Kirjoittaja Aihe: Apua macin ostoon?  (Luettu 16265 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Qrpitza

  • Vieras
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #45 : 09.05.2008 klo 20:44:20 »
Onko oikea paikka mainostaa tätä? Laitan nyt kuitenkin tän.

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=78257686

tertsi

  • Vieras
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #46 : 12.03.2013 klo 17:49:07 »
Olen ehkä ostamassa imacia.
Mitä eroa on käytännössä: Neliytiminen Intel Core i5 tai i7?
2,9 tai 3.2 GHz?

Rammiakin saa 8, 16 tai 32 gigaa.

Jos kuvittelee jatkossa tekevänsä A4-kokoisia kuvituksia/sarjakuvia, taittoja, 20-sekunnin Tv-tunnareita, onko noilla tehojen kasvattamisilla mitään merkitystä? Pystyykö tommoset hommat tekemään noilla pienempitehoisillakin laitteilla?


Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #47 : 13.03.2013 klo 10:49:29 »
Löysin tällasen hauskan vertailumahdollisuuden kun oon tässä itekin konetta hankkimassa.
Se on sitten eri asia että minkä verran kukakin tehoa tarvitsee. Jostain syystä uudet ohjelmat syö aina enemmän tehoa kuin vanhat, mikä kannattaa myös ottaa huomioon. Meinasin että mulle riittää seuraavat 5vuotta Intel Core i3 -tason prossu kun on tarkoitus lähinnä stillejä pikseleitä vanhalla käyttiksellä ja softilla viilata. Enkä muutenkaan ole itse niin kauhean nopea. No, kattoo nyt millaisen koneen sitten lopulta löydän.

Näytöön sen sijaan päätin sijoittaa ja hankkia 2560x1400tarkkuuteen pääsevän Asuksen. No, iMacissahan kaiketi on just tuo reso ja hinnat lähtee jostain 1950€:sta. Luulenpa että tuolla halvimmallakin aika hyvin kerkiää.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #48 : 13.03.2013 klo 11:27:37 »
Näytöön sen sijaan päätin sijoittaa ja hankkia 2560x1400tarkkuuteen pääsevän Asuksen. No, iMacissahan kaiketi on just tuo reso ja hinnat lähtee jostain 1950€:sta. Luulenpa että tuolla halvimmallakin aika hyvin kerkiää.  :)

Mä päivitin kaikki näytöt tuossa olisko ollut 2 vuotta sitten, eli ostin kolme kappaletta Dell U2211H-näyttöjä, joita pidän pystyasennossa 1080x1920-tilassa. Olen ollut valintaani hyvin tyytyväinen, mutta toisaalta mulla koko koneen budjetit on alle tonnin, eli pitää saada niin hyvä näyttö kuin alle kahdellasataa irtoaa...

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #49 : 13.03.2013 klo 14:08:56 »
mutta toisaalta mulla koko koneen budjetit on alle tonnin,
Sama juttu.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

tertsi

  • Vieras
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #50 : 13.03.2013 klo 16:47:31 »
Kiitoksia vinkeistä. Tuo perus-imac lienee passeli, 16 gigaa rammia, niin vielä passelimpi.
Mun vanhassa windowsissa on rammia 512 megaa.   ;)

Ville Manninen

  • Jäsen
  • Viestejä: 150
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #51 : 13.03.2013 klo 16:59:54 »

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #52 : 13.03.2013 klo 18:38:55 »
Olen ehkä ostamassa imacia.
Mitä eroa on käytännössä: Neliytiminen Intel Core i5 tai i7?
2,9 tai 3.2 GHz?

Rammiakin saa 8, 16 tai 32 gigaa.

Jos kuvittelee jatkossa tekevänsä A4-kokoisia kuvituksia/sarjakuvia, taittoja, 20-sekunnin Tv-tunnareita, onko noilla tehojen kasvattamisilla mitään merkitystä? Pystyykö tommoset hommat tekemään noilla pienempitehoisillakin laitteilla?



Mun iMac on ostettu puolisentoista vuotta sitten ja siinä on vaan tommoset tehot:

Prosessori  2,7 GHz Intel Core i5
Muisti  8 Gt 1333 MHz:n DDR3

Hyvin on pyörinyt uusimmat Photarit ja Indesignit, 150-sivuiset taitot, A2-kokoiset värikuvat ja muokattavat videoklipit.

Ja uudemmat koneet on jo lähtökohtaisesti tehokkaampia.

Kantsii katsoo, minkä saa hyvään hintaan (omani irtosi edullisesti Stokkan hulluilta päiviltä) ja mahdollisimman isolla näytöllä (27 tuumaa vähintään, tätä ei voi tarpeeksi korostaa).
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 881
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #53 : 13.03.2013 klo 20:03:43 »
Mäkkihommissa luotan aina Mac Performance Guideen.
Just näin. Käytännönnopeuksiinhan vaikuttaa hyvinkin moni asia. Se on vaan että paljonko sitä sitten huomaa eroa nopean ja helvetin nopean välillä. Ja paljonko työpäivä siitä nopeudesta lyhenee.  :)
Enemmän taitaa käytännössa nopeuttaa se jos vähän miettii mitä tekee ja jättää turhan säätämisen vähemmälle.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

tertsi

  • Vieras
Vs: Apua macin ostoon?
« Vastaus #54 : 13.03.2013 klo 20:48:57 »
Se on vaan että paljonko sitä sitten huomaa eroa nopean ja helvetin nopean välillä.
Aivan. Ei viitsisi maksaa semmoisesta, mitä ei edes huomaa.