Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 635590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Torstai

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2250 : 14.06.2018 klo 19:44:07 »
Kyllä on hieno kirjasarja ja vastikään luin että Sanoma vielä pähkäili lähteäkö tähän mukaan sen jälkeen kun muissa skandinavian maissa kirjasarja oli jo alkanut ilmestyä. Tiedä häntä kuinka lähellä oli ettei saatu koko kirjasarjaa ja kuinka suuri painoarvo näillä "keinottelijoilla" oli siihen että kirjasarjaa saatiin tarpeeksi myytyä ja päätettiin tehdä.

Tätä myös taidettiin myydä "ainutlaatuisena" tilaisuutena ja monelle se on sellainen mikä saa lähtemään mukaan. Muutoin tulee sellainen tunne, että menettää ainutlaatuisen tilaisuuden. Ainutlaatuinenhan tämä toki on, eikä varmasti samanlaista tule enää. Itse en kyllä pystyisi pitämään näitä vuosikausia hyllyssä lukematta.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2251 : 14.06.2018 klo 20:25:19 »
Itse en voisi ikinä luopua noista Carl Barksin kootuista. Opiskelin silloin ja piti aina keksiä kuinka saisin seuraavan erän laskusta maksettua.

Ne on mun aarteeni...minun onnen lanttini. Sit joskus aikanaan täytyy miettiä todella, että kenelle testamenttaan nämä...semmoiselle joka osaa arvostaa näitä samalla tavalla kuin minä.

Mulle on ihan sama mitä noi maksaa nyt...mulle noiden maksaminen tarkoitti verta hikeä ja kyyneleitä. Minulle ne on korvaamattomia.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2252 : 14.06.2018 klo 20:43:41 »
Itse en maksaisi tuosta ylihintaa. Enkä usko että tuolla on niin paljoa kysyntään, me fanit ostimme aikoinaan tuon kokoelman, ehkä joku osti sen myös sijoitusmielessä.

Tuo jenkkiversio on ihan kelpo sarja mitä olen katsellut netistä makupaloja siitä.

Ruotsissa julkaistaan "karvalakkiversiota" Kootuista, nimellä Carl Barks Ankeborg, siellä tulee piakkoin ulos osa 18. Karvalakkiversioita on mainostettu sarjakuvien osalta täysversiona, mene ja tiedä onko asia niin.

En usko että Suomessa tuollaista julkaistaan, vasta äskettäin saatiin loppuun "parhaa palat"-julkaisusarja. CB:tä on muutekin julkaistu paljon Suomessa eri muodoissa.

Enkä usko erillisiin suomalaisiin digiverisioihin, jenkeissä kindle-versioita.

Je suis alle kuuden euron pizza!

Sigma

  • Jäsen
  • Viestejä: 410
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2253 : 15.06.2018 klo 19:41:11 »
-- Sit joskus aikanaan täytyy miettiä todella, että kenelle testamenttaan nämä...semmoiselle joka osaa arvostaa näitä samalla tavalla kuin minä. --

Joskus samansuuntaisissa ajatuksissa täälläkin... Olisiko yleinen kirjasto sopiva? Levittäisi tällä tavoin laajasti Ankka-tietoutta ja Barks-evankeliumia. Haittapuolena ehkä että kuluvat alle vuodesssa atomeiksi. Joku keräilijäkö sitten? Jäisi jonkun keinoteltavaksi ja ehkä lukemattomiksi. Mutta voisivat silleen säilyäkin. Sukulaisilleko? Ääh... Taidan jakaa pois tutuille tai puolitutuille, jotka ymmärtävät niistä jotakin.  :-[
"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 060
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2254 : 15.06.2018 klo 20:56:58 »
Avolavalle tai paperikeräykseen taitaa moni hieno kokoelma päätyä. Kun vielä henki pihisee, kannattaa jollekin asiaa ymmärtävälle ne kokoelman helmet antaa/myydä.

Secos-Bill

  • Jäsen
  • Viestejä: 998
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2255 : 15.06.2018 klo 21:46:09 »
^^ Hiukan off-topic, mutta olen jo pidempään katsellut huolestuneena, kun turhan monilla uusilla Kvaakin jäsenillä ainoa postaus on ison ( perintö-? ) kokoelman myynti-ilmoitus.

Darth Mika

  • Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 5 760
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2256 : 15.06.2018 klo 22:13:20 »
^^ Hiukan off-topic, mutta olen jo pidempään katsellut huolestuneena, kun turhan monilla uusilla Kvaakin jäsenillä ainoa postaus on ison ( perintö-? ) kokoelman myynti-ilmoitus.
Multa et ainakaan kuule tuommoista! Vain kuolleen ruumiini yli!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 956
  • Tripla Kääk!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2257 : 15.06.2018 klo 23:11:46 »
 ;D Sama!  Vaikka toivottavasti perintöasiat eivät vielä vähään aikaan oveani kolkuta.

Carl Barksin kootut, sekä kaikki muut akkarit mitä omistan olen kerännyt puhtaasti viihdearvon ja yleisen mielenkiinnon takia. Minulla ei ole aikomustakaan myydä kokoelmaani (toivottavasti pitkään aikaan jos koskaan) ja jos siihen kelkkaan joskus hyppään niin Carl Barksin (ja Don Rosan) kootut setit ovat kyllä viimeiset kirjat mitä edes harkitsen myyväni.
Kääk13-kirjoittaa!

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2258 : 19.06.2018 klo 15:06:18 »
Don Rosan isoa juhlapainosta olen lukenut jopa saunassa - toki hyvin varoen kastelemasta sivuja. Noilla ei ole minulle rahallista arvoa, käyttöarvo on paljon tärkeämpi. Lapsillehan nuo luultavasti joskus periytyvät ja ainakin toistaiseksi osaavat sarjiksia arvostaa.

Jahka oma taloudellinen tilanne korjaantuu, olen erittäin kiinnostunut hankkimaan Barksin kootut - toivottavasti niitä vielä sitten on myynnissä.


Torstai

  • Jäsen
  • Viestejä: 68
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2259 : 19.06.2018 klo 20:20:33 »
Eilen näin että Kampissa sijaitsevassa divarissa oli Kootut ikkunassa myynnissä. HP 1450€. On vissiin aika pitkään ollut ikkunassa, kun oli jo laatikot alkanut auringonvalossa haalistumaan. Tiedä sitten onko alkujaan ollut kovemmalla hintapyynnillä ja pikkuhiljaa tiputettu hintaa.

Itse voin ehkä siinä vaiheessa harkita luopuvani kun englanninkielinen setti tulee täyteen. Varmasti olisi vielä suurempi kiintymys näihin jos olisi uutena ostanut ja kerännyt koko sarjan. Tätäkin viestiketjua kun lukee niin ymmärtää kuinka suuri ja tunteita herättävä tapaus se oli kun kirjat tuli boksi kerrallaan kotiin pikselivirheineen kaikkineen.

Itselläni vähän samanlaisia tunteita herättää juhlasarjat joka oli niin ennennäkemättömän odotettu pläjäys ostaa silloisen koululaisen viikkorahoista. Ne kyllä tuli kanssa luettua useampaan kertaan, mutta nätisti. Saunaan en ole kirjoja vienyt, eikös sivutkin käpristele siinä kuumassa ja kosteassa ilmassa.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2018 klo 20:22:07 kirjoittanut Torstai »

_tex_

  • Jäsen
  • Viestejä: 213
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2260 : 22.06.2018 klo 21:56:40 »
Onkohan divarinpitäjä ihan URPO pitää koottuja auringonvalossa??Mulla on 2 settii DR+CB koottuja laatikoissaan ja valolta suojattuna 1 tenavalle yhden setin jo luovutin.Jokaiselle kun on omansa.

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 826
  • Hornan kekäleet!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2261 : 23.06.2018 klo 13:55:29 »
Sitä olen miettinyt että kuinkahan moni on oikeasti lukenut nämä kaikki 30 kirjaa? Noissa myyntimainoksissa lähes aina mainitaan, että paria kirjaa on vähän selattu ja loput avaamatta.

En ostaisi tuollaisa sarjaa missään tapauksessa. Aikoinaanhan jokainen kirja kannatti tarkastaa, koska varsin monessa opuksessa oli "tuunausta". Varmaan puoli tusinaa opusta meikältä meni vaihtoon.

En ole koskenut kirjoihin ensimmäisen lukukerran jälkeen. Niin paljon se taistelu pikselejä vastaan söi intoa, että koko jutusta jäi huono fiilis. Pitäisi varmaan lukea uusiksi, niin fiilikset sarjaa kohtaan ehkä nousisivat.
"Tex-tieteen yli-morisco"

_tex_

  • Jäsen
  • Viestejä: 213
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2262 : 24.06.2018 klo 14:19:03 »
En ole koskenut kirjoihin ensimmäisen lukukerran jälkeen. Niin paljon se taistelu pikselejä vastaan söi intoa, että koko jutusta jäi huono fiilis. Pitäisi varmaan lukea uusiksi, niin fiilikset sarjaa kohtaan ehkä nousisivat.

Toihan se söi ÄÄRETTÖMÄSTI et joutui selaa 9 kirjaa läpi ja lähettää takas ja selaamaan uudelleen.Jos alkais lukemisen ensitalvena järjestyksessä,Kunhan saan ensin mökkeiltyy ja kalastettuu kesän ja syksyn.Tietty asunto pitää rempata siinä välissä.  :=)

Saa oman ankkalinnan rakennettua KERRANKIN tässä VIIMEISESSÄ elämässä.

Q=<>

sapeny

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 3
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2263 : 03.08.2018 klo 09:54:31 »
Tuli juuri hankittua Barksin kootut, vuosien jahkailemisen jälkeen.

Kysymys: erottaako uudestaan painetut kirjat (II ja XII eikö vain?) alkuperäisistä jotenkin, pitäiskö kirjan tiedoissa lukea jokin maininta?

Viiva on ainakin kakkoskirjassa lähes joka tarinassa ankaran rosoista, en olisi uskonut ongelmaa näinkin pahaksi.


Kääk13

  • Jäsen
  • Viestejä: 956
  • Tripla Kääk!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2264 : 03.08.2018 klo 11:42:25 »
Niissä kirjoissa mitkä on painatettu uudelleen lukee "Toinen, korjattu painos" sillä sivulla missä näkyy kaikki painatus, käännös toimitus ym. tiedotkin.

Todennäköisesti sinulta löytyy alkuperäiset, pikselöityneet painokset.
Kääk13-kirjoittaa!