Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet  (Luettu 106700 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #240 : 04.05.2013 klo 22:56:47 »
Koulu edustaa poliisia joka vie ihmisen kahlittuna vankiloista kaikkein kamalimpaan, eli yhteiskuntaan. Tuo vankila on se jossa joudut tekemään orjatyötä päivät pitkät sillä aikaa kun joku rikas saa rahaa ja sinä saat sen verran että voit elättää perheesi. Tämä kaikki on osa aikuisten maailmaa. Jokainen lapsi pelkää aikuisten maailmaa. Minäkin olen nähnyt tuommoisen unen. Jokainen lapsi ymmärtää alitajunnassaan, mikä on Peter Pan ja Mikä-Mikämaa. Vapautus aikuisten maailmasta.

Lapset eivät ymmärrä aikuisten maailmaa, koska siitä ei kerrota oikealla tavalla. Lapsen suurin haave on, että ei tarvitsisi mennä kouluun, koska se vaatisi heiltä asioita, joihin he eivät ole valmiita vielä, ja joista he eivät ole vielä kiinnostuneet. Minä pidän Bruce Willisin The Boy elokuvasta. Juuri siksi, että siinä aikuinen mies kohtaa kirjaimellisesti lapsuuden minänsä, ja he molemmat tarkastelevat, missä eivät ole tyytyväisiä toisissaan, eli itsessään.

Minä en ole aikuinen. Minä olen saavuttamassa kypsyyden. Kypsyys on sitä kun on kypsynyt itseensä sellaisena kun on, ja lähtee muuttamaan niitä piirteitä joista ei pidä. Jokaisen ihmisen pitää olla tasapainossa lapsellisen minänsä ja aikuisen minänsä kanssa. Kukaan ei elä aikuisten maailmassa käskemällä. Siispä meidän on itse haluttava elää siellä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Divine

  • Sykkivä
  • Jäsen
  • Viestejä: 878
  • Rega flexis mur!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #241 : 26.05.2013 klo 18:42:43 »
Oho, taas divari ja Beatles samassa unessa!
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Tuon taannoisen uneni jo toinen sarjakuvaversio ilmestyi juuri uusimassa Tähtivaeltajassa P.A.Mannisen tulkitsemana. Ensimmäinenhän oli Timo Ronkaisen tekemä, unen innoittama Saarikoski-pastissi.

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #242 : 25.06.2013 klo 08:01:46 »
Taas sarjakuvauni. Luin Iltalehdestä, että B. Virtasen Armi-vaimo oli murhattu raa'asti (en muista kenen toimesta), ja B. löytänyt rinnalleen uuden naisen nimeltä Elne, joka vaikutti kuvauksen perusteella Armia lempeämmältä. Eestissä, joka oli unessani myöskin sarjaa julkaiseva maa, ei katsottu moista käännettä hyvällä, vaan sarja pistettiin väliaikaisesti jäähylle. Suomessakin jotkut puhuivat, että Heilän pitäisi ottaa välillä lomaa B. Virtasen piirtämisestä.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #243 : 26.06.2013 klo 13:30:09 »
Uneni oli jopa minun mielestäni outo. Unessani olin kaupungilla Sami Makkosen kanssa (vaikken tunne koko tyyppiä) kävelimme grafittien ja graafisenbetonisen kaupungin katua. Olimme aukiolla, keskellä kaupunkia.
 Yhtäkkiä 3kpl nuorianaisia tuli ja minun ja Samin piti haastatella heitä. (Syystä mitä en tiedä) Yksi daameista oli Taidekouluni luokkalaisen serkku. (Varmasti fiktiivinen?) Tämän naisen hiukset olivat täysin pinkit. Yhtäkkiä muutamat sanat vaihdettua oli toimistossa missä minun piti kytkeä pc-hiiri läppäriini.

Kun laitoin johdon paikoilleen läppärini olikin väärinpäin pöydällä. Uneni loppui.
Kello- viiden- tee.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #244 : 12.09.2013 klo 13:34:17 »
Harvinainen tapaus, tiedä sitten onko lentsulla tähän osasyynsä, mutta a) muistan jotain viime yön unestani ja b) siinä oli jopa sarjakuvia, joka onkin vielä hämmentävämpää koska yleensä en uneksi mistään sarjakuvista.

Siis, muistan tämän verran että löysin siinä unessa 2 kpl sarjakuvia joista toinen oli Korak-sarjakuvapokkari (nykyisen Tex Willerin mallinen siis) vuodelta 1959 ja toinen oli mustakantinen Aku Ankka - albumi vuodelta 1961 jonka nimi oli jotain tyyliin (oikeasti, täysin absurdia tiedän mutta muistan tämän elävästi): Auschwitz/Mustat kalat. Nimenomaan muistan tuon Auschwitzin ja tuon jakoviivan ja Mustat...jotakin...saattoi olla muutakin kuin kalat.

Mitään muuta ei unesta jäänyt mieleeni.

Unet ovat kyllä todella kummallisia...

(ja luulenpa ettei noita sarjakuvia ainakaan noissa muodoissaan ole olemassa, paitsi Sandmanin Valtakunnassa siis)

Divine

  • Sykkivä
  • Jäsen
  • Viestejä: 878
  • Rega flexis mur!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #245 : 22.11.2013 klo 09:17:08 »
Tohtori P.A. Manninen kuvitti tämän Divari-Beatles -aiheisen unitrilogiani ensimmäisen osan uusimpaan Tähtivaeltajaan.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Clavia Z

  • Kummajainen
  • Jäsen
  • Viestejä: 763
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #246 : 03.12.2013 klo 08:48:08 »
Näin unta, että Tuuli Hypén näytteli jossain tv:n sketsiohjelmassa. Sketsien lomassa näytettiin välillä tuoreita Nanna-strippejäkin.

Siinäpä lisäleiviskää taiteilijalle.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #247 : 23.02.2014 klo 22:22:27 »
Nähnyt viime aikoina unia vain niistä kahdesta asiasta joihin omaan epäterveen mielenkiinnon: Naisista ja Sarjakuvista.

Netiketin takia voin ottaa esiin vain kaksi: vajaa viikko siten näin unta että oli pistetty pystyyn tuoreehko sarjishäppenki.
Täysin loogisesti Paraisilla, perusteena oli kai todistaa että on jokin syy tulla paraisille. Vaikka myynnissä oli lähinnä kotimaista omakustannepuolta ja harrastajien omia tuplakappaleita oli ihan kelpo tapahtuma.

Joskin se oli paikallisella koululla joka teki virvoikemyynnistä hivenen ongelmaisen. tästä kävin keskusteluja useammankin tutun sarjistyypin ja scifistin kanssa pitkin unta.
Toinen oli se pikkukriisi että tapahtuma oli suomenkielinen (jos olet käynyt paraisilla tiedät miksi)
Ja itse luonnollisesti päädyin jonkun tyypin kanssa selvittämään välit klassisella nyrkkirysyllä.

Viime yönä taas näin unta siitä että eräästä harvoista omista sarjakuvaluomuksistani oli saanut jatkoa. Mustavalkoisena A4 kokoisena mustavalkolehtenä mutta tutun sarjakuvantekijän toimesta "kun tykkäsi ykkösestä" Mutta tietty "eiks tää olekin näin hauskempana parempi?"

Kaunein hetki oli kun kysyin miksi sarjakuvassa on niin paljon kielioppi- ja kirjoistusvirheitä? Vastaus oli "Ajateltiin että olisi siten vakuuttavammin sun itses tekemän oloinen"

Kiitos alitajunta.

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 954
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #248 : 17.09.2014 klo 08:22:05 »
Jostain syystä olin mukana Canadian Pickersissä tonkimassa latoja ja etsimässä stuffia. Romahdushenkisestä kanadalaisesta ladosta löytyi paksu nippu suomalaisia 1950-luvun Kippari Kalle-lehtiä.

Iloni vaihtui tyrmistykseksi. Kaikki olivat samaa numeroa. Jokaisen kannessa Ratsupoliisi King.

En ymmärrä edes itseäni. Olisi parasta mennä takaisin nukkumaan.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Divine

  • Sykkivä
  • Jäsen
  • Viestejä: 878
  • Rega flexis mur!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #249 : 09.10.2014 klo 09:37:43 »
VesaK etsi Tampereelta vuokrayksiötä, varastoa tai vastaavaa, johon voisi joulukuussa lukittautua lukeakseen kaikki Aku Ankan taskukirjat yhteen menoon. Kyseessä oli jokin Arktisen Banaanin tempaus. Vesa kyseli lukuprojektiinsa myös 'sitä Sir Francis Drake -taskukirjaa'. En ollut kuullutkaan sellaisesta, ja selitin etten juurikaan seuraa Kvaakin keskustelupalstan ankkaosastoa. Ojensin kuitenkin käteni kirjahyllyäni kohti ja vedin sieltä kaksi taskaria, joista toinen oli kuin olikin tämä huippuharvinainen Drake-taskukirja.

Unen loppumetreillä olin ilmeisesti jo itsekin ankkamaailmassa, sillä sain tehtäväkseni kylvää Roope Ankan eteen kolikoita ruusun terälehtien tavoin hänen tullessaan puhumaan isolle ihmisjoukolle. Roope kuitenkin konttasi perässäni keräten kolikoita nokkaansa.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 277
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #250 : 06.01.2015 klo 14:18:34 »

Sen nimi oli "Lihava osa". Hyvä biisi.

Vaikuttaa hyvältä! Mikä oli musiikkityyli?

Timo

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #251 : 30.04.2015 klo 12:47:14 »

Olin unessani Tampereella, ylitin Hämeensiltaa.
Sillan toisessa päässä oli Rikhard Ronkainen Mämmilästä.
Hänellä oli käynnissä työhaastattelu nuoremman miehen
kanssa. Ronkainen oli työnantaja. Ei selvinnyt mistä työstä
oli kyse (tai mistä edes tiesin kaiken tämän). Nuorukainen
puhui aikansa, ja sitten Rikhard Ronkainen sanoi ovelan
näköisenä: "Mulla ei ole tapana tuijottaa silmiin silloin
kun puhutaan".

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #252 : 22.08.2015 klo 10:10:35 »
Ollaan saavutettu se vaihe jossa sarjakuvaunissakin antikvariaatit ja divarit ovat laittamassa lappuja luukulle.
Kivijalkahinnat jne.
Toki silloinkin etsii sarjakuvia joita ei oikeasti ole ja aamuntunteina koettaa raapustaa ylös mitä ne olivat.
Mutanttiviikinkisiilien seikkailut olivat jostain syystä hitti myös sarjakuvapiireissä vaikka itseä ne kiinnostivat kuten jäkälä kiven alla(tai mahdollisesti vähemmän).

Miqz

  • Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 788
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #253 : 22.08.2015 klo 10:26:06 »
Ollaan saavutettu se vaihe jossa sarjakuvaunissakin antikvariaatit ja divarit ovat laittamassa lappuja luukulle.
Kivijalkahinnat jne.
Toki silloinkin etsii sarjakuvia joita ei oikeasti ole ja aamuntunteina koettaa raapustaa ylös mitä ne olivat.
Mutanttiviikinkisiilien seikkailut olivat jostain syystä hitti myös sarjakuvapiireissä vaikka itseä ne kiinnostivat kuten jäkälä kiven alla(tai mahdollisesti vähemmän).

Mäkin näin unta, että Kampintorin antikva oli lopettamassa. Liikettä muutettiin samalla asunnoksi. Kiertelin puolityhjiä hyllyjä ja muuttolaatikoita selaillen sohvien ja muiden huonekalujen lomassa löytämättä mitään. Toinen antikan pitäjistä totesi lakonisesti että parhaat on menneet jo.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Sarjakuvaharrastajien sarjakuvaunet
« Vastaus #254 : 16.10.2015 klo 10:47:21 »

Mäenjuuressa ympyränmuotoinen aukio. Siellä
oli betoninen jalusta, jonka päällä iso kosketusnäyttö,
josta pystyi selaamaan digitalisoitua versiota Kalervo Palsan
v. 1965 tekemää omakustannetta. (Muuttui heti kohta
fyysiseksi lehdeksi, jota lueskelin)

Lehdessä oli paljon abstrakteja vesivärimaalauksia, jotka
näyttivät tyylitellyiltä pohjoisen maisemilta. Ne olivat
paljon herkempiä ja runollisempia kuin ne maalaukset, joista
Palsa yleensä tunnetaan. Väreissä paljon tummia
sävyjä ja akvamariinia.

Yhdellä sivulla oli sarjakuvakollaasi, johon oli leikelty
muistaakseni Taika-Jimia ja/tai Rip Kirbya. Ajattelin heti postata
Kvaakiin kuvan siitä.

Sitten herätyskello soi. Olen pannut useasti merkille, että unet
muuttuvat visuaalisesti tavattoman kiintoisiksi juuri ennen kyseistä
tapahtumaa, aivan kuin unien ohjaaja päättäisi ladata lisää paukkuja
tuotantoon ennen kun joutuu luovuttamaan vuoron valveminälle.