Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1952 / 100 – Seikkailuja erämaassa (13.03.2018 klo 11:48:55)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
21.05.2018, klo 19:34:19

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
463735 viestiä 10305 aihetta kirjoittanut 7272 jäsentä. Uusin jäsen: villeraju
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 35 36 37 38 39 [40] 41 42 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 172598 kertaa)
Secos-Bill
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #585 : 25.01.2013, klo 13:40:13 »

Toivottavasi et kuvittele, että olet saanut stalkkerin. Wink , juttusi ovat vain olleet kiinnostavinta täällä vähään aikaan ja hyvässä hengessä toivon mukaan mennään.
Laitan tämän spoileriin viemästä tilaa, koska tämä menee ketjun aiheen vierestä.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi piilotetun sisällön)
tallennettu
tuipal
Vieras
« Vastaus #586 : 25.01.2013, klo 15:08:48 »

Toivottavasi et kuvittele, että olet saanut stalkkerin. Wink , juttusi ovat vain olleet kiinnostavinta täällä vähään aikaan

1. En kuvittele ja 2. Tuli sen verran paineita, että taidan olla jonkin aikaa hiljaa.
tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Bite from the dust til the dawn

« Vastaus #587 : 31.01.2013, klo 14:09:34 »

Minusta Kvaakkiin on tullut paljon kiinnostavia uusia tulokkaita viimeaikoina. Hyvä juttu. Myös monet vanhat tyypit ovat muuttuneet aktiivisemmaksi, mikä on myös hieno juttu. Tervetuloa!
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
hainimo
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #588 : 18.08.2013, klo 21:19:27 »

hei vaan Smiley
olen Timo Hainimo, n. 30-v miekkonen. Sarjakuvia olen lukenut ihan pienestä lähtien, ja tietysti piirtänyt itsekin. Perustaitoja haettiin aikanaan P.A. Mannisen sarjakuvakursseilta joka kesä. 90-luvun alkupuolella (oli muuten -94) kiinnostuin myös mangasta, kun ostin ensimmäisen Super Power -pelilehteni, jossa oli hyvät rpg-sivut, joiden kuvituksena mangahahmoja, ja myöhemmin anime express-palsta. Kouluikäisenä notkuttiin aina Tampereen Kukunorissa omistaja-kaimani vaivoina lukemassa ja aina myös sarjiksia ostellen, jos viikkorahoja oli.

Sittemmin 2000-luvulla oma sarjakuvien piirtäminen jäi vähemmälle, mutta tein kokoajan pieniä töitä ja kuvituksiakin tilaustöinä, lähinnä aina jotain mitä tutut pyytelivät. Lukenut olen ja muuten seurannut alaa kaikki vuodet aika tarkastikin. Töihin olen ajautunut turvallisuusalalle ja milleniumin aikoihin innostuin myös harrastamaan kehonrakennusta, jonkaparissa edelleen puurran päivittäin ja kilpailen myös aktiivisesti.

Mangasuosikkini alkavat olla jo varmaankin sellaista dinosaurustavaraa nykyisten hittien suurkuluttajien mielestä Wink Masamune Shirow oli sellainen eka suosikkipiirtäjä, jonka lähes kaikki työt on tullut kerättyä ja ehdottomana suosikkina hän on myös pysynyt. Muihin (ei-manga) ikisuosikkeihin kuuluvat vanha marvel (etenkin Ryhmä-X ja Conan), ja ihan jo silloin alussa innostuin kaikesta Mike Mignolan tekemästä. Sitä myötä laajensin ja tutustuin moniin muihinkin kauhu/toiminta -sarjakuviin. Muutama vuosi sitten aloin taas piirtää enemmän muiden hommien ohella, ja tällä hetkellä valmistelen ekaa jaksoa omasta kauhusarjakuvasta, johon olen edes jotenkuten tyytyväinen. Kuvia lisäilen varmasti jatkossa jonkin verran omista töistä.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, klo 21:22:05 kirjoittanut hainimo » tallennettu
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #589 : 19.08.2013, klo 00:52:44 »

No hei, Mike Mignola on loistava! Eli toisin sanoen, tervetuloa!
tallennettu
hainimo
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #590 : 19.08.2013, klo 09:38:07 »

Kiitos! Niin on. Luin ekana Hellboy-tarinan Wolves of Saint August, ja se on yhä Hellboy-lempparini. Sovitukset Fafrd & Gray Mouserista ja Dracula M:n tekemänä ovat myös harvinaisen kovaa kamaa Smiley
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #591 : 19.08.2013, klo 11:42:41 »

Tervetuloa Timo! Paljo penkki?  Grin Vakavasti puhuen, mukavaa saada foorumille uusi tyyppi jolla on samoja harrastuksia.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
hainimo
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #592 : 19.08.2013, klo 15:31:57 »

Kiitos Reima!
En olekaan ainoa sarjakuvista kiinnostunut puntti-pena. Ja muutakin yhteistä näytti löytyvän, ainakin mangaan/muuhun japanilaiseen kulttuuriin liittyen.

ps. En tiedä paljonko on, niin pitkään on noita salihommia väännetty jo että kaikenlaisia lisäloukkaantumisia saa vältellä ja sitä myötä maksimikokeilujakin Smiley ...ei varmaan ihan 2xomapaino mutta lähelle Wink
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #593 : 19.08.2013, klo 21:19:33 »

löytyvän, ainakin mangaan/muuhun japanilaiseen kulttuuriin liittyen.
Juu. Kokoelman helmistöön kuuluu mm. Japani/englanti painos Ghost in the shell 1:stä sekä saksankielinen kakkososa. "Intron Depot 2 Blades" taas on Shirowin töistä kasattu taidekirja. Smiley
Tampesteri myös on tuttu, mutta kaupungin saleille en ole vielä kerennyt saati rohjennut astua.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
hainimo
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #594 : 20.08.2013, klo 13:34:40 »

"Intron Depot 2 Blades" taas on Shirowin töistä kasattu taidekirja. Smiley
Intron depotit on kyllä todella hyviä, ehkä parhaita lukemiani (sarjakuva/manga)taidekirjoja. Siinä vasta huomaa kuinka paljon Shirow on tehnyt, omien sarjakuviensa ulkopuolellakin kuvitustyötä... Ykkösosa on aika lailla maalauksellista tavaraa, kolmosessa Shirow on uppoutunut jo ihan 3d-mallinnukseen. kakkonen on vähän siltä väliltä. Ykkönen ehkä oma suosikkini kun se sisältää aika vanhaakin matskua.

ps. jos Tampereella tulee aikaa vietettyä niin ei muuta kuin salitarjontaa kokeileen, ei kai siinä sen kummempaa rohkenemista ole Cheesy WFC on kyllä tre salien ykkönen, monta muutakin hyvää löytyy.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, klo 16:08:10 kirjoittanut hainimo » tallennettu
Ruisrääkkä
Vieras
« Vastaus #595 : 20.08.2013, klo 21:38:24 »

Pitäis kai sitä itsekkin esittäytyä...

Elikkäs olen tällänen vuosimallia -98 oleva poika Keski-Suomesta. Sarjakuvia on tullut luettua pienestä asti, pääasiassa Aku Ankkaa ja Tex Willeriä.

Innostuin sarjakuvien piirtämisestä noin 10-11 vuotiaana ja aloin piirtämään omaa sarjakuvalehteä, joista sitten otin kopioita ja myin kavereille koulussa Smiley
Pari vuotta sitten piirsin yhteen sanomalehteen sarjakuvaa, mutta se lehti ei pysynyt pystyssä kuin pari kuukautta (meni konkurssiin tai jotain) niin se jäi sitten siihen. Nyt oli jonkin aikaa taukoa sarjakuvien piirtämisestä, mutta kesällä aloin taas piirtelemään ja keksin uuden sarjakuvan, josta oon pari sivua laittanut galleriaankin Smiley

Piirtämisen lisäksi harrastuksia on koskettimien soitto, sähly, lenkkeily, ja mopolla päristely Cheesy
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, klo 21:41:26 kirjoittanut Ruisrääkkä » tallennettu
Tombba
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #596 : 16.11.2013, klo 00:30:35 »

Nimi: Tomppa
Ikä:21
Asuinpaikka: Pori tällä hetkellä, opiskeluiden jälkeen mahdollisesti suuntana Turku (apua!)

No niin, olen uusi täällä ja ajattelin ensimmäisenä esittäytyä eli here we go...  Sarjiksia (etenkin X-Men) kymmenisen vuotta aktiivisesti lukenut ja aikaisemmin jonku verran englannin kielisillä foorumeilla niistä jutellut eikä jostain syystä ole aikasemmin käynyt edes mielessä etsiä mitään suomenkielisiä keskusteluja, mutta nyt vahingossa jonkin google haun yhteydessä tänne päädyin ja ajattelin kirjautua kun olishan se ihan kiva suomeksikin näistä (ja muistakin aihesita) jutella. Jenkkisarjisten lisäksi jotain japanilaisii sarjiksii tullu luettua, mm. Dragon Ball:sta alkoi kiinnostus ja Cyborg 009 viimesin mitä olen lueskellu jonku verran. Tilojen ja rahan puute jonkin verran välillä rajoittaa harrastusta tällä hetkellä. (thanks god nykypäivän älypuhelimista ja sähköisistä sarjisjulkaisuista!)

Mitäpä tässä muuta osais sanoa... Vaikuttaa ihan kivalta paikalta tää ja odotan innolla pääseväni puhumaan mielenkiinnon kohteesta, josta ei arkielämäs kauheesti pääse puhumaan kun ei lähipiirissä ole muita jotka sarjiksista olisivat kauhean kiinnostuneita. Koitan opiskeluiltani keretä täällä piipahtamaan aina sillon tällön.
tallennettu
Tina DeMona
Pervo Örvelö
Avustava toimittaja
*
Poissa

« Vastaus #597 : 16.11.2013, klo 00:45:19 »

Tervetuloa!
tallennettu
Lieb
Vieras
« Vastaus #598 : 15.12.2013, klo 15:09:44 »

Nimimerkki: Lieb
Ikä: 27
Asuinpaikka: Ylivieska
Koulutus: Mediatekniikan insinööri

Hei vaan!

Kvaakissa olen pyörinyt jo pidemmän aikaa sen kummemmin itseäni esittelemättä kun olen tämän ketjun pahasti missannut, joten tässäpä semmoinen olisi  Smiley

Sarjiksia olen harrastanut jo pitkään vaahtosammuttimen kokoluokasta lähtien – enemmän niitä lukemalla kuin piirtämällä. Lukemistossani on kauan ollut yksinomaan länsimaista, kuten Asterixia, Tinttiä, Tex Willeriä sekä Lassia ja Leeviä. Sarjisten tekemisistäni mainittakoon, että se on melko vaatimattomasti lähtenyt liikkeelle, jos niiden näkyvyydestä puhutaan.

Aiemmin olen tehnyt lyhyitä sarjiksia koulujen lehtiin, näyteseinille yms. Vasta Limingan taidekoulussa – peruskoulun ja lukion jälkeen – alkoi sarjakuvapiirtämiseni ja kuvittamistyöni kehkeytyä syvällisemmäksi ainakin opiston Draamattu-projektin myötä. Sittemmin on sarjisharrastukseni ja kaikenlainen piirtäminen ylipäätään jäänyt harmillisen vähäiseksi mm. insinööriopintojeni ja erilaisten työasioiden vuoksi. Näin viime aikoina olen alkanut hiljalleen palailla takaisin sarjisten pariin – ja kuvittamisen myös.

Mitäpä sitä muuta. Mukava paikka on tämä. Saapa nähdä, tulenko näin jatkossa tekemään galleriatöiden lisäksi muutakin.
tallennettu
Taru Leutokalma
Vieras
« Vastaus #599 : 21.09.2014, klo 22:13:29 »

Luulin että esittäytyminen profiiliasetuksissa olisi riittänyt. Mutta vastataan nyt sitten tännekin, kuka on tämä uusin hiippari joka esiintyy täällä nimellä Taru Leutokalma.

Iltaa vaan kaikille! Olen 20-vuotias nainen Turusta. Olen 170 cm pitkä ja varreltani hoikka, siitä saan kiittää tämänhetkisen työni puolesta jossa saa paljon liikuntaa. Fillaroin usein Turun keskustan suunnalla.

Ammattinimikkeeltäni olen muusikko, C-kurssin suorittanut, B-tason pianisti (korkein mahdollinen taso on A ja kolmen peruskurssin jälkeen tasot etenevät D, C, B, A. Saa kai pikkuisen elvistellä  Grin). Tuon saavuttaminen vaati pari vuotta alkeisopetusta ja musiikkileikkikoulua, 9 vuoden soittotunnit ja 3 vuoden konservatorio-opiskelut. Olen soittanut pianoa lähes koko ikäni ja soitan myös kehnosti kitaraa, suoritin siitä 3/3-kurssitason pari vuotta sitten.

Musiikkipuoli ei varmaan ketään kiinnosta, joten turisen jostain muusta. Sarjakuvat ovat olleet pienestä pitäen rakkauteni ja harrastukseni. Kun oikein muistelen, niin ihka ensimmäinen sarjakuvani oli Pikon ja Fantasion Marsupilamin perhe, jonka löysin päiväkodin tiloista 5-vuotiaana. Ei haitannut vaikkei vielä osannut lukea, Franquinin piirroksia oli mukavaa katsella. Lukemaan opin Aku Ankan kautta ja sen jälkeen laajensin varhaisrepertuaariani Asterixien ja Tenavien pariin. Ja siitä kaikki sitten lähti.

Harrastan sarjisten lisäksi lenkkeilyä, samoilu metsissä on parasta. Olen kai myös jonkin asteen leffafriikki musafriikin lisäksi. Piirtelen ja maalailen joskus mikäli inspiraatio iskee. Pelaan biljardia. Jos kahvihetket/punaviinihetket puolisyvällisine keskusteluineen (höpisemistä ja lätinää) kavereiden kesken lasketaan harrastukseksi, niin tätäkin tuppaan harrastamaan aika usein. Pääasiassa kirjoittelen pakinoita, novelleja ja synkeänpuoleista esikoisromaaniani. Kirjoittajanimeni on juuri tämä T. Leutokalma.

Luonteeltani olen mielestäni enemmän ns. introvertti ja ylpeä siitä. Ekstrovertit ovat yliarvostettuja. Olen omanlaiseni persoonallisuus, oman tieni kulkija, huumorintajuinen kahjo, tuittupäinen ja hivenen melodramaattisuuteen taipuvainen.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2014, klo 19:35:39 kirjoittanut Taru Leutokalma » tallennettu
Sivuja: 1 ... 35 36 37 38 39 [40] 41 42 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: