Kirjoittaja Aihe: Sandman  (Luettu 81806 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Sandman
« Vastaus #165 : 20.02.2015 klo 01:44:01 »
Eiköhän se ole "kun loppuu". Sandman-fanit ovat uskollisia.
Myös yksi hyvistä kustannusperusteista.

"Uskollisuutta" on tietty monenmoista. Aiemmat yritykset suomentaa Sandmania kun kaatuivat siihen, ettei albumeja ostettu tarpeeksi, koska kaikilla aiheesta kiinnostuneilla oli ne jo englanniksi. Samaisesta syystä myös Gaimanin proosatuotannon suomentaminen on väliin yskähdellyt ja ollut heikosti kannattavaa.

Sinänsä hassua, kun tietää millaiset fanilaumat Gaimanilla tässä maassa aikoinaan oli. Vastaavia nimikirjoitusjonoja en tällä alalla ole nähnyt kuin George R. R. Martinin kohdalla.

Nyt on kuitenkin turvana laajempi tausta ja kannattavuus saavutettavissa pienemmillä painoksilla, joten täytyy uskoa, että tällä kertaa päästään loppuun asti. Hieno ja ilman muuta hankkimisen arvoinen on RW:n alppari, vaikka suomennoksesta voikin monin kohdin olla montaa mieltä.

Pirun vahvaa ja vaikuttavaa sarjakuvaa heti näin alkumetreiltä asti! Sandman rulettaa!!!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Sandman
« Vastaus #166 : 28.02.2015 klo 14:45:08 »
Uudessa Sandman-suomennoksessa oli tosi hauska vitsi siinä stand up -koomikon kuolonkohtauksessa...  ihan oikeasti se maailman hauskin.


Toni

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 726
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
Vs: Sandman
« Vastaus #167 : 04.03.2015 klo 10:56:08 »
Heitin nyt Tähtivaeltajankin Sandman-arvostelun nettiin:

http://tahtivaeltajablogi.wordpress.com/2015/03/03/sarjakuvat-sandman/

Kauniita unia kaikille!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Sandman
« Vastaus #168 : 04.03.2015 klo 15:42:33 »
Heitin nyt Tähtivaeltajankin Sandman-arvostelun nettiin:

Hyvä juttu! Tähtivaeltajan sivuilta minä Sandmanin aikanaan löysin.

Tätä nykyä jo hymyilyttää, kuinka aikanaan siitä innostuin. Muistan jonkun sanan etsineen ihan sanakirjan kanssa niiden ensimmäisten Sandman-kokoelmien kanssa.

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 915
Vs: Sandman
« Vastaus #169 : 13.03.2015 klo 08:53:15 »
Sainpa luettua tuon kirjan. Onneksi oli virheetön kappale. En edes tiedä kuinka monennen kertaa tarinaa nyt luen. Oli edelleen hienoa kerrontaa. Varsinkin Kuolema on aina ollut mun lemppari! Toivottavasti uutiset nopeasta julkaisurytmistä pitävät paikkansa.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Sandman
« Vastaus #170 : 18.08.2015 klo 21:18:11 »
Toinen kirja alkaa olla loppusuoralla. Uskomattoman hyvää settiä! Piirrosten rosoisuus alkoi hieman häiritä, ja otin kuvan yhdestä sivusta, jossa sandmanin kasvonpiirteet tuntuvat katoavan. Onko tämä ihan vaan lähdematskun rosoisuutta vai onko jotain jossain vaiheessa mennyt pieleen? Tämän lisäksi puhekuplien valkoisissa pinnoissa terävän reunan ympärillä on jotain pientä epätarkkuutta, samankaltaista kuin kovasti pakatuissa JPG-kuvissa.  Eivät nämä sinällään häiritse, mutta ekassa kirjassa en moisia havainnut, joten ajattelin kysäistä jos jollain on jotain vertailuversioita? Tekstit ovat kyllä skarppeja joten ei ole ainakaan kyse siitä että vain oma kappaleeni olisi jotenkin painossa mokattu?
« Viimeksi muokattu: 18.08.2015 klo 21:22:00 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 088
Vs: Sandman
« Vastaus #171 : 18.08.2015 klo 22:02:09 »
Eivät nämä sinällään häiritse, mutta ekassa kirjassa en moisia havainnut, joten ajattelin kysäistä jos jollain on jotain vertailuversioita?

Ei ole vanhoja kokoelmia verrattaviksi, mutta kyllä uudelleenväritetty versio vuodelta 2010 on just tuollainen. Viiva on ohutta ja hahmot yksityiskohtineen katoavat. Ovat ainakin unenomaisia, varmaan tarkoitettu niin.

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Sandman
« Vastaus #172 : 18.08.2015 klo 23:36:19 »
Vertasin tuota samaa sivua 90-luvun uudelleenvärittämättömään albumiin, ja siinä viivat häviävät vielä enemmän. Noin se vaan on aikanaan piirretty, parempaa jälkeä saadakseen pitäisi piirtää uusiksi...

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Sandman
« Vastaus #173 : 19.08.2015 klo 00:28:36 »
Syystä jos toisesta Sandmanin jaksojen keskellä tekijä vaihtuu äkkiseltään toiseksi ainakin yhden numeron ajaksi.

Numero 25 on oma suosikkini...

Aina tämä ei ollut tahallista. Bryan Talbot sai pikakeikan kesken A Game of You-jakson, kun pääpiirtäjä koki hermoromahduksen. Välillä riepookin, kun piirtäjä ei vaan ole tekstin tasolla.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Sandman
« Vastaus #174 : 19.08.2015 klo 08:33:58 »
Ei ole vanhoja kokoelmia verrattaviksi, mutta kyllä uudelleenväritetty versio vuodelta 2010 on just tuollainen. Viiva on ohutta ja hahmot yksityiskohtineen katoavat. Ovat ainakin unenomaisia, varmaan tarkoitettu niin.

Vertasin tuota samaa sivua 90-luvun uudelleenvärittämättömään albumiin, ja siinä viivat häviävät vielä enemmän. Noin se vaan on aikanaan piirretty, parempaa jälkeä saadakseen pitäisi piirtää uusiksi...

Kiitokset, näin on tämä asia sitten sillä selvä. Ja tosiaan, nyt se ei häiritse kun vielä tietää että se on "tarkoituksellinen tehokeino". Tässä albumissa oli taso piirrosten osalta mielestäni tasaisempaa kuin aiemmassa. Myös tarinat olivat mielestäni tasaisempia tässä ekaan verrattuna, mutta edelleen pidän ekan albumin Tohtori Kohtalo -jaksoa toistaiseksi parhaimpana, Sisareni siipien havinan ohella.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Sandman
« Vastaus #175 : 19.08.2015 klo 10:07:46 »

Sarjan päätösosa on ilman muuta hienoin ja paras,
mutta kyllä Game Of You jää parhaiten mieleen,
jumputtamaan jonnekin alitajunnan hämärän rajamaille.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Sandman
« Vastaus #176 : 19.08.2015 klo 11:44:26 »
Sarjan päätösosa on ilman muuta hienoin ja paras,
mutta kyllä Game Of You jää parhaiten mieleen,
jumputtamaan jonnekin alitajunnan hämärän rajamaille.

Missä numeroissa tuo kehuttu "Game of you" tulee?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 151
Vs: Sandman
« Vastaus #177 : 19.08.2015 klo 13:03:11 »
Missä numeroissa tuo kehuttu "Game of you" tulee?

Se on viides kirja.

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 801
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Sandman
« Vastaus #178 : 19.08.2015 klo 15:59:03 »
Se on viides kirja.

Ennakkotietojen (4 eka kirjaa tänä vuonna) mukaan se olisi siis alkuvuonna 2016 tulossa. Ja toivotaan että kirjat myy riittävästi ettei jää kesken tällä kertaa, niinkuin moni muu on vuosien saatossa jäänyt. Vielä kerran iso kiitos RW Kustannukselle tästä julkaisupäätöksestä!
« Viimeksi muokattu: 19.08.2015 klo 16:00:42 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Sandman
« Vastaus #179 : 19.08.2015 klo 17:02:15 »
The Kindly Ones on ilmeisesti se mitä tarkoitat.

Sitä juuri, eikä se minusta ole yhtään pitkästyttävä.

Asiasta puheenollen, eikös pari vuotta sitten tullut
jotain uutta materiaalia? Onko suomennokseen tulossa?