Kirjoittaja Aihe: Luupäät  (Luettu 84514 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Luupäät
« : 07.11.2003 klo 10:54:44 »
Ilmeisesti kukaan ei ole vielä aloittanut ketjua tästä, joten teen sen nyt. Mitä mieltä olette uusimmasta? Tai koko sarjakuvasta yleensälin?

Jotkut ovat sanoneet, että se on huonontunut ja että ensimmäiset olivat huomattavasti parempia, mutta itse en allekirjoita tätä. Tokihan huumori on hieman väistynyt ja tarina synkentynyt, mutta mielestäni tällaisessa tarinassa se kuuluu asiaan. Ei se olisi oikein toiminut, jos koko seikkailu olisi vedetty läpi pelkällä hilipatihippan-asenteella.

Mitä mieltä te olette?
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Vs: Luupäät
« Vastaus #1 : 07.11.2003 klo 12:18:38 »
Kolme ensimmäistä kokoelmaa löytyy omana, seitsemänteen asti olen lukenut. Kiinnostaa kuinka tarina päättyy, vaikka todennäköisesti se tuleekin olemaan aika peruskamaa. Minä olen kyllä tykännyt siitä miten sarja on kehittynyt alkupään humoristisuudesta tähän eeppiseen fantasiaan (kuitenkaan sitä huumorintajua hukkaamatta). Henkilöt ovat kuitenkin pysyneet vahvoina läpi jutun eikä suunnanvaihdos (eikä se edes sinällään mikään vaihdos ollut, kyllä sitä hiljalleen alusta asti rakennettiin tähän suuntaan) tuntunut mitenkään hatusta vetäistyltä. Smithin piirrosjäljestä ei voi valittaa ja koominen ajoitus on todella osuva. Ei mikään suosikkisarjakuvani mutta todella viihdyttävä.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2003 klo 12:19:50 kirjoittanut Ilja Rautsi »
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
Vs: Luupäät
« Vastaus #2 : 07.11.2003 klo 13:24:08 »
Tykkään lukea - sitä mukaa kun kirjastoon ilmestyy. Ostohaluja ei ole ollut. Kyllä sen kerran lukee, ihan hauska sarjakuva.

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Vs: Luupäät
« Vastaus #3 : 12.11.2003 klo 00:25:56 »
Aaaaah! Ei tästä enää sarjis parane. Tarkoitan koko Luupäät sarjaa. Ehdottomasti paras kaikista koskaan tehdyistä sarjiksista. Tuossa yllä kirjoitti, että ekat tuli luettua useampaankin kertaan, mutta myöhemmät osat sitten vain kerran pari. Samoin kävi itselleni. Ehkä juju on siinä, että Luupäiden maailma oli silloin täysin uusi ja ihmeellinen, mutta nyt sen jo tuntee. Lumovoima ei ole sama ilman uutuuden viehätystä. Ja tarinan syvällistyminen saattaa vaatia enemmän lukijalta kuin alun toilailu. Tästä huolimatta Luupäät ansaitsee hehkutuksen jos toisenkin. Upeat hahmot, maailma, tarina?, ja tyyli. Hyvä Jeff!

Siihen olen pettynyt, että Like-kustannuksella tuntuu menevän iäisyys näiden suomentamisessa ja luvatut ilmestymispvm ei pidä koskaan paikkaansa. On masentavaa huomata uuden alpparin ilmestyneen vuosi sitten ja täällä sitä luvataan: "joskus ensi syksyksi tulee - ehkä." Ja kasiversion tekstaus oli luvattoman huono! Mutta onneksi se tuli kuitenkin.

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Vs: Luupäät
« Vastaus #4 : 12.11.2003 klo 12:01:47 »
Siihen olen pettynyt, että Like-kustannuksella tuntuu menevän iäisyys näiden suomentamisessa ja luvatut ilmestymispvm ei pidä koskaan paikkaansa.

No kestäähän Smithilläkin aika vaihtelevasti noiden tekemisessä, mutta toki luvatuissa julkaisupäivissä pitäisi pysyä.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Vs: Luupäät
« Vastaus #5 : 12.11.2003 klo 23:26:05 »
Totta puhut ja veikkaanpa ettei Luupäät Likeä paljon rikastuta. Siksi se ei ehkä ole priorisoitu ykkösjutuksi. Tai mistä minä näistä tiedän... hahaha... Kunhan jaksavat kustantaa sarjan loppuun niin olen tyytyväinen.

Piis

Hazart

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vs: Luupäät
« Vastaus #6 : 13.11.2003 klo 09:09:08 »
Totta puhut ja veikkaanpa ettei Luupäät Likeä paljon rikastuta.

On se kuitenkin varmasti suosituimpia Liken kustantamia sarjakuvia...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Esa

  • Jäsen
  • Viestejä: 712
Vs: Luupäät
« Vastaus #7 : 13.11.2003 klo 16:03:52 »
No mä ostan tämän sitten kun olen edellisetkin ostanut. Mulla ei oo kun 3,4 ja 6. Ja ostan varmaan divarista sitten joskus. Mutta sarjasta tykkän tosi paljon. Yksinkertaiset hahmot hienoissa taustoissa. Piirrosjälki on ihanaa!! :-* Juoni on tosi hieno(tai enhän mä tiiä mitä siinä tapahtuu kun viimeinen jonka luin on 6.) ::)

Antti Schroderus

  • Jäsen
  • Viestejä: 21
Vs: Luupäät
« Vastaus #8 : 13.11.2003 klo 17:57:12 »
Uusinta en ole vielä saanut käsiini, kun olen köyhänä opiskelijana täysin kirjaston varassa sarjakuvakulutuksen suhteen (kulutus on kyllä hirveä sana tässä yhteydessä).

Mutta noin yleensä olen ollut aivan puulla päähän lyöty Luupäiden suhteen.

Johtunee osin siitä, että noin vuosi sitten sarjakuvasivistykseni oli ihan täysin Aku Ankka/Lassi&Leevi -osastolla, kunnes eksyin Lasipalatsin kirjastoon sarjakuvahyllylle ja Luupäiden pariin.

Ja siitä lähti sitten kierre toinen toistaan hienompien tekijöiden pariin.

Juonenkuljetus on hienoa, pidän hirveästi Smithin tavasta käyttää mustaa ja hahmot ovat kyllä erittäin onnistuneita. Kontrastit toimivat niin tarinan kuin kuvan suhteen, paha on pahaa ja hyvä hyvää.

Vaikken sarjakuvailmaisusta sikäli kauheasti tiedäkään, niin mielestäni ruutujen välinen jännite, liike, sivujen sommittelu ja ylipäänsä kuvan ja tarinan symbioosi toimivat ihan perhanan hienosti.

Me like :)

--------
I go to eleven.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Luupäät
« Vastaus #9 : 15.11.2003 klo 11:14:22 »
Djooh, Cosmicin asiakkaat saavat lukea Luupäät 8sia ja Akira kasia sitten maanantaista alkaen. Kysykää tiskiltä.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jukka Koivusaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 343
Vs: Luupäät
« Vastaus #10 : 15.11.2003 klo 12:14:15 »
Totta puhut ja veikkaanpa ettei Luupäät Likeä paljon rikastuta. Siksi se ei ehkä ole priorisoitu ykkösjutuksi. Tai mistä minä näistä tiedän...

Myöhästely ja katteeton ennakkomainonta ei  taida liittyä minkään nimenomaisen julkaisun ominaisuuksiin vaan enemmänkin Liken yrityskulttuuriin. Niillä näyttää olevan tapana hankkia liikaa tötä ja sitten aikataulut on mitä sattuu.

 - nimin . "Sivusta seurannut"

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Vs: Luupäät
« Vastaus #11 : 20.11.2003 klo 11:28:26 »
Onkos teillä kellään sitä stupid stupid ratt tails albumia. MULLA ON ja se on loistava stoori. Kannattaa tutustua.

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vs: Luupäät
« Vastaus #12 : 20.11.2003 klo 11:49:44 »
Onkos teillä kellään sitä stupid stupid ratt tails albumia.

Eipä ole. Vielä.

Jäi muuten tuo kahdeksas osa aika cliffhangeriin. ihan pitää jännittyneenä odottaa jatkoa. Jeff oli muuten päästänyt taas huumorinsa kukkimaan vapaammin. Se oli mielestäni ihan positiivista... vaikka kyllä synkeä aavepiiritkin pinuun iski.

- Jarkko Sivula
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Vs: Luupäät
« Vastaus #13 : 24.11.2003 klo 19:10:24 »
En ole ikinä innostunut Luupäistä (itse asiassa en edes kunnolla tiedä mikä se on) joten voisiko joku hieman selittää (kuka sarjakuvan on piirtänyt, käsikirjoittanut, mikä siinä on ideana, onko se strippejä vai kokonaisia tarinoita jne.)

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Vs: Luupäät
« Vastaus #14 : 24.11.2003 klo 19:14:00 »
Nyt sinulla on sellainen aukko sarjakuvasivistyksessäsi, että marssi heti kirjastoon ja lainaa Luupäät osa 1. Älä aloita mistään muusta osasta, koska se on kehittyvä tarina. Fantasiaa, huumoria ja kevyttä filosofiaa. Osia on tullut 8. ja se on maailman paras sarjakuva mielestäni. Jeff Smith on sarjan tekijä ja aikamoinen pensselinero!

Tsemppiä!
« Viimeksi muokattu: 24.11.2003 klo 19:15:02 kirjoittanut Hazart »