Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Mike Diana, epäsiveellinen (15.04.2018 klo 08:07:48)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.10.2018, klo 14:27:40

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
467498 viestiä 10408 aihetta kirjoittanut 7321 jäsentä. Uusin jäsen: mikaelblackmoon
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 186270 kertaa)
keijoahlqvist
Sarjakuvaneuvos
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

-

« Vastaus #525 : 31.01.2010, klo 22:03:48 »

Täytyy tosin tähän väliin mainita, että vain harvat piirtämistäni sarjakuvista pääsevät nettiin esille. Olen melko kriittinen omien tekeleitteni suhteen.

Joo, ei näy deviantissa viimeistelemätöntä kamaa.

Ehkä rentous sarjakuvapuolella olisi eduksi.
tallennettu

schweigend
Vieras
« Vastaus #526 : 31.01.2010, klo 23:22:25 »

Ehkä rentous sarjakuvapuolella olisi eduksi.

Siihen yritänkin nykyään kovasti tähdätä. Itsekriittisestä luonneviastatyypistä on vain kovin vaikea päästä eroon.

Ja mitä siihen mangaan tulee, niin minäkin näen sen kyllä ihan vain sarjakuvana muiden joukossa. Jokaisesta tyylilajista löytyy helmensä ja pohjasakkansa.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2010, klo 23:26:29 kirjoittanut Schweigend » tallennettu
genesis
Vieras
« Vastaus #527 : 03.02.2010, klo 19:11:59 »

Nimi : genesis
sukupuoli : mies
ammatti :    koululainen
syntynyt : -95

Mä olen aina tykänny piirtää. Sarjakuvista innostuin joskus 10-vuotiaana ja siitä lähtien olenkin yrittäny matkia suosikkipiirtäjiäni joihin kuuluu mm. Carl Barks, Bill Watterson, Charles Schultz, Herge, Jean Giraud, Kari leppänen sekä monia muita. En kuitenkaan ole yrittänyt yhdistellä heidän tyylejään, vaan olen pyrkinyt piirtämään mahdollisimman laaja-alaisesti kaikkea hahmojen karikatyyreista realistisiin maisemiin ja esineisiin. Ennen siis tykkäsin Aku Ankoista, tenavista, Lassista ja Leevistä sekä tintistä, kun taas nykyään olen innostunut Marveleista, DC:stä, Mustanaamioista ja länkkäreistä (Tex Willer, blueberry). Nykyään olen myös alkanut tekemään strippejä parista omasta hahmostani, ja olen asettanut tavoitteekseni keksiä vähintään kaksi vitsiä per päivä(!). Kai joskus sitten kun olen tuherrellut niitä tarpeeksi niin saatan lähettää niitä jonnekin arvosteltavaksi ensin, ja sitten jollekin avomieliselle kustantajalle. -ja muuten, voiko suomen sarjakuvaseuralle lähettää jotain arvostelukappaleita?
Haaveammattini on aina ollut sarjakuvapiirtäjä. Mutta luettuani täällä Kvaakissa keskustelun sarjakuvapiirtäjien tienesteistä, alkoi minua arveluttaa. Joten olen päättänyt lähteä opiskelemaan arkkitehdiksi! Minulle on kerrottu, että se on luova ammatti, ja siitä saa hyvää liksaa. Vaikka minua kuitenkin arveluttaa ammatin luovuus... eikäs se ole vain (pääasiassa) tietokoneella tylsää viivojen vetelyä jossain tunkkaisessa toimistossa ja sitten tuntikausien odottelua ja kahvin lipittelyä, kun tietokoneet tietokoneet surraavat lujuus-, ja muiden laskelmien parissa. Joka tapauksessa, sellaiseksi minä aion. Yläkoulun jälkeen kallion kuvislukioon ja sieltä ehkä aalto-yliopistoon ja teknilliseen korkeakouluun( en ole aivan varma meneekö se aivan noin).
Ja näin loppukevennykseksi aion sanoa, että tykkään kuunnella Genesistä(eräs vanha yhtye).
tallennettu
Nanna
satunnainen silminnäkijä
Jäsen
Poissa

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

« Vastaus #528 : 22.02.2010, klo 19:55:16 »

Heips, Genesis! Omassa suvussani ja lähipiirissäni on pari pitkän uran tehnyttä arkkitehtiä. Minusta näyttäisi siltä, että kyseisellä alalla saa liksaa ja omanarvontunnetta aika pahuksen paljon paremmin kuin piirtäjänä... Eikä tarvitse olla kuuluisa tai läpeensä syndikoitu, että saa leivän pyötään.

Pitäisiköhän minunkin sanoa tässä ketjussa jotain itsestäni? Noh... Tästä lähtee:

Nimi: Tuuli
Ikä: "kakskyt-jotain"
Housut: jalassa

Olen kulttuurihistoriasta valmistuva humanisti, joka pitää kissoista ja piirtää freelancerina vähän mitä milloinkin. Harrastan tietokonepelejä ja roolipelaamista (lähinnä vapaamuotoista tarinankerrontaa). Olen rakennellut omaa fantasiamaailmaani melkein kaksikymmentä vuotta, joten noita fiktiivisiä hahmojakin on kehittynyt lähemmäs viitisen sataa. Sitä on turha yrittää selittää terapeuteille. Eivät ymmärrä mitään... Aiheesta voisi kertoa enemmänkin, mutta allekirjoittaneen täytyy palata piirrustuspöydän ääreen. Liksa ei juokse ellei tuloksia synny. Azn
tallennettu
genesis
Vieras
« Vastaus #529 : 02.03.2010, klo 20:35:11 »

"Heips, Genesis! Omassa suvussani ja lähipiirissäni on pari pitkän uran tehnyttä arkkitehtiä. Minusta näyttäisi siltä, että kyseisellä alalla saa liksaa ja omanarvontunnetta aika pahuksen paljon paremmin kuin piirtäjänä... Eikä tarvitse olla kuuluisa tai läpeensä syndikoitu, että saa leivän pyötään."

Kiitos viestistä Nanna! Sitähän minäkin että kyllä riviarkkitehti pärjää. Juttelin kerran erään kaverini kanssa joka tuntee arkkitehdin joka oli sanonut kaverilleni heidän keskustellessaan että arkkitehti on kutsumusammatti ja jos aikoo ryhtyä alalle, niin tarvitaan "ripaus maailmanparantajaa" ja vähän "näkemystä" asioista.
Mutta entäs luovuus ja piirrustustaito? Nykyiset arkkitehdinplantuthan tekevät lähes kaiken tietokoneella eivätkä koneiden rajoittuneet valmisohjelmat jätä paljon sijaa taiteellisille vinkkeleille. Missä ovat vanhat kunnon kaltevat työtasot lukuisine geometrisine viivoittimineen?! Mitä on tapahtunut arkkitehtuurin luovuudelle?
Mielikuvituksettomat neliöt hiiteen!
http://www.luksusblog.com/images/bombola.jpg
Jugend kunniaan!
http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11546/keskustori_VASTAVALO_preview.jpg

Johan kiihdyin, tästähän saisi vaikka kokonaan oman keskustelun, niin paljon asiaa
(tai sontaa) tästä saisi irti.  Smiley
En nyt käy ristiriitaiseksi omia tavoitteitani vastaan. Pidän arkkitehtialaa edelleen johtotähtenäni ja sitten ehkä joskus isona ammatin ohella saatan tehdä sarjakuvia tai kuvitustyötä.
Miten muuten elokuvien ja pelien konseptitaiteilijat elättävät itsensä? Onko tietoa?(kunhan vain kyselen..)
tallennettu
hdc
Architectus urbis caelestis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #530 : 09.03.2010, klo 23:18:55 »

Jaa mää vai?

Päälle kolmikymppinen pääkaupunkiseutulainen, jatko-opiskelija, joka on lukenut sarjakuvia niin pitkään kuin muistaa, ainakin kauemmin kuin on osannut lukea. Aku oli totta kai kova juttu, sittemmin käytiin läpi myös nämä Asterixit, Lucky Luket jne ja aikanaan myös sitten supersankarit. Jossain vaiheessa siinä teini-ikäisenä alkoi kuitenkin olla aika "nämähän on nyt sitten nähty" olo, enkä minä niistä Pahkasian ja Madin huumorisarjoistakaan niin kauheasti innostunut vaikka luinkin...
Mutta sitten löytyi Euroopasta Bilal, Sokal, Comes jne., Ameriikoista Hernandezit ja Watchmen, ja Suomesta Tähtivaeltaja, Suuri Kurpitsa, Kemi-albumit ja muut jotka näyttivät mitä kaikkea sarjakuva voikaan olla.
Ja tämän mutkan kautta aloin lukemaan myös jossain määrin eri silmin niitä vanhempiakin tuttavuuksia.

Jossain vaiheessa olin hyvinkin innokkaasti seuraamassa mitä tapahtuu, viime vuosina on hieman jäänyt vähemmälle muista syistä (kuten että olen asunut paikoissa joiden sarjakuvakaupoissa ja kirjastojen valikoimissa ei ole ollut hurraamista), mutta nyt taas katsellaan lisää...

Olen aika kaikkiruokainen, häpeilemätön diletantti (sarjakuvat eivät ole ainoa kulttuurillinen intohimoni) eikä minulla taida olla oikein mitään kauhean spesifistä makua: menee sekä realistinen slice-of-life että suspension of disbeliefia venyttävä wtf-ideointi, ihq-söpöily ja rankempikin synkistely sekä kaupallinen viihde ja taidetta-taiteen-vuoksi-pienjutut. Joistain asioista pidän enemmän, joistain vähemmän.

Harrastuneisuuteni on kuitenkin rajoittunut vain lukemiseen ja ajoittaiseen päänaukomiseen, itse en sarjakuvia ole tehnyt kymmenen ikävuoden jälkeen...joitain ideoita olen joskus päässäni pallotellut mutta eivät ole materialisoituneet sen kummemmaksi.
Ja en osaa piirtää.
tallennettu
Rhinestone Cowboy
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #531 : 31.03.2010, klo 11:01:10 »

Olen kolmekymppinen kirjastonsetä ja soittaja/muusikko pohjois-pohjanmaalta.  Sarjakuvia tuli diggailtua (Daredevil,  Hellblazer, Hämis,  Ryhmä-X, Sandman, Spawn muun muassa) nuorena miehenä 80-luvun loppupuolelta 90-luvun puoleenväliin saakka, jolloin soittohommat vei pidemmän korren.

Pitkän aikaa meni (noin 10 vuotta) ennenkuin puolivahingossa blokkasin sarjiskaupasta Azzarellon100 Bulletsin ja Kirkmanin Walking Deadin ekat tradet. Sen jälkeen sarjakuvakokoelmani on paisunut noin 70 albumin vuositahtia. Ostan siis suurimman osan sarjiksistani Tradeina/albumeina.

Mielestäni hyvässä sarjakuvassa täytyy olla (sekalainen järjestys):

Hulluja tiedemiehiä, robotteja, apinoita, laser-aseita, ninjoja, vakoojia, rinnakkaistodellisuuksia, mystisiä voimia, humanoideja, kohtalokkaita ja seksikkäitä naisia, aika- ja avaruusmatkailua, nanoteknologiaa, zombeja, vastakulttuuria, mutantteja, avaruusraketteja, pikku nilkkejä, ulottuvuusportteja, salaisia tukikohtia esim. kuussa, lentäjäsankareita, alkoholisoituneita yksityisetsiviä, turmeltuneita superrikollisia ja väkivallalla mässäilyä.

Niin.

Ja tietysti supersankareita.

Kovimmat sarjikset tällä hetkellä on Warren Ellisin Planetary ja muut sci-fi jutut, Gerard Wayn Umbrella Academy, Robert Kirkmanin The Walking Dead, Ed Brubakerin Sleeper, Eric Powellin The Goon ja Joe Hillin Locke & Key

Suosikkikuvittajiani ovat John Romita Jr, Frank Quitely, John Cassaday ja Gabriel Ba.

Viimeksi luettua sarjakuvaa on  Ellisin Ignition City ja Millarin Kick-Ass.
Molemmat hiton toimivia.

En tykkää:

-mangasta,
-Wolverinesta,
-Yön Ritari elokuvasta/ Heath Ledgerin Batmanista,
-suomalaisesta sarjakuvasta (Jouni Mattilan Ankkalinnan Mielisairaalaa lukuunottamatta)
-sarjakuvista, jonka ruudut on tungettu täyteen tekstipaneeleita.

Eipäs muuta.

Sarjakuvat on makeita.

« Viimeksi muokattu: 31.03.2010, klo 15:23:37 kirjoittanut Rhinestone Cowboy » tallennettu
OskuP
Uusi jäsen
*
Poissa

Ihime Ihiminen

« Vastaus #532 : 21.04.2010, klo 20:14:13 »

Nimeni on Oskari Partala ja tuttavallisemmin Osku. Olen XII vuotta vanha eli suomeksi 12.
 Harrastuksekseni piirrän ja luen sarjakuvia. Piirrän lähinnä strippi pohjaisia Fingerpori tyylisiä sarjoja.
Tykkään erityisesti:
Masi,
Lewis Trondheimin sarjat,
Jere,
Myrkky,
Fingerpori
ja
Mauri Kunnaksen sarjat.

tallennettu

"And thats all folks".
K.I.P
Jäsen
Poissa

Kyseenalaisia™ näkemyksiä

« Vastaus #533 : 25.04.2010, klo 14:18:11 »

Olen kolmekymppinen kirjastonsetä ja soittaja/muusikko pohjois-pohjanmaalta.  

Ja tässä nimimerkkiisi liittyvä musiikki.  Grin

http://finnpicks.blogspot.com/search?updated-max=2010-03-31T12%3A38%3A00%2B03%3A00&max-results=8
tallennettu
veha80
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #534 : 30.04.2010, klo 15:45:18 »

Olen tälläinen reilun kolmenkymmenen ikäinen
Velluksi kutsuttu mies henkilö.
Sarjakuvien ja raskaamman musiikin ystävä joonka kuulemma ulkonäöstä(musiikin) ja
typeristä jutuistani(sarjakuvat) huomaa.

Itselleni sarjakuvat kolahtivat jo ennen lukutaitoa ja kyseisen taidon opittuani
ahmin kaiken omaan makuuni kuvitusen puolelta sopivan aneiston mitä saatavilla oli!

Iteselleni 80luvun pulenvälin paikkeilla, jolloin sarjakut alkoivat tosissaan kiinnostaa
ei tilattuna tullut, joten käytin kaiken vanhan materiaalin mitä vain käsiini sain ja luin ne niin moneen kertaan että ne vieläkin osaksi ulkoa osaan. Tosin taitaa
vielä suurin osa olla myös tallella

Siellä menivät kaupaksi batmannit, teräsmiehet, masit, karviset sekä ennen kaikkea
lännen sarjat joka johtuisiitä että niitä vintiltä löytyi  yllättävän paljon.

Mitäpä sitä siitä sitten muuta kuin sama jatkunut näihin päiviin.
Ja säästäväinen kaveri kun olen kaapeissa näitä kuulemma vähän turhankin kanssa,
mutta mitä niitä pois heittämään koska samat lehdet luen uudestaan kun uusin on luettu niin alusta jälleen aloitan...

Täältä hieman ajattelin avustusta saada kun jostain kiinnostuksen aiheesta
en itse tietoa löydä. Sillon tällöin olen käynyt katsomassa keskusteluja(esim torak, lännentie...). Mutta nyt päätin uhrautua ja liityskellä jotta voin itsekin kysellä.
Että näin!!!

tallennettu
sila
Vieras
« Vastaus #535 : 19.06.2010, klo 19:08:11 »

Lyhyesti sanottuna: heviamatsoni, jonka lapsuuden kesät olivat täynnä Aku Ankkaa, Nakkea,Hevoshullua,Tex Willeriä, Tomahawkia,Tarzania, Korkeajännityksiä, Mustanaamioita, ja paljon muita hyviä sarjakuvia.

Rakkaus näihin sarjakuviin on säilynyt  Kiss  En tosin kerää montaa sarjaa.

Ehkä kuitenkin paras lehti, mikä kaapista löytyy, on Kaappari.

Olen kaiken hyvän sarjakuvan ystävä ilman ennakkoluuloja.

ikä: sopiva
perhe: on
kotipaikka:toistaiseksi Hellsinki
« Viimeksi muokattu: 22.07.2010, klo 19:34:37 kirjoittanut sila » tallennettu
Lurker
Valvoja
Paikalla

« Vastaus #536 : 19.06.2010, klo 19:28:00 »

Ehkä kuitenkin paras lehti, mikä kaapista löytyy, on Kaappari.

Olen kaiken hyvän sarjakuvan ystävä ilman ennakkoluuloja.

Nämä kaksi argumenttia vakuuttivat minut. Olet lämpimästi tervetullut joukkoon tummaan!
tallennettu
sila
Vieras
« Vastaus #537 : 25.06.2010, klo 19:21:45 »

Kiitos.Lisäsin tuonne vähän lisätietoja.
tallennettu
tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #538 : 30.08.2010, klo 12:15:47 »

OP, luulin jo että mun kaverini oli tänne kirjautunut (ei tiä sarjiksista hölkäsen pölähtävää), ainoa OP jonka tunnen. Mutta se tarkoittikin Omituista Polottajaa eikä ollut nimesi etukirjaimet kuten tuntemani Oopeen. Heh, oletan ettei nimesi ole Omituinen Polottaja  laugh
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #539 : 30.08.2010, klo 12:17:45 »

Nämä kaksi argumenttia vakuuttivat minut. Olet lämpimästi tervetullut joukkoon tummaan!
Sanoisinpa jopa:
Joukkoon kummaan!
tallennettu
Sivuja: 1 ... 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: