Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1966 / 100 - Jorma Tiittanen: Titulointia (22.02.2018 klo 21:57:15)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
25.06.2018, klo 07:09:40

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
464803 viestiä 10325 aihetta kirjoittanut 7280 jäsentä. Uusin jäsen: PetriTre
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Lännensarjat
| | |-+  Uusin Tex Willer *aihe spoilaa aina kulloinkin uusinta Willeriä*
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 185 186 187 188 189 [190] 191 192 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Uusin Tex Willer *aihe spoilaa aina kulloinkin uusinta Willeriä*  (Luettu 459730 kertaa)
Gothicus
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #2835 : 27.03.2018, klo 12:01:25 »

Danubion hengetön kuvitus huipensi koko roskan. Erityisen vaikeaa taiteilijalle oli päiden ja hattujen yhteensovittaminen.
Minun täytyy puolestani olla Danubion kuvituksesta samoilla linjoilla J.T. Chancen kanssa. Paikoin aika kamalaa, mutta siedettävän rajoissa. Tuo päihin ja hattuihin liittyvä ongelma hyppäsi silmille niin ikävästi, että niitä rupesi oikein etsiskelemään, mikä tietysti romutti lukukokemusta. Päät viettävät - ja venyvät - lukijasta katsoen oikealle. Aivan kuin piirtoalusta ei olisi ollut aivan suorassa, tai Danubio olisi tiiraillut piirtäessään alustaansa vain sen toisesta laidasta. Sellainen vahvasti hajataittoinen vaikutelma. Anatomiat olivat muutenkin ajoittain ongelmallisia; hahmot venyivät, kutistuivat tai muuttuivat ns. "persejalkaisiksi" ruudusta toiseen siirryttäessä.

Tarina oli aika köykäinen, mutta ihan luettava. Tuskin jättää muistijälkeä. Muutoin olen kyllä pitänyt näitä värikokeiluja ihan piristävänä vaihteluna ja mielestäni joukossa on ollut myös muutamia ihan ok onnistumisia.
tallennettu

"Ihminen on ihmiselle kettu."
Hannu
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #2836 : 12.04.2018, klo 14:52:04 »

Onko joku muu Texin tilaaja jäänyt ilman uusinta numeroa? Ei ole minun postilaatikossa vielä näkynyt.
tallennettu

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää
Jamoz
Jäsen
Poissa

« Vastaus #2837 : 12.04.2018, klo 15:30:36 »

Uusin texi tuli ainakin mulle jo eilen. Posti nyt on nykyään mitä on, joten aina saa jännittää tuleeko se edes perille  Sad

"Wolfman" (osa 1) oli varsin hyvä ja lumiset tarinat on aina ollu muutenkin mieleen  Smiley
tallennettu
ekku
Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
Jäsen
Poissa

« Vastaus #2838 : 12.04.2018, klo 16:48:35 »

Eipä ole vielä tullut. Ihmettelen Tässä itseäni, kun olen viimeiset 15 numeroa jättänyt lukematta jemmaan pahojen aikojen varalle. Ja nyt olenkin huomannut,  että pikkupoikana alkanut Texharrastus on alkanut hiipumaan näiden uusintojen ja lyhyiden tarinoiden myötä. Ja edes Juhlavuonna kun ei ole odotettavissa mitään päheetä extraa, ei oikein jaksa odottaa uutta numerossaan niin innolla. Olikohan tähän jotain lääkettä?

Ekku
tallennettu
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #2839 : 12.04.2018, klo 21:56:51 »

Lue ne 15 numeroa, niin huomaat, että ihan hyvää settiähän tämä on. Uusin numero oli myöskin erinomainen. Kummasti Font näytti petranneen kuvitustaan ja Rujun teksti sai ainakin minut kiinnostumaan. Murhaajaa ei ole kyllä vaikea arvata, mutta tuskin siitä kovin visaista pähkinää oli tarkoitettukaan. Aika yllättävää, että ilotytöt olivat saaneet tarinassa hyvin vahvan roolin. Vähän tuli jo Deadwood mieleen. Toistan mantraani: Ei Sergio Bonellin aikana... :-)
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Gothicus
Jäsen
Poissa

« Vastaus #2840 : 13.04.2018, klo 10:12:28 »

Kummasti Font näytti petranneen kuvitustaan...
Saattaa olla! Toisaalta tällainen talvinen tarina on kuin tehty Fontille. Väitän, että Font on saanut tarinan kuvitettavakseen tarkan etukäteen suunnitellun strategian seurauksena:

Fonthan ei tunnetusti osaa piirtää ihmisten jalkateriä, saati Cowboy-saappaita. Ei sitten kertakaikkiaan millään. Nyt hahmojen jalat ovat useimmissa ruuduissa nilkkoja myöten lumessa, eivätkä jalat siis näy kokonaan: Problem solved!

Helpottaa ainakin omaa lukukokemustani, koska olen sarjakuvia lukiessani taipuvainen takertumaan toistuviin itseäni häiritseviin yksityiskohtiin ja vikoihin. Tämä puolestaan heikentää lukunautintoa. Itse tarinasta minulla ei vielä ole sanottavaa, ja kuvitustakin täytyy vielä tarkastella lähemmin, mutta Jannen kommentin perusteella stoori vaikuttaa ihan lupauksia antavalle.  
tallennettu

"Ihminen on ihmiselle kettu."
Kahkonen
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #2841 : 13.04.2018, klo 14:27:42 »

Toistan mantraani: Ei Sergio Bonellin aikana... :-)

Ai niin kuin sitä jyrkänteeltä pudonneen kahti katkennutta kättä, josta luut sun muut paistaa.

Edit. Siis toki sitäkin, mutta ei kai tuollaistakaan ole ennen nähty.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2018, klo 17:13:24 kirjoittanut Kahkonen » tallennettu
Dennis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #2842 : 13.04.2018, klo 16:24:16 »

Tarkoitti kait sitä ilotyttöjen näkyvyyttä. Bonellin sivuilla oli muuten artikkeli "sensuurista" tällä viikolla.

Sitten asiaan.

Ei mikään loistotarina, muttei huonointakaan antia, luultavasti kun lukee kokonaisuuden, niin juttu paranee, tai sitten ei.

Kuvituksessa on pikkaisen nielemistä, se on myönnettävä, mutta kaippa sekin kokemus on parempi kun lukee kokonaisuuden,
tallennettu

Je suis alle kuuden euron pizza!
ekku
Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
Jäsen
Poissa

« Vastaus #2843 : 13.04.2018, klo 19:24:27 »

Onko joku muu Texin tilaaja jäänyt ilman uusinta numeroa? Ei ole minun postilaatikossa vielä näkynyt.

Ai prkl. Eikä tullut tänäänkään. Tytön Penny friends tuli väkivaltaisesti runnottuna, kun ei Niemistö mahtunut mutta Mitäs näistä kun posti ei sitä kuitenkaan korvaa. Ai että korpeaa joskus. Pitänee lämmittää sauna.

Ekku
tallennettu
Jamoz
Jäsen
Poissa

« Vastaus #2844 : 13.04.2018, klo 20:22:07 »

Ai prkl. Eikä tullut tänäänkään. Tytön Penny friends tuli väkivaltaisesti runnottuna, kun ei Niemistö mahtunut mutta Mitäs näistä kun posti ei sitä kuitenkaan korvaa. Ai että korpeaa joskus. Pitänee lämmittää sauna.

Ekku

Jos lehti tulee ruhjottuna, niin mailia vaan menemään egmontin tilaajapalveluun (jos muistan oikein) Sieltä voi pyytää eheän kappaleen jos posti on tuhonnut lehden. Mulle tulee toisinaan murjottuja yksilöitä ja pyydän aina uuden tilalle. Kyllä tilaajalla on oikeus saada ehjä lehti.
tallennettu
luuna
Jäsen
Paikalla

Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta

« Vastaus #2845 : 13.04.2018, klo 21:04:04 »

Jos lehti tulee ruhjottuna, niin mailia vaan menemään egmontin tilaajapalveluun (jos muistan oikein) Sieltä voi pyytää eheän kappaleen jos posti on tuhonnut lehden. Mulle tulee toisinaan murjottuja yksilöitä ja pyydän aina uuden tilalle. Kyllä tilaajalla on oikeus saada ehjä lehti.

Periaatteessa noin mutta kun aikoinani tilasin Willeriä alkoivat tilaajapalvelusta valittaa kun reklamoin kaikista postin ruhjomista lehdistä. Pyysivät vielä lähettämään ruhjotun lehden takaisin jotta voisivat tarkistaa oliko siinä oikeasti vikaa. Pistin heidän kustannuksellaan lehden takaisin mutta mitään vastausta en koskaan saanut. Lopetin tilauksen ja päätin ostella irtonumeroita (niin kauan kun innostusta riittää).

Jos tulisi mahdollisuus saada lehti tilattuna edes kirjekuoressa, joka suojaa yllättävän paljon, niin tilaisin Texin uudelleen. Olisin valmis maksamaan vielä reilusti ylimääräistä tuosta palvelusta mutta lienee utopiaa.
tallennettu
Jamoz
Jäsen
Poissa

« Vastaus #2846 : 13.04.2018, klo 22:01:59 »

Periaatteessa noin mutta kun aikoinani tilasin Willeriä alkoivat tilaajapalvelusta valittaa kun reklamoin kaikista postin ruhjomista lehdistä. Pyysivät vielä lähettämään ruhjotun lehden takaisin jotta voisivat tarkistaa oliko siinä oikeasti vikaa. Pistin heidän kustannuksellaan lehden takaisin mutta mitään vastausta en koskaan saanut. Lopetin tilauksen ja päätin ostella irtonumeroita (niin kauan kun innostusta riittää).

Jos tulisi mahdollisuus saada lehti tilattuna edes kirjekuoressa, joka suojaa yllättävän paljon, niin tilaisin Texin uudelleen. Olisin valmis maksamaan vielä reilusti ylimääräistä tuosta palvelusta mutta lienee utopiaa.

Yllättävää, mua eivät ole koskaan kyseenalaistaneet ja aina olen saanut mukisematta uuden lehden on se sitten texi tai hämis, mut mun olemus ja silmät onkin kuin hornankekäleet!!  Cheesy Cheesy
tallennettu
Secos-Bill
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #2847 : 13.04.2018, klo 23:29:34 »

Wolfman vaikuttaa ( kuten tavallista ) lupaavalta, toivottavasti ei lässähdä lopussa, kuten turhan usein viime aikoina.

En ole ihan niin varma, että Justin Langin ampuja on niin selvä kuin tässä annetaan ymmärtää. Ehkä Percyn käytös johtuukin siitä, että hän luulee Taran olevan ampuja. Tuskin tästä silti kummempaa dekkaria tulee.

Mutta Ruju ei liene kotoisin lumiselta seudulta. Kyllähän lumeen tallattuja jälkiä pystyy seuraamaan, vaikka niiden päälle olisi satanutkin uutta lunta. Hiukan joutuu tietysti kaivelemaan, mutta jäljet ovat edelleen siellä.
Lisäksi konnat piirittävät kylää kahdestaan. Yöllä he paletuvat hengiltä ilman tulta, mutta jos he tekevät tulen heidät on helppo löytää ja nitistää. Isommalla porukalla voisi pitää vartioita, mutta nyt ei näytä edes siltä, että he valvovat vuorotellen. Mökin piipusta nouseva savukin riittää paljastamaan sijainnin.
Sopii toivoa, että ei tule 'uskottavuusongelmia'.

- -

Fontin jälki tosiaan näytti tavallista paremmalta. Se on mielestäni jotenkin ilmavampaa ja ehkä se johtuu lumesta, joka estää suttaamasta ristivarjostusta joka paikkaan.
Naiset ovat edustettuina vahvasti, kuten jo todettiinkin, mutta eipä kyllä tekijäksi valittu hyvää naisten piirtäjää. Eivät nämä nyt sinänsä rumia ole, mutta jotenkin pelkistettyjä karikatyyrejä ilman yksilöllisyyttä.

Itse en kiinnittänyt huomiota tuohon katkeneeseen käteen, päinvastoin huomioin kuinka Pruettin ja sheriffin ruumiilla vältettiin mässäilemästä.

tallennettu
Hannu
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #2848 : 14.04.2018, klo 13:52:13 »

Tulihan se tex sitten pari päivää myöhässä, onneksi ihan ok kunnossa.
tallennettu

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #2849 : 14.04.2018, klo 15:29:52 »

En ole ihan niin varma, että Justin Langin ampuja on niin selvä kuin tässä annetaan ymmärtää. Ehkä Percyn käytös johtuukin siitä, että hän luulee Taran olevan ampuja. Tuskin tästä silti kummempaa dekkaria tulee.

Tästähän tuli sittenkin jännää. Minä pidin jotenkin koko ajan selvänä, että tappaja on Taran pikkuveli  Wink
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Sivuja: 1 ... 185 186 187 188 189 [190] 191 192 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: