Kirjoittaja Aihe: Ultimaatteja  (Luettu 61468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

puro

  • Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 261
  • Ei se siitä suttaannu.
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #210 : 11.08.2009 klo 16:09:08 »
Tokihan olen Suomeksi tulleen lukenut ja ultimate Powersit on kokoelmina sekä Galactus-trilogia. Hämis on ihan ok, mutten sitä viitsi kyllä erikseen lähteä etsimään.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #211 : 11.08.2009 klo 20:14:11 »
Ultimate-Hämis jota suomeksi tuli eniten, on liian teinimeininkiä minun makuuni, mutta ei hullumpaa sellaista. Varmasti olisin digannut sikana, jos olisin lukenut sitä 15-vuotiaana.

Ja niinhän tuo teki. Ainakin minulla.
Kasvoin ultimaten myötä kirjastossa noita lukien täysikään, ja kyllä toimi.
Veljeni käväsi noita jokin aika sitten pummimassa lainaan. Paiskasin lainaan, ja sai nuo jo saman päivän aikana luettua.

Tokihan olen Suomeksi tulleen lukenut ja ultimate Powersit on kokoelmina sekä Galactus-trilogia. Hämis on ihan ok, mutten sitä viitsi kyllä erikseen lähteä etsimään.

Lasketaanko Marvel Zombies?
Kaksi ekaa osaa itse varsinaista Zombie touhua ja Ihmenelosten ja MZ:eiden väliset crossoverit menivät kyllä läpi.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Maso

  • Jäsen
  • Viestejä: 162
  • Kvaak!
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #212 : 20.10.2009 klo 21:08:17 »
En ole tavallista Spider-mania lukenut varmaan kloonisaagan (1997?) jälkeen, mutta koskapa olen pitänyt Bendisin kirjailuista, niin innostuin lukemaan Ultimate Spider-manit tradeina 1-19. Pidin kovasti, varmaan luen loputkin. Bendis on kai kirjoittanut jonkin verran Ultimate X-Meniäkin; kannattaako niitä lukea (tai siis Ultimate X-Meniä ylipäätään)? Kieltämättä nuo kehutut Ultimatesitkin on vielä lukematta...

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #213 : 20.10.2009 klo 21:23:55 »
Bendis on kai kirjoittanut jonkin verran Ultimate X-Meniäkin; kannattaako niitä lukea (tai siis Ultimate X-Meniä ylipäätään)? Kieltämättä nuo kehutut Ultimatesitkin on vielä lukematta...

Bendisin Ultimate X-menit taidettiin vissiin julkaista Suomessakin. 2 Megaa, myyvät divareissa yhteensä 8-10 eurolla.

Ultimates touhut olivat suosittuja pääasiassa niiden "radikaalisuuden" takia. Mutta tykkää sankareista jotka eivät ole niin sankarillisia, vaan jopa vaarallisiakin, niin siitä vaan lukemaan. Minusta tosin paras anti nähtiin jo Suomessa (n. 7e kipale divarissa). Ihmeneloset, jonka oli muistaakseni kirjoittanut Mark Millar ja Bendis yhteistyössä, on ollut alusta asti hyvää kamaa.

Millar ja Bendis tuntuvat sopivan, ja osaavan tämän Ultimate skenen.
Millar tosin saisi pysyä Ultimate universumin tarinoiden kirjoittajana, ja jäädäkin moiseen hommaan. Bendikseltä sen sijaan uskon, että paras työ ei ole vielä edes tullut.

Pahoitteluni, jos muistan Bendisin ja Millarin Ultimate työt väärin, mutta kummaltakin on tullut pelkkää hyvää tavaraa, ainakin Ultimate lehtien alkutaipaleilla, jotka siis Suomessa nähtiin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #214 : 22.04.2013 klo 10:09:01 »
Tuntuu paikoin Marvel julkaisuista Ultimate-comics olevan mielenkiintoisin linja. En niinkään ole lukenut kuin Millarin  ja Leinilin Kostajia. Mutta jollain tasolla minua kiinnostaa enemmän ULTC-linjat kuin lukea mm Uncanny Avengeria. (Mitä en ole lukenut numeroakaan) saatikka NOW tuotantoa.

Vaikka usein olen tuominnut lukemiani sarjoja-tekijöitä niin kyllä lapsuuden muistot mm ULTlukkimies säilyttää yhä arvonsa muistoissa.
Kello- viiden- tee.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #215 : 25.04.2013 klo 11:11:51 »
Ultimate Spider-Manin taso on laskenut kokoajan kuin lehmän häntä. Siinä missä aluksi ainoa ärsyttävä piirre oli se että Bendisin vakioksi muodostunut dialogi oli aivan pirun typerää ja ärsyttävää luettavaa, eikä hänellä tuntunut olevan mitään järkevää käsitystä siitä miten teinit puhuvat tai ovat sosiaalisia. Mutta tämäkään ei siis haitannut. Mutta sitten Ultimate Hämis ei ollut enää Ultimate Hämis, vaan Hämiksen, Ryhmä-X:n ja Ihmenelosten joka kuukautinen kohtauspaikka. Ja dialogi siis kokoajan pysy yhtä kamalana. Tämänkin vielä siedit. Mutta sitten päähenkilö vaihtui, eikä piirtäjätkään enää osannut hommiaan, käsikirjoitus pelitti hyvin huonosti JA dialogi oli vielä kamalampaa. Mutta en luovuta. Vaikka vihaankin lähes kaikkea nykyisessä Ultimate Spider-Manissä, niin silti Bndisin tyylissä on edelleen jotain koukuttavaa. Olen koukussa paskaan, eikä lapio enää riitä päivä annokseen.

Onneksi on kuitenkin hyviäkin koukuttajia, kuten Green Lantern, All-new X-Men ja Sweet Tooth. Muuten todella joutuisin harkitsemaan harrastuksen vaihtoa. Ja vieroitusklinikkaa.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #216 : 28.05.2013 klo 19:53:42 »
Tulipahan tuo Ylivertaiset 2 luettua, ei ollut mikään järin hyvä kun alkuun mentiin patriotismilla ja sitten viholliset iskivät takaisin parannelluilla vehkeillä ja lopussa sitten hyvä (kaiketi) taas voitti. Kokonaisuutena kumminkin ihan ok luettava ja nähtiinpä muitakin Ultimate-ryhmiä ja -sankareita.

Kummallista muuten että ko. opuksen painovärit tuoksahtivat miedosti vieläkin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Korro

  • Ja kumppanit.
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 381
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #217 : 29.05.2013 klo 06:48:10 »
En juurikaan olen lukenut Jenkkitradeina ultimaaleja. Mutta pidin erittäin paljon Ultimates 2:sta. Ajattelin ostaa vaikkapa Hesanfestareilta.
 Monia muitakin mielenkiintoisia julkaisuja varmaan löytyypi ULT-linjastosta.
Kello- viiden- tee.

q-mies

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 803
  • The cut runs deep
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #218 : 30.01.2015 klo 22:12:27 »
Nyt kun Trankin reboot näkyisi pohjautuvat Ultimate-versumiin, niin onko Ultimate FF lehdissä ollut jossain välissä jotain lukemisen arvoista? Olen saanut joistain semmoisen käsityksen että se oli Ultimate-versumin eka täys-huti?
t.Q

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #219 : 31.01.2015 klo 20:15:23 »
Nyt kun Trankin reboot näkyisi pohjautuvat Ultimate-versumiin, niin onko Ultimate FF lehdissä ollut jossain välissä jotain lukemisen arvoista? Olen saanut joistain semmoisen käsityksen että se oli Ultimate-versumin eka täys-huti?

UFF vs UXM oli ihan hyvä ja eka UFF juoksu päättyi Ultimatumiin ja seuraava juoksu (rosteri lähes täysin uudistettuna) kesti 6 numeroa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 777
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #220 : 30.06.2015 klo 19:46:59 »
The Ultimates-niminen lehti aloittaa syksyllä, vaikka sillä ei olekaan vanhan ylivertaisryhmän kanssa mitään tekemistä. Mukana jäseninä on Kostajia kuten Musta Pantteri ja Carol Danvers. Lisäksi pari outoa nimeä ja...Galactus!!!

Ewingin ja Rocafortin tiimi ansaitsee nyt sentään promokuvan


Kenneth Rocafortin jälki miellyttää oikeaa silmääni ja Al Ewing tekee nousujohteista uraa kirjoittajana

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #221 : 24.11.2015 klo 15:22:06 »
Suomessa julkaistu Ultimate Fantastic Four -aloitus oli niin löysää, ettei toiste sen pariin tehnyt mieli enää palata.

Mark Millarin osuus Ihmenelosissa rokkasi kuitenkin niin kovasti, että päätin viimein kurkistaa miehen Ultimate-juoksun (numerot 21-32).

Oli tämä ihan kivaa luettavaa, zombi-universumi antoi jänniä värinöitä ja sekin kuinka Ultimate-Reed sinne houkuteltiin oli hauska jippo.

Suurin osa oli kuitenkin sellaista höttöä, ettei näin jälkikäteen osaa oikein sanoa mitä sitä tuli luettua. Greg Landin tyhjäpäinen kuvitus ei auta asiaa. Olen miestä monesti puolustanut, mutta näin iso annos on kuin Britney Spearsin takavuosien tuotanto: biisin verran tuo vibaa puntiin, levyllinen menee yli.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #222 : 29.07.2016 klo 01:59:00 »
Tulipa selailtua joutessa vanhoja Kostajia. Tässä yhteydessä tosiaan selailtua, sillä ei näitä lue erkkikään. Taisi tosiaan olla niin, että kuvittajia komennettiin kopioimaan Kirbyä, ovat nämä niin samasta puusta veistettyjä seikkailuja.

On toisinaan vieläkin vaikea naksauttaa pää sellaiseen asentoon, että Kostajista saatiin hyviä tarinoita viime vuosikymmenen loppupuolella, kyllä ne "klassisimmatkin" tarinat olivat ihan täyttä tuubaa.

Kun Ultimates 3 oli hirmuinen nokkakolari, en sen koommin ole Ultimate-tarinoihin tainnut koskeakaan. Ultimate Avengers oli mennyt minulta siis täysin ohitse.

Mark Millar -asteikolle sovitettuna tämä oli melko vaatimaton perussuoritus – ei todellakaan mitään Ylivertaiset-parhautta – mutta kyllä tämä ihan perushyvää luettavaa on. Tartun varmaan myös jatkoon, mutta en mitenkään kiirettä aio pitää.

Jonathan Hickmanin Ultimates-osuus on jälleen – tekijälleen tyypillisesti – tosi jännää scifi-kutinaa takaraivossa, mutta notkahtaa edetessään todella pahasti. Tämä olisi pitänyt lukea ehdottomasti ennen sitä salatut sodat -tapahtumaa.

Jarkko Sikiö

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 8 083
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #223 : 02.08.2016 klo 22:06:25 »
Osuipa kohdalle erinomainen, hyvin kirjoitettu Vulture-artikkeli Ultimate Marvel -universumista.

Tämä innoitti tutustumaan Ultimate Marvel -tarinoihin syvemmin. Oli kuitenkin pakko ottaa vauhtia Ylivertaisista.

Edelleen muistan, kuinka tämä ensi kertaa tuntui aivan päätäsärkevän upealta uusiotulkinnalta. Uusintalukukertoja tämä on kestänyt paremmin kuin tuolloin olisin arvannut. Toki tätä nykyä kyseessä on keskeisestä ja merkittävästä tarinasta, mutta edelleen se on ensisijaisesti erinomaisen hyvin kirjoitettu ja upeasti kuvitettu sarjakuva.

Sitten varsinaisesti siihen asiaan. Kaikki Ultimate-materiaali ei näyttäisi olevan kultaa, kuten artikkelistakin näkyy. Mikä siellä on pakkoluettavaa?

Darzee

  • Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 302
  • Me likes prairie dogs!
Vs: Ultimaatteja
« Vastaus #224 : 03.08.2016 klo 10:57:56 »
Ultimatum-crossover oli kyllä kummallinen tapaus. Puolet hahmoista tapettiin, ja tilalle tuli Wolverinen poika ja pari muuta uutta hahmoa. Luulin että Marvelilla on varastossa tulossa liuta uusia hyviä hahmoja. Ei ollut yhtään.

Ultimatumissa teurastetaan niin paljon tuttuja hahmoja, että kerronnallisesti olisi ollut tyylikkäintä säästää tällainen tapahtuma koko Ultimate-linjan lopulliseen alasajoon. Ounastelinkin koko imprintin kuihtuvan pois melko pian Ultimatumin jälkeen, mutta väärässä olin. Ultimatumin jälkeisiä Ultimate-sarjoja olen kuitenkin lukenut hyvin rajoitetusti.

Höhlää oli myös että Peter Parker piti tappaa pois uuden Hämiksen tieltä. May-täti, MJ ja Gwen olivat koko ajan muistuttamassa kuolleesta Peteristä. Juttu olisi pitänyt tehdä niin että jonkun labraonnettomuuden vuoksi Peterin voimat olisivat siirtyneet MIlesille.

Kenties käsikirjoittaja ajatteli, että voimaton Peter sivuhenkilönä ei antaisi kylliksi tilaa uudelle Hämähäkkimiehelle ja lopulta Peter vääjäämättä palaisi vanhaan rooliinsa.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
« Viimeksi muokattu: 03.08.2016 klo 11:04:03 kirjoittanut Darzee »