ja rohkeamman lähestymistavan sarjakuvaan. Mutta se vaatii avointa ja lämmintä keskustelua, johon osallistuvat niin aloittelijat, pitkän linjan sarjakuvatyöläiset kuin me hurahtaneet idealistitkin.

Keskustelun taso on tällä haavaa hyvä, mutta se johtuu osaksi siitäkin, että foorumin ovat löytäneet ensiksi ne "sarjakuvafanaatikot", josta toisaalla on puhuttu. Kun mukaan tulee tavoitteiltaan vaatimattomampia käyttäjiä, keskustelua on ryhdyttävä luultavasti ohjailemaan voimakkaammin, mikäli keskustelun hedelmällisyys ja hyödyllisyys halutaan säilyttää. En silti missään nimessä kiroa uusia tulokkaita, sillä kasvavasta joukosta lopulta luultavasti karsiutuvat pois satunnaiset surffailijat ja jäljelle jää elävä sarjakuvayhteisö. Toivottavasti. Kiitos.
tallennettu

[kivi]
Toimittaja
**
Poissa

Akvaarious.

« Vastaus #62 : 09.03.2004, klo 15:45:55 »

Kivi kaipaa pesäeroa ammattilaisten ja aloittelijoitten viestiketjuille.
...
Kun mukaan tulee tavoitteiltaan vaatimattomampia käyttäjiä, keskustelua on ryhdyttävä luultavasti ohjailemaan voimakkaammin, mikäli keskustelun hedelmällisyys ja hyödyllisyys halutaan säilyttää.

Ensinmainittua en kaipaa, vaan tavoitteeni on tuo, jonka itsekin totesit jälkimmäisessä kohdassa. "Ottaa luulot pois" satunnaisilta kävijöiltä; ei paljon, mutta sen verran että he joutuvat miettimään, haluavatko olla täällä, vai menisivätkö sittenkin ennemmin www.demi.fi -foorumille:-)

Jos he kokevat puisevasta ja professionaalista jorinasta huolimatta tämän alueen tervetulleeksi, tervetuloa! Mutta tavoite on tehdä selväksi, että täällä puhutaan sitten kanssa sarjakuvasta, ja se on vakava asia. Kuten onkin.

Tietysti mulla on myös ihan itsekäs toive yllyttää käymään sellaisia keskusteluja, joita itse haluan seurata...
;-)
tallennettu
MMikael
Jäsen
Poissa

« Vastaus #63 : 09.03.2004, klo 16:11:31 »

Forumi on asiallinen moneen muuhun verttuna ja mielenkiintoinen varsinkin kun se on niin tekijöillekuin lukijollekin suunnattu.
Toinen mielenkiintoinen ero ainakin niihin mitä itse seuraan on se että täällä on paljon ihmisiä joilla on kirjoitus halluussa ainakin vastausten pituudesta päätellen.  Smiley
tallennettu
O.K.
Jäsen
Poissa

« Vastaus #64 : 09.03.2004, klo 16:13:08 »

Hyvä Kivi, kun selvensit. Minä kärjistin ja puhuin vähän ohi.

Ehkä kannattaisi todella pistää alulle niitä keskusteluja, joita kaipaat. Tuolla foorumissa kun ei vielä kovin "syvällisiä" (taas tuo kirottu sana) threadeja ole. Olisi mukava yrittää tuoda oma vaatimaton panoksensa analyyttiseenkin keskusteluun, sellaisen aloittaminen on vain meille alokkaille hieman vaikeaa...
tallennettu

O.K.
Jäsen
Poissa

« Vastaus #65 : 09.03.2004, klo 16:16:13 »

Forumi on asiallinen moneen muuhun verttuna ja mielenkiintoinen varsinkin kun se on niin tekijöillekuin lukijollekin suunnattu.
Toinen mielenkiintoinen ero ainakin niihin mitä itse seuraan on se että täällä on paljon ihmisiä joilla on kirjoitus halluussa ainakin vastausten pituudesta päätellen.  Smiley

No, puolet sarjakuvantekijöistä kun on ensisijaisesti tarinankertojia... sitä juttua riittää monilla yli tarpeen. Tarvittaessa.
tallennettu

ana
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #66 : 10.03.2004, klo 15:43:00 »

Niinkuin monet jo minua aikaisemmin ovat sanoneet jo tässä threadissä niin asiallista juttua on eikä peeloja ole näkynyt Smiley

Kirjoittelisin ummet ja lammet monestakin aiheesta joita täällä pyörii, mutta huomaan mielenkiintoiset aiheet liian myöhään jolloin kaikki mitä itse haluaisin sanoa on jo sanottu... silloin en enää viitsi kommentoida... lisäksi olen huono arvostelemaan muiden töitä ja kommentoimaan muiden juttuihin...
toisaalta... Ana on narsistinen henkilö, joka puhuu mielellään itsestään kolmannessa persoonassa.
tallennettu

Hanna
Jäsen
Poissa

« Vastaus #67 : 10.03.2004, klo 16:11:45 »

Kirjoittelisin ummet ja lammet monestakin aiheesta joita täällä pyörii, mutta huomaan mielenkiintoiset aiheet liian myöhään jolloin kaikki mitä itse haluaisin sanoa on jo sanottu... silloin en enää viitsi kommentoida...

Samma här Undecided
tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #68 : 11.03.2004, klo 00:06:39 »

Kirjoittelisin ummet ja lammet monestakin aiheesta joita täällä pyörii, mutta huomaan mielenkiintoiset aiheet liian myöhään jolloin kaikki mitä itse haluaisin sanoa on jo sanottu... silloin en enää viitsi kommentoida...

Samma här Undecided

Säästyttepähän siltäkin vaivalta ja voitte käyttää aikanne johonkin viksumpaan Wink. Mulla meni jossakin vaiheessa vähän liikaa aikaa tällä foorumilla. Nyt olen vähän rauhoittunut (joo... niin varmaan...).

8)
tallennettu

Axuz
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #69 : 11.03.2004, klo 00:38:43 »

Mulla meni jossakin vaiheessa vähän liikaa aikaa tällä foorumilla. Nyt olen vähän rauhoittunut (joo... niin varmaan...).

Huomasin itsessäni aivan saman asian. Erityisen vilkasta se oli juuri tuon Kemin kisan maininkien aikaan, juuri silloin, kun olisi itse asiassa ollut kaikkein vähiten aikaa tehdä mitään muuta kuin piirtää. Naurettavan lapselliseks meni meikäläisen touhu, kun piti noin viidentoista minuutin välein käydä päivittämässä uusi sivu näyttöön, josko tänne olisi tullut uusia viestejä! Mutta jos johonkin addiktoituu, se voi pahimmillaan muuttua sairaudeks, joten jonkun on laitettava kapuloita pyöriin, jos itse ei siihen pysty. Onneksi huomasin sen itse ajoissa ja pakotin tekemään välillä jotakin tuottavampaakin, vaikka onhan tämä kvaakki silti aivan uskomattoman kiva paikka hengailla...  Grin

Tuo aika alkoi vaikuttaa todella addiktiiviselta ja pelästyin jo hieman itseänikin. Olen onnellinen huomatessani, että olen jälleen palaamassa arkeen ja rauhoittunut hieman takaisin omiin arkisiin rutiineihini. Kone on ollut välillä jopa pari päivää poissa päältä!  Shocked

Hazartkin on ollu selvästi nyt vähemmän kvaakissa ja monet muutkin aktiivit ovat olleet enimmäkseen hiljaa. Silti paikalla olevien listalta voi nähdä, että kyllä heistä useimmat yhä aktiivisesti ainakin kyttäävät vierestä. Ehkä ei vain ole ollut kovin kummosta lisättävää mihinkään tällä hetkellä aktiivisesti pyoriviin puheenaiheisiin. Tästä onkin seuraavaksi tulossa sellainen uusi kierros, että kun kaikki on jo sanottu ja kukaan ei viitsi enää sanoa mitään kovinkaan älykästä mihinkään meneillään olevaan aiheeseen, niin kuka seuraavaksi keksii uusia, mielenkiintoisia ja herkullisia aiheita...

Tosin tuo "paikalla olo" ei vielä paljoakaan sinänsä kerro, sillä minäkin olen jatkuvasti paikalla, vaikka olen jatkuvasti poissa (ikuisesti sisään kirjautuneena siis...).
tallennettu
Kapteeni Kenguru
Groupie
Jäsen
Poissa

¿Cuándo se come, aquí?

« Vastaus #70 : 23.04.2005, klo 13:54:57 »

Jos kokeilis tämän ketjun nostaa...

Paljon on tapahtunut siitä kun viimeksi tähän on kirjoitettu. Voi tietysti olla että vastaavia ketjuja on tullut useampiakin, mutta lueskelin tässä huvikseni vanhoja ketjuja ja tässä tuntui olevan seassa tavallistakin asiapitoisempia viestejä. Lukekaa vaikka tuo Sinisalon kirjoitus vähän aiempaa.

En ollut itse edes rekisteröitynyt tänne kun tätä viimeksi käsiteltiin. Muitakin muutoksia foorumin kokoonpanossa on tapahtunut. Kivi ei ole viime aikoina aktiivinen ollut, mutta väkimäärä on kasvanut yli tuhanteen. Monenlaista porukkaa on tänne tullut; vanhoista ammattilaisista epämääräisiin hiippareihin, joilla ei tunnu olevan muuta sanottavaa kuin kasvattaa viestimääräänsä muutaman sanan viesteillä, tai muulla tavoin yrittää rikkoa paikan harmonia.

Minkä takia mä olen täällä? Sen takia, että vaikka en itse alan ammattilainen olekaan, niin sarjakuvat ovat kiinnostaneet vuosikymmenien ajan ja mun mielestä on hienoa että niistä on mahdollista saada näin netitse lisäinformaatiota ja vieläpä ilmaiseksi.

Myöskin täällä on mukavan rauhallinen yleisilmapiiri ja vaikka joskus tuleekin oltua eri mieltä jonkun kanssa, niin silti täällä on semmoinen hippihenkinen tunnelma. Joka foorumihan on aina käyttäjiensä summa - sarjakuvista kiinnostuneet lienevät sitten joidenkin muiden paikkojen käyttäjiin verrattuna seesteisempiä ja fiksumpia, kun kovin pahaksi käyneitä rettelöitä en täällä muista nähneeni ja kielenkäyttökin tuntuu pysyvän yleensä kohtuuden rajoissa. Vrt. NK tai Imperiumi...

Nyt sitten viime aikoina on käyttäjämäärän nousu tuonut mukanaan lieveilmiöitä, jonka takia foorumille on täytynyt laatia oma netiketti, joka on jo herättänyt ajatuksia sensuurista - jotka kuitenkin taitavat lähinnä olla ns. trollin näppäimistöstä peräisin.
On ikävää että tuollaisiin törmää aika ajoin erilaisissa yhteyksissä, mutta ei heistä tule sen enempää välittää, kun täällä kyllä löytää fiksujakin ja perusteltuja ajatuksia.
Se on myöskin mielenkiintoista, että täällä on porukkaa joiden kanssa mulla ei tuskin olisi paljoakaan mahdollisuuksia filosofisessa väittelyssä, mutta vastapainoksi täällä myös näkee kirjoituksia, jotka ovat omiaan nostamaan lukijansa itsetuntoa - "onneksi edes mä en oo noin tyhmä".

Onhan täällä tietysti muodostunut se oma sisäpiiri, kuten kaikissa muissakin paikoissa ovat ne omat vakiokävijänsä. Mutta ei mua ainakaan haittaa että henkilö A on henkilöiden B ja C kaveri, kunhan ketjut eivät mene ihan heidän välisekseen läpänheitoksi. Ja uudetkin tyypit kyllä hyväksytään mukaan, ihan käytöksestä riippuen.
Jos ensimmäiset viestit ovat tyyliä "kylläpä tämä on skeida foorumi ja teillä täällä pyörii sisäpiiri pieni" niin on aika turha odottaa että kovin moni ilostuisi sellaista kuullessaan ja toivottaisi tervetulleeksi joukkoon.

Mä luulen että jokainen tulee elämässään hetken mielijohteesta kirjoittaneeksi tai tehneeksi jotakin, mitä sitten kuitenkaan ei oikeasti tarkoita. Se kuuluu osana ihmiselämään ja on ihan okei. Mä olen nyt vuoden täällä pyörinyt ja saanut kirjoituksistani vaihtelevaa palautetta, mutta ei ainakaan muista että ne kovin paljoa närää olisivat herättäneet.
Niin makaa kuin petaa ja minkä taakseen jättää sen edestään löytää ja muihin suomalaiskliseisiin päätän lähetyksen nyt täältä tähän.
tallennettu

POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari
Arska
Klabautermann
Jäsen
Poissa

Smells like baked Alaska.

« Vastaus #71 : 27.04.2005, klo 01:24:27 »

Hmm...en ole niin kauan tällä foorumilla ollut että osaisin mitään kulttuuria määrittä mutta voin kertoa kuitenkin oman näkökantani asiaan~
Njoh, minä pidän tästä foorumista sen takia että tämä on sopivan asiallinen.
Useimmat foorumit missä olen, ovat täynnä 10-v. yhden rivin kirjoittavia jäseniä jolloin topicien lukeminen ei ole kovin nautinnollista kun siellä on vain niiden 5-10 järkevän ihmisen kirjoittamia viestejä jossain välissä. Näissä foorumeissa tosin on helpompi antaa itsestään "viisas" ja järkevä kuva ;P Houkuttelevaa~

Sitten on sellaisia foorumeita missä on vähän liiankin vakava tunnelma, kuten nyt ainakin minun mielestä Vuotis[Harry Potter-keskustelufoorumi :p], siellä ihmiset tuntuvat kirjoittavan vakaviin keskusteluihin vakavia kilometriviestejä ja hymiöitä ja mitään "ei-vakavaahan" ei katsota hyvällä. Se on minun silmääni vähän sellaista "teinix-vakavuutta", nuoret tytöt eivät osaa olla oikealla tavalla vakavia tj. ^^; *osaa selittää*
Mutta täällä on aika paljon aikuisia ihmisiä jotka eivät enää ole niin mittatikkuvakavia vaan osaavat heittää elämänkokemuksen tuomaa sarkasmia ja kaikenlaista läppää syvällisten sepustustensa oheen. Tongue Äh kun tuo kuulosti kirjalliselta , mutta ei voi mitään. No mutta kuitenkin, täällä on aika jänskä ilmapiiri, kun en ole aikaisemmin vastaavaan törmännyt.

tallennettu

Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right
tertsi
Vieras
« Vastaus #72 : 22.08.2016, klo 09:26:36 »

Nostampa tätä ketjua.
Muutosta on tapahtunut paljon sitten viimeisen viestin. Väki on vähentynyt ja naiset poistuneet.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #73 : 22.08.2016, klo 11:15:56 »

Sain muutama vuosi sitten palautetta eräältä poistuneelta naiselta. Kuulemma kaikki miehet täällä ovat hulluja. En minä, mutta ne muut.
tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #74 : 22.08.2016, klo 12:06:32 »

Uskallanpa arvata valistuneesti.
Mutta ei siitä/hänestä tämän enempää.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: