Kirjoittaja Aihe: Le Chevalier d´Eon  (Luettu 3250 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Le Chevalier d´Eon
« : 27.06.2007 klo 23:26:57 »
Kaikkea pitää kokeilla (paitsi kansantansseja ja.. no tiedätte..)
joten jatkaessani Basiliskin, Hellsingin ja Blade of Immortalin ykkösosien etsiskelyä otti silmään Del Reyn tuore Mangapokkari
Le Chevalier d´Eon

Kannessa jömpsötti terveehkö manganainen ja takakansi antoi ymmärtää luvassa olevan samaa kivaa kuin Jysäyksen heikoin anti.
Onneksi olin väärässä.

Louis XV:n aikoihin sijoittuva sanojen vallasta, katolilaisesta mystisismistä, salaliitoista ja reippaasta demoniväkivallasta koostuva pakkaus oli poikkeuksellisen koukuttava.
Tou Ubukatan tarina rullasi kliseisyydestään huolimatta ja ensikertalaiseksi Kiriko Yumeji piirtää sangen vaikuttavasti.

Piirrosjälki ei ollut liian tukkoista vaikkakin runsasta ja sangen yksityiskohtaista.
Lähes chibichibitööttööt-vapaa myöskin.
Tarina itsessään yhdistää eräitä mangojen peruskliseitä alkaen päähenkilön sukupuolenvaihdostransformaatioista (joskin tästä löytyvät historialliset alaviitteet olivat todella hulppeita!) niihin taistelukohtausten vääristyneisiin perspektiivi/mittakaavakuvioihin.

Monella tavalla barokkimaisen srajakuvan ystäville suositeltavissa.
Tai karkeammin: minkälainen raamattua siteerava Buffy musketöörinä olisi ollut.

Ja kyllä. Adv:lla on tästä anime.

ei, en ole nähnyt.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
Re: Le Chevalier d´Eon
« Vastaus #1 : 28.06.2007 klo 00:39:37 »
Kaikkea pitää kokeilla (paitsi kansantansseja ja.. no tiedätte..)
joten jatkaessani Basiliskin, Hellsingin ja Blade of Immortalin ykkösosien etsiskelyä otti silmään Del Reyn tuore Mangapokkari
Le Chevalier d´Eon

Herramunjee... sinullahan on koko allekirjoittaneen top 3 vielä lukematta! Osta myös samalla Samuran Ohikkoshi, uskallan suositella kun Tonikin tykkäsi ;D

Ja kyllä. Adv:lla on tästä anime.

ei, en ole nähnyt.

Sattuisiko joku tietämään tuliko tässä tapauksessa anime ensin ja manga jälkikäteen, vai mentiinkö ihan perinteisesti? Anime (katsoin eka osan Newtypen esittelylevyltä, ja se menikin suorilla hankintalistalle) kun on pyörinyt mainoksissa jo pitempään mutta mangaa en ole ennen nähnyt...
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2 : 28.06.2007 klo 00:43:46 »
Herramunjee... sinullahan on koko allekirjoittaneen top 3 vielä lukematta! Osta myös samalla Samuran Ohikkoshi, uskallan suositella kun Tonikin tykkäsi ;D

Siis olen kyllä lukenut Hellsingin ja Blade of Immortalin alut mutta hitaana en ehtinyt haalia hyllyyn.

Jos en väärin ymmärtänyt ensin on ollut kirja, sitten anime ja nyt manga.

rama

• Jäsen
« Vastaus #3 : 28.06.2007 klo 00:45:12 »
Jos en väärin ymmärtänyt ensin on ollut kirja, sitten anime ja nyt manga.

Ahaa, eli sillai ”Basiliskittain”.

Siis olen kyllä lukenut Hellsingin ja Blade of Immortalin alut mutta hitaana en ehtinyt haalia hyllyyn.

*long exhale*
      Errol Flynn

PJ

• Jäsen
  • AG / Punainen jättiläinen
« Vastaus #4 : 28.06.2007 klo 12:28:11 »
Kodansha tarjosi tätä myös Punaiselle jätille, mutta ei otettu vastaan, koska sarja taisi olla vielä kesken. Ihan hyvä piirrosjälki. Vähän häiritsi se sukupuolenvaihdoshomma, koska sitä on ollut jo Les Bijouxeista lähtien. Epäilytti myös lievästi Emmamainen tarina, mutta varmanakin paljon vauhdikkaampi. :) Japanilaisesta alkuperäisnimestä ei ole hajuakaan.
Muoto muuttuu, sisältö pysyy.
-Antero Ruusuvuori, 2007

rama

• Jäsen
« Vastaus #5 : 28.06.2007 klo 12:36:29 »
Kodansha tarjosi tätä myös Punaiselle jätille, mutta ei otettu vastaan, koska sarja taisi olla vielä kesken. Ihan hyvä piirrosjälki. Vähän häiritsi se sukupuolenvaihdoshomma, koska sitä on ollut jo Les Bijouxeista lähtien. Epäilytti myös lievästi Emmamainen tarina, mutta varmanakin paljon vauhdikkaampi. :) Japanilaisesta alkuperäisnimestä ei ole hajuakaan.

Manga näyttäisi ainakin kannen perusteella melko erityyppiseltä kuin anime, mutta en lähde spekuloimaan ennenkuin molemmat on nähty/luettu.

Mutta hei, voiko combolla 1700-luvun Ranska-miekkailu-zombit-kosto-valkoinen orjakauppa-bishi päähenkilö mennä vikaan? ;D
      Errol Flynn

Moira

• Jäsen
« Vastaus #6 : 05.07.2007 klo 15:23:21 »
Mangaa en ole vielä nähnyt, mutta animea löytyy hyllystä kolme ensimmäistä DVD:tä. Anime on alkupään jaksojen (kaikkia omistamiani en ole vielä ehtinyt katsoa) laadukas kaikin puolin. Se ammentaa historiasta ja sekoittaa joukkoon periodiin sopivaa mystiikka-fantasiaa (magia pohjaa alkeamiaan). Miekkailu näyttää mun silmään hyvältä, juonittelua on niin paljon kuin vallankumousta edeltävässä Ranskassa voi toivoa olevan ja kuvitus on kaunista. Ajatusta ja väkivaltaa on sen verran, että sopii paremmin aikuisille kuin pilteille. Itse koukutuin sen verran, että vastoin tapojani olen tilannut tätä sitä mukaa kun (hienot!) DVD:t ovat ilmestyneet Jenkkilässä.

Manga tiettävästi ei ole suoraan animen sarjakuvaversio vaan kertoo tarinaa eri lähtökohdista. Ainakin osin samoja henkilöitä on molemmissa, mutta esim. d'Eon itse on kuulemma ainakin mangan ensimmäisessä osassa hyvin erilainen henkilö kuin animen alkupuolella. Voi PJ minkä teitte kun ette ottaneet tätä... Nyt mun tarttee sit hommata se englanninkielisenä  :(

Niin, ja se sukupuolenvaihdos (joka ei suinkaan ole niin yksinkertainen juttu) on kerrankin perusteltu kiinnostavasti. Eikä käsikirjoittaja edes keksinyt sitä itse, vaan piirre löytyy jo historialliselta Chevalier d'Eonilta* (joskin anime tulkitsee aihetta hiukan vähemmän mundaanisti).

*) http://en.wikipedia.org/wiki/Chevalier_d'Eon