Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Fluctuat nec mergitur (28.05.2020 klo 19:09:38)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
05.08.2020, klo 17:06:03

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
483748 viestiä 10427 aihetta kirjoittanut 3836 jäsentä. Uusin jäsen: fastback
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Galleria | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  1970-luvun suuri taskarikeskusteluketju
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Äänestys
Kysymys: Mikä 25 ensimmäisestä Aku Ankan Taskukirjasta on suosikkisi
Mikki kiipelissä
Aku Ankka ja Karhukopla
Mikki ja viidakon vaarat
Älä hermoile, Roope-setä
Mikki ja Hessu timanttien jäljillä
Aku Baba ja viisi rosvoa
Mikki Hiiren kuuma kesä
Aku ja Amerikan keisari
Ota rennosti, Aku
Roope näkee punaista
Roope Suuri
Tervetuloa Ankkalinnaan
Ritari Peloton
Perhonen sentään
Varsinainen välkky
Voimakolmikko
Roopen joulutervehdys
Aku urhokas
Roope-sedän miljoonat
Aku, Villin lännen kuningas
Roope-setä voittaa pelin
Aku Ankka pinteessä
Mikki kuulee kummia
Roope-sedän maailmanmatkat
Mikki vauhdissa

Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 ... 27 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: 1970-luvun suuri taskarikeskusteluketju  (Luettu 102274 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #120 : 07.05.2010, klo 09:01:17 »

Jo ennen Taskareita huomasin tutun piirtäjän monessa eri lehdessä. Akussa, Nakessa ja Retussa oli kaikissa tutun näköistä jälkeä. Aku Ankan Toivesarjat -kirjasta sitten 10 vuotta myöhemmin selvisi että kyseessä on Harvey Eisenberg.
tallennettu

PurPur
Vieras
« Vastaus #121 : 07.05.2010, klo 11:03:31 »

Aku Ankan Toivesarjat -kirjasta sitten 10 vuotta myöhemmin selvisi että kyseessä on Harvey Eisenberg.

Sehän se keltakantinen opus olikin, johon aiemmin viittasin, ja jossa esiteltiin varsin monta piirtäjää.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #122 : 06.08.2010, klo 16:27:34 »

Koko kesään ovat kuuluneet minulla 70-luvun taskarit, vaikka ketju ei ole aktiivisen ollutkaan. Olen lukenut yhden tarinan päivässä, jos olen muistanut. Nyt on menossa taskari numero 23, Mikki kuulee kummia.

Abramo Barosson kirjoittama vihulainen tohtori Zorbius muistutti minusta hävyttömän selvästi Zorbulia jo vuonna 1975. Pikon ja Fantasion Z niinkuin Zorbul oli ilmestynyt Ruudussa jatkiksena edellisenä vuonna. Alkuperäisteoksillakin on vuosi väliä, 1961 ja 1962.

Ja Hessusta tehdään selvästi zormies.
tallennettu

Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #123 : 07.08.2010, klo 13:18:19 »

Pitäähän ne ideat tarinoihin jostain kaivaa...
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Paikalla

The Comics be with us...always!

« Vastaus #124 : 07.08.2010, klo 22:56:39 »

Vaikka tossa taskariäänestyksessä ei olekaan kuin 25 numeroon asti taskareita, niin ehdottomasti paras taskukirja 70-luvulla oli Nro 41 eli Aku Taikaviitta.
Se oli myös eka ns. kirja jonka luin yhtenä päivänä kannesta kanteen. Olin just oppinut jotenkuten lukemaan silloin.

Muuten eikö Taikaviitan auto muistuta tekniikaltaan erästä 80-luvulla esitettävää sarjaa. Vaikka Ritari Ässän auto KITT ei ulkomuodoltaan muistutakaan Akun vanhaa romua, niin tekniikaltaan siinä oli paljon yhtäläisyyksiä. Olivatkohan Ritari Ässän porukat ottaneet vaikutteita Taikaviitan auton vempeleistä.

Taskukirja oli ainakin minulle tosi tärkeä. Luin moneen kertaan ne läpi ja metsästin ensimmäisiä osia divareista. Joskus nro 130 kohdilla tarinat alkoi menettää kiinnostukseni ja lopetin niiden ostamisen. Mulla on pikkubroidin kanssa 12 vuoden ikäero ja pienen pähkäilyn jälkeen annoin koko taskarikokoelmani sille. Pikkubroidi on jatkanut kirjojen ostamista tähän päivään asti, mutta nyt silläkin alkaa mitta tulemaan täyteen. Mitä itse olen välillä selaillut nykyisiä taskareita niin ihan täyttä paskaa suurin osa.

Olen yhden taskarin ostanut 2000-luvulla ja se on nro 309 eli Tähtien Setä. Tämä vain sen takia, että olen Star Wars-fanaatikko. No eipä ollut häävi sekään kirja.

Yksi hyvä puoli uusissa taskareissa on...kaikki sivut on värillisiä. Jotkut eivät siitä pidä ja haluavat elää vanhassa, mutta minua se ei häiritse. Eniten mua häiritsee nykyisin selkämysten palapelikuvat. Takaisin ne yksilölliset selkämykset. Erottaa paremmin kirjahyllystä eri numerot.

tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
hdc
Architectus urbis caelestis
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #125 : 07.08.2010, klo 23:19:10 »

...luulen vähän että sekä Taikaviitan että Ritari Ässän tekijät ovat ottaneet vaikuttimensa Batmobilesta...

Aku Taikaviitta on kyllä mainio opus, ja vankka ehdokas 70-luvun parhaaksi (vielä parempia tuli sitten muutama numero myöhemmin 80-luvun puolella, Mikki Kummitusjahdissa ja Aku Maankiertäjä noin esimes.)
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #126 : 07.08.2010, klo 23:31:42 »

...luulen vähän että sekä Taikaviitan että Ritari Ässän tekijät ovat ottaneet vaikuttimensa Batmobilesta...

sekä vähemmän suomessa tunnetusta Green Hornet Vihreä herhiläinen sarjasta ja sen Black Beauty autosta.

itsellä on 70-luvun taskareista Voimakolmikko eittämättä paras esitys, myönnettäköön pitkälti juuri tarinan Ruotsalaiset tulitikut ansiosta
tallennettu
Pässi
Nukkuja
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #127 : 08.08.2010, klo 00:42:31 »

Moderni populaarikulttuuri on täynnä tuunattuja superautoja, joten on aika kaukaahaettua olettaa, että jonkun Ritari ässän tuottajat olisivat lukeneet jotain vuosikymmenten takaista italialaista akuankka-versiota Diabolikista, kun vaihtoehtoja löytyy tosiaan lähempääkin.
tallennettu

Hei, kuulittekstota? Ton torven torvi panee "bää bää"!
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Paikalla

The Comics be with us...always!

« Vastaus #128 : 08.08.2010, klo 06:06:30 »

Ei pidä nyt ottaa hernettä nenään, jos vertasin Taikaviitan autoa Ritari ässään. Se tuli nyt ekaksi mieleen. Olisinhan voinut verrata vaikka Riemukuplaan. Autotkin ovat vähän saman muotoisia.  laugh

Noista taskareista vielä sanoisin, että nää jotkut uusimmat taskareiden etukannet on kyllä aika hienoja. Löytyy kohokuviointeja, kolmiulotteisia jne.
Myös taskukirjojen ns. tuplanumerot on ihan mukava lisä 70-lukulaisiin verrattuna.

Kattelin kaupassa myös niitä minipokkareita, mutta ne oli liian pieniä sarjakuvia mun makuuni. Varmaan tenaville ihan hyvä lisä, joilla on vielä näkökyky hyvä, mutta meikäläisellä on kyllä vaikeuksia semmoisen kanssa. Taskareiden koko on just sopiva...menee hyvin matkoilla mukana.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #129 : 09.08.2010, klo 10:12:02 »

Kyllä Taikaviitan kosla on suoraa lainaa James Bondin vimpainmenopeleistä heittoistumineen kaikkineen.

Pelle on Taikaviitan Q.
tallennettu
K.I.P
Jäsen
*
Poissa

Kyseenalaisia™ näkemyksiä

« Vastaus #130 : 09.08.2010, klo 19:07:04 »

Pelle on Taikaviitan Q.
Jep !
Tarkemmin KOKO Q-osasto.
tallennettu
Janne
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #131 : 23.08.2010, klo 13:58:24 »

Onko kukaan saanut kätösiinsä taskukirjan uusia tuplanineitä numerosta 2-3 alkaen? Alan epäillä, että niitä ei ole edes julkaistu ja se inducksissa mainittu "nettikauppa" on huuhaata.

Viime viikolla pistin Sanomalle kysymyksen, että mikä on homman nimi ja miksi uusinnat eivät jatku. Ei ole suvaittu vastata. Ja puhelimella en tietenkään tavoittanut asiakaspalvelijaa.

On se sääli, jos uusinnat nyt tähän jäivät...
tallennettu

Antti Peltola
Ylläpitäjä
Poissa

Vol. 4

« Vastaus #132 : 23.08.2010, klo 18:52:26 »

Alan epäillä, että niitä ei ole edes julkaistu

Eihän se, että jotain on voinut saada hetkellisesti jostain, tarkoita sitä että niitä ruvettaisiin lehtipisteissä myymään. Onko jossain sitten luvattu julkaista muita kuin ykköstaskarin uusintapainoksia lehtipisteissä?

Lainaus
ja se inducksissa mainittu "nettikauppa" on huuhaata.

Pitää paikkansa. Inducksissa on pelkästään väärää tietoa. Kaikki on hatusta vedettyä.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2013, klo 00:51:16 kirjoittanut Antti Peltola » tallennettu

Janne
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #133 : 23.08.2010, klo 20:18:53 »

Antti osaa laittaa asiat oikeaan perspektiiviin. Vielä kun viitsisit kertoa, mikä on tämä mysteerinomainen nettikauppa, josta niitä voi tilata. Jos se on Aku Ankan oma sivusto, niin sitten hävettää, koska sieltä en ole yrittänyt niitä etsiä.
tallennettu

Antti Peltola
Ylläpitäjä
Poissa

Vol. 4

« Vastaus #134 : 23.08.2010, klo 21:20:48 »

mikä on tämä mysteerinomainen nettikauppa, josta niitä voi tilata.

Merkurius-kirjakerho.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 ... 27 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: