Minua vähän rasittaa sellainen ajattelu, että kaikkien pitäisi ensin oppia Hollywood-aristoteelinen tarinan kaava, ennen kuin voi tehdä mitään siitä poikkeavaa. Se kaava on syypäänä aikamoiseen kulttuurin rappioon, ja degeneraatioon. Olkoonkin, että sitä hyödyntämällä ihan mukiinmeneviä juttuja saakin tehtyä. Ne Pihtiputaan opintopiirin opettajat voi siinä mielessä jättää omaan arvoonsa, ne ovat luultavasti omalla kirjallisella urallaan täydelliseen keskinkertaisuuteen jämähtäneitä.
Kannattaa vain tehdä - ja tehdä, tehdäkseen virheitä. Niitä omia virheitään pohtimalla sitä oppii.
Riippuu tietysti tekijän päämääristä - voihan se olla että Prof. O:n päämäärät ovat suht konventionaalisessa kertomusperinteessä. Mutta sillä sarallakin vaikka tuota päähenkilö-ideaa on kyseenalaistettu ensemble-elokuvissa aika paljon (vaikka tietysti voi sanoa, että ne ovat monta tarinaa päällekkäin, joista kussakin on oma päähenkilönsä). Sarjakuvista tulee mieleen 100 Bullets, jossa oikeastaan on kolme, neljä, kymmenen päähenkilöä näkökulmasta riippuen.