Kirjoittaja Aihe: W.I.T.C.H.  (Luettu 106255 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #135 : 09.08.2007 klo 19:22:19 »
Lisää Disney-mangaa: Pirates Of Caribbean.
http://shop.kodansha.jp/bc2_bc/search_view.jsp?b=3723275

Onko se tuo, joka tulee suomeksi nyt, vai joku länsimaalaisempi versio?

Timo

Will73

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #136 : 10.08.2007 klo 16:28:01 »

WITCHiin palatakseni.
Kun ketjua lukee läpi käy ilmi miten moni kokee suorastaan solvaavana sen että WITCH sarjakuva/animaatio(tai anime, sama asia) on Manga/animepuolella.

WITCH on liki porttiteoriaa lähestyvä mangaatyyliin tutustuttava teos, joka takaa mahdollisesti elinikäisen sarjakuvaharrastamisen osalle.


Taas pitää kommentoida, tässähän vallan hengästyy! Edelleen olen sitä mieltä, ettei W.I.T.C.H. ole mangaa, mutta mitenkään herjaavana en mangaleimaa pidä. Se nyt ei vaan ole mangaa, vaikka miten vänkäisitte.   ;D Tosta porttiteoriasta oon ihan samaa mieltä - ihan sama minulle, pidetäänkö W.I.T.C.H.-kängin seikkailuja mangana vai ei, pääasia, että saadaan paljon innokkaita sarjakuvan suurkuluttajia Suomeen. W.I.T.C.H. onkin sillä lailla veikeä sarjis, että se on tarpeeksi eurooppalainen ollakseen mangaan tottumattomillekin helposti lähestyttävä, mutta sen verran mangasta lainaama, että sen kautta on helppo jatkaa mangamaailman syövereihin. Aika monet ex-Witch-fanit ovatkin nykyään kissankorvakansaa.

Monster Allergyn menestymättömyys oli sääli, me tykättiin siitä täällä toimituksessa. W.I.T.C.H.-animaatio sen sijaan kannattaa aikuisen ihmisen jättää väliin, tulee vaan paha mieli. Oma kuusivuotiaani siitä tykkää kyllä.

Kiitokset Surffari-Joelle täsmäopastuksesta (saitte te likaiset vanhat sedätkin samalla jutun juurta...). Olet näköjään lukenut myös W.I.T.C.H.-lehden pääkirjoituksia, kun tiesit kuka oikeasti olen. Taidanpa lähteä tsekkailemaan, mistä hevimetallia löytyy!

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 956
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #137 : 10.08.2007 klo 16:38:15 »
Taas pitää kommentoida, tässähän vallan hengästyy! Edelleen olen sitä mieltä, ettei W.I.T.C.H. ole mangaa, mutta mitenkään herjaavana en mangaleimaa pidä.

Italo-W.I.T.C.H:illä on paikkansa "mangana" historiallisessa perspektiivissä. Mangaa jäljittelevä länsimainen pseudomanga ei ole mikään uusi keksintö. Se on säestänyt mangan taivalta lännessä alusta alkaen. Kyoko Mizukin ja Yumiko Igarashin shojoklassikon Candy Candyn kysyntä kasvoi 1980-luvulla Italiassa niin suureksi, että oli ryhdyttävä tuottamaan lisää Candy Candy –sarjakuvia italialaisin voimin. Alkuperäinen manga oli vain yhdeksän pokkarin mittainen ja luonnollisesti mustavalkoinen. Italo-Candya laati studio IF (Immagini & Fumetti), joka on kunnostautunut myös tuottamalla osan Topolino-sarjoista.

Minusta on selvää, että W.I.T.C.H. italialaisena tuotoksena ammentaa tästä historiasta. Se on näppärä taikatyttömanga, jossa viisi persoonallista Sailor Teamin jäsentä taistelee yhdessä magian avulla sailor senshien parhaiden perinteiden mukaisesti.

Toivon mukaan päivä päivältä lähestymme tilannetta, jossa erottelun tarpeellisuus ja mielekkyys kuihtuu lopulta olemattomiin.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #138 : 10.08.2007 klo 19:55:09 »
Monster Allergyn menestymättömyys oli sääli, me tykättiin siitä täällä toimituksessa.

Entäs Disney Italian Kylion? Se voisi jo tärpätä täälläkin... näyttää mielenkiintoiselta.

http://www.wolfstad.com/dcw/italy/kylion/


Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #139 : 10.08.2007 klo 20:01:01 »
Entäs Disney Italian Kylion? Se voisi jo tärpätä täälläkin... näyttää mielenkiintoiselta.

Ja teillä on toinenkin karvainen setä ostamassa moista.
Kylionia. Tackskaduha ja sillaiviisii.

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #140 : 10.08.2007 klo 23:27:32 »
Kylionia lukisin minäkin mielelläni, ainakin tuon kansikuvan perusteella.

Se on tosiaan totta, että todella monet W.I.T.C.H.-lehteä lukeneet ovat sittemmin siirtyneet mangan puolelle. Se minua kuitenkin ihmetyttää, että he käyttäytyvät kuin olisi jotenkin hävettävää lukea lehteä. Todella usein näkee kommentteja tyyliin "Kyllä minäkin silloin tyhmänä kakarana..."

Jos joku muuten on kiinnostunut keskustelemaan lehdestä fanien kanssa, kannattaa tutustua tähän suomalaiseen foorumiin. Kävijöiden keski-ikä on käsittääkseni yli viidentoista, joten keskustelut ovat tasokkaampia kuin W.I.T.C.H.-faneilta ehkä odottaisi.

ACrockett

  • Jäsen
  • Viestejä: 409
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #141 : 11.08.2007 klo 15:20:30 »
Turhaa minun mielestäni kun voi ostaa Canal Digitalin ja katsoa Fox kidsiltä. Neloselta sen pitäisi tulla kun Nelosen ohjelmat ovat käyneet tylsiksi sen jälkeen kun hyvät lastenohjelmat loppuivat (Jackie Chan seikkailee ja Timon ja Pumba olivat minusta parhaita kun vielä tulivat).

Canard

  • Jäsen
  • Viestejä: 718
  • Der Zorn Gottes
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #142 : 11.08.2007 klo 15:30:10 »
SubTV Juniorilta se paras pseudoanimeilu tulee:Ranskalainen Totally Spies, jopa dubbaus toimii erinomaisesti, varsinkin Colverin (se puna-asuinen)  ääninäyttelijä on todella nainen paikallaan. Kuka lieneekään?

Anzu

  • Jäsen
  • Viestejä: 11
  • ._.
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #143 : 13.08.2007 klo 00:19:42 »
En kauheasti pidä w.i.t.c.h:in piirretty versiosta, ne pari jaksoa mitä siitä ohimennen katsoin ei ainakaan seurannut juonta juuri lainkaan tai ainakin se oli aivan eritavalla toteutettu.

Sarjakuvasta taas pidän todella paljon ja alusta asti olen lukenut jossakin välissä tosin innostus vähän hiipui ja pari numeroa on jäänyt puuttumaan jostain kohtaan, niitä antikoista etsiskellen tällä hetkellä. Muuten sarjakuvana löytyy kokoelmasta kokonaan.

Minulle on oikeastaan yksi haile esitetäänkö tuota televisiossa.

Nina Jurvanen

  • Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 271
  • I will find out who killed my bro.
Vs: Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #144 : 10.09.2008 klo 14:27:57 »
Uusi W.I.T.C.H.-lehti on taas ilmestynyt, harmi kun lähikauppani ei tue tuon lehden myyntiä, niin en pääse tänään lukemaan. Huomenna sitten... ;D

Kommenttien perusteella animaatio vaikuttaa melko köyhältä, mutta pitäisi sekin varmaan katsastaa lähiaikoina, jos ja/tai kun jaksaa nousta ylös aamulla kukonlaulun aikaan. Ellen sitten tallenna kovalevylle... Joka tapauksessa stillkuvien perusteella animaatioversio vaikuttaa melko amatöörimäisesti piirretyltä lehteen verrattuna - pitääkö otaksumani paikkansa?

Lehdestä pidän todella paljon, vaikka olenkin jo 33-vuotias. Olen kerännyt lehden kaikki numerot ja W.I.T.C.H.-Extratkin, mikäli ne sisältävät sarjakuvaa. Olen ylpeä kokoelmastani. Sillä taitaa olla jo arvoakin jonkin verran, vaikken sitä suostu koskaan myymäänkään. En myisi, vaikka annettaisiin lottovoiton suuruinen rahasumma vastineeksi, on se sen verran tärkeä sarjis minulle :)

Ihmettelen, miksi perinteinen mangakysymys on noussut niin suureksi tässä(kin) keskustelussa? Puritanismia eli ei, japanilaiset pitäisivät tätä kuitenkin eurooppalaisena mangana. Mangahan tarkoittaa sarjakuvaa japaniksi, haloo?! Mielestäni manga/manhwa/mikälie -erottelut ovat tyystin keinotekoisia ja eurooppalaisten elitistien puuhastelua. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni asiasta.
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #145 : 10.09.2008 klo 20:59:38 »
Kommenttien perusteella animaatio vaikuttaa melko köyhältä, mutta pitäisi sekin varmaan katsastaa lähiaikoina, jos ja/tai kun jaksaa nousta ylös aamulla kukonlaulun aikaan. Ellen sitten tallenna kovalevylle... Joka tapauksessa stillkuvien perusteella animaatioversio vaikuttaa melko amatöörimäisesti piirretyltä lehteen verrattuna - pitääkö otaksumani paikkansa?

http://www.youtube.com/watch?v=YICxRE8_yHc&feature=related tuosta voi päätellä itse hiukan.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Satu

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 7
Vs: W.I.T.C.H.
« Vastaus #146 : 20.01.2009 klo 15:17:58 »
En lue Witchiä enkä siitä hirveästi tykkääkkään (joskus nuorempana luin paljonkin sitä), mutta jos se telkkarista tulisi niin saattaisinhan sitä muutama jaksoa katsoakkin. Tai sehän tulee jo mutta tuolla maksullisella kanavalla ja meillä ei ole mitään maksullisia kanavia.

Tarkkailen sinua.

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: W.I.T.C.H.
« Vastaus #147 : 20.01.2009 klo 15:26:33 »
Nelonen on W.I.T.C.H.-tytteleitä pyörittänyt ruudussa.

http://www.nelonen.fi/lapset/witch.htm

Eiköhän se taas kohta ilmesty siihen Disney esittää -slottiin.

Vilbertti

  • Vieras
Vs: W.I.T.C.H.
« Vastaus #148 : 14.03.2009 klo 10:38:57 »
Hihihi. Muistan kun luin tätä aivan sarjan alkutaipaleella ja yritin piirtää hahmoja. Nykyään en ole ostanut/katsonut yhtään lehteä/jaksoa. Minun mielestäni se on sellaista pikkutyttöjen sarjakuvaa..

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: W.I.T.C.H.
« Vastaus #149 : 11.04.2009 klo 18:07:00 »
Tämän kuun numerossa alkoi uusi saaga, jota me olimme jo faniporukalla itkeneet etukäteen, kun se kuulosti niin huonolta idealta. Noitatytöt opettamassa pikkulapsia käyttämään taikavoimia ei vain tuntunut idealta, josta saisi mitään hyvää irti.

Nyt, kun lehti on luettu, on pakko myöntää, että se olikin ihan hyvä. Melko suoraan Batman Pakkasherralta lainattu pahiksen juonikuvio on kliseinen kuin mikä (voin jo arvata, miten se päättyy), mutta on tosi virkistävää nähdä lehdessä pahis, joka ei ole täysin mustavalkoinen ja jolla on jonkinlainen motiivi. Tuo pikkulasten opetuskuvio oli ainakin tässä numerossa mukavasti taustalla ja äidin huoli ja helpotus lapsestaan oli kuvattu ihan hyvin. Tässä numerossa tuotiin myös mukaan kuvioihin muutama uusi sivuhenkilö, mikä on minusta erittäin positiivista. Oruben ja Cedricin poistumisen jälkeen sarjakuva on kärsinyt mielenkiintoisten hahmojen puutteesta, kun päähenkilöt ovat touhunneet lähinnä keskenään.

Ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen odotan innolla seuraavaa numeroa. Toivottavasti loputkin saagasta pysyttelee tällä tasolla.