Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Condorito – Chilen ylpeys (17.08.2016 klo 18:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
29.04.2017, klo 06:37:40

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
453675 viestiä 10083 aihetta kirjoittanut 7155 jäsentä. Uusin jäsen: Frank Canton
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Bugi-ilmoitukset & kehitysehdotukset tänne!
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 41 42 43 44 45 [46] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Bugi-ilmoitukset & kehitysehdotukset tänne!  (Luettu 147861 kertaa)
Lurker
Valvoja
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #675 : 20.04.2017, klo 19:24:18 »

Kyllä se vain naurattaa, kun ajattelee että julkaisujärjestelmä – jota kehitetään ja jonka voi päivittää – ratkaisee monet nykyongelmista. Sen lisäksi se ratkaisee myös tulevaisuudessa ilmenevät ongelmat.

Kaiken muun voikin kaataa ilmastonmuutoksen kanssa samaan koriin.

Kyllä ne järjestelmäuudistukset työelämässäkin niin ovat menneet, että uusi saadaan ylös ja vanhan alasajo lakaistaan maton alle.

Risingshadow-foorumikin on tainnut peräti pari kertaa aloittaa tyhjästä, keskustelupuolella, kun alusta on modernisoitu. Arvostelutietokanta ja artikkelit on toki säilytetty.
tallennettu
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #676 : 20.04.2017, klo 20:22:28 »

Taitaa vain se suurin ongelma olla, ettei käyttäjäkunnasta löydy sellaista henkilöä, jolla olisi sekä aikaa että tahtoa ryhtyä hommaan tee-se-itse-pohjalta.

Sen sijaan onhan niitä ratkaisuja, kun ei tarkastella uusistusta sellaisena "poistetaan maailmasta nälänhätä" -projektina, vaan enempi "tehdään mahdollisuuksien mukaan mitä voidaan".
tallennettu
J Lehto
GLÓMM
Jäsen
Poissa

« Vastaus #677 : 21.04.2017, klo 20:12:48 »

Kyllä se vain naurattaa, kun ajattelee että julkaisujärjestelmä – jota kehitetään ja jonka voi päivittää – ratkaisee monet nykyongelmista. Sen lisäksi se ratkaisee myös tulevaisuudessa ilmenevät ongelmat.

No itse asiassa mä nakkisormillani painoin "lähetä" liian
aikaisin, ja sit ajattelin että onhan tuo viesti aika hauska noinkin.

Mutta. Mä olin kolme vai oliko se neljä vuotta sitten vähän niinku
kesätöissä sarjakuvakeskuksella, ja silloin juuri funtsittiin noita asioita
ja täsmälleen samaan tapaan kun kirjoitit. Ja Joomlahan on se alusta jolla
seuran & keskuksen muut sivut pyörivät, ainakin tuolloin. Ja se deja vu
siinä huvitti.

Tää softa jonka päälle foorumi on rakennettu on aikaa sitten kaikkien
hylkäämä, ja viestitietokannan migraatio toiselle alustalle on kaikkea
muuta kun triviaali homma. Pitäis olla ihan käsittämätön skripti millä se
tehtäisiin, oli se uusi alusta mikä tahansa. Työmäärä ei luultavasti hirveän paljon
jäisi jälkeen manuaalisesta copy-pastesta, mutta jos joku haluaa yrittää,
niin luulen että ylläpidossa ollaan kiinnostuneita.

Arveluni on että tän nykyisen tsdymeemin kanssa vaan pitää elää, ja
ehkä se enää oliskaan tämä meidän kaikkien rakastama Kvaak jos tämä
megamutaatio jotenkin joskus toteutuisi.
tallennettu
X-men
Jäsen
Poissa

Comics costs too much, damned!!!

« Vastaus #678 : 21.04.2017, klo 20:26:05 »

Ei se uuteen alustaan tai alustan päivitys aina onnistu, MikroPC (nyk. Mikrobitti) päivitti vanhaa alustaansa vuosien saatossa ja jos mikään ei mennyt rikki niin se oli saavutus ja nykyinen foorumi käyttää sitten wordpressiä ja alkuun oli todella hidas käyttää kun oli kirjautuneena sisällä (on pääosin korjattu (aina joskus hidastelee) ja vastauslootan pieni fonttikoko korjataan sitten joskus.
tallennettu

There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #679 : 21.04.2017, klo 20:29:37 »

Vai olisiko vastaus totaalinen reboot. Kaikki matalaksi ja aloitus nollasta. Nimeksi sitten vaikka All-new Kvaak Rebirth!
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
J Lehto
GLÓMM
Jäsen
Poissa

« Vastaus #680 : 21.04.2017, klo 22:26:33 »

Ei se uuteen alustaan tai alustan päivitys aina onnistu, MikroPC (nyk. Mikrobitti) päivitti vanhaa alustaansa vuosien saatossa ja jos mikään ei mennyt rikki niin se oli saavutus ja nykyinen foorumi käyttää sitten wordpressiä ja alkuun oli todella hidas käyttää kun oli kirjautuneena sisällä (on pääosin korjattu (aina joskus hidastelee) ja vastauslootan pieni fonttikoko korjataan sitten joskus.

Nimenomaan noin, että siinä menee helposti kaikki
rikki koska on niin paljon tosi hämäriä seikkoja kun kyseessä
on tällainen oikein tosi legacy foorumisofta. Muistaakseni
oli pari vastaavaa tapausta maailmalla, jotka oli yrittänyt
päivittää tai siirtää foorumiaan ja ne oli menneet aika kaputt.

Ja eihän tää silleen niin mahottoman buginen foorumi kuitenkaan
ole. Omat oikkunsa sillä, mutta niin on kaikilla muilla. Enempi
mua mättää täällä ukkoutuminen ja vähäväkisyys kuin tekniikka.
tallennettu
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #681 : 22.04.2017, klo 06:00:00 »

Mä olin kolme vai oliko se neljä vuotta sitten vähän niinku
kesätöissä sarjakuvakeskuksella, ja silloin juuri funtsittiin noita asioita
ja täsmälleen samaan tapaan kun kirjoitit. Ja Joomlahan on se alusta jolla
seuran & keskuksen muut sivut pyörivät, ainakin tuolloin. Ja se deja vu
siinä huvitti.

Juu, eihän tässä ole kyse siitä, ettei tiedettäisi mikä on ongelma ja miten se ratkaistaan. Varmasti mietteet kulkevat samalla tavalla riippumatta, kuka tuota miettii. Historian painolasti se vasta tulee eteen kuin tsunamiaalto.

Itse olen aloittanut syvästä päädystä tietojärjestelmäintegraatiopuolella 90-luvun lopussa, joten ei tuo JULKAISUalustan siirto varmaan kovin vaikea olisi.

1.) Asennetaan Joomla rinnalle
2.) Luodaan uusi etusivu
3.) Siirretään vanha sisältö soveltuvin osin uuteen
4.) Suoritetaan yliheitto.

Tässä isoin juttu on tuo kolmonen. On vähän siinä, että onko se helpompi yhden tehdä siirtoskripti vai koettaa rekrytoida sisällöntuotannosta parikymmentä hakkaamaan käsineen vanhasta uuteen.

Sisältöä on julkaistu vajaat 3000 tekstiä (uutiset, arvostelut, artikkelit ja kolumnit yhteenlaskien) ja vanhat uutiset voi hyvin jättää siirtämättä ellei niillä enää ole sisällön osalta "historiallista arvoa" (osa niistä on oikeasti hyviä).

Toisaalta jos joku tuosta vanhasta julkaisujärjestelmästä saa vaikka sata riviä uusinta sisältöä tekstidumppina ulos ja minulle liitteenä sähköpostiin, niin voisin melkein leikisti katsella, että osaisinko minä sen iltapuhteina suorittaa.

Asentelut, päivitykset ja palvelimen säätämiset (redirect tms. koska vanhat linkit menevät uusiksi) jäisivät jonkun toisen tontille, kuten ne nytkin ovat olleet.

Se on sitten eri juttu, miten tuo FOORUMIalusta saadaan päivitettyä, Kvaakissa on melkoisesti custom-skriptiä, mikä oikeastaan estää päivittämisen suoraan, mutta eiköhän siihenkin löydy eri ruuvimeisselit. Foorumi nyt ei tosiaan ole niin pahassa kunnossa kuin julkaisualusta.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #682 : 23.04.2017, klo 14:03:34 »

Ihan ok tää toimii näinkin.

Timo
tallennettu

X-men
Jäsen
Poissa

Comics costs too much, damned!!!

« Vastaus #683 : 23.04.2017, klo 20:12:21 »

Ihan ok tää toimii näinkin.

Timo

Joo paitsi joskus tosi harvoin tulee haamuketjuja vastaan joissa viimeinen postaus on vuosia vanha ja sitten hiukan yleisimmin joku ketju näkyy sitten myöhemmin kun siihen tulee uusi postaus päiviä/viikkoja myöhemmin sen jälkeen kun esim. minä olen kirjoittanut postauksen ja sitten vaikka Veli Loponen on vastannut postaukseen vaikka samana iltana ja ketju ei näy mulle päivitetyissä aiheissa ennenkuin siihen on tullut uusi postaus vaikka Jukalta.
tallennettu

There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.
Mambrinon kypäri
Jäsen
Poissa

Muumiot olivat sympaattisia.

« Vastaus #684 : 24.04.2017, klo 00:44:58 »

Se on sitten eri juttu, miten tuo FOORUMIalusta saadaan päivitettyä, Kvaakissa on melkoisesti custom-skriptiä, mikä oikeastaan estää päivittämisen suoraan, mutta eiköhän siihenkin löydy eri ruuvimeisselit. Foorumi nyt ei tosiaan ole niin pahassa kunnossa kuin julkaisualusta.

Tämähän riippuu ihan kai siitä kuinka arkaainen tietokanta foorumilla on. Kai sen jotenkin saisi pyöriteltyä. Linkitysten yms säilyminen on toki sitten oma asiansa ja mulla ei tietenkään ole minkäänlaista kokemusta tämmösistä migraatioista että puhun vain lämpimikseni.

Artikkeleista pitäisi olla joku joka tietää miltä artikkelitietokanta näyttää ja miten Joomla toimii että onko Tuomiovuoressa taottu mahtiskripti to rule them all kuinka mahdollinen ratkaisu.
tallennettu
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #685 : 24.04.2017, klo 01:16:14 »

Artikkeleista pitäisi olla joku joka tietää miltä artikkelitietokanta näyttää ja miten Joomla toimii että onko Tuomiovuoressa taottu mahtiskripti to rule them all kuinka mahdollinen ratkaisu.

Absolut Enginen tapauksessa täytyy varmaan kaivaa sorsista, että miten se tallentaa artikkelit kantaan. Kannasta otetaan sitten vain export cvs-dumppina tms.

Joomlaan näyttäisi olevan import-työkaluja ilmaisiakin enemmän kuin löytyy tarvetta. Täytyy vain valita yksi ja konvertoida artikkelit sen käsittelemään muotoon.

Varmaan siinä jotain käsityötä jää tehtäväksi uudella puolella, kuten kuvien asemointeja jne.

En tiedä, miten vanha alusta kuvatiedostot tallentaa (tiedostojärjestelmään varmaan). Kai se pahimmillaan kuvien siirtäminen voisi jäädä käsityön varaan.

Kvaakin sisäisten linkkien asettaminen on myös yksi mietittävä juttu, vanhat linkit ovat vain parametrina annettava juokseva numero. Varmaan se ikäjärjestyksessä sitten pitäisi saada menemään, etenkin jos uudet linkit menevät SEO-optimoinnin takia pakotetaan otsikon mukaisiksi, jolloin uusia linkkien nimiä ei saa ennen artikkelin siirtoa.

On tuossa varmaan paljon sellaista, mitä ei tule ajatelleeksi.

Foorumin puolella sitten kaikki Kvaakin sisältöön osoittavat linkit menisivät rikki lähtien siitä skriptistä, joka hakee uusimman sisällön linkkinä sivun ylälaitaan.

Tuon tietysti voi laittaa redirectillä jonnekin Joomlan artikkelihakuun samalla logiikalla kuin sen, että kaikki mm. Wikipedian kautta Kvaakiin saapuvat saavat ei-oota, jos vanha Absolut Engine on ajettu alas. Toki se on parempi ajaa vanha alas, kun eivät hakukoneet ym. tykkää, että on sama sisältö kahdesti esilllä.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 41 42 43 44 45 [46] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: