Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Tarinoita tuntureilta (26.08.2018 klo 11:58:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
19.11.2018, klo 12:11:18

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
468835 viestiä 10441 aihetta kirjoittanut 7333 jäsentä. Uusin jäsen: anttinel@gmail.com
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Kvaakin porukka ja sisältö
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaakin porukka ja sisältö  (Luettu 33703 kertaa)
tolppis
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Cheers mates!

« Vastaus #45 : 03.03.2004, klo 16:10:07 »

Annan ääneni myös edellämainitulle idealle. Liika informaatio ei ole koskaan pahasta - uh, kai.
tallennettu
[kivi]
Toimittaja
**
Poissa

Akvaarious.

« Vastaus #46 : 03.03.2004, klo 17:01:34 »

Kvaakin "kulttuuri" on ihan okei. Eikä täällä oo mun mielestä ketään humanoidia, joka ei olisi niin epä asiallinen(?), mutten tietenkään tarkoita etteikö puhekielellä saisi kirjoitaa. Miettikää nyt jos jokainen kirjoittaisi kirjakielen pitkiä lauseita; "Minä olen nyt menossa tuohon puuhun, jos se ei haittaa ketään. (Mä oon ny menossa tohon puuhun, jos se ei haittaa.)

Kyllä lapsi perusteita keksii sille, ettei viitsi opetella puhumaan kunnolla.

Ja ne tyhmät kysymykset:
www.google.com

(Kivi on pahalla päällä. Kivellä on nuhakuume, 38,5, ja sarjakuvaa vain pitäisi piirtää, vaikka nenä valuu ja otsa hehkuu. Deadline on deadline.)
« Viimeksi muokattu: 03.03.2004, klo 17:04:18 kirjoittanut [kivi] » tallennettu
Petteri Oja
Juudas itselleen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #47 : 03.03.2004, klo 20:53:31 »

Eikä täällä oo mun mielestä ketään humanoidia, joka ei olisi niin epä asiallinen(?)

Täällä ei ole ketään humanoidia, joka ei olisi epäasiallinen? No eipä niin, eikä ole Maan ihmistäkään.  Wink
tallennettu

W
sarjakuvaduunari
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #48 : 04.03.2004, klo 10:57:27 »

käykää soccernetin foorumissa ja laatta lentää varmasti!
Olen viettänyt siellä aktiivisesti aikaa about 3 vuotta ja  
asiallisten kirjoitusten osuus on noin prosentti kaikista.
Loput keskittyvät puhumaan rivoja pelaajista, valmentajista ja toisistaan ja tulokkaat teilataan heti kättylyssä. kun löysin toisen lempi harrastukseeni liittyvän foorumin eli TÄMÄN  Grin olen katkaissut välini heidän kanssaan.
Futis foorumista hankin nykyisin vain peliuutiset ja tyydyn lukemaan siirtohuhut ja sen sellaiset keskusteluun liittymättä.
Ja sen menon voi ymmärtää vain se joka on siellä käynyt!!!
Meidän sietäisikin olla ylpeitä kvaakin tasosta!!!
tallennettu

tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #49 : 04.03.2004, klo 11:35:49 »

Kuullut samaa juttua soccer-forumista meikäkin. Mulla on kyllä tuo e-mail osoite (huono ohjelma mutta en jaksa vaihtaa...) sieltä mutten ole pariin vuoteen käynyt muuten katselemassa näitä futisjuttuja. Onneksi, ilmeisesti.
tallennettu
Axuz
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #50 : 04.03.2004, klo 11:52:39 »

Loput keskittyvät puhumaan rivoja pelaajista, valmentajista ja toisistaan ja tulokkaat teilataan heti kättylyssä. kun löysin toisen lempi harrastukseeni liittyvän foorumin eli TÄMÄN  Grin olen katkaissut välini heidän kanssaan.

Meidän sietäisikin olla ylpeitä kvaakin tasosta!!!

Asiaa puhut shira. Olen huomannut tämän saman asian lukuisissa muissa keskustelufoorumeissa ja lukuunottamatta tieteellisiä saitteja, joissa usein työni puolesta vierailen, suurin osa muista sisältää valtaosin täysin epärelevanttia ja asiatonta matskua.

Meidän sietäisi olla erittäin tyytyväisiä ja ylpeitä kvaakin tasosta ja sen aktiivikäyttäjistä. Mielestäni kvaak on harvinaisen kypsää porukkaa imevä keskustelufoorumi, jollaista toista saa etsiä mikroskooppien kanssa. Harvassa keskustelufoorumissa pysytään näinkin hyvin aiheissa, puhutaan "henkeviä" tai ylipäätään kunnioitetaan ja arvostetaan toisia käyttäjiä ja esitetään rakentavia mielipiteitä kuin kvaakissa. Kvaak on mielestäni myös harvinaisen elävä, aktiivinen ja vilkasliikenteinen keskustelupaikka. Ajan hermoilla ja varsin hyödyllinen. Ikähaarukka on melkoinen, eikä se silti pätkääkään haittaa menoa. Minä ainakin olen nauttinut joka hetkestä.  Wink
tallennettu
Esa
Jäsen
Poissa

« Vastaus #51 : 04.03.2004, klo 14:07:28 »

Loput keskittyvät puhumaan rivoja pelaajista, valmentajista ja toisistaan ja tulokkaat teilataan heti kättylyssä.

Höh, mä olen koittanut muistaakseni usein liittyä Soccernettiin, mut ei oo jostain syystä onnistunut. Enkä taida yrittääkään enää jos siellä tosiaan on tuollaista siellä. Mypan foorumissa olen kyllä mukana.
tallennettu

Leo
Valvoja
Poissa

« Vastaus #52 : 05.03.2004, klo 08:08:56 »

En nyt jaksa selvittää miten asiaan vaikuttaa Ylläpidon osio.
Niin. Se turkasen ylläpito ja sen osio. Ilman sitä olisin jo varmaan aika päiviä sitten kömpinyt Ronkaisen ohitse foorumin pälättävimpänä sällinä. Nyt pitää tuskaisesti haroa tuota reilun sadan viestin etumatkaa umpeen tällaisilla joutavilla viesteillä.
Tämä on muuten totta! Welzulla olisi 13 viestiä enemmän kuin Ronkaisella. Toisaalta jos ei sitä olisi niin Ronkainen olisi varmasti kirjoitellut viestejä enemmän tänne... Jaah, kuka tietää.
tallennettu
Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #53 : 05.03.2004, klo 12:11:44 »

Lainaus
author=Korsto-Mikko
Ja sitten toinen asia, jota kaipaisin tänne maanmainioon Kvaakkiin on tapahtumakalenteri, jossa olisi kaikki vuoden tapahtumat kissanristiäisistä kirjamessuihin, jotka vain jotenkin liittyisivät sarjakuviin. Ainakin mulla on nyt tapana kuulla mielenkiintoisista tapahtumista vasta jälkeenpäin...

No tämä on kyllä vuosisatamme parhaita ehdotuksia (oman napani näkökulmasta). Kannatan ilman muuta!

Ja threadin henkeen liittyen tahdon kiittää kaikkia, jotka näkevät vaivaa paremman kvaakin puolesta! Kiitos moderat ja yllärit! Teidän ansiosta monen elämässä on enemmän nettiriippuvuutta Wink Hyvä, että olette myös puuttuneet sellaiseen toimintaan, mikä ei ole kvaakille eduksi. Positiivinen seuranta/valvonta pitää myös käytöksen asiallisena.

Jatketaan samaa rataa erilaisuutta sietäen ja yhdessä asioita ihmetellen.

8)

EDIT: Erillaisuutta => erilaisuutta...  Lips Sealed
« Viimeksi muokattu: 05.03.2004, klo 13:33:28 kirjoittanut Hazart » tallennettu

tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #54 : 05.03.2004, klo 13:30:36 »

Siis "erilaisuutta"  Grin

Suom.huom.
tallennettu
Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 4

« Vastaus #55 : 05.03.2004, klo 13:35:53 »

Lainaus
Ja sitten toinen asia, jota kaipaisin tänne maanmainioon Kvaakkiin on tapahtumakalenteri, jossa olisi kaikki vuoden tapahtumat kissanristiäisistä kirjamessuihin, jotka vain jotenkin liittyisivät sarjakuviin. Ainakin mulla on nyt tapana kuulla mielenkiintoisista tapahtumista vasta jälkeenpäin...
No tämä on kyllä vuosisatamme parhaita ehdotuksia (oman napani näkökulmasta). Kannatan ilman muuta!

Jos ei sen täydy olla välttämättä Kvaakissa, niin omien sivujeni ilmestymiskalenterin moottori sopii lähes suoraan myös tuohon tarkoitukseen. Eli se olisi sitten Sarjakuvalistauksia-sivuilla. Ja joistakin tapahtumista olenkin jo ottanut aiemmin tiedot talteen. Vielä kun keksisin, miten kaiken datan saa esitettyä sopivasti yhdessä kalenterin solussa, niin voisin tuollaisen tapahtumakalenterinkin värkätä. Ja sinne ei tule muita kuin sellaisia tapahtumia, joissa on myös sarjakuvaa myynnissä/keskustelun alla.

(Ilmestymis/tapahtumakalenterin tekniikka ei kuulemma sellaisenaan sovi oikein Kvaakin systeemeihin.)
« Viimeksi muokattu: 06.08.2007, klo 00:17:27 kirjoittanut Antti Peltola » tallennettu

Antti Peltola
Jäsen
Poissa

Vol. 4

« Vastaus #56 : 06.03.2004, klo 00:18:02 »

Lainaus
tapahtumakalenteri, jossa olisi kaikki vuoden tapahtumat kissanristiäisistä kirjamessuihin, jotka vain jotenkin liittyisivät sarjakuviin.
Jos ei sen täydy olla välttämättä Kvaakissa, niin omien sivujeni ilmestymiskalenterin moottori sopii lähes suoraan myös tuohon tarkoitukseen. Eli se olisi sitten Sarjakuvalistauksia-sivuilla. Ja joistakin tapahtumista olenkin jo ottanut aiemmin tiedot talteen.

No niin, nyt on jonkinlainen ratkaisu kehitetty. Lisää tapahtumia listaan lisättäväksi voi lähettää joko sivujen viestinlähetyksen kautta tai yksityisviestillä. Kriteereinä ovat siis jonkinlainen erikseen järjestetty tapahtuma, jossa myydään sarjakuvia tai niistä on jotain ennalta määrättyä keskustelua/ohjelmaa tms.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2007, klo 00:43:31 kirjoittanut Antti Peltola » tallennettu

Korsto-Mikko
Jäsen
Poissa

Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?

« Vastaus #57 : 06.03.2004, klo 12:56:00 »

On tää kyllä hieno ja toimiva sivusto, jossa käy asialleen omistautuvia ihmisiä!

Heti kun jotain ehdottaa, niin alkaa tapahtua - kiitos tuhannesti, Antti! Grin
tallennettu

Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.
Storm
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: nainen

Elämä ei ole aina helppoa.

« Vastaus #58 : 08.03.2004, klo 10:11:55 »

Kun katselee noita käyttäjämääriä, niin siellä on yleensä sellaista porukkaa, joka ei tee mitään, vaan saattaa käydä katselemassa mistä on kyse ja katsoo keskusteluaiheet.
Itse pääsi nyt vihdoin ja viimein tänne, kun sain tyäharjoittelupaikalta rauhallisen huoneen, jossa voin ihan rauhassa surffailla.
Mutta täällä on hyvä olla hieman rennommin, koska täällä aiheet ovat enimmäkseen sarjakuvien pohjalla ja sitten, kun itse olen sarjakuvien ystävä, niin täällä helposti viihtyy, vaikka täällä ei ole kovinkaan paljoa tyttöjä/naisia juttelemassa.
Miehet täällä ovat näköjään suurimmanosan äänessä.
tallennettu

I live, when my heroes live...
Otto Sinisalo
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #59 : 08.03.2004, klo 18:24:00 »

Kommentoisin minäkin. Sekavia jorinoita pitkästi jälleen.

Olen oppinut monia asioita internet-foorumeista viime kuukausien aikana. Ylläpitäjän roolissa tarkastelen tilannetta ongelmien kautta, joka värittää kirjoituksiani. Siksi en pohdi sitä, miten keskustelun taso on verrattain korkea, ja miten paljon pitäydytään asiassa, eli sarjakuvissa. Tai sitä, miten hyödyllinen työkalu foorumi on sarjakuvantekijöille.

Alun perin en toivonut Kvaakista kehittyvän kovin tiivistä yhteisöä, jotta kynnys käyttää sitä sarjakuva-aiheiseen kommunikaatioon olisi alhainen kaikille. Mutta heimoutuminen lienee välttämätöntä tämän kaltaisille foorumeille.

Yhteisössä on roolit, kuten mainittu. Roolilla en tarkoita keinotekoisia arvonimiä ("Ylläpitäjä", "Sisällöntuottaja").  Jotkut löytävät ne nopeasti, toiset vähemmän. Olennaista on kuitenkin, että ne pitää löytää. Monella tapaa rooliaan voi etsiä väärin (ongelmalähtöisyys, muistakaa).

Jotkut kommentoivat kaikkia aiheita kirjauduttuaan. Tästä seuraa vain hälyä.

Toisella on jonkinlainen agenda, jota hän lähtee työntämään. Yleensä keskusteluihin, joihin se ei kuulu.

Joku ensimmäisessä viestissään haukkuu foorumin tason, olette kaikki perseestä, j'accuse.

Näitä on nähty monenlaisia. Sitten kun foorumi kääntyykin uutta tulokasta vastaan, valitetaan, ripustaudutaan ja lähdetään ovet paukkuen.

Osaamme suhtautua foorumin vakkarikirjoittajien teksteihin opitussa kehyksessä. Olemme oppineet heidän roolinsa. Tätä mainituntyyppiset käyttäjät eivät ole ymmärtäneet. Syntyy ongelma, koska ei tiedetä, miten suhtautua uuteen olioon. Yleensä ei kovin hyvin, syystä.

Tietoliikenteen opettajani varoitti luokkaa vuonna 1999, että news-ryhmien keskusteluun saa osallistua "vasta, kun niitä on seurannut useita viikkoja, ei, kuukausia". Huvittava suurentelu, mutta ymmärrettävä. Pitää ymmärtää, mihin kirjoitetaan ja yhteisön pitää ymmärtää kuka kirjoittaa.

Demokratiaa ei toimivalla internet-foorumilla harjoiteta kuin tiettyyn pisteeseen saakka, uskon. Sen sijaan on olemassa näkymätön arvojärjestys, joka syntyy käyttäijstä ja heidän rooleistaan. Viisas näkee sen. Internet-foorumi toimii eri lainalaisuuksien varassa kuin todellinen maailma. Esimerkiksi todellisuudessa ei ketään voi sanoa vajaa-älyiseksi tunnustamatta sitä riskiä, että voi saada lädeen. Netissä voi, valitettavasti.

Lopuksi ajatus, jota toivoisin pohdittavan. Suomi on pieni maa. Suomen sarjakuva-ala on pieni. Tämä johtaa siihen, että merkittävän suuri osa Suomen sarjakuva-alan ammattilaisista ja merkittävä joukko lukijoita lukee Kvaakia, joka on ainoa sarjakuvaa yleisesti käsittelevä verkkosivusto maassa. Suurin osa vierailijoista ei kirjoita mitään, mutta Kvaak on avoin yhteisö, jonka viestejä voivat kaikki lukea kirjautumatta.

Riippuen siitä, mitä teet, viestisi voi saavuttaa yhteistyökumppanisi, lukijasi, asiakkaasi, fanisi, idolisi tai vaikka tulevan työnantajasi.

Kvaakilla on koko Suomen sarjakuvakentän huomio. Kannattaa miettiä, miten sitä käyttää, kun kirjoittaa viestiä.

Ongelmalähtöisyys, kuten mainitsin. Mielestäni Kvaakin henki on kannustava ja lämmin. Käyttäjät ovat fiksuja. Hyvää illanjatkoa.
tallennettu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: