Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Jopen juhlanäyttely (04.07.2017 klo 21:42:34)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
17.10.2017, klo 05:11:28

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
459650 viestiä 10226 aihetta kirjoittanut 7203 jäsentä. Uusin jäsen: MarttiJ
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Muut sarjakuva-aiheet
| | |-+  Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 36 37 38 39 40 [41] 42 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kvaak.fi:n virallinen "esittele itsesi" -thread :)  (Luettu 159718 kertaa)
Taru Leutokalma
Vieras
« Vastaus #600 : 21.09.2014, klo 22:13:29 »

Luulin että esittäytyminen profiiliasetuksissa olisi riittänyt. Mutta vastataan nyt sitten tännekin, kuka on tämä uusin hiippari joka esiintyy täällä nimellä Taru Leutokalma.

Iltaa vaan kaikille! Olen 20-vuotias nainen Turusta. Olen 170 cm pitkä ja varreltani hoikka, siitä saan kiittää tämänhetkisen työni puolesta jossa saa paljon liikuntaa. Fillaroin usein Turun keskustan suunnalla.

Ammattinimikkeeltäni olen muusikko, C-kurssin suorittanut, B-tason pianisti (korkein mahdollinen taso on A ja kolmen peruskurssin jälkeen tasot etenevät D, C, B, A. Saa kai pikkuisen elvistellä  Grin). Tuon saavuttaminen vaati pari vuotta alkeisopetusta ja musiikkileikkikoulua, 9 vuoden soittotunnit ja 3 vuoden konservatorio-opiskelut. Olen soittanut pianoa lähes koko ikäni ja soitan myös kehnosti kitaraa, suoritin siitä 3/3-kurssitason pari vuotta sitten.

Musiikkipuoli ei varmaan ketään kiinnosta, joten turisen jostain muusta. Sarjakuvat ovat olleet pienestä pitäen rakkauteni ja harrastukseni. Kun oikein muistelen, niin ihka ensimmäinen sarjakuvani oli Pikon ja Fantasion Marsupilamin perhe, jonka löysin päiväkodin tiloista 5-vuotiaana. Ei haitannut vaikkei vielä osannut lukea, Franquinin piirroksia oli mukavaa katsella. Lukemaan opin Aku Ankan kautta ja sen jälkeen laajensin varhaisrepertuaariani Asterixien ja Tenavien pariin. Ja siitä kaikki sitten lähti.

Harrastan sarjisten lisäksi lenkkeilyä, samoilu metsissä on parasta. Olen kai myös jonkin asteen leffafriikki musafriikin lisäksi. Piirtelen ja maalailen joskus mikäli inspiraatio iskee. Pelaan biljardia. Jos kahvihetket/punaviinihetket puolisyvällisine keskusteluineen (höpisemistä ja lätinää) kavereiden kesken lasketaan harrastukseksi, niin tätäkin tuppaan harrastamaan aika usein. Pääasiassa kirjoittelen pakinoita, novelleja ja synkeänpuoleista esikoisromaaniani. Kirjoittajanimeni on juuri tämä T. Leutokalma.

Luonteeltani olen mielestäni enemmän ns. introvertti ja ylpeä siitä. Ekstrovertit ovat yliarvostettuja. Olen omanlaiseni persoonallisuus, oman tieni kulkija, huumorintajuinen kahjo, tuittupäinen ja hivenen melodramaattisuuteen taipuvainen.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2014, klo 19:35:39 kirjoittanut Taru Leutokalma » tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #601 : 21.09.2014, klo 22:32:28 »

Leutokalma ei kuitenkaan viittaa Derek Landyn tuotantoon?
Tervetuloa joka tapauksessa.
tallennettu
JONE
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #602 : 09.11.2014, klo 18:00:28 »

Moi!
Olen häiriköinyt täällä joskus ennenkin noiden karikatyyrieni pohjalta.

Tykkään siis piirtää.

Lempparini ovat Nemi ja Laureline... (molemmista on tulossa tatuointi)

T. Jouni Niemelä
« Viimeksi muokattu: 12.01.2015, klo 23:12:16 kirjoittanut JONE » tallennettu
niina_s
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #603 : 05.08.2015, klo 08:26:24 »

Heippa!

Olen muutaman vuoden harrastanut epäsäännöllistä lurkkailua tänne, mutta nyt päätin viimein pistää ihan tilin pystyyn. Mutta siis, asiaan!

Nimi on Niina. Olen 22-vuotias kuvataideopiskelija kotoisin Turusta, opiskelut suoritan Rovaniemellä Lapin Yliopistossa. Tänä syksynä rutiineihin tulee pikku muutos, kun pääsin opiskelemaan animaatiota Tomas Bata Universityyn Zliniin.

Sarjakuvia olen tehnyt pienestä pitäen mutta myöskin yhtä pienelle yleisölle. Nyt olen tosin saanut otettua itseäni niskasta kiinni ja laitettua simppelit nettisivut omalle sarjakuvalle pystyyn. Jos kiinnostaa, käy ihmeessä lukaisemassa prologi http://www.speardog.arkku.net/wordpress/comic/numb/. Lisää ompi tulossa Smiley.

Jos nyt vielä jotain tähän pistäisi niin ikuisiin lempisarjakuviini kuuluu Jeff Smithin Luupäät.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #604 : 05.08.2015, klo 12:55:42 »

http://www.speardog.arkku.net/wordpress/comic/numb/. Lisää ompi tulossa Smiley.

Jos nyt vielä jotain tähän pistäisi niin ikuisiin lempisarjakuviini kuuluu Jeff Smithin Luupäät.

Hyvä blogi ja hyvä maku, Luupäät on sitä parasta. Tervetuloa Kvaakiin!
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #605 : 05.08.2015, klo 13:09:05 »

Aika pitkään aikaan ei oo kukaan esittäytynyt! Tervetuloa.
tallennettu
JTK68
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #606 : 25.08.2015, klo 17:47:27 »

Heippa kaikille Kvaakin lukijoille, olen sarjakuvien innokas harrastaja ja suurkuluttaja ollut jo "kultaiselta" 70 - luvulta asti  Wink..

Lähinnä Hergen ( Tintit, Veikko, Tette ja Jykke ) , Jacques Martinin ( Alix ) ja Barksin ( Aku ) tuotanto on ollut aina lähellä sydäntä.

Olen saanut "tartutettua" sarjisintoilun jopa jälkipolveen ihan onnistuneesti ( Poika tosin lukee lähinnä uudempaa Mangaa ) mutta myös nuo suuret "klassikot" kuuluvat hänen suosikkeihin.

En tosin "sylje kuppiin" muidenkaan tekijöiden tarinoille, kunhan ne vaan ovat hyviä  Cool.
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #607 : 26.08.2015, klo 16:56:38 »

Ah, kuulostaa että on sukupolvijuttu tuo Herget, Martinit ja Barksit (eli sama juttu). Teretulemast!

Timo
tallennettu

JTK68
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #608 : 26.08.2015, klo 20:12:50 »

Kiitosta vaan ..
Kovasti mielenkiintoista ja uutta tietoa täältä löytyy kunhan vain osaa etsiä   Smiley.

Olen selaillut tätä saittia jo piiitkään monien vuosien ajan mutta eipä ole tullut vaan laiskuuttaan tänne liityttyä.
Nooh parempi myöhään ku ei milloinkaan   Wink .
tallennettu
JJKM
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #609 : 06.09.2015, klo 20:35:18 »

Olen pikäaikainen lurkkeri, rekisteröin tänne jonkin aikaa sitten muistaakseni myymään sarjakuvia joista halusin luopua. Olen tällä nimimerkillä esiintynyt muillakin foorumeilla, kipinä nyt tuli siitä että tapasin Sarjisfestareilla useampia ihmisiä jotka tunnen lähinnä siitä että olen lukenut heidän juttujaan täällä, pitkän aikaa. Siitä tuli vähän outo fiilis että on tälläinen kasvoton sivustatoljottelija.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2015, klo 20:37:18 kirjoittanut JJKM » tallennettu
MattiV
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #610 : 14.09.2015, klo 12:48:42 »

Esitelleempä itseni jospa sitten vaikka täällä lukemisen sijaan innostuisi jotain kirjoittelemaann.

Olen reilu 30 vuotias mies Vaasan seudulta. Aikusempana sarjakuvainnostus alkoi Tintistä. Siitä se laajeni Pikoon ja Fantasioon, Asteriksiin, Blacksadiin, Sillageen, Suomi korkkareihin, Petri Hiltusen teoksiin. Disneyn jutuista tykkään Gottfriedsonista, Barksista, Rosasta ja Rotasta. Viimeisimmät innostukset ovat olleet Batman, Teräsmies, Mooren teokset sekä The Walking Dead. Aiemmin pidin jotenkin jenkkiteoksia typerämpinä verrattuna eurooppalaisiin, mutta mahtavia sarjakuvatarinoita heilläkin on. Tykkään siis keräillä lehtiä/albumeita sekä lueskella niitä. En ole niitä keräilijöitä jotka metsästäisivät ensi numeroita tai säiöisivät lehdet muoveihin vaan kerään lehdet luettavaksi. Piirtämistä en juurikaan harrasta.
Muita harrastuksia ovat lautapelit (ei tosiaankaan monopoly ja Afrikan tähti), scifi elokuvat ja musiikin kuuntelu.
tallennettu
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #611 : 14.09.2015, klo 13:55:07 »

Tervetuloa, JTK68, JJKM ja MattiV foorumille. Mukava, että saadaan uutta porukkaa.
tallennettu
von Iesus
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #612 : 28.09.2015, klo 15:45:47 »

Kikkeliskokkelis vaan kaikille.

Olen von Iesus, 32 vuotias sarjakuva(holisti)keräilijä  Tampereelta.

Sarjakuvia olen lukenut ja kerännyt vuodesta 1992 lähtien, pari vuotta aiemmin lähinnä luin ja vaihdoin sen jälkeen toiseen lehteen. Keräily alkoi kesällä 1992 kun löysin Mustanaamion 20/1979 mummolan lehtipinon välistä ja otin sen itselleni. Numerosta 19/1992 alkaen rupesikin tulemaan tilattuna ja tuli loppuun asti. Pääasiassa tuli kerättyä Mustanaamiota, Action Forcea, He-Mania, ja Turtlesia ja Batmania.

Kokolailla vuoteen 1998 asti tuli luettua aktiivisesti sarjakuvia, sitten ammattikoulun aikoihin meni muutama vuosi oikeastaan tietokoneella ja vuodesta 2003 rupesin keräämään elokuvia. Siinä meni pari vuotta ja juuri kun luulin että pääsin sarjakuvien keräilystä pois niin huomaamatta olin tilannut Lucky Luke kirjaston ja ostelin Tex Willereitä ja MADia...

Kunnes vuonna 2013 kyllästyin elokuvien keräämiseen, ja kirpputorille tuli vakiopöytä jossa oli sarjakuvaa halvalla. Sitten se lähti käsistä kokonaan, eka Hämähäkkimiestä ja Ryhmä-X, Conania, Teräsmiestä, Myrkkyä. Kun olisikin vain sarjakuvaa mutta ei pitää kerätä Jerry Cottonia, Finn Westiä, Yöjuttua ja Stephen Kingiä. Tänä vuonna on laajennut jo melkein kaikkeen suomeksi julkaistuun sarjakuvaan, oikeastaan en kerää vain Aku Ankkaa, poislukien Rosa ja Barks ja vanhemmat taskarit. Sitten vielä pitää kerätä figuuria, sarjiselokuvia ja muuta oheistavaraa, hyvä että mahtuu yhteen huoneeseen (toisessa huoneessa elokuvat).

Kun vielä kerkiäisi lukemaankin niitä samassa tahdissa kun ostaa.
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #613 : 28.09.2015, klo 17:30:45 »

Kun vielä kerkiäisi lukemaankin niitä samassa tahdissa kun ostaa.
Sama vika rahikaisella.

Tervetuloa! Josko tästä Mustanaamioketjuunkin hieman uutta verta? Asiantuntemusta varmaan löytyy!
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Lassek
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #614 : 09.06.2016, klo 08:51:23 »

(No olihan täällä tällainen ketju.)

Hei, minä olen Lasse Helsingistä, terve kaikille. Sarjakuvia luen ja yritän toisinaan piirtääkin. Olin aikani lueskellut vieraana, mutta päätin viimein rekisteröityä.

Jos itsestäni lavertelen sen verran, että ranskalais-belgialaisen lapsuuden jälkeen imin pari tuhatta verkkosarjista. Nykyään luen taas etupäässä eurokamaa, ja verkkosarjakuvaa satunnaisesti. Ajan mittaan suosikkeihin ovat päässeet mm. De cape et de crocs, Kuumetta Urbicandessa, Nemesis the Warlock, Kaspall ja Something Positive.

Ajattelin täällä lukea alan (erit. kotimaan) tapahtumista ja herättää pahennusta luonnospalstalla. Omasta kontribuutiosta mietin, että kerta Puolasta tulee kieliopintojen ja -harrastuksen takia tilattua suhteettomasti kamaa, niin josko siitä jotain artikkelin tynkää kirjoittaisi!

- Lasse

tallennettu
Sivuja: 1 ... 36 37 38 39 40 [41] 42 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: