Kirjoittaja Aihe: W.I.T.C.H.  (Luettu 106248 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Vieras
W.I.T.C.H.
« : 16.01.2005 klo 10:59:25 »
W.I.T.C.H. -lehdellä on nyt upea sivusto suomeksi, kts. http://www.disney.fi/Publishing/Witchmagazine/withus/news.htm

Kovin harvalla suomalaisella sarjakuvalehdellä on enää fanisivut, joissa julkaistaan lukijoiden kirjeitä ja ennen kaikkea piirrustuksia.

Numerossa 36 on pitkä fantasiakirjailija Lene Kaaberolin (W.I.T.C.H. -kirjat) esittely ja haastattelu. Lene kävi vierailulla Suomessa viimen vuoden lokakuussa.

Lisäksi luvataan, että Suomen toimitus pääsee vaikuttamaan entistä enemmän lehden sisältöön.

Ps. W.I.T.C.H. tulee myös animaatiosarjana.
Verkosta löytyy videopätkiä (http://disney.go.com/jetix/witch/videos/index.html), erityisesti  Cedricin muodonmuutos on raflaavaa katsottavaa.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Re:W.I.T.C.H. 36
« Vastaus #1 : 19.01.2005 klo 00:32:26 »
Tämähän on hyvä uutinen eurooppalaisten tekijöiden työllistymisen kannalta. Disney vaan saattaa kyllä viime kädessä kerätä hillot sarjan menestyksestä (jenkkeihin).
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #2 : 19.01.2005 klo 01:12:34 »
Yritin etsiä tuolta sivulta jotain tietoja sarjan tekijöistä, mutta en löytänyt. Onko niin, että taiteilijat menevät vaan tuon Disney-merkin alle (!), vai löytyykö lehdistä ihan nimetkin?

Tykkään kyllä Witch-lehdestä, vaikka sitä en hirveästi luekaan (pari irtonumeroa olen divarista ostanut) enkä Disney-yhtiöstä järin paljon välitä. Kivaa, että varhaisnuorille (ja jopa tytöille!) on hyvin piirrettyä ja mukaansatempaavaa laatusarjakuvaa. Joskus 11-vuotiaana olisin ollut ihan villinä tämän lehden kanssa :D

Lurker

• Vieras
« Vastaus #3 : 20.01.2005 klo 15:10:09 »
W.I.T.C.H. -lehden levikki tällä hetkellä on maailmanlaajuisesti (46 maata) noin miljoona kappaletta!

Uudeksi levikkialueeksi on tulossa Yhdysvallat.

Lähde: http://www.laughingplace.com/News-ID507970.asp

Reima Mäkinen

• Jäsen
Re: W.I.T.C.H. 36
« Vastaus #4 : 23.01.2005 klo 13:51:55 »
Kvaakistakin löytyy muutamia artikkeleita joissa aihetta sivutaan esim:
http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=127

W.I.T.C.H.in tekijöistä ym. oli muistaakseni enemmän juttua Sarjainfosssa (joskus v. 2002 alussa) kun Laura Honkasalo arvioi sarjaa alkupään lehtien perusteella.

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

• Vieras
« Vastaus #5 : 24.01.2005 klo 14:08:10 »
Amazonin myyntilistoille näyttää ilmestyneen W.I.T.C.H Graphic Novel #1.
Kts. http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0786836741/qid=1104860136/sr=1-22/ref=sr_1_22/104-5874251-2769566?v=glance&s=books

Ote Disneyn lehdistötiedotteesta (löytyi netin syövereistä), jossa korostetaan W.I.T.C.H.in positiivisia roolimalleja (taitavat jo etukäteen pelätä fundamentalistien reaktioita) ja Suomikin mainitaan:
"W.I.T.C.H. magazine currently has a circulation of over 1 million copies each month. The global book launch has seen W.I.T.C.H. titles propelled onto bestseller lists in several countries, including Brazil and Italy. The magazines currently sell over 100,000 copies each month in Italy, France and Spain. Girls around the world have created over 50 fan websites in response to the W.I.T.C.H. phenomenon, and a major consumer products campaign was rapidly launched as a result of tweens writing letters and clamoring for more W.I.T.C.H. Wireless downloadable W.I.T.C.H. images have also become popular with cellphone-toting girls.

Conceived and developed in Italy, W.I.T.C.H. was created as a magazine after years of socio-cultural studies of the world of young people so as to enrich, stimulate, and encourage girls with positive values that are in keeping with Disney storytelling: courage, loyalty, togetherness, tolerance, and team spirit.

"W.I.T.C.H. has all the elements of a blockbuster series: drama, adventure, humor, style, friendship, heroism, and magic - all set within a world in which adolescent girls are grappling with various kinds of transformation," says Lisa Holton, senior vice president and publisher, Hyperion Books for Children. "Millions of girls all over the world - from Thailand to Finland - have fallen in love with this world, and we're very excited to bring it to American kids."

Creative divisions of The Walt Disney Company are already embracing W.I.T.C.H., nurturing it to become a major company initiative, with a television show set to air in February 2005, and a full consumer products program in development.

Capitalizing on the synergies created through The Walt Disney Company, the W.I.T.C.H. publishing program has an unparalleled marketing campaign behind it, including major national print advertising; a dedicated website at www.clubwitch.com; value-added giveaways; cross-sell messaging on Walt Disney Records releases; book samplers at promotional movie screenings including The Princess Diaries 2: Royal Engagement; trailers on Disney DVD's including Lizzie McGuire and Kim Possible titles; a presence at Disney Stores, and a trailer on the company's in-flight video package on United Airlines."

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #6 : 24.01.2005 klo 15:12:40 »
Conceived and developed in Italy, W.I.T.C.H. was created as a magazine after years of socio-cultural studies of the world of young people so as to enrich, stimulate, and encourage girls with positive values that are in keeping with Disney storytelling: courage, loyalty, togetherness, tolerance, and team spirit.

Resistance is useless. You will be assimilated. You're targeted for Socio-Cultural adjustment. Do you doubt the computer? Report to the nearest execution center. Have a nice day.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #7 : 24.01.2005 klo 15:33:11 »
Resistance is useless. You will be assimilated. You're targeted for Socio-Cultural adjustment. Do you doubt the computer? Report to the nearest execution center. Have a nice day.

;D
Klik klik --> Sarjisblogini

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #8 : 24.01.2005 klo 15:59:39 »
"Millions of girls all over the world - from Thailand to Finland - have fallen in love with this world, and we're very excited to bring it to American kids."

Lehti on löytänyt yleisönsä jopa niinkin korvessa kuin Suomessa! Nyt onkin kivaa tarjota tätä amerikkalaisille penskoille... Jotenkin tuo konteksti missä Suomi mainitaan on vähän häiritsevä. :D

EDIT: Niinhän se asia kyllä on... Hmh.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #9 : 25.01.2005 klo 12:17:41 »
Jenkit nyt eivät välttämättä tiedä sen paremmin Thaimaan kuin Suomen sijaintia eli kai siinä (kontekstissa) on haettu vaan eksoottisen kuuloisia paikkoja?

Jouni Ahola

• Jäsen
« Vastaus #10 : 25.01.2005 klo 12:36:45 »
Niinpä niin.

Mistä tulikin mieleeni:
http://people.cc.jyu.fi/~tojusaar/conan/

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #11 : 26.01.2005 klo 10:30:39 »
Ps. W.I.T.C.H. tulee myös animaatiosarjana.
Verkosta löytyy videopätkiä (http://disney.go.com/jetix/witch/videos/index.html), erityisesti  Cedricin muodonmuutos on raflaavaa katsottavaa.

Hui! Hei, hii, mistä tätä voisi saada lisää, onko kenelläkään tietoa?

...en minä itselleni, mutta...  ;-)
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka
http://vesasaarinen.fi

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #12 : 27.01.2005 klo 19:57:41 »
Creative divisions of The Walt Disney Company are already embracing W.I.T.C.H., nurturing it to become a major company initiative, with a television show set to air in February 2005, and a full consumer products program in development.

Eiköhän tällä prosessilla saada ko. tuotteesta kaikki vähäkin haju, maku ja omaperäisyys poistettua.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #13 : 28.01.2005 klo 14:57:12 »
Witchin bisnespuolesta löytyy juttua myös täällä:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?topic=2164.0

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
Re: Witch MTV3:selle
« Vastaus #14 : 21.02.2005 klo 17:38:59 »
Mikäs kiire tässä on?

En edes tiennyt, että W.I.T.C.H:stä on myös animaatiosarja. Ei tosin kyllä kiinnostakaan.