Kirjoittaja Aihe: Ankka vai Ihminen?  (Luettu 10073 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Fauntleroy

  • Jäsen
  • Viestejä: 172
Ankka vai Ihminen?
« : 04.07.2007 klo 17:45:55 »
Eli siis kumpi on teidän mielestänne helpompi piirtää? Disney-hahmo vai ihminen? Disney-hahmot voivat tuntua helpommilta mutta eivät ne olekkaan niin helppoja...  :)

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #1 : 04.07.2007 klo 18:18:05 »
Näyttäisi olevan todella tarkkaa, millaiset mittasuhteet Ankoilla on, viivojen ja varjostuksenkin on oltava riittävän "Disneymäisiä"... Väitän että on yllättävänkin vaikeaa oppia piirtämään Disney-hahmoja..mutta sitten kun on viivankäyttö ja hahmojen mittasuhteet, asennot ja ilmeet hanskassa, niin saattaa sujua aika rutiinilla.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Peetukka

  • Jäsen
  • Viestejä: 62
Re: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #2 : 04.07.2007 klo 18:26:09 »
Osaan piirtää Ankkalinnasia yhtä huonosti kiuin ihmisiä, mutta osaan naäin nuoreksi Ankkalinnalisia hyvin, joten kyllä ne Disney-hahmot ovat helpompia.

Darzee

  • Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 302
  • Me likes prairie dogs!
Re: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #3 : 04.07.2007 klo 19:58:49 »
Ankkojen piirtäminen on jäänyt yllättävän vähiin lapsuusvuosien jälkeen, vaikka olen muuten vain joskus huvikseni töherrellyt myös funny animal-tyylisiä hahmoja. Ihmisten piirtämisessä olen harjaantuneempi, mutta valmista ei silläkään saralla tule koskaan.
Kerran lukion kuvistunnilla koetin huvikseni piirtää Akua, Mikkiä ja kumppaneita hieman "naturalistisemmin" karrikoiden, hieman samaan tyyliin kuin vaikkapa Gustave Dore kuvittaessaan Charles Perreault' n satuja (esim. Saapasjalkakissa). Ihan veikeän näköisiä niistä tuli ;) Vaikka olihan esimerkiksi Aku valkokankaalle ilmaantuessaan vielä jossain määrin oikean ankan näköinen, kädetkin olivat siipisulkamaiset.

pyörylä

  • Aktiivi vihannes ja söheltäjä
  • Jäsen
  • Viestejä: 41
  • Lady example xp
Re: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #4 : 30.07.2007 klo 17:17:02 »
Ihminen,ankkoja en ole piirrellyt joten kokemusta ja taitoa ei ole.
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku."

Lättä

  • Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 007
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Re: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #5 : 30.07.2007 klo 17:36:40 »
En osaa enää kumpaakaan, mutta osaan omanlaisia eläimiä piirtää - siis ainakin omasta mielestäni. Realistinen ihminen on toki paljon hankalampi piirtää kuin Disneyn hahmo, mutta karikatyyrimäisempi, vaikka astérixmainen ihmishahmo on taas yhtä helppoa mielestäni.

Sakura^^

  • Jäsen
  • Viestejä: 24
Re: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #6 : 10.08.2007 klo 21:13:47 »
ihminen totta maar.
Arvaa, kuinka monta kertaa olen piirtänyt ankan?
 ???
Vastaus:  :o nolla. tyliko yllärinä?
Do'h!

ACrockett

  • Jäsen
  • Viestejä: 409
Re: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #7 : 16.08.2007 klo 20:34:33 »
Sellaiset naamiojätkät on helppo piirtää, mutta kasvot on vaikea piirtää. Jos otettaisiin mukaan Disney elokuvissa esiintyneet hahmot, niin sitten olisi helompi piirtää Disney hahmo. Itse osaan piirtää Aku Ankka hahmoista vain Aku Ankan, Mikki Hiiren, Hessun ja Mustakaavun.

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Re: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #8 : 19.08.2007 klo 10:49:33 »
Osaan piirtää miltei kaikki Ankkalinnalaiset sankarit, ja ihminenkin luonnistuu, yleensä piirrän Star Wars hahmoja, olen näet Star Wars fani.
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Andrew

  • outo teini
  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 4
  • Hulluilla on hauskempaa. Harmi etten ole hullu.
Vs: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #9 : 04.09.2007 klo 17:35:52 »
Ankkoja on vaikea piirtää, ihmisiä huomattavasti helpompi. Olen joskus mallista söhertäny ankkoja, ja oli kyllä hankalaa x) Piirrän oikeastaan ainoastaan manga ihmisiä, joten en mitään eläimiäkään osaa piirtää, niin eihän nuo ihmisetkään kovin realistisia ole, mutta ihmisiä kuitenkin.
uuh... kirjoitanpa sekavia viestejä. o.O
Hulluilla on hauskempaa. Harmi etten ole hullu.

Teräskäsine

  • Jäsen
  • Viestejä: 367
  • Punk's not dead
Vs: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #10 : 11.09.2007 klo 12:40:07 »
Ankkojen nokka on se joka on osattava piirtää hyvin. Huomasin kuinka tuossa Ruotsalaisessa Aarne Ankassa piirtäjä ei ole aluksi osannut tehdä nokkaa millään tavalla kuin rankasti kopioimalla alkuperäisiä Carlin kuvituksia. Ankka hahmot eleilevät myös todella paljon sarjakuvissa. Ette varmaan löydä yhtäkään ruutua, jossa hahmot vain seisoisivat tumput suorina 8]

Duck-King

  • Jäsen
  • Viestejä: 65
Vs: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #11 : 15.09.2007 klo 15:21:55 »
Se riippuu siitä pitää ihmisen olla ihan oikean ihmisen näköinen vain ihan omaperäinen, mutta kyllä minulta varmaa paremmin luista ankat,vaikka en ole mestari piirtäjä.
Ira furor brevis est.
(Uka Ankka Ankkis.netissä)

mastermind

  • Jäsen
  • Viestejä: 401
Vs: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #12 : 17.11.2007 klo 12:02:02 »
Kyllä ainakin karikatyyrimäisesti ja yksinkertaistaen piirretyt ihmiset on paljon helpompi piirtää kuin Ankkalinnan ankat. Toisaalta taas realistinen ihminen on paljon vaikeampi piirtää.
Disneyn ankat taitavat olla eläinhahmoidta lähes vaikeimpia, varsinki, nokat aiheuttavat ongelmia. Tosin eiköhän nokatkin ole helppoja piirtää niille jotka paljon ankkoja piirtävät. Siinä taitaa ratkaista rutiini.
Kaikkein helpoimpia piirtää ovat Helmiä sioille tyyliset yksinkertaistetut eläimet.

Toisaalta kaikki piirtäminen on minulle vaikeuksia tuottavaa. ;)

EDIT: Näin ajattelin vielä vähän aikaa sitten...
Nyt kun olen vähän ankkoja piirrelyt, niin olen huomannut ettei nokka ole todellakaan vaikein. vaikeinta on saada Ankkojen kehosta sopusuhtaisen näköinen.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2007 klo 21:41:43 kirjoittanut mastermind »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 278
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #13 : 18.11.2007 klo 02:55:08 »
Barksin Ankka = Ihminen Nahkoineen Karvoineen Höyhenineen. Respect. :D

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Vs: Ankka vai Ihminen?
« Vastaus #14 : 18.11.2007 klo 10:00:05 »
Yleisesti uskoisin useamman osavan piirtää realistisia ihmisiä, kuin lupsakoita Disney-hahmoja. Kaveripiiristänikin moni piirtää ihmisiä, mutta en ole kenenkään nähnyt piirtävän hienoja ankkoja. Minä en osaa piirtää kumpaakaan kunnolla : )