Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

El Reijo

  • Jäsen
  • Viestejä: 546
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #480 : 04.08.2008 klo 20:36:57 »
Moro kaikille!

Rekisteröidyin tänne aikoja sitten joten ehkä pari sanaa tähänkin ketjuun olis paikallaan...eli
Vuosmallin -64 Reiska Maskusta ja leipätyönä ohjelmistosuunnittelua. Pääasiassa sekalaista sarjakuvakeräilyä harrastetaan aina tilanteen mukaan.
Ykköskohde Tex Willerit joista sarja täynnä ja tietysti lapsuuden kestosuosikit Ruudut, NonStopit, Zoomit, Asterixit, Tintit, Lucky Luket,  jne...myös liuskalehtiä keräilty melko kattavasti.
Lännensarjat osastolla vierailen useimmin...


Jovalt

  • Jäsen
  • Viestejä: 30
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #481 : 08.08.2008 klo 14:01:08 »
Vm. -87 Tex Willer-fani, joka seurannut palstaa kauan, mutta rekkasi vasta eilen. Piirrustusharrastuksenkin löysin vasta muutama viikko sitten ja yksi aikaansaannos on avatarina. Lähitulevaisuudessa tarkoitus ladata pari muutakin piirrustusta galleriaan.
Liberum arbitrium

Sinilakki

  • Vanha Homekorva
  • Jäsen
  • Viestejä: 25
  • I found it, I keep it.
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #482 : 09.08.2008 klo 13:06:44 »
Nimi: Viimeksi kun tarkistin se oli muistaakseni Jere M.
Asuinpaikka: Etelä-Suomi, alunperin olen kotoisin "pikkukaupungista" nimeltä Kotka.

Mitäpä muuta sitten? Meikäläisen suurin sarjakuva "into" oli siinä samoilla hujakoilla jossa sarjakuviin tutustuin. Varhaislapsuudessa. Iän lisäännyttyä kiinnostukset siirtyivät muihin kohteisiin, kunnes törmäsin siivoillessani porukoillani laatikoita, vanhoihin sarjakuviini! Eniten kiinnostukseni keskittyy Aku Ankkan tekijöihin Carl Barksiin ja Don Rosaan, muuten nuo Vicarit ja muut eivät minua juurikaan kiinnosta. Opiskelujeni myötä kiinnostuin myös aina niin iki ihanasta Tove & Lars Janssonin alkuperäisestä Muumi -sarjakuvasta. Noita kirjojahan olin jo lueskellut ja kirjastossa törmäsin vinoon pinoon alkuperäisiä Muumi -sarjakuvia.

Pitäähän sitä myöntää, hyllystä kyllä löytyy kaikenlaista sarjakuvaa. Jopa vanha kunnon Fogelin Pekka Puupää! Omistan myös muutamia Tom & Jerry -lehtiä 70-luvulta (Espanjaksi ja Englanniksi), sekä vinon pinon uusia ja vanhoja Aku Ankka -lehtiä. Tietysti myös kaikki Suomessa julkaistut Rosa -kirjat, muutamia Barksin tarinoita täynnä olevia opuksia. Carl Barksin -koottuja en rahapulan takia tilannut/voinut tilata (Se on se opiskelija "budjetti"), joka näin jälkikäteen ajattelen harmittaa, ja niin pirusti. No, ei auta muu kuin alkaa ostelemaan teiltä hyvät sarjakuva harrastat sarjan osia.  ;)

Piirtää en osaa, en ole koskaan osannut, en varmaan tulekkaan osaamaan. Niin ja minun olisi tarkoitus valmistua kokiksi, jos kaikki menee hyvin.
Hold on tight.

Peikko

  • Jäsen
  • Viestejä: 15
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #483 : 26.08.2008 klo 15:21:27 »
Moikka! Olen tälläinen tarkkailija enimmäkseni joka pitää elokuvista, musiikista ja sarjakuvista. Mieli sarjakuvia ovat Batman, Hulk, Constantine, Sin city, V niinkuin verikosto. Asustelen turussa ja olen 21 vuotta.

Hui_hai

  • kirjastotätisetä
  • Jäsen
  • Viestejä: 216
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #484 : 15.09.2008 klo 22:53:18 »
Kirjastotätisetä.
Vähän alle kaksi metriä pitkä ja paljon yli sata kiloa painava, siis ylileveä kuljetus.
On virallisesti keski-äkäinen vanha pieru eli lähestyy neljääkymppiä.
Heiluu Hollolan kirjaston lastenosaston vastaavana eli pääsee turmelemaan keskisuuren kunnan nuorisoa.
Ostaa paljon sarjakuvia, koska vastaa  kirjastonsa sekä lasten, että aikuisten osastojen sarjakuvahankinnoista.
Vinkkaa sarjakuvia.
Pitää sarjakuvakoulutuksia muille kirjastolaisille.
Oppi lukemaan Aku Ankasta ja Ruutu-lehdestä.
Piinaa ystäviään pitkillä puolikuivilla kirjoituksilla ja huonoilla vitseillä.
Hui_hai@ircnet
"Vapaa-aika ilman kirjoja on yhtä kuin kuolema ja elävän ihmisen
hauta." [Lucius Annaeus Seneca]

Fauntleroy

  • Jäsen
  • Viestejä: 172
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #485 : 03.10.2008 klo 21:43:50 »
Enpäs olekaan esitellyt itseäni vaikka olen pyörinyt säännöllisen epäsäännöllisesti tällä foorumilla.

Tällainen 14-vuotias peruskoululainen etelä-pohojanmaalta. Harrastuksia sarjakuvat kaikessa muodossa sekä jääkiekko ja jalkapallo. Tavoitteena olisi kahdessa jälkimmäisessä päästä mahdollisimman pitkälle, eli jopa ammatilaiseksi. Toisaalta sarjakuvien kanssa työskenteleminen olisi aika unelmahommaa.

Sarjakuvista suosikki on mikäs muukaan kuin Aku Ankka. Kotiin tulee AA, AA Ekstra ja Roope. Muita suosikkeja ovat lähinnä kotimaiset kuten B. Virtanen ja Fingerpori (jälkimmäisestä sain tänäänkin oikein hyvät naurut).

Parhaita tekijöitä Rosa, Barks ja muutama muukin.

Ja mitäs muuta... Eipä tule nyt mitään järkevää sanottavaa.

Finn-Strip

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 7
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #486 : 06.10.2008 klo 11:05:16 »
Kah, tuli kirjoitettua pariin ketjuun jo jotain asiasta ja asian vierestä ja nyt tuli löydettyä tämä ketju.

Juu, elikkäs kohta kolmekymppinen heppu e-pohjanmaalta täällä kirjoittelee. Sarjakuvainnostus alkoi aikoinaan (ei aku ankasta) isukin ostamista korkkareista, musta naamioista ja hämiksistä ja marvel-judansseista. Sittemmin vasta tuli kehiin aku ankka, lucky luke, asterix ja obelix sekä tintit.

Vasta pari kolme vuotta sitten innostuin pitkän kuivan kauden jälkeen sarjakuvista kun uskalsin ruveta piirtämään uudelleen ja siinä sivussa tekemään pöytälaatikkoon strippejä tai luonnoksia tulevasta jne. nykyään olen suht kaikkiruokainen. Kotimaisten suhteen kulutan Paloniemeä ja Tirriä aina kun mahdollista ja ulkomaisten suhteen hämikset ja x-menit sekä kaikki spesiaalit mitä nyt kotomaassa julkaistaan tulee hankittua. Ulkomaan elävien suhteen nettisarjakuvat ovat oma vaihtoehtoni kun ei varallisuus riitä tilaamiseen netin kautta. Tietty myös Suomalaisen kirjakaupan kautta saa hankittua ulkomaalaista laatua.

Eniveis, itsekin piirtelen ja kehitän eteenpäin omaa nettisarjakuvaa, jonka alkuperäisenä tarkoituksena olisi kertoa Suomesta ja suomalaisista hauskalla tavalla muulle maailmalle, mutta koska myös minä (allekirjoittanut) on pääosassa stripeissä niin on se myös omalta osaltaan blogi/journal -strippi.

Sarjakuvaan pääsee (jos freehostia toimii klikatessa ;)) osoitteesta http://finnstrip.freehostia.com

brandon lee

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #487 : 02.11.2008 klo 05:30:06 »
Heh, on tässä tultu jo hangailtua täällä, ni päätinpä esitellä itseni.

Mikael Nurmi
ikä: 20v.
ammatti: Valokuvaaja

Hei, olen Helsinkiläinen The Purity bändin solisti/biisinkirjoittaja. Olen aktiivinen taiteilija, ja sarjakuvafani. Sarjakuvia olen lukenut pennusta asti, vaikka tosin vasta viimeaikoina olen taas kunnolla päässyt kyseisen harrastuksen pariin tyttäreni valvotettuani minua öisin. Olen suorasanainen, tarkka faktoista (joskus toki lipsuu) ja saatan kirjoittaa pitkästi, mutta älkää antako sen häiritä. Olen itsekin käsikirjoittanut omakustanteista sarjakuvaa, ja voin siis sanoa, että minulla on jonkinlainen visio/assosisaatio hyvästä juonesta.

lempisarjakuviini kuuluu Marvelin sarjikset (vahvin alue tietämyksestä), dc:n parhaimmisto,  eurooppalaiset sarjakuvat ja minut voi löytää lukemasta hiukan vähemmän tunnettujakin sarjakuvia.

Tade

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #488 : 28.11.2008 klo 17:40:50 »
 >:D On tullut hyörittyä tässä jo jonkun aikaa ja aika taitaa olla kypsä itseni paljastelulle.

Nimi: Tade
Asuinpaikka: Vantaa
Ikä: kakskyt ja risat

Olen pitkäaikainen sarjakuvien harrastaja (piirtäjä/kirjoittaja/keräilijä jne...) Innostus alkoi silloin joskus natiaisena Aku Ankasta ja siitä lähtien on koukutus ollu pahempi vuosi vuodelta. Aku Ankan ja Marvelin supersankarit jätettyäni veljeni suostutteli minut ostamaan Lobo-sarjiksen ruokakaupasta Ämmänsaaresta(ahh! muistoja...) ja siitä lähtien olen ollut hardcore Simon Bisley-fani ja ehdoton Lobotoomikko. Samoihin aikoihin aloin ostelemaan Heavy Metal lehteä veljeni opastuksella ja se imaisi minut täysin aikuismaisiin fantasia sarjakuviin. Ikää mulla oli tuolloin jotain 10-11 vuotta. Vaikka Heavy Metal-lehti on nykyään suurimaksi osaa täyttä roskaa, 90-luvun numerot ovat jättäneet minuun vaikutuksen joka kestää tähän päivään asti sarjakuvanpiirtäjänä ja tarinankertojana. Eniten vaikutteita minulle on antanut esim. Simon Bisley, Milo Manara, Moebius, Enki Bilal, Oscar Chichoni ja moni muu. Pidän kovasti myös mangasta. Ensimmäisten Blade of the Immortal-mangojen ilmestyttyä jäin niihin todella pahsti koukkuun ja olen siitä lähtien imenyt kovasti myös vaikutteita Hiroaki Samuralta. Masamune Shirowin sarjakuvat ovat myös tehneet vaikutuksen minuun. Ghost in the Shellit ovat erityisesti suosiossani.

Olen tehnyt freelancer-kuvituksia Lehtitaloihin, mainostoimistoihin ja kirjataloihin noin 16-17 ikäisestä lähtien, mutta nyt aloin keskittyä omiin sarjis projekteihin todenteolla ja nämä kuvitushommat saivat jäädä. Samanaikaisesti olen myös valmistunut 3-vuotisesta opiskelusta graafikoksi, sekä takana on myös neljä vuotta ammattikorkeakoulu opintoja Mainosgraafikon hommista. En ajatellut kuitenkaan ruveta graafikoksi mihinkään mainostoimistoon tai vastaavaa, hyödynnän oppimaani mieluummin muilla aloilla ja sarjakuvissa.

Niin, ja sarjakuvat eivät suinkaan ole ainoa intohimoni. Takaa löytyy tuimat addiktiot niin elokuviin, musiikkiin, videopeleihin, taistelulajeihin ja ns. extremelajeihin...eli harrastuksia löytyy.

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi.

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #489 : 28.11.2008 klo 20:43:35 »
Vaikka Heavy Metal-lehti on nykyään suurimaksi osaa täyttä roskaa, 90-luvun numerot ovat jättäneet minuun vaikutuksen joka kestää tähän päivään asti
Heh, itse sanoisin että lähtemättömimmän vaikutuksen minuun Heavy Metalleista taisi tehdä vuosikerrat 79-81. Silloin noustiin aallonharjalle ja sen jälkeen on tultu alaspaäin. Tosin aina välillä hieman petraten.


Ai niin, tervotuloa messiin!

Tade

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #490 : 29.11.2008 klo 18:33:50 »
Heh, itse sanoisin että lähtemättömimmän vaikutuksen minuun Heavy Metalleista taisi tehdä vuosikerrat 79-81. Silloin noustiin aallonharjalle ja sen jälkeen on tultu alaspaäin. Tosin aina välillä hieman petraten.


Kyllä silloinkin oli kieltämättä makean näköstä safkaa H&M:ssä, mutta en voi pahemmin kommentoida niitä, koska niitä oli niin vaikea löytää silloin kun niitä keräilin ja nykyään niiltä ajoilta on lähes mahdoton löytää priimakuntoisia kappaleita. Taitaa noita silti olla muutama kappale muistaakseni hyllyssä. Ne 70-luvun materiaalit oli kyllä aika shaibaa Moebiuksen ja Enki Bilalin sarjiksia lukunottamatta mielestäni. Mutta aina saa olla eri mieltä. Venttaas, olihan siellä tietysti Richard Corbenin sarjakuvia myös. Ne oli kans ihan kunkkuja.

Nykyään Heavy Metalit näyttää ihan amatöörien tekeleiltä. Tietokoneen käyttö sarjiksissa tuhos koko lehden.

SnowMan

  • Jäsen
  • Viestejä: 373
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #491 : 16.12.2008 klo 15:41:26 »
Moro.

Pitäs kai esittäytyä nyt kun kerta olen täällä jo kauan ollut :P

Nimi: Joel
Asuinpaikka Mäntyharju "City" ;)
Ikä: 14.
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

G4N3SH4

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 7
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #492 : 09.01.2009 klo 23:14:56 »
okei.
nimi: jani lehtinen
ikä: 34
duuni: autokuski

sarjakuvaharrastus alkoi joskus 80-luvulla, aluksi tietysti Aku Ankoista yms. ikäisilleni tarkoitetuista läpäreistä. Sitten löysin kirjastosta Corto Malteset, Manarat, yms. Jalavan kustantamat albumit. Siinä sitä sitten opetteli piirtämään tohkeissaan. Jossain vaiheessa yritin opiskelemaankin graafisia judansseja mutta parit pääsykokeet ryssittyäni aloin tekemään muita juttuja. Soittoharrastus vei mennessään ja nyt vanhemmalla iällä alkanut taas piirtelemään kaikenlaista.

Kohtalon ivaa, että nuorempana kun olisi ollut aikaa tehdä ei ollut tarvittavaa inspiraatiota, ja nyt kun olisi ideoita ei ole aikaa :D

työstän pitkästä aikaa pidempää käsikirjoitusta ja ehkä saan sen jossain vaiheessa piirretyksikin...

epäjumalat: Joakim Pirinen ja Max Andersson (uskaltaako näin avoimesti diggailla länsinaapurin meininkejä niin monen karvaasti hävityn Suomi-Ruotsi lätkämatsin jälkeen? :D)

Emppu

  • Vieras
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #493 : 26.02.2009 klo 00:40:41 »
MÄÄKI HALUUN! :|

Joo, eli Emilia "Emppu" Nurminen, jolla on ollut joku epäsekasikiöinen suhde tuohon lempinimeensä. Minua kutsuttiin pienenä Empuksi ja se nakersi niin, että löin kerran serkulle mustan silmän, jonka jälkeen minua ei kutsuttu enää Empuksi, mutta joku sen repäisi jossain taas esille, niin sitten olen esitellyt itseni Emppuna. Ja se rimmaa sopivasti Nurmisen kanssa.

Oon asunut pienen elämäni Turussa, muistaakseni lukenut pienenä lähinnä Muumeja ja Asterixia, sitten ala-asteen lopussa löysin Battle Angel Alitan ja siitä alkoi mangakauteni, joka loppui joskus lukion alussa, kun kuvismaikka naljaili piirtämisestäni. Sitten luin kaikkea sekalaista, mitä sain käsiini ja silloin ehkä eniten Jamie Hewlett, Ville Pynnönen ja Joakim Pirinen tais vaikuttaa eniten. Luin kyllä aika kriikittömästi laidasta laitaan kaikkea...paitsi eurooppalaista, koska en tykännyt tyylistä.

Sitten lukion jälkeen eksyin Liminkaan perseilemään kahdeksi vuodeksi tekemään kaikkea sitä, mitä ei olisi pitänyt tehdä ja luin sielläkin aika railakkaasti kaikkea. Kai, ehkä, en tiedä.

Nyt sitten vuoden sisällä tein jotain huimaa ja muutin Tampereelle TTVO:lle, aivan ylityöllistetty, vaikkakin ensimmäistä vuotta opiskelemassa, mutta hiton tyytyväinen ja iloinen kohtaloonsa.  Nyt voin sanoa, että luen kyllä kritiikittömästi kaikkea, Pikku-Pikosta on tullut yksi suosikkisarjiksia, vaikka sitä pienenä niin vihasinkin.

Ja en ole piirtänyt koko ikääni, koska se on helppo vastaus kaikkeen, aloitin sen piirtämisen oikein harrastuksena 14-vuotiaana, mutta nyt on oma tyyli vähän kasasassa ja 55 sivua paskaa piirrettynä (nyt vain 145 sivua, niin se pakollinen parisataa sivua huonoa sarjakuvaa tehtynä). Siinä suhteessa olen vielä niin pilvilinnassa, että Kanadan puolelle tekisi mieli loikata, jos vain saisi jalansijan sieltä päästä muailmaa.

Muutoin mulla on huono leffamaku (kertonee aika paljon, kun Stiller on yksi lempiohjaajista/näyttelijöistä), vaikkakin niiden kohdalla yritän olla kriikitön, pölyyntynyt PS3-löytyy, ja ihan liikaa mangaa.

Tjaa, että sellaista. :B

Aura

  • Wannabe
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 422
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #494 : 26.02.2009 klo 01:18:51 »
Nyt sitten vuoden sisällä tein jotain huimaa ja muutin Tampereelle TTVO:lle, aivan ylityöllistetty, vaikkakin ensimmäistä vuotta opiskelemassa, mutta hiton tyytyväinen ja iloinen kohtaloonsa.

Sinäkin TTVO:lla! Toivottavasti teillä on hieman järkevämpi koulutus kuin meidän vuosikurssimme "kokeiluryhmällä".