Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 243452 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #390 : 10.03.2007 klo 20:25:47 »
Hei vaan. Pitää esitellä itseni nyt kun vielä kerkeän. Eli:

Olen 14-vuotias poika Keski-Suomesta ja yllätys, yllätys, pidän sarjakuvista ja niiden tekemisestä ja piirtämisestä yleensä hyvin paljon. Kukapa ei.

No tulipas se lyhyesti.
Lyhyt, mutta ytimekäs.

Tervetuloa, vaan, Jon!
Wade Koivurinne

jaanaaj

  • taustailija
  • Jäsen
  • Viestejä: 19
  • Mafalda -65
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #391 : 19.03.2007 klo 17:54:14 »
Jospa minäkin aktivoituisin, vaikka näin Tampere kupliin kunniaksi.

Kvaak:ia olen seuraillut pitkään, varmaan 2003->, mutta tuli sitten kiire ottaa oma nick talteen.

Nimi: Jaana
Ikä: 19
Asuinpaikka: Tampere

Sarjakuviin tutustuin ensimmäistä kertaa noin 72h ikäisenä, kun äitini kanssa sairaalasta päästyämme rakas siskoni(3v) toi äidilleni luettavaksi Aku Ankan. Se oli menoa ja tässä sitä nyt ollaan. Kymmenen vuotta tuli Ankkaa tilattua ja se on osa parhaita lapsuusmuistoja. Tilaus loppui kun huomasin, etten enää odottanut lehteä. Tosin nyt odotan kieli pitkänä Barksin Koottuja...
Nykyään olen sekakäyttäjä, mangaa ja länsimaista tulee luettua, tosin opiskelijabudjetti rajoittaa pahasti.

Elämästä ruutujen ulkopuolella... Omistan tanskalais-ruotsalaisen pihakoiran (rotukoira, googleta jos et usko), opiskelen Piramk:ssa ja tanssin.

Olen se kadulla vastaan kävelevä Anni Isotalo, aivan näköinen. Tosin minulla hiukset ovat punertavammat. Ainoa eromme on, että minä en ole vielä tehnyt historiasta ammattiani. Kiitos Anssi, kuulemma jopa leukalinja on kopioitu.

Jaana, tuosta kaikki tutut tunnistaa
Luulen että vielä vaivut, tunnontuskiin ankariin,
jos vastaanlaittamatta taivut, sarjakuvasankariin.
Juice Leskinen

thunder

  • Jäsen
  • Viestejä: 19
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #392 : 31.03.2007 klo 19:23:20 »
Moro!     

Kai minäkin voin sitten itseni esitellä, kun kerran kaikki muutkin on uskaultuneet. Olen siis 12-vuotias poika Turusta ja aloitin sarjakuvalukemiseni Aku Ankasta siinä ekalla luokalla ja sen jälkeen on tullut luettua Tinttiä, Lucky Lukea, Spidermania ja Asterixsia.   
       

Jonir

  • Suurmestari
  • Jäsen
  • Viestejä: 79
  • Nörttiys suosii nörttiä!
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #393 : 02.04.2007 klo 11:11:25 »
Esittely:

Olen 18-vuotias piirtäjä porvoosta joka yrittää päästä katupiirtäjäksi (mikäli poikkeatte porvooseen niin minua voi tulla nykäsemään hihasta)
Piirrän hyvin paljon erilaisia tyylejä aina frank millerin sin city- tyylistä humoristisiin pallopäihin.
Sarjakuvista innostuin heti kun aloin opetella lukemaan ja mieluisinta minulle on piirtää todella yksityiskohtaisia piirroksia (geof darrow, anyone?) töitäni löytyy mm: harhakuva.org:sta...
Human Complementation Program version 1.3 for Windows Vista

veronmaksaja

  • Tienaamassa
  • Jäsen
  • Viestejä: 51
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #394 : 21.04.2007 klo 11:56:47 »
Yhteiskuntakelpoinen Helsingistä. Tv-lupa ja digiboksi. Perjantaisin, heti poreammeen jälkeen luen 80-luvun lopun Marveleista Daredeviliä ja muistelen nuoruuttani. Sarjakuvafestivaaleilla istun takarivissä enkä kommentoi.
Iltaisin pukeudun viittaan.

vauvakolibri

  • Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Viestejä: 194
  • Super-kolibri extraordinaire
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #395 : 22.04.2007 klo 02:53:23 »
Pitääkö minunkin? No kai pitää.

Tällä hetkellä 18-vuotias Limingan Taidekoulun ahkera oppilas, suola-addikti ja raitis wiherpiipero.

Kiinnostuksiin kuuluu hirviöt (ja niiden anatomiasta valittaminen), luiden hamstraus, kurkku sitruunapippurilla ja ankanpoikaset.
Ja ne sarjakuvat.

Minun kiinnostukseni saa heräämään monstereilla, eli luen niin tuubaa, soopaa kuin järkeviäkin sarjiksia sen varjolla onko niissä hirviöitä. Sama juttu leffoissa.
Kiinnostukseni sarjakuvien piirtämiseen tuli seitsemännen tai kahdeksannen luokan aikana kun tehtäväksi tuli piirtää sarjakuva ja meille ilmoitettiin myös että Uudenmaan lasten ja nuorten sarjiskilpailu oli käynnissä. No minähän osallistuin ja sattumoisin vielä voitin oman sarjani ykköspalkinnon. Nyt vuosia myöhemmin epäilen sen johtuneen siitä että käytin hyvin paksua tussia.

Koulun loputtua ja yhden flegmaattisen välivuoden aikana minut pakotettiin Heron nuortenkurssille, jonka loppuessa yksi ohjaajista kertoi minulle Limingasta. Ja sitten minä tietenkin menin sinne. Ja olen täällä yhä, möäh.

Kuviani on julkaistu ylä-asteen lehdessä, Heron Luksitko-lehdessä (plus parissa mainoksessa ja yhdessä viivottimessa), Tähtivaeltajassa ynnä muussa. Pari pienlehteä.
Suurta läpimurtoa odotan vielä.

Sarjikset:
Tietysti sarjismaailmaan on nuorena tullut tutustuttua A. Ankan parissa ja muistanpa ostaneeni joskus ala-asteella yhden Batmaninkin. (Minä vielä muistan mitä siinä tapahtui!)
Myös äitini Asterixit on tullut luettua useampaan otteeseen.
Sitten kun löysin MANGAN ihme tapahtui! Ensinnäkin löysin muutaman oikein mainion kauhumangan ja paikat mistä ostaa lisää sarjakuvia. Tuhlaus alkoi.
Ostin Hellboyt, Predatorit, Sandmania ja muuta mannaa. Toki ostelin yhä mangaa (ja ostan yhä) mutta länsimaiset sarjikset innostivat ja opettivat piirtämään.

Ja lemppareihin kuuluu:
Hellboy (Taidetta!) sekä B.P.R.D.
Predator
Criminal Macabre ja 30 Day of Night
Hellsing
Uzumaki
Lenore
Johnny the Homicidal Maniac
Maus
Lazarus Churchyard
Nextwave
Sandman Mystery Theatre

Pukkaan taidetta esille enemmän DeviantArtissa, vähemmän Harhakuvassa ja ehkä joskus kotisivullani. Jahka se valmistuu.
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #396 : 22.04.2007 klo 09:16:59 »
Pukkaan taidetta esille enemmän DeviantArtissa, vähemmän Harhakuvassa ja ehkä joskus kotisivullani. Jahka se valmistuu.

Pistä ComicSpaceen sarjakuvat.

vauvakolibri

  • Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Viestejä: 194
  • Super-kolibri extraordinaire
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #397 : 22.04.2007 klo 10:48:40 »
Pistä ComicSpaceen sarjakuvat.
Mitkä sarjakuvat? En minä piirrä mitään sarjakuvia. Ja sitten ne pitää vielä kääntää enkuksi ja ties mitä.
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

keijoahlqvist

  • Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • Viestejä: 3 553
  • -
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #398 : 22.04.2007 klo 10:56:20 »
Mitkä sarjakuvat? En minä piirrä mitään sarjakuvia. Ja sitten ne pitää vielä kääntää enkuksi ja ties mitä.
Enkuksi? Ei toki.
Opetelkoot kieliä, niin meijänki pitää.

vauvakolibri

  • Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Viestejä: 194
  • Super-kolibri extraordinaire
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #399 : 22.04.2007 klo 11:19:00 »
Enkuksi? Ei toki.
Opetelkoot kieliä, niin meijänki pitää.
No sitten minä yhdistän ComicSpacen nettisivuihini.
Mutta nyt menee off-topic asiaksi että jatketaan myöhemmin kasvostusten.
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

Minnake

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 2
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #400 : 24.04.2007 klo 17:39:12 »
Olen tätä Kvaakia seuraillut enemmän tai vähemmän jo useamman vuoden, mutta vasta nyt rekisteröidyin. Täällä palloamiseni kun alkoi pikkuhiljaa olemaan päivittäistä. Toivottavasti minua ei olla heti kivittämässä tomaateilla.


Nimeni on siis Minna, sikälimikäli se ei jo käynyt ilmi nickistä. Olen -90 syntyinen kuvallisen ilmaisun opiskelija Keravalta. Kouluani käyn Vantaan ammattiopisto Variassa, ja tarkoitukseni olisi valmistua graafikoksi 2009.

Luen paljon erilaisia ja erityylisiä sarjakuvia. Erityisesti arvostukseni saavat musteella ja siveltimellä toteutetut yksilöt. Itsellä kun ei pysy sivellin kädessä sitten yhtään.
Aku Ankkaa olen lukenut koko pienen ikäni, kuten varmasti moni muukin täällä. Karvinen on myös iskostanut itsensä minuun, se läski katti on varmaan yhäkin suosikkihahmoni. Tällä hetkellä tosin Jasso kirittää aika lahjakkaasti. Jasso on muksa. Naru ja Rulla on muksia.
Kissat on muksia.
Omistan muuten kissan.

Njoo.
Itsekseni piirtelen jonkun verran sarjakuvia myöskin, tosin ihan vain omaksi ilokseni. Yläasteen alussa aloin kantelemaan mukanani kovakantista kirjaa, johon aina luonnostelin mitä sattui, ja myöhemmin aloin pitämään myös sarjakuvatyyppistä päiväkirjaa.
Ja pidän muuten yhäkin, jotain satoa randomisti nähtävillä blogissani, jos jollain niin paljoa kiinnostusta löytyy. Blogi löytyy osoitteesta http://siitake.vuodatus.net, joskin vasta muutaman päivän vanha tämä osoite. Aika tyhjää toistaiseksi. Aikaisemmin kun oli Livejournalissa.
Mitään suurta sieltä ei muutenkaan kannata etsiä, suoraan tussilla kun tapaan hörpättää ilman kummempaa etukäteistä suunnittelua, saatika jälkikäteistä korjailua.
Piirustustyylini vaihtelee laidasta laitaan, tykkään kokeilla kaikkea. Omaa tyyliä minulla ei vielä sinänsä ole, mutta ehkä se tästä vielä joskus.


Olipas harvinaisen tyhjentävä selitys.
Sortsi vaan kaikille. Ootte muksia. Kvaakki on muksa.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2007 klo 10:18:02 kirjoittanut Minnake »

Jho

  • Jäsen
  • Viestejä: 644
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #401 : 27.04.2007 klo 06:41:42 »
Mitkä sarjakuvat? En minä piirrä mitään sarjakuvia. Ja sitten ne pitää vielä kääntää enkuksi ja ties mitä.

Laitoin mäkin Lupuksen ihan soomeksi. Ei ole kyllä tullut yhtään kommenttiakaan, mutta enpä ole itsekkään ketään kommentoinut siäl.

Lättä

  • Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 007
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #402 : 30.04.2007 klo 13:20:10 »
Lättä

Pitkä, kuikelo nuorimies (tai pikemminkin -nahjus) Turusta. Innostunut lähes kaikesta ja kuitenkin tietää tuskin mitään mistään. Ei selkeitä tulevaisuuden näkemyksiä. Käy erästä "valio"lukiota, joskaan ei välitä "valiosta" niinkään. Piirtänyt ensimmäiset sarjikset 11-vuotiaana, jolloin innostui Aku Ankan kautta sarjakuvista. Myöhemmin kyllästynyt Aku Ankkaan yksitoikkoisena, mutta rahaa ei tahdo löytyä muuhunkaan, joten nukkuu läksyjen jälkeen kotona - eikä tee paljon muuta. Luultavasti tulevaisuuden yksi monista hikikomoreista... Nykyisemmin maailma on käymässä yhä tylsemmäksi ja ns. "sivistys" sen kuin kapenee. Pelaa jalkapalloa. Taitava plagioimaan muita sarjakuvia. Varokaa: myös puree! :P Ei selvästikään osaa jäsentää tekstiään. ;D Kuva liitteenä:


EDIT: Sarjakuviin liittyvä sivistys erittäin suppea, siksi Kvaakissa hankkimassa lisää tietoa. Osallistunut pari kertaa sarjakuvakisoihin ja voittanutkin Farmi-ohjelmassa erään kilpailun. Jatkoa tulossa...?
« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 klo 20:24:19 kirjoittanut Lättä »

Jampam

  • Jäsen
  • Viestejä: 210
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #403 : 04.05.2007 klo 22:00:01 »
Luultavasti tulevaisuuden yksi monista hikikomoreista...
Hikikomori eli erakko. Hauska sana on. Luetko muuten NHK ni Youkosota..? :D

Osallistunut pari kertaa sarjakuvakisoihin ja voittanutkin Farmi-ohjelmassa erään kilpailun.
Farmi eli nykyinen Superfarmi onkin minulle tuttu. Ja televisiossa sarjakuva-aiheinen kisailu. Onnea voitosta!

Viestiesi, juttujesi ja sanavalintojesi perusteella olet muikea veikko. Piirroksesi ja sarjakuvasi ovat mainioita (vain tussaus puuttuu ;)). Tervetuloa puolestani, vaikka olet täällä jo hetken heilunutkin. :)

(Olen huono toivottamaan tervetulleeksi paikkoihin, joihin en tiedä kaikkien mielestä kuuluvani. Onpahan tällekin viestille hyvä syy kuitenkin...)

Lättä

  • Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 007
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Vs: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
« Vastaus #404 : 05.05.2007 klo 00:13:57 »
Kiitos, kiitos. Piristävää kommenttia näin kesän kynnyksen voimakkaan masennuksen aikana. En lue kyseistä mangaa, mutta kaverini luultavasti katsoo sitä animena, ainakin siinä oli hikikomoreita. Itse kuulin näistä erakoista hänen ja vanhempieni kautta - TV:ssä oli ollut jokin dokkari aiheesta.
Toivotit hyvin tervetulleeksi, älä arastele viestejäsi. Minäkin alan arastella vasta, kun tänne tulee se mahdollinen Ignore user -toiminto. Sitten pitää alkaa käyttäytyä. ;D