Kirjoittaja Aihe: Hahmot/ Esittele sarjakuvahahmosi  (Luettu 52826 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Hahmot/ Esittele sarjakuvahahmosi
« : 06.02.2004 klo 18:14:08 »
Näitä uusia aiheita on aina ikävä aloittaa (ehkä tälläinenkin on jo).

Eli kerro kaikki sarjakuvahahmo(i)stasi.
Mä laitan esimerkiksi tän:

Nimi: Kalle Kotka

"Syntynyt": Vuoden 2003 Helmikuussa tein ensimmäiset luonnokset, Syyskuussa samana vuonna keksin sille nimen (se seikkaili silloin englannin vihon mariginaaleissa). Vuonna 2004 se sai kunnian päätyä sarjakuviin.

Mistä tämän hahmon voi löytää? Osoitteessa http://www.geocities.com/leolehtinen/kallekotka se on nyt muutaman päivän seikkaillut. se on tällä hetkellä myös avatarini (se on taikurin hatussa)

Perhe: Hahmo on kehittelyn alainen - ei tietoa

Ystävät: Tyyppi, jolla ei ole vielä nimeä (seuratkaa Kalle Kotkan seikkailuja sen kotisivuilla niin saatte tietää).

Luonne yms.: Innostuu helposti kaikesta uudesta ja on seikkailunhaluinen. Omaa siivet, jotka toimivat käsinä.

Julkiset esiintymiset (alpparit yms.): Netin lisäksi ei ole.

Muuta: Ei ole kaikkein vanhin hahmoni, mutta tällä hetkellä ainoa "aktiivinen". Seikkailee tällä hetkellä jatkuvajuonisessa strippisarjakuvassa, mutta soveltuu myös huumoristrippeihin (meidän koululehteen tulee yksi) sekä 10 sivuisiin hupailuihin.


Toivottavasti tälläistä threadia ei ole ollut :-\
« Viimeksi muokattu: 10.01.2005 klo 12:51:46 kirjoittanut Reima Mäkinen »

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #1 : 06.02.2004 klo 18:28:35 »
Minusta olisi eri kivaa, jos näihin viesteihin voisi vielä laittaa kuvan siitä hahmostaan...  :o

Leo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 269
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #2 : 06.02.2004 klo 18:54:02 »
Hazart; omatoimisuus kunniaan! Miksipä ei voisi? Ei tuota mun kaavaa ole pakko noudattaa.

Ja tietenkin voi kommentoida muiden hahmoja.

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #3 : 06.02.2004 klo 18:57:18 »
Ja Leollahan on Kalle Kotka avatarina. Jos Hazart halusi nähdä heti hahmon kuvan  ;)
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tero Mäntylä

  • Peliohjelmoija?
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 1 074
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #4 : 06.02.2004 klo 19:39:58 »
Hah. Pääsee mainostamaan tekemisiään.

Nimi: Sara
Syntynyt: 1400 luvun lopulla Tarnialaisen kalenterin mukaan.
Ikä: 16 - 18 (ei vielä paljastettu ja eihän naisen ikää sovi kysyä.)
Perhe: Orpo.
Ammatti: Rhonwenin metsän papitar.
Luonne: Matkansa alussa rauhallinen, utelias.
Tausta: Orpo, joka on kasvatettu lumotussa metsässä. Valmistuttuaan papittareksi on lähtenyt tutustumaan ympäröivään maailmaan ja etsimään itseään.
Silmät: Ruskeat
Hiukset: Korpin mustat
Pituus: 165 cm
Pukeutuminen: Yksinkertaiset vaatteet, punainen huivi.
Kyvyt: Todistettavasti osaa parantavaa magiaa ja tunnistaa erikoisia eläimiä. Ammattinsa puolesta laaja tietämys paikallisista myyteistä ja taruista, yrteistä ja parantamisesta.
Muuta: Hahmo ei ole vielä paljoakaan kertonut itsestään minulle ja hän on vasta polkunsa alussa. Matkalla tutustumaan ympäröivään maailmaan.


(Kuvan on piirtänyt Jukka Koivusaari)

Hahmo luotu: Joskus vuoden 2001 paikkeilla. Muistaakseni talvella 2001.
Julkiset esiintymiset: Alainia #1



Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #5 : 07.02.2004 klo 08:32:00 »
Jaahas... olen tainnut vaahdota sarjakuvahahmostani jo ketjussa jos toisessakin, mutta pistetään tänne vielä kunnon tietopaketti:

Nimi: Wilpuri
Syntynyt: About 12 vuotta sitten... fiktiivinen syntymäaika on tuntematon, koska missään tarinassa ei ole taidettu Wilpurin syntymään viitata.
Ammatti: Tällä hetkellä etsivä.
Luonne: Äkkipikainen toiminnan mies.
Tausta: Hämärän peitossa. Asustaa (ainakin nykyään) jossain eriskummallisessa maailmassa, mutta on reissannut ympäri galaksia ja seikkaillut todistettavasti myös maapallolla.
Silmät: On.
Hiukset: Mustat ja sojottavat ylöspäin.
Pukeutuminen: Vihreä paita ja nykyään myös takki ja hattu.
Kyvyt: Vetää turpaan vähän isompiakin hyypiöitä. Mestari joutumaan ongelmiin, mutta pätevä myös ongelmien ratkonnassa. Ratkaisuissa auttaa usein hänelle itselleen räätälöity käsiase.
Muuta: Wilpurilla on myös muutamia sukulaisia. Wolpuri on hölmö säheltäjä, Wiipuri on tyyppi, joka tappelee koko ajan, koska se on kivaa. Woopuri on tiedemies, jolla on pohjattomat taskut. Eräässä tarinassa hän löytää taskustaan avaruusaluksen.

Tällä hetkellä Wilpuri komeilee Avatarissani, mutta tässä kuva vielä isompana: http://koti.mbnet.fi/wilpuri/Wilpuri.jpg
---------------------------

Tällä hetkellä teen tarinaa aivan uudesta sankarittaresta, mutta siitä ei ole juurikaan kerrottavaa (vielä).

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Tero Mäntylä

  • Peliohjelmoija?
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 1 074
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #6 : 07.02.2004 klo 12:01:56 »
Jaahas... olen tainnut vaahdota sarjakuvahahmostani jo ketjussa jos toisessakin, mutta pistetään tänne vielä kunnon tietopaketti:

Ei ole osunut minun silmiini vaahdotusta Wilpurista. Missäs Wilpurin seikkailuja voi lukea?

Hmmm... Olisi myös mukava kuulla eräästä harmaasta joka asustaa alivuokralaisena erään Helsingiläisen asunnon kylppärissä.

En tiedä olenko poikkeus, mutta minusta on myös mukava lukea hahmojen kuvauksia. Vesa Vitikaisen Kersantti Napalmista ja erityisesti muista hahmoistakin tuli kiinnostuttua kotisivuilla olleiden hahmokuvausten perusteella.

Viltuska

  • Jäsen
  • Viestejä: 57
  • Ruma kääpiö jättiläisten harteilla.
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #7 : 07.02.2004 klo 12:49:26 »
Olen nyt jo jonkin aikaa kehitellyt itseni kaltaisille epäkypsille lukijoille tarkoitettua keskiaikaiseen miljööseen sijoittuvaa supersankarisarjakuvaa, jossa velhot, noidat ja ritarit ym. ottavat yhteen ankaran mätön merkeissä. Pääosassa on yli-inhimillisillä voimilla varustettu ritari sir Darkthorne, ja mukana on muita hahmoja kuten Paroni Mysteeri, Noitamestari ja Alkemisti.
villevuorinen.tumblr.com

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #8 : 08.02.2004 klo 19:43:46 »
Missäs Wilpurin seikkailuja voi lukea?

No ei vielä oikein missään, mutta ehkä ne vielä joskus nököttävät sarjakuvahyllyssä.

En ole vielä oikeastaan yrittänytkään julkaista Wilpuria juuri missään, koska pidän itseäni edelleen alan harjoittelijana.

"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Tero Mäntylä

  • Peliohjelmoija?
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 1 074
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #9 : 09.02.2004 klo 13:00:59 »
Olen nyt jo jonkin aikaa kehitellyt itseni kaltaisille epäkypsille lukijoille tarkoitettua keskiaikaiseen miljööseen sijoittuvaa supersankarisarjakuvaa, jossa .

Hienoa. Kuulostaa siltä, että olisi tekemistä vaille valmis. Siitä vaan toteuttamaan että saadaan suomeen lisää laadukasta (?) supersankarisarjakuvaa.

Kuulostaa lupaavalta eteenkin jos kyse on oikeasti keskiaika supersarjakuvasta eikä tyypillisestä D&D sankariporukasta keskiajalla.

Lainaus
Wilpuri:
En ole vielä oikeastaan yrittänytkään julkaista Wilpuria juuri missään, koska pidän itseäni edelleen alan harjoittelijana.

No harjoittelijoille netti tarjoaa oivan julkaisukanavan. Sieltä joku ne varmemmin löytää kuin työpöytäsi laatikosta. Ainakin itseäni on suuresti motivoinut harjoittelemaan lisää se että on ihan julkaisukin sarjakuvaharjoitelmia. Vaikka sitten "vain" netissä.

Paalujuntta-Simo

  • Jäsen
  • Viestejä: 101
  • Kvaak!
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #10 : 09.02.2004 klo 13:26:44 »
NIMI: Jouni Karitsa
ULKÖNÄKÖ: noin 20 vuotiaan ulkonäkö, karkea ylikasvanut vaalea tukka, junttimainen farkkuasu. Muistuttaa hieman nuorta Iggy Popia.
MISSÄ VAIKUTTAA: hieman surrealistisessa maailmassa, jossa kaurismäkeläinen Suomi-kuva kohtaa high fantasyn.
TOIMI: mättää epätodellisia pahiksia pitkin poikin Suomenmaata.
GENRE: ei-toiminnallinen, Suomen historiaa runsaasti siteeraava, fantasiaseikkailu, johon sisältyy runsaasti naiivia yhteiskuntakritiikkiä vasemmistolaisesta näkökulmasta. Täällä pohjantähden alla meets Gaiman. Kieli poskella -absurditeetteja haudanvakavasti kerrottuna. Goottilaista draamaa agraarisen Suomen maisemassa.  
SIVUHAHMOJA: Neljä savolaista progemuusikkoa, jotka kuolleet keikkabussin kolarissa vuonna 1975; heidän ystävänsä Haamuliftari; suomenruotsalainen arkeologi Johan W., jonka kohtalossa muinainen demoni Assyriasta liittyy kahden jääkäriveljeksen kuolemaan Tampereella vuonna 1918; hyvä pastori Viitasaari, joka kiertelee Pohjois-Suomessa vuoden 1808 joukkohaudoilla; jne.
TAITEELLINEN MERKITYS: luultavasti yhtä tyhjän kanssa, mutta palvelee merkittävällä tavalla henkilökohtaisena terapiaprojektina.
STATUS: ei nähtävänä vielä missään eikä takeita että koskaan pääseekään.

ONGELMIA: 1) en osaa piirtää. 2) juonirakenne vielä aivan liian hajanainen, koska kertomukseni kasvaa tunnelmiasta, maisemista ja jopa irrallisista hahmoista, jotka yritän yhdistää kokonaisuudeksi. Varsinkin jokainen joukkohautoja tuottanut tapahtuma historiassamme tahtoo itseään toistavalla tavalla tunkea tarinaan... ;D
« Viimeksi muokattu: 09.02.2004 klo 13:34:39 kirjoittanut Paalujuntta-Simo »

Jukka Koivusaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 343
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #11 : 18.02.2004 klo 15:55:27 »


Nimi: Fujiwo, Oscar
Syntynyt: Ranskalais-japanilaiseen perheeseen
Ammatti: Tarinan varsinainen sankari ja ensirakastaja
Luonne: Ensirakastaja ja sankari
Tausta: Alaviistosta. Tuulen pieksämät kirsikankukat liihottaa.
Silmät: Miehekkäästi viiruina
Hiukset: Hulmuavat samaisessa tuulessa
Kyvyt: Osaa esittää kaikki asiansa mitäänsanomattomilla Zen-vertauksilla, joita ei ole tarpeen kirjoittaa auki.
Tunnuslause: ...


« Viimeksi muokattu: 18.02.2004 klo 15:57:39 kirjoittanut Jukka Koivusaari »

chihiro

  • Vieras
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #12 : 22.02.2004 klo 18:08:47 »
Kiinnostavia hahmoja, mutta yksikään naispuolinen ei ole kirjoittanut mitään, joten minä olen ensimmäinen!
Esittelen teille (muistaakseni) vanhimman ja minua eniten muistuttavan hahmon. Olen keksinyt todella paljon hahmoja, mutta yli puolet ovat vielä pääni sisällä ja vain muutamat ovat päässeet paperille.

Nimi: Silja
Ikä: 13(sarjan alussa)
Silmät: siniset
Hiukset: vaaleat
Perhe: isä autokorjaaja, äiti opettaja, pikkusisko Jaana 10v. ja pikkuveli Jani 7v.
Luonne: iloinen, hauska ja puhelias
Inhoaa: koulua ja kauhuelokuvia
Rakastaa: laiskuttelua, kavereitaan, perhettään, sukulaisiaan ja suklaata

Tämä sarja, missä hahmoni esiintyy, on samankaltainen kuin W.i.t.c.h. -ja Sailor Moon-sarja ja arvatkaa mistä ideani olen saanut.  ;) Mutta aivan sarjan lopussa tapahtuu yllättävä käänne ja sen takia sarjani on aivan erillainnen kuin W.i.t.c.h. -ja Sailor Moon-sarja!
Olenhan minä muitakin sarjoja keksinyt, pitäs vaan kirjoittaa ne paperille ja suunnitella niitä paremmin. Tuntuu vaan että aika loppuu!

ana

  • Jäsen
  • Viestejä: 76
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #13 : 23.02.2004 klo 15:05:56 »
jaa-a. hahmon kuvan löydätte täältä: (mainos mainos mainos....)
http://www.virhe.org/jasen.php?nick=ana
tuolta löytyy myös paljon muuta tietoa Buckista.

Nimi: Buck, toinen nimi olisi Ansreik, mutta ei sillä nyt niin väliä ole.

Syntynyt: vuonna 1999 ja taisipas olla joulukuu.
Perhe: isä Beneticktus, äippä Mercy... myohemmässä vaiheessa vaimo jonka kanssa 3 lasta joista yksi tosin kuolee. myös neljäs lapsi eri naisen kanssa.
Luonne: hieman ujo, mutta kuitenkin rohkea, hieman sinisilmäinen, herkkä(ei ole kovin vahvoilla henkisellä tasolla, siis ei mikään vajaa älyinen, mielenterveys vain järkkyy), utelias, taipuvainen... tarpeen vaatiessa Buck pystyy kuitenkin kumoamaan kaiken edellä mainitun...(kyllä, ja Buckillahan napsahtaa monestikkin pääköpassa)
Tausta: liian pitkä tänne kerrottavaksi. sanon vain että (hyvin kliseisesti) Buck on puoliksi vampyyri.
esiintymiset: netti ja myös kerran yhdessä sarjakuvalehdessä...
muuta: tärkein ja rakkain hahmoni. antaa minulle voimaa :)

minulla ON vilkas mielikuvitus.

Tero Mäntylä

  • Peliohjelmoija?
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 1 074
Re:Sarjakuvahahmosi
« Vastaus #14 : 25.05.2004 klo 15:55:07 »
Ajattelin herätellä tätä vanhaa säiettä ja laittaa tänne Terry esittelyn ihan vain todetakseni, että minulla ei ole pitkiä korvia ja talttahampaita vaan kyse on ihan puhtaasti aikoinaan luomastani sarjakuvahahmosta mitä nyt vain käytän avatarina. Kai hahmo kuitenkin jotenkin itseironinen tulkinta minusta.

Nimi: Terry
Syntynyt: Syntynyt Kotometsässä joskus 1900 luvun toisella puoliskolla. Luultavimmin 1970 luvulla.

Ikä: Ei tiedossa. Jotain 20 ja 30 välillä.
Perhe: Ei tunnettuja sukulaisia.
Ammatti: Larp käsikirjoittaja. Aiemmin Nalle kerhon palkkalistoilla. Nykyään ilmeisesti Big Bad Companyn työntekijänä.
Luonne: Hieman ujo.
Tausta: Syntynyt Kotometsässä. Tunnettu larp käsikirjoittaja. Tunnettuja luomuksia Boloinia fantasiamaailma ja Ninjamutanttizombi larppi (joka kai edelleen työnalla). Kutsuttu New Yorkiin kirjoittamaaan larppeja isolla rahalla millä matkalla hän edelleen on.
Silmät: Siniset
Hiukset: Ei ole. Koko ruumis on valkean karvan peitossa.
Pituus: Noin 130 cm ?
Pukeutuminen: Yleisin asu on silmälasit ja liivi.
Kyvyt: Ilmeisesti jonkinlaisia lahjoja kirjoittamisen saralla. Ei muita merkittäviä kykyjä.
Muuta: Larppeja käsikirjoittavan Nalle kerhon aktiivi jäsen. Muita ryhmän jäseniä on tietokonenörtti Efektikäärme ja mustiin pukeutuva karhu BIB (Bear in black).

Kuva viimeisessä ruudussa:


Hahmon seikkailuja pystyi aikoinaan lukemaan täältä:

http://www.saunalahti.fi/tepema/terry.html

Jatkosta sen verran, että jossain vaiheessa olen ajatellut saada Terryn seikkailut päätökseen kunhan vain siihen olisi mielenkiintoa.