Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Sadan vuoden sarjakuvat, osa 2/2 (01.04.2018 klo 13:49:57)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.08.2018, klo 12:20:23

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
466010 viestiä 10342 aihetta kirjoittanut 7300 jäsentä. Uusin jäsen: -KUOLEMA-
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 ... 42 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 180901 kertaa)
brandon lee
Vieras
« Vastaus #495 : 02.11.2008, klo 05:30:06 »

Heh, on tässä tultu jo hangailtua täällä, ni päätinpä esitellä itseni.

Mikael Nurmi
ikä: 20v.
ammatti: Valokuvaaja

Hei, olen Helsinkiläinen The Purity bändin solisti/biisinkirjoittaja. Olen aktiivinen taiteilija, ja sarjakuvafani. Sarjakuvia olen lukenut pennusta asti, vaikka tosin vasta viimeaikoina olen taas kunnolla päässyt kyseisen harrastuksen pariin tyttäreni valvotettuani minua öisin. Olen suorasanainen, tarkka faktoista (joskus toki lipsuu) ja saatan kirjoittaa pitkästi, mutta älkää antako sen häiritä. Olen itsekin käsikirjoittanut omakustanteista sarjakuvaa, ja voin siis sanoa, että minulla on jonkinlainen visio/assosisaatio hyvästä juonesta.

lempisarjakuviini kuuluu Marvelin sarjikset (vahvin alue tietämyksestä), dc:n parhaimmisto,  eurooppalaiset sarjakuvat ja minut voi löytää lukemasta hiukan vähemmän tunnettujakin sarjakuvia.
tallennettu
Tade
Vieras
« Vastaus #496 : 28.11.2008, klo 17:40:50 »

Evil On tullut hyörittyä tässä jo jonkun aikaa ja aika taitaa olla kypsä itseni paljastelulle.

Nimi: Tade
Asuinpaikka: Vantaa
Ikä: kakskyt ja risat

Olen pitkäaikainen sarjakuvien harrastaja (piirtäjä/kirjoittaja/keräilijä jne...) Innostus alkoi silloin joskus natiaisena Aku Ankasta ja siitä lähtien on koukutus ollu pahempi vuosi vuodelta. Aku Ankan ja Marvelin supersankarit jätettyäni veljeni suostutteli minut ostamaan Lobo-sarjiksen ruokakaupasta Ämmänsaaresta(ahh! muistoja...) ja siitä lähtien olen ollut hardcore Simon Bisley-fani ja ehdoton Lobotoomikko. Samoihin aikoihin aloin ostelemaan Heavy Metal lehteä veljeni opastuksella ja se imaisi minut täysin aikuismaisiin fantasia sarjakuviin. Ikää mulla oli tuolloin jotain 10-11 vuotta. Vaikka Heavy Metal-lehti on nykyään suurimaksi osaa täyttä roskaa, 90-luvun numerot ovat jättäneet minuun vaikutuksen joka kestää tähän päivään asti sarjakuvanpiirtäjänä ja tarinankertojana. Eniten vaikutteita minulle on antanut esim. Simon Bisley, Milo Manara, Moebius, Enki Bilal, Oscar Chichoni ja moni muu. Pidän kovasti myös mangasta. Ensimmäisten Blade of the Immortal-mangojen ilmestyttyä jäin niihin todella pahsti koukkuun ja olen siitä lähtien imenyt kovasti myös vaikutteita Hiroaki Samuralta. Masamune Shirowin sarjakuvat ovat myös tehneet vaikutuksen minuun. Ghost in the Shellit ovat erityisesti suosiossani.

Olen tehnyt freelancer-kuvituksia Lehtitaloihin, mainostoimistoihin ja kirjataloihin noin 16-17 ikäisestä lähtien, mutta nyt aloin keskittyä omiin sarjis projekteihin todenteolla ja nämä kuvitushommat saivat jäädä. Samanaikaisesti olen myös valmistunut 3-vuotisesta opiskelusta graafikoksi, sekä takana on myös neljä vuotta ammattikorkeakoulu opintoja Mainosgraafikon hommista. En ajatellut kuitenkaan ruveta graafikoksi mihinkään mainostoimistoon tai vastaavaa, hyödynnän oppimaani mieluummin muilla aloilla ja sarjakuvissa.

Niin, ja sarjakuvat eivät suinkaan ole ainoa intohimoni. Takaa löytyy tuimat addiktiot niin elokuviin, musiikkiin, videopeleihin, taistelulajeihin ja ns. extremelajeihin...eli harrastuksia löytyy.

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi.
tallennettu
Lönkka
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Life goes on (except for those who die)

« Vastaus #497 : 28.11.2008, klo 20:43:35 »

Vaikka Heavy Metal-lehti on nykyään suurimaksi osaa täyttä roskaa, 90-luvun numerot ovat jättäneet minuun vaikutuksen joka kestää tähän päivään asti
Heh, itse sanoisin että lähtemättömimmän vaikutuksen minuun Heavy Metalleista taisi tehdä vuosikerrat 79-81. Silloin noustiin aallonharjalle ja sen jälkeen on tultu alaspaäin. Tosin aina välillä hieman petraten.

Ai niin, tervotuloa messiin!
tallennettu
Tade
Vieras
« Vastaus #498 : 29.11.2008, klo 18:33:50 »

Heh, itse sanoisin että lähtemättömimmän vaikutuksen minuun Heavy Metalleista taisi tehdä vuosikerrat 79-81. Silloin noustiin aallonharjalle ja sen jälkeen on tultu alaspaäin. Tosin aina välillä hieman petraten.

Kyllä silloinkin oli kieltämättä makean näköstä safkaa H&M:ssä, mutta en voi pahemmin kommentoida niitä, koska niitä oli niin vaikea löytää silloin kun niitä keräilin ja nykyään niiltä ajoilta on lähes mahdoton löytää priimakuntoisia kappaleita. Taitaa noita silti olla muutama kappale muistaakseni hyllyssä. Ne 70-luvun materiaalit oli kyllä aika shaibaa Moebiuksen ja Enki Bilalin sarjiksia lukunottamatta mielestäni. Mutta aina saa olla eri mieltä. Venttaas, olihan siellä tietysti Richard Corbenin sarjakuvia myös. Ne oli kans ihan kunkkuja.

Nykyään Heavy Metalit näyttää ihan amatöörien tekeleiltä. Tietokoneen käyttö sarjiksissa tuhos koko lehden.
tallennettu
SnowMan
Jäsen
Poissa

Piirrän aina, etenkin koulussa.

« Vastaus #499 : 16.12.2008, klo 15:41:26 »

Moro.

Pitäs kai esittäytyä nyt kun kerta olen täällä jo kauan ollut Tongue

Nimi: Joel
Asuinpaikka Mäntyharju "City" Wink
Ikä: 14.
tallennettu

Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!
G4N3SH4
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #500 : 09.01.2009, klo 23:14:56 »

okei.
nimi: jani lehtinen
ikä: 34
duuni: autokuski

sarjakuvaharrastus alkoi joskus 80-luvulla, aluksi tietysti Aku Ankoista yms. ikäisilleni tarkoitetuista läpäreistä. Sitten löysin kirjastosta Corto Malteset, Manarat, yms. Jalavan kustantamat albumit. Siinä sitä sitten opetteli piirtämään tohkeissaan. Jossain vaiheessa yritin opiskelemaankin graafisia judansseja mutta parit pääsykokeet ryssittyäni aloin tekemään muita juttuja. Soittoharrastus vei mennessään ja nyt vanhemmalla iällä alkanut taas piirtelemään kaikenlaista.

Kohtalon ivaa, että nuorempana kun olisi ollut aikaa tehdä ei ollut tarvittavaa inspiraatiota, ja nyt kun olisi ideoita ei ole aikaa Cheesy

työstän pitkästä aikaa pidempää käsikirjoitusta ja ehkä saan sen jossain vaiheessa piirretyksikin...

epäjumalat: Joakim Pirinen ja Max Andersson (uskaltaako näin avoimesti diggailla länsinaapurin meininkejä niin monen karvaasti hävityn Suomi-Ruotsi lätkämatsin jälkeen? Cheesy)
tallennettu
Emppu
Vieras
« Vastaus #501 : 26.02.2009, klo 00:40:41 »

MÄÄKI HALUUN! :|

Joo, eli Emilia "Emppu" Nurminen, jolla on ollut joku epäsekasikiöinen suhde tuohon lempinimeensä. Minua kutsuttiin pienenä Empuksi ja se nakersi niin, että löin kerran serkulle mustan silmän, jonka jälkeen minua ei kutsuttu enää Empuksi, mutta joku sen repäisi jossain taas esille, niin sitten olen esitellyt itseni Emppuna. Ja se rimmaa sopivasti Nurmisen kanssa.

Oon asunut pienen elämäni Turussa, muistaakseni lukenut pienenä lähinnä Muumeja ja Asterixia, sitten ala-asteen lopussa löysin Battle Angel Alitan ja siitä alkoi mangakauteni, joka loppui joskus lukion alussa, kun kuvismaikka naljaili piirtämisestäni. Sitten luin kaikkea sekalaista, mitä sain käsiini ja silloin ehkä eniten Jamie Hewlett, Ville Pynnönen ja Joakim Pirinen tais vaikuttaa eniten. Luin kyllä aika kriikittömästi laidasta laitaan kaikkea...paitsi eurooppalaista, koska en tykännyt tyylistä.

Sitten lukion jälkeen eksyin Liminkaan perseilemään kahdeksi vuodeksi tekemään kaikkea sitä, mitä ei olisi pitänyt tehdä ja luin sielläkin aika railakkaasti kaikkea. Kai, ehkä, en tiedä.

Nyt sitten vuoden sisällä tein jotain huimaa ja muutin Tampereelle TTVO:lle, aivan ylityöllistetty, vaikkakin ensimmäistä vuotta opiskelemassa, mutta hiton tyytyväinen ja iloinen kohtaloonsa.  Nyt voin sanoa, että luen kyllä kritiikittömästi kaikkea, Pikku-Pikosta on tullut yksi suosikkisarjiksia, vaikka sitä pienenä niin vihasinkin.

Ja en ole piirtänyt koko ikääni, koska se on helppo vastaus kaikkeen, aloitin sen piirtämisen oikein harrastuksena 14-vuotiaana, mutta nyt on oma tyyli vähän kasasassa ja 55 sivua paskaa piirrettynä (nyt vain 145 sivua, niin se pakollinen parisataa sivua huonoa sarjakuvaa tehtynä). Siinä suhteessa olen vielä niin pilvilinnassa, että Kanadan puolelle tekisi mieli loikata, jos vain saisi jalansijan sieltä päästä muailmaa.

Muutoin mulla on huono leffamaku (kertonee aika paljon, kun Stiller on yksi lempiohjaajista/näyttelijöistä), vaikkakin niiden kohdalla yritän olla kriikitön, pölyyntynyt PS3-löytyy, ja ihan liikaa mangaa.

Tjaa, että sellaista. :B
tallennettu
Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #502 : 26.02.2009, klo 01:18:51 »

Nyt sitten vuoden sisällä tein jotain huimaa ja muutin Tampereelle TTVO:lle, aivan ylityöllistetty, vaikkakin ensimmäistä vuotta opiskelemassa, mutta hiton tyytyväinen ja iloinen kohtaloonsa.

Sinäkin TTVO:lla! Toivottavasti teillä on hieman järkevämpi koulutus kuin meidän vuosikurssimme "kokeiluryhmällä".
tallennettu

Lönkka
Jäsen
Poissa

« Vastaus #503 : 26.02.2009, klo 16:33:34 »

siitä alkoi mangakauteni, joka loppui joskus lukion alussa, kun kuvismaikka naljaili piirtämisestäni.
Kuulostaa todella hienolta kun kuvismaikka alkaa dissaamaan piirtämisestä!
tallennettu
Emppu
Vieras
« Vastaus #504 : 26.02.2009, klo 17:37:23 »

Ubs, unohtu sanoa, että se naljaili lähinnä mangatyylistä, ei piirtämisestä. Kaveri oli muuten aika hulluna sarjakuviin ja tietyssä mielessä innostuin myös hänen kauttansa vain enemmän niiden tekemisestä. :B
tallennettu
keijoahlqvist
Sarjakuvaneuvos
Avustava toimittaja
*
Poissa

-

« Vastaus #505 : 26.02.2009, klo 18:07:55 »

Sinäkin TTVO:lla! Toivottavasti teillä on hieman järkevämpi koulutus kuin meidän vuosikurssimme "kokeiluryhmällä".
Veikkaan että Asenne-Empulla ei kokeilla.  Kiss
tallennettu

Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #506 : 26.02.2009, klo 18:34:50 »

Jos on mangavaikutteita, edes vähän, niistä saa kuulla. Paljon. Myös opettajilta.
tallennettu

kaltsu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #507 : 26.02.2009, klo 19:10:15 »

Jos on mangavaikutteita, edes vähän, niistä saa kuulla. Paljon. Myös opettajilta.

Oikein. Myös muista ylenpalttisista vaikutteista kannattaa huomauttaa jos tökkivät silmään. Onhan se kiva et osataan kopioida mut soisin ihmisten ennemmin ottavan mallia muualta kuin toisten piirroksista.

Kyllä näistä jutuista joutuu Aura muutki kärsimään ku sinä. Ville Rannan ekoista jutuista tuli aina Dave Mckean mieleen ja tuleva aisaparinsa Lietzen oli vielä pahempi jatkuvasti vaihtuvine vaikutteineen, ihan vain pari ensiksi mieleen tullutta mainitakseni. Ovat he vaikutteistaan saaneet kuulla ja siitä huolimatta kehkeytyneet hienoiksi miehiksi ja taiteilijoiksi.
tallennettu

Aura
Wannabe
Jäsen
Poissa

« Vastaus #508 : 26.02.2009, klo 20:02:03 »

Oikein. Myös muista ylenpalttisista vaikutteista kannattaa huomauttaa jos tökkivät silmään. Onhan se kiva et osataan kopioida mut soisin ihmisten ennemmin ottavan mallia muualta kuin toisten piirroksista.

Sanoin "edes vähän". Vaikutteita ei saisi olla joidenkin mielestä yhtään. Kopiointia vastaan olen minäkin, mutta ei sillä taas ole tekemistä sen kanssa onko tyylissä hiukan vaikutteita, kaikillahan niitä on.
tallennettu

Lönkka
Jäsen
Poissa

« Vastaus #509 : 26.02.2009, klo 23:37:48 »

Ubs, unohtu sanoa, että se naljaili lähinnä mangatyylistä, ei piirtämisestä.
Sitä kyllä epäilinkin.
Silti hieno homma että maikka oli avarakatseinen ja ymmärsi että taide voi olla monimuotoista...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37 38 39 ... 42 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: