Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1966 / 100 - Jorma Tiittanen: Titulointia (22.02.2018 klo 21:57:15)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
16.08.2018, klo 07:12:11

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
466026 viestiä 10342 aihetta kirjoittanut 7300 jäsentä. Uusin jäsen: -KUOLEMA-
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 ... 42 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 180947 kertaa)
Yachiru
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #435 : 07.07.2007, klo 20:59:57 »

11 vuotias tyttö etelästä..
'piirtää sarjakuvaa ja joskus  Grin kässääkin  Grin
mitä muuta kirjoittamaan  Huh Wink
tallennettu
Si Civa
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #436 : 23.07.2007, klo 23:30:25 »

Tässä nyt pitäisi esitellä itseni järkevästi, josta tietenkin seuraa se, etten tiedä mitä kirjoittaa. Mutta yritän nyt kuitenkin jollakin tavalla olematta nolaamatta itseäni.

Olen syntynyt 5.4.1991, joka on tietenkin sitä ikäryhmää, joille vanhempi ikäryhmä valittaa. En sitä sen takia ala hehkuttamaan.

Ikäni on syyllinen siihen, etten ole kovinkaan paljoa ehtinyt lukemaan sarjakuvia (ja joku ihminen tietenkin tulee ja sanoo, että minäpäs olenkin lukenut sen ja sen määrän sarjakuvia sinun ikääsi ennättäessä). Lisäksi lähikirjastossa nyt ei ole ihan kaikkia niitä sarjakuvia, joita haluaisin metsästää luettavakseni.

Mistä sarjakuvasta sitten olen kiinnostunut?  Oikeastaan mikään tietty genre ei minua niin viehätä, koska olen sen verran kyyninen tai idealistinen, että tiedän kaikessa olevan huonoa. Huomautan muuten, että ainakin uskottelen itselleni olevani pessimistinen. Onhan niissä niitä hyviäkin suorituksia, mutta joku todella pessimistinen luonne ei siitä enää välittäisi. En ole siis ihan huono ihminen.
Mutta kuitenkin jotain järkevää taas. Suosikkeihini tekijöistä kuuluuvat mm. Barks, Schulz, Hergé, Janssonit, Petri Hiltunen, Goscinny ja Watterson. Vaikkakin Tenavissa oli toisinaan uskonnollista juttua en siitä oikein jaksa välittää, sillä olen ateisti (hiukkasen agnostikon verta löytyy kylläkin). Enkä halua uskonnollista käännyttämistäni osakseni, kiitän. Olen muutamien täällä olevien ihmisten blogejakin lukenut, joka on tavallaan hiukan säälittävää. Minun pitää lukea tuntemattomien ihmisten elämää sen sijasta, että eläisin omaa aika epäsosiaalista elämääni.

Pidän piirtämisestä ja muutenkin toteuttaa taiteellisia visioitani, ja kyllähän olisi aika hienoa piirtää joskus oikein julkaistua sarjakuvaa. En kuitenkaan näe, että niin tapahtuisi, koska tiedän, etten ole kummoinenkaan piirtäjä. Tai oikeastaan vikani on se, että hahmojen pitäisi näyttää samoilta ruudusta toiseen. Tietokoneilla en sitten viitsisi tehdä sarjakuvia, vaikka myönnän, että Dilbert on ihan hyvää sarjakuvaa.

Pidän kirjoittamisestakin, mutta siinäkin olen niin kritisoiva omiin tuotoksiini (ainakin muiden kuullen), että pitäisi olla hiukan optimistisempi joidenkin mielestä. Mutta vielä enemmän pidän lukea toisten kirjoja (ja sarjakuvia). Tolkien, Pratchett, Robin Hobb ovat lempikirjailijoitani. Sinällään hauskaa on se, että taisin olla ainut yläasteeni luokalta, joka oli lukenut Seitsemän veljestä ennen kuin se sitten pakotettiin luettavaksi. Lisäksi olen lukenut Kolme muskettisoturia tänä kesänä, kuin myös Sofian maailmassakin on tullut käytyä.

Moni on kiitellyt minua henkisesti vanhemmaksi kuin suurin osa ikäisistäni on, ja se on oikeastaan totta, vähintään täällä missä asun. Näytän myös kuulemma vanhemmalta kuin oikeasti olen. En kuitenkaan aio partaa kasvattaa ja hankkia alaikäisenä viinaa, sillä olen absolutisti. Muutamat sukulaiset ovat kovastikin yrittäneet saada sitä litkua alas kurkustani, mutta kukaan ei ole näyttänyt onnistuvan. Minä kun en tarvitse alkoholia siihen, että minulla olisi hauskaa.

Peruskoulu tuli suoritettua ihan hyvällä todistuksella ja sain stipendinkin. Nyt tähtään lukion ihmeelliseen maailmaan, josta sukulaiset ovat antaneet minulle mukavan pessimististä kuvaa. Kieliä en siellä aio lukea englannin ja ruotsin lisäksi, sillä minulla on huono kielipää. Opiskelin yläasteella kaksi vuotta ranskaa, mutta en tahtoisi sitä puhua ranskaa puhuvien nationalistien kanssa.

Nyt sitten vain yritän tehdä toisenkin viestin tänne, ja toivoa, että pystyisin internet sosiaalisuuteeni täällä.
Pitäisi varmaan  myös keksiä, miten voisi lopettaa sopivasti oman esittelynsä. Ideoita ei vain tunnu olevan.
tallennettu

Jos olisin sarjakuvahahmo, puhekuplassani olisi huutomerkki.
keijoahlqvist
Sarjakuvaneuvos
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

-

« Vastaus #437 : 23.07.2007, klo 23:35:49 »

Kieliä en siellä aio lukea englannin ja ruotsin lisäksi, sillä minulla on huono kielipää. Opiskelin yläasteella kaksi vuotta ranskaa, mutta en tahtoisi sitä puhua ranskaa puhuvien nationalistien kanssa.
Mitäs puhumisesta, mutta ranskankielisiä sarjakuvia on kiva lukea. Jatka vain ranskaa.
tallennettu

Lättä
Innostunut sonni
Galleriataiteilija
Poissa

Ei ole yhtään hyvä tämä.

« Vastaus #438 : 24.07.2007, klo 06:33:33 »

Si Civa, tervetuloa. Kuulostat muuten ihan meikältä esittelyssäsi - samoja kirjoja en tosin ole ehtinyt lukea. Ja jatka blogien lukemista. Grin Siksi ne on tehty. Kai...
tallennettu
Si Civa
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #439 : 24.07.2007, klo 19:43:04 »

Jos opettajat ajattelisivat ranskan kielen opiskelusta samaa, niin voisinkin sitä opiskella innosta hihkuen. Alkuperäiskielellä kun suuri osa jutuista on aina parempaa kuin vieraalla. Mutta on minulla kyllä silti ihan surkea syy olla jatkamatta ranskaa silti, joten vetoan siihen.

Ja Lätälle; toivottavasti emme reagoi sitten ihan näin toisiimme.
tallennettu

Jos olisin sarjakuvahahmo, puhekuplassani olisi huutomerkki.
Lättä
Innostunut sonni
Galleriataiteilija
Poissa

Ei ole yhtään hyvä tämä.

« Vastaus #440 : 24.07.2007, klo 19:47:06 »

Juu, en ole halaajatyyppiä. Grin
joke
tallennettu
Bern_
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #441 : 28.07.2007, klo 14:30:47 »

Olen -79 syntynyt 4 lapsen koti-isukki Iisalmesta ja piirtämisen maailmassa olen aivan tuore tapaus sillä olen nyt vasta Kvaak:n löydettyäni alkanut piirtämään kun aiemmin en ole piirtänyt kuin yläasteen kuviksen tunneilla, mutta ei kai sarjakuvien piirtämisen tai piirtämisen yleensäkään aloittamisessa olla yläikärajaa joten joskus vielä aion saada sarjakuvaa tehtyä muillekin kuin omalle perheelle esiteltäväksi.  Smiley
tallennettu

Jho
Jäsen
Poissa

« Vastaus #442 : 30.07.2007, klo 00:27:30 »

Olen -79 syntynyt...   ....mutta ei kai sarjakuvien piirtämisen tai piirtämisen yleensäkään aloittamisessa olla yläikärajaa joten joskus vielä aion saada sarjakuvaa tehtyä muillekin kuin omalle perheelle esiteltäväksi.  Smiley

No joku roti nyt sentään!!

Eipä kuitenkaan, kö Tervetuloa vaan, ja postaile ihmeessä teoksiasi.
Onko tuo avatarisi oma piirros?
tallennettu

Bern_
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #443 : 30.07.2007, klo 02:22:14 »

On, poikaani mallina käyttäen piirretty vaikkei siitä häntä tunnistakaan niin skanneria testatakseni tein siitä avataren kuitenkin.
tallennettu

Jho
Jäsen
Poissa

« Vastaus #444 : 31.07.2007, klo 06:52:16 »

On, poikaani mallina käyttäen piirretty vaikkei siitä häntä tunnistakaan niin skanneria testatakseni tein siitä avataren kuitenkin.

Varsin nätti väännös. Laita ihmeessä lisää kuvia näytille.
tallennettu

Grezen
Valvoja
Poissa

¡Viva Zapata!

« Vastaus #445 : 08.08.2007, klo 13:40:59 »

Suoraan sanottuna siis intoa ja mielenpaloa on paljon enemmän kuin taitoa.

Turhan vaatimattomasti sanottu. Näytekuvat ainakin näyttivät oikein hyviltä! Omaperäisen mielenkiintoinen tyyli.

Tervetuloa kvaakkiin! Smiley
tallennettu

Sakura^^
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #446 : 08.08.2007, klo 17:11:25 »

Ikä: 11
Lempi väri: Vaaleanvihreä ja musta
Lempi eläin: Possu  Embarrassed Kiss
Lempi ruoka: Kala
Asuinpaikka: Karkkila
Lempinimet: Annu, Annukka ja Anzku
Lempi kouluaine: KUVIS TIETTY!!
Harrastukset: Piirtäminen, kässärien kirjoitus, urheilu, sarjakuvanpiirto
Nimi: Anna-riikka
Luonne: Optimistinen, luova(ideoita pääsee kun joltain pieruja,)
Ja hauska huumorintajunen tietty  Grin
(eikö olekkin ruma nimi???)
tallennettu

Do'h!
ezuli
Vieras
« Vastaus #447 : 08.08.2007, klo 22:10:10 »

Enkö ole vielä esittäytynyt?

Olen vuonna 1987 syntynyt Karstunen. Olen lievästi ylipainoinen, vasenkätinen, lättäjalkainen ja heikon keskittymiskyvyn omaava 'virhekappale'.

Viisi vuotta aiemmin syntyneenä minusta olisi tullut koodarinörtti, mutta nyt en pysynyt tekniikan kehityksessä mukana. Täten minusta tuli sarjisnörtti.

Olen piirrellyt aina, ennen kopioin Disney-sarjiksia ja Karvista, jopa ulkomuistista. Nyttemmin olen melko totaalisesti kyllästynyt kumpiinkin, joskin vanhoja akkareita lueskelen säännölliseen tahtiin.

Saatan kuullostaa tosikolta, mutten sitä todellakaan ole. Inhoan 'realismia' niin piirrostyyleissä, keskusteluissa ja uutissa. Luen sanomalehdestä vain viihdepuoliskon. Huumorini on brittiläiskieroutunutta ja usein absurdia. Suuri osa vitseistäni menee muilta täysin ohi.

Sarjakuvia yritän tehdä itsekin, mutta yleensä ideat jäävät keskeneräisiksi, kun en malta kirjoittaa niitä ylös ennen kyllästymistä. Samaten yritän päästä eroon idean_paperille_piirtämis-kammosta, jonka takia osaan piirtää paremmin ideattomia irtokuvia kuin mitään suunniteltua.

Kaikesta huolimatta olen paljon tuotteliaampi kuin mitä julkisesti näytän. En julkaise kuin harvoja valittuja töitäni, osittain keskenjäännin takia, osin laiskuuttani.

Parhaiten tyyliäni kuvaavat työni, huomaa paikallaanseisominen.:
http://www.deviantart.com/deviation/39729348/
http://www.deviantart.com/deviation/43039712/
tallennettu
Antti Värtö
Jäsen
Poissa

« Vastaus #448 : 30.08.2007, klo 14:56:57 »

Hei kaikki?

Olen lähes kolmekymppinen sarjakuvaharrastaja Helsingistä. Joskus 20 vuotta sitten Aku Ankan taskukirjat ja Mustanaamio toimivat porttiteorian mukaisina huumeina, jotka johdattivat minut Hämähäkkimiehen ja Teräsmiehen pariin. Nyt vuosien addiktion seurauksena minusta on tullut ennenaikaisesti vanhentunut ihmisraunio, joka tykittää shojo-mangaa suoraan suoneen lukiessaan kolmeakymmentä nettisarjista yhtäaikaisesti.

Valitettavasti en itse osaa juurikaan piirtää, mutta ei se silti ole minua estänyt tekemästä sarjakuvaa, ja laittamasta sitä vieläpä nettiin! Tango yhdelle on ainakin pääpiirteissään päiväkirjamainen sarjakuvani, mikäli haluatte siihen tutustua. (VAROITUS: amatöörimäistä jälkeä)

Olen jonkun aikaa jo Kvaakissa lurkannut, mutta nyt on tullut aika ottaa keskusteluihin myös osaa. Koska luen nykyisin lähinnä mangaa ja verkkosarjakuvia niin todennäköisimmin minuun törmää näille sarjakuvamuodoille omistetuilla alafoorumeilla.
tallennettu

Grezen
Valvoja
Poissa

¡Viva Zapata!

« Vastaus #449 : 30.08.2007, klo 15:07:58 »

Tango yhdelle on ainakin pääpiirteissään päiväkirjamainen sarjakuvani, mikäli haluatte siihen tutustua.

Heh, aika oivallisia stribejä tuolla. Varsinkin "Mi Buenos Aires jne." -juttu nauratti.

Pari Kramppeja ja nyrjähdyksiä  -viitettä bongasin myös.

Ja viimeisimmän striben opiskelukollegani Kimmo oli niin ikään tunnistettavissa.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2007, klo 15:14:46 kirjoittanut Grezen » tallennettu

Sivuja: 1 ... 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 ... 42 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: