Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1959 / 100 – Välskärin kertomuksia (03.03.2018 klo 22:57:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
19.07.2019, klo 12:04:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
475527 viestiä 10555 aihetta kirjoittanut 7412 jäsentä. Uusin jäsen: KalleK
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Kvaakin porukka ja sisältö
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaakin porukka ja sisältö  (Luettu 38102 kertaa)
Jarmo
tyhmä nilkki
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Varokaa metaforista deformaatiota.

« Vastaus #30 : 02.03.2004, klo 21:32:00 »

No nyt kun tilastoja katsoo.
Näyttää, että täällä on tapahtumassa aika raju väestö- ja aktiivisuusräjähdys.
Kohta keskustelut vilisee siihen malliin, ettei hitaampi mukana pysy.

Vaan mitäpä tuosta kun on itsekin uusien sopulien edustaja...
« Viimeksi muokattu: 02.03.2004, klo 21:32:19 kirjoittanut Jarmo » tallennettu
Hazart
Jäsen
Poissa

YARRRR!

« Vastaus #31 : 02.03.2004, klo 21:50:16 »

Mikä ihmeen kvaak? Ankkajuttujako täällä vaan on? Vai onko tämä pelkästään lapsille?

Ehdotan, että vaihdetaan nimeksi AAAARGHT! Ei ainakaan aatella, että pelkästään lapsille.

Ah-hahahahaha!

8)
tallennettu

roju
sarjispelle
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #32 : 02.03.2004, klo 21:56:18 »

Tästähän tuli mahtava keskustelu! Tismalleen! Syleillään!

Kvaak on oikeasti yllättävän asiallinen, siistiytynytkin alkuajoista. Eri mieltä saa ja pitää olla, makuasioista VOI kiistellä, mutta onneksi tyhmimmät juupas-eipäs-jankutukset on enimmäkseen jääneet pois. Ne on pelkkää ajanhukkaa. Kuka tietää, ehkä enää ei tulisi sellaista dumausta kuin puoli vuotta sitten jos alkas kirjottaa jostain sellasista jutuista mitkä ei kiinnosta /menee yli hilseen osalta aktiivikeskustelijoita? Joskus nimittäin voi tehdä fiksuimman vaikutelman olemalla hiljaa..  Grin Tai sit ei vaan saa ainokaistakaan vastausta. Pöh.

Olen jo viime yön huuruissa filosofis-esoteroinut kommenttina Kiven viestiin jossa hän kertoi omasta tekemisestään. Se oli ihanaa. Olen nähnyt hienoja sarjakuvia Kemi- ja kynsiketjuissa. Ja kun kiireet hellittävät, tuumaan että voisin kirjoittaa jotain siitä Blanketsista. Ehkä aloitan säikeen sarjakuvan opettamisesta. Voitaisiin vaihdella tehtäviä ym. kokemuksia. Sarjakuvaa on hankalaa opettaa kun alalle ei oikein ole olemassa koulutusta. Kuka vaan voi ilmoittautua vaikka kuvataidekouluun vetämään sarjakuvaryhmää ties millä eväillä.  Sad

Minusta Kvaakin monimuotoisuus on parasta Kvaakissa.
Ja oli jollain omituisella tavalla helpottavaa huomata etten ole yksin vaan myös esim. keräilijöitä /lukijoita kiinnostavista aiheista ei oikein keskustella. Kvaakissa on siis vielä haastetta...
JR sanoi sen mitä en itse osannut sanoiksi pukea:

"Toki kullekin kuppikunnalle voisi luoda oman keskustelun, mutta silloin menetettäisiin se monimuotoisuus, minkä tällainen yhdistelmäkeskustelu tarjoaa. Lähes aina on arvokkaampaa kerätä näkemyksiä laajasta joukosta (vaikka ne muut olisivatkin aina väärässä) kuin jutskata vain oman porukan kesken. Loppujen lopuksi kaikkien tällaisten keskustelun toimivuuden takana ovat ne keskustelevat ihmiset. Aina pitäisi voida vaikuttaa ottamalla osaa itse. Toisaalta on muistettava, että osa ihmisistä vaikuttaa olemalla hiljaa. Jos samat ihmiset ovat aina äänessä, niin silloin voi kyllä alkaa miettimään, onko jotain vikana."

Mä haluan kuulua joukkoon! Varsinkin kun olosuhteiden pakosta viimeisen kuukauden ihmiskontaktit on ihan liikaa jääneet netin varaan.
tallennettu

Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.
roju
sarjispelle
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #33 : 02.03.2004, klo 22:09:02 »

Hei Tolppis ja Tertsi, tarkkaan ottaenhan Reima sanoi että

Enemmän kaivattaisiin kuitenkin juuri lukija-, keräilijä- ja fani-pohjalta ponnistavia puuhaihmisiä. He eivät tee itsestään numeroa. Siitäkään huolimatta, että loppupeleissä juuri nämä hiljaiset pitävät koko tätä orkesteria hengissä.

Musta tuo oli positiivisesti sanottu. "Kaivattaisiin." Ja "pitävät hengissä".  

Muistan Sarjakuvaseura-aktiiviajoiltani kuinka harmillista oli että esim. sarjakuvahuutokaupat hiipuivat kun keräilijäporukoista ei enää löytynyt aktiivista ja asiantuntevaa ihmistä niitä järjestämään. Silloisessa (nykyisessä?) seuran hallituksessa ei ollut yhtään asiaa osaavaa joten omalla väellä niitä ei voitu jatkaa. Tilanne lienee edelleen samassa jamassa.

Ai niin ja Timolle kommentti että mua(kin?) noi ankat näillä sivuilla kyllä vieraannuttaa. Ankat on tietysti se mihin suurin osa ihmisistä sarjakuvan Suomessa assosioi, mutta kun sarjakuva on niin paljon muutakin... ehkä jotain neutraalimpaa voisi olla? Mutta enpä kerro enempää kun ei mulla ole mitään rakentavaa ehdottaa tilalle. Graafista suunnittelua en hallitse kuin sen verran että voin myöntää että en todellakaan sitä osaa!

Ehkä muuten porukan lisääntyminen näkyy myös siinä että jokainen ehtii keskittyä enää itseä KIINNOSTAVIIN aiheisiin... keskustelun taso on noussut?
tallennettu

Jarmo
tyhmä nilkki
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #34 : 02.03.2004, klo 22:13:39 »

Ehdotan, että vaihdetaan nimeksi AAAARGHT! Ei ainakaan aatella, että pelkästään lapsille.

Eikun pidetään nimi Kvaakkina, mutta vaihdetaan ankan kuvan tilalle Druuna.
Eikhän se siitä...
tallennettu
roju
sarjispelle
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #35 : 02.03.2004, klo 22:19:35 »

Jos alueen keskustelu lähtisi alusta asti tuolle Kiven linjalle, se hyvinkin jo itsenään suodattaisi pois hälyjä. Kirjoituskynnys nousisi, sillä jos et ymmärrä mistä puhutaan, niin hankala sinne on omia kommentteja sekaan laittaa. Varsinkin jos alkuvaiheessa ylläpito ruoskisi aiheista ylimääräiset hälyt pois.

Tämä kannustaa yrittämään. Ja muistanpa että joskus on häiriköt saatu hiljennettyä niinkin että kukaan ei vain ole reagoinut mitenkään heidän kommentteihinsa... mutta vaikeaa se kyllä on. Ärsytyskynnys ylittyy, sitä vastaa ja painaa lähetä ja siten ollaankin jo off-topic...
tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #36 : 02.03.2004, klo 22:22:07 »

Hei Tolppis ja Tertsi, tarkkaan ottaenhan Reima sanoi että

Enemmän kaivattaisiin kuitenkin juuri lukija-, keräilijä- ja fani-pohjalta ponnistavia puuhaihmisiä. He eivät tee itsestään numeroa. Siitäkään huolimatta, että loppupeleissä juuri nämä hiljaiset pitävät koko tätä orkesteria hengissä.

Musta tuo oli positiivisesti sanottu. "Kaivattaisiin." Ja "pitävät hengissä".  

Ei mulla ole (eikä kai ole ollutkaan)tuohon Reiman kommenttiin mitään lisättävää noin niinkuin negatiivisessa mielessä. Olen muistaakseni monta kertaa  sanonut täällä, että kaipaan tänne sarjakuvan lukijoita ja varsinkin nuoria. Vanhojen pappapiirtäjien sarjakuvapalsta ei oikein tunnu "dynaamiselta" vaihtoehdolta. Sillä pohjimmiltaan je ehkä jopa parhaimmillaan sarjakuva on "lapsille suunnattuna".
Mutta tietokonepelit ovat kai vieneet lapset pois sarjakuvien ääreltä ja eläkeläiset vaan täällä fiilistelee...

Aikaisemmin mainittu "klassisen musiikin" vaihtoehto tuntuu ihan jees hommalta. Vaikka itse olen pitänyt täällä nimenomaan tästä spontaanisuudesta, samassa ketjussa on ihan asiaa ja sitten taas ihan vitsiä. Ja aika usein sangen viihdyttävässä suhteessa.
tallennettu
[kivi]
Toimittaja
**
Poissa

Akvaarious.

« Vastaus #37 : 02.03.2004, klo 22:23:49 »

Ehkä muuten porukan lisääntyminen näkyy myös siinä että jokainen ehtii keskittyä enää itseä KIINNOSTAVIIN aiheisiin... keskustelun taso on noussut?

Joo, ilmeisesti. Silloin ollaan oikealla tiellä, kun keskustelupalsta alkaa palvella myös niitä, joille homman raadolliset, mekaaniset perusteet ovat selvillä, kuten ainakin mun nähdäkseni on nyt käynyt.

Ja keräilijät ovat tärkeitä; jopa ne, jotka erheellisesti uskovat keräilysarjakuvahinnastoihin ym. opuksiin. Pakko mun on se myöntää, vaikka henk koht en keräilylle sytykään, vaan sarjat saavat jäädä vajaiksi jos hinta karkaa pilviin.
tallennettu
Foxtrot
Jäsen
Poissa

« Vastaus #38 : 02.03.2004, klo 22:29:54 »

Ei ehkä esoteerishenkinen, mutta kenties kuitenkin kehityspsykologisviritteinen filosofisluonteinen mietelmä:

Jos tämmöinen internetti olisi ollut olemassa kun olin pieni ja olisi ollut tämmöinen Kvaakki, niin olisinko nyt tällainen?

Toinen:

Jos tämmöistä internettiä ei olisi olemassa eikä olisi myöskään tämmöistä Kvaakkia, niin olisinko nyt tällainen?

Kolmas, poikkeava ja ehkä tärkein (eli ei sen tärkeämpi kuin muutkaan, ehkä turhin):

Hittoako tämmöisiä kirjoittelen? Ai siksi, koska olen tällainen?
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #39 : 02.03.2004, klo 22:55:24 »

Eikhän se siitä...
Ei kai se Druuna sano, että Kvaak!
tallennettu
Jarmo
tyhmä nilkki
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #40 : 02.03.2004, klo 23:03:55 »

Eikhän se siitä...
Ei kai se Druuna sano, että Kvaak!

Sama se mitä se sanoo vai onko hiljaa.
tallennettu
tolppis
Jäsen
Poissa

Viinissä totuus

« Vastaus #41 : 03.03.2004, klo 11:32:30 »

Uh. Uuvahdin...liikaa on liikaa vatsa täynnä...

Mitäs muuta täältä löytyy - siis muista osioista  Grin

Palailen astialle kun on jotain sanottavaa.
tallennettu
Korsto-Mikko
Jäsen
Poissa

Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?

« Vastaus #42 : 03.03.2004, klo 15:47:40 »

Kun kerran tuolla aikaisemmin on muutamat jo heitelleet omia parannusehdotuksia tähän Kvaakkiin, niin ajattelin minäkin esittää omat vaatimattomat mietelmäni...

Ensinnäkin tarvittais oma "Auttakee mua!"-palsta tänne keskustelun alle (nimeä voi vielä kehittää  Smiley), sillä ainakin musta tuntui jotenksakin tyhmältä aloittaa tuonne sarjakuvien alle kokonaan uusi ketju vain siksi, etten tiennyt mitä Transformersit oikein olivat/ovat...
Sitten ei ehkä tuon sarjakuvat-palstan aiheiden määräkään kasvaisi ihan näin hervottoman nopeasti,

Ja sitten toinen asia, jota kaipaisin tänne maanmainioon Kvaakkiin on tapahtumakalenteri, jossa olisi kaikki vuoden tapahtumat kissanristiäisistä kirjamessuihin, jotka vain jotenkin liittyisivät sarjakuviin. Ainakin mulla on nyt tapana kuulla mielenkiintoisista tapahtumista vasta jälkeenpäin...  Embarrassed
tallennettu

Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.
Poissa

« Vastaus #43 : 03.03.2004, klo 16:02:00 »

Kvaakin "kulttuuri" on ihan okei. Eikä täällä oo mun mielestä ketään humanoidia, joka ei olisi niin epä asiallinen(?), mutten tietenkään tarkoita etteikö puhekielellä saisi kirjoitaa. Miettikää nyt jos jokainen kirjoittaisi kirjakielen pitkiä lauseita; "Minä olen nyt menossa tuohon puuhun, jos se ei haittaa ketään. (Mä oon ny menossa tohon puuhun, jos se ei haittaa.)
tallennettu

Mitäsh minä shanoin... Vettähän she vain on...
Hanna
Jäsen
Poissa

« Vastaus #44 : 03.03.2004, klo 16:07:24 »

Ja sitten toinen asia, jota kaipaisin tänne maanmainioon Kvaakkiin on tapahtumakalenteri, jossa olisi kaikki vuoden tapahtumat kissanristiäisistä kirjamessuihin, jotka vain jotenkin liittyisivät sarjakuviin.

Kannatetaan!
tallennettu

Klik klik --> Sarjisblogini
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: