Kirjoittaja Aihe: Luupäät  (Luettu 84517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JV

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 048
Vs: Luupäät
« Vastaus #90 : 22.03.2007 klo 23:50:38 »
Minä en ole noita Boneja pystynyt kovin pitkälle lukemaan, vaikka muutaman kerran olen yrittänyt. Ei vain ole päässyt sisälle siihen hommaan.

Liekö täällä jossain mainittukin, mutta Jeff Smith tekee nyt DC:lle Shazam!-minisarjaa, jossa päähenkilöna on Captain Marvel - eli supersankarisarjakuvaa siis! Mutta omalla lähestymistavallaan.

Tirri

  • Jäsen
  • Viestejä: 454
  • Tetristä pelaamalla pääsee elämässä pitkälle!
Vs: Luupäät
« Vastaus #91 : 14.04.2007 klo 13:09:17 »
Bone on mahtava! Ostin ensimmäisen albumin joskus hamaassa menneisyydessä divarista 10mk. Tuosta hetkestä lähtien sarjakuva on ollut minulle suuri innoittaja! Palaan siihen aika ajoin.

Mahtavaa oli myös jutella itselleen Jeff Smithille aikoinaan Sarjisfestareilla! En osannu edes kuvitella, että olisin jossain vaiheessa päässyt häntä tapaamaan.

That's funny!

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Vs: Luupäät
« Vastaus #92 : 16.04.2007 klo 21:34:25 »
Bone on mahtava! Ostin ensimmäisen albumin joskus hamaassa menneisyydessä divarista 10mk. Tuosta hetkestä lähtien sarjakuva on ollut minulle suuri innoittaja! Palaan siihen aika ajoin.

Aika samanlainen tarina minulla. Lähdin junalla liikenteeseen ja piti saada jotain lukemista mukaan. Kävin Turun kirjakahvilassa ja siellä oli hyllyssä ensimmäinen osa Luupäitä. Ja siitä on vuosia aikaa! Siihen jäin sitten koukkuun ja voi kuinka monta kertaa kävin kirjakaupassa utelemassa, että koska se seuraava osa oikein tulee. Melkein sen kymmenen vuotta olikin iloa sarjasta ja oli toisaalta vähän haikeaa kun se loppui. Ei ollut enää mitään odotettavaa. Loistava sarjis, joskaan se nyt ei ehkä enää iske tarinana niin kovin kuin nuorempana, mutta buenoa kamaa enivei. Harmi, etten päässyt näkemään Smittiä, kun hän vieraili Suomessa.

 8]

ezuli

  • Vieras
Vs: Luupäät
« Vastaus #93 : 20.04.2007 klo 16:25:37 »
Jos joku muukin on hidas ostaja, niin ainakin Suomalaisen kautta saa vielä (mustavalkoista) kokoelmakirjaa alta neljänkympin.

Leevi

  • Jäsen
  • Viestejä: 40
Vs: Luupäät
« Vastaus #94 : 27.04.2007 klo 18:22:16 »
Mulla on koko Luupäät -sarjakuvakirja sarja hyllyssäni ja täytyy myöntää että se on parhaita sarjakuvakirja sarjoja -Niilo Pielisen ja Pikon ja Fantasion lisäksi- mitä olen lukenut!
Kaikki osat on luettu useampaan kertaan läpi ja juuri tänään aloin lukemaan koko sarjaa alusta asti...!
Hyvää luettavaa ja suosittelen tutustumaan niitä jotka eivät ole vielä tutustuneet koko sarjaan!
Sarjakuvat on parhaita!

ezuli

  • Vieras
Vs: Luupäät
« Vastaus #95 : 27.04.2007 klo 19:11:33 »
Itsekkin ostin juuri kokoelman. Yllätyin kun tarina ei alkanutkaan Luumäestä. Olin siis lukenut aiemmin satunnaisia kirjoja 9-sarjasta, 1-2 jäivät ainakin väliin. Erittäin hyvin on Smith saanut ujutettua Luumäen tapahtumat muun sekaan, eikä ole tyytynyt teennäiseen takaumamuisteloon.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2007 klo 21:06:20 kirjoittanut ezuli »

Leevi

  • Jäsen
  • Viestejä: 40
Vs: Luupäät
« Vastaus #96 : 06.05.2007 klo 02:11:19 »
Nyt on Luupäät -kirja sarja taas luettu kerran läpi, mutta kyllä tuo NRO: 4 Lohikäärmeentappaja on minusta se sarjan paras kirja, vaikka kaikkihan ne on hyviä mutta se tuntuu hauskimmalta ja jännimmältä osalta, ainakin minusta...
Sarjakuvat on parhaita!

Urosliftari

  • UrL
  • Jäsen
  • Viestejä: 56
Vs: Luupäät
« Vastaus #97 : 19.05.2007 klo 18:38:50 »
Luupäät kolahti kyllä mutta kun ostin teoksia pitkin matkaa aina saman tien kun ne suomeksi ilmestyivät (ja pari osaa enklanniksikin kun en malttanut odottaa käännöstä, sama juttu näissä Pottereissakin tuolta kirjapuolelta) niin täytyy sanoa että välillä tuli tuntu siitä että liian laveaksi menee. Pienestä alusta sitten lopulta syleillään maailmoja ja meno monimutkaistuu niin mahottomasti että kyllä lukija oli välillä pihalla että missä mennään ja mitä itse asiassa tapahtuu.

Asiaa olisi helpottanut varmaan jos olisi koko roskan lukenut kerralla mutta kun kuukausitolkulla odotti seuraavaa niin sitten unohti ja joutui ikään kuin aloittamaan alusta ja silti oli jossain puolen välin jälkeisissä alppareissa säännöllisesti jotenkin pihalla että mikä tässä nyt siis on se pihvi...

Elfquestissa sama jutska mutta pysyi kuiteskii mielestäni paremmin kasassa aina tuonne alkuperäisen saagan loppuun asti  eli suunnilleen high-onesien temppelialuksen löytämiseen saakka kun wolfridereille selvisi oma alkuperä. Sen jälkeen ei enää ollut varsinaista Suurta kertomusta, pieniä välähdyksiä tasosta siellä täällä mutta mun psta loput elfquestit olisi saanut jättää suunnilleen tekemäti.
*******************************
"We are such stuff
As dreams are made on;
and our little life Is rounded with a sleep."  (Shakespeare, the Tempest)

Eksa

  • Vieras
Vs: Luupäät
« Vastaus #98 : 11.02.2008 klo 14:03:39 »
Hei!

Ihailen hirveästi luupäitä ja olisin valmis alkamaan tekemään sille fani sivuja (suomeksi)
mutta en osaa tehdä netti sivuja joten jos joku olisi myös innostunut ja osaa tehdä
nettisivut niin ilmoita!

Doc Lomapäivä

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 807
Vs: Luupäät
« Vastaus #99 : 11.02.2008 klo 15:53:38 »
en osaa tehdä netti sivuja
Luojan
kiitos

Luu päät

Eksa

  • Vieras
Vs: Luupäät
« Vastaus #100 : 29.04.2008 klo 17:59:12 »
Joo kävin netissä lukemassa tosta.
Näyttää siltä että siitä tulee jänittävää.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Luupäät
« Vastaus #101 : 03.05.2008 klo 00:38:42 »
Tämäpäs mielenkiintoista.
Bone-Luupäät on optiotu elokuvaksi

Ennen muuta koska ei ole vielä päätetty onko kyseessä animaatio vai näytelty...

Eksa

  • Vieras
Vs: Luupäät
« Vastaus #102 : 03.05.2008 klo 09:37:51 »
Tuleekohan Suomeen...  :-\

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Luupäät
« Vastaus #103 : 24.07.2009 klo 17:03:06 »
Jeff Smithin uudemmat projektit eivät ole ilmeisesti olleet suurmenestyksiä, kun Bone pitää kaivaa naftaliinista.

RASL on ihan menestysekäs siinä mitään, tarkoitettu hieman eri yleisölle.
Tuo on vaan sitä että rahastaa fiksusti pitäen kontrollin itsellään.
Aika optimi tilanne sarjakuvantekijälle.

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Luupäät
« Vastaus #104 : 26.07.2009 klo 23:06:43 »
RASL on ihan huippu (esmes viimeisin numero putosi taas kybällä), mutta Bone lienee kuitenkin se jolla tulee lihaa leivän päälle.