Kirjoittaja Aihe: Kupla 2007 alkukarsinnat  (Luettu 70381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
Re: Kupla 2007 alkukarsinnat
« Vastaus #150 : 03.04.2007 klo 20:32:37 »
Lainaus
Kuvani ovat itseasiassa tussattuja. En tiedä, miksi,mutta työt näkyy täällä aina suttuisena. en ole tarpeeksi tietokonenero...
No niin, nyt olen kyllä nolattu. Anteeksi kömpelyyteni, matkamies. Pahoittelen. :-\ Mutta hei! Joku luki kommenttini! :D

EDIT: Lisäsin lainauksen.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2007 klo 14:37:51 kirjoittanut Lättä »

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #151 : 03.04.2007 klo 20:34:47 »
Ei se mitään, älä ota sitä kovin raskaasti :)

ezuli

• Vieras
« Vastaus #152 : 04.04.2007 klo 17:47:12 »
Jatkuu.

Psychic: Vähän turhan sekavaa ollakseen sarjakuvaa. Hienoa, mutta ei mielestäni tänne sopiva paketti.

Torasmus: Yksisivuinen tarvitsee otsikkopalkin. Sama takaposeeraus peräkkäisissä ruuduissa häiritsee. Isomman tarinan sivuna toimisi.

Hillo: Pidän tämmöisestä omituisuudesta. Ei paha sanottavaa.

KimmoK: Katsoin ensin, että onpas ankea, mutta sitten lukiessa huomasin rinnastusvitsin. Yksi vanhimmista vitsityypeistä, mutta toimii yhä.

*Jatkuu taas

Michael L.Terefe: Kadehdittavan hienoa viivaa, mutta sisällöstä en saa mitään selvää. Afrosamurai ja omena, muttei muuta.

Maziwapp: Loistavaa. Ensimmäisen stripin repliikit ovat turhan johdattelevia, mutta muut toimivat hyvin. Onko 3 ja 4 stripeissä tarkoituksella samat päiden asennot, voi onko kyseessä yhteensattuma?
« Viimeksi muokattu: 05.04.2007 klo 15:21:32 kirjoittanut ezuli »

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #153 : 06.04.2007 klo 11:26:02 »
Maziwapp: Loistavaa. Ensimmäisen stripin repliikit ovat turhan johdattelevia, mutta muut toimivat hyvin. Onko 3 ja 4 stripeissä tarkoituksella samat päiden asennot, voi onko kyseessä yhteensattuma?

Wou. En huomannut tuollaista ollenkaan... Pistikö pahastikin silmään? 3 ja 4 strippejähän ei kyllä tehty peräkkäin, mutta kumminkin.

Ääh. Pitäiskö oikein kommentoidakin? Puuh.

Jukka Koivusaari
Loistava pätkä. Hauska ja mietityttävä. Pidin kovasti. Ainoa miinus tulee siitä, että oli ennen julkaistu, sinulta kun olisi ollut kiva saada uutta tavaraa.

Sin in the City
Ei oikein auennut. Piirrosjälki kehittynyt paljon.

-JJ-
Idea on hyvinkin käytetty, mutta toimiva. Piirrokset toimivat, mutta ruutujako tekee hiukan vaikeasti luettavan. Pidin kysymysmerkki-ruudusta.

Mari Ahokoivu
Punainen on tehovärinä paras. Mikään muu tehoväri ei vaan toimi. Tarina oli hiukan, öh, tarinainen. Ajatuksia vaan, ja niinä toimivia. Paljon toimivampia kun mun ajatus tässä tekstissä. Eihän tästä tekstistä saa mitään selvää. Höh.

Tom
Tästä pidin myös. Juoni oli selkeä ja sisälsi alun ja lopun. Itselläni myös peliaddiktio. Voin samaistua...

Esa Oikari
Viimeinen strippi oli todella hyvä. Nauroin ääneen ja kerroin muillekkin (tai siis näytin), jotka ei sitten ymmärtäneet sitä. Oli se sitten hienoa, kun yritti selitellä.

Toomio
Hiukan omituinen... Juoni kulki kyllä hyvin, ja varmasti olisi ollut fiksumpi, jos olisi ollut lopuun asti.

JanneT
Ihan ok kamaa. Itse en pysty pitämään tuollaista tasoa yllä, vaan mulla taso heittelee koko ajan. Viimeinen strippi oli myös hiukan ennalta-arvattava.

MK
Oookei. Piirrustuksellisesti hiukan riistuttu, ja tarinaltaan hiukan liian päiväkirjamainen. Mutta ruudut olivat selkeät!

Jukka
Depressionissa on niin hyvä tunnelma, että huh huh. Muuttotunnelmissa ei ihan niin hyvää, mutta ok kumminkin. Paljon tunteita...

Miika Ruoho
Jätkähän osaa mitä tahansa tyyliä! En mä ala enää yhtään mihinkään, palkkaan sut ja tuun miljonääriks. Varma voittaja alusta asti, sanon minä.

Ja nyt en kommentoi enempää, vaan menen syömään muroja. Jep.

Myöhemmin lisää.

Nyt myöhemmin:

Vauvakolibri
Piirrosjälki oli hyvää, juoni taas olisi sopinut paremmin yksisivuiseen juttuun, nyt vähän pitkitetty.

Warda
Älä koskaan valittele suurta kokoa. Se ei ole huono juttu. Pieni koko on. Enemmän olisi saanut olla, että olis päässyt paremmin sisälle. Nyt tuli vähän sellainen "oliko tuo nyt se sama hahmo kuin äsken, ja kuka tuo on?"- olo.

Matkamies
Tässä taas yksi suosikeistani. Piirosjälki oli hyvää, mutta tussauksessa olisi saatu käyttää hiukan paksumpaa viivaa. Miinusta tekstauksesta, joka oli paikoitellen todella vaikea lukuista. Erittäin hyvä juoni.

Nete
Ensimmäinen "finnmanga", jonka olen koskaan jaksanut lukea loppuun asti. Eli oli hyvä.

Ville ja Laila Arvola
Piirrustustyö hiukan epätasaista. Tarinana hyvä, mutta itse pidin alkuperäisesta hiukan enemmän. Loppu-vitsi ei ollut mikään paras, mutta muut vitsit olivat hyviä. Kaikin puolin onnistunut teos.

Lättä
Pitkä juttu, ja jäi silti kesken... Hyvä! Lyhyet jutut on yleensä liian lyhyitä. Tussattuna tuosta tulee oikein hyvä.

Liisus
Hauska, mutta lyhyt.

Psychic
Paljon on tavaraa, mutta vähän valmista. Mutta odottelen valmiimpaa maailtaa, kunhan se sieltä saapuu.

Torasmus
Yksittäinen sivu olletettavasti keskeltä sarjaa. Näytti ihan hyvältä, mutta mistään muusta on vaikea kommentoida.

Hillo
Juoni oli hyvä, ja piirrustus myös. Ensimmäisessa kuvassa öh, mikä tuo on, öh, peruna? on hiukan kaksiulotteinen. Vähänkö nerokas tuo kaksipäinen pulu.

KimmoK
Todella hyvä juttu. Piirrosjälki hiukan ontuu, mutta tarina oli hauska. Erittäin hauska.

Michael L.Terefe
Piirosjälki todella hyvää, juoni täysin olematon. Ihan ok.

Maziwapp
Ensimmäisessä stripissä on varjostus ja muissa ei, mihin se katosi? Eihän tässä ole mitään omaa! Kaikki hahmot on pöllitty muilta, samaten kuin taustat (esim. 5-strippi) Kirjoitusvirheitä ihan sikana, päähenkilön pää on joka kuvassa eri pituinen ja kaikki jutut olivat sisäpiirin juttuja, jotka vain sä voit ymmärtää. Miinuksena vielä, että näitä oli tosi vähän.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 klo 12:21:32 kirjoittanut maziwapp »

Liisus

• Jäsen
« Vastaus #154 : 06.04.2007 klo 17:30:19 »
musta on niin kiva lukea kommentteja omista jutuista ni kommentoin nyt sit muitakin. vaikkei mulla yleensä mitään rakentavaa sanottavaa ookkaa.

ja Lättä, mä poistin sen ekan kun en jaksanut tehdä sitä valmiiksi, ja ajattelin että keskeneräisellä työllä on vähän köyhää osallistua (siis jos on tehnyt vain yhden sivun)

dodi

Jukka Koivusaari mulla meni hermot kun tota oli jotenkin vaikee lukee ku sivut ei mahtunu ruudulle. mutta piirrosjälki on hienoa ja tarinakin siisti.

Sininthecity tää juttu meni multa ihan ohi. sullahan on kivaa jälkeä ja huolellisesti tehtyä, ois kiva nähä sulta joku juttu joka ei oo ihan noin päätön :)

Pekka musta tää oli vähän liian täyteen ahdettu. tarina kuitenkin söpö ja viiva hienoa.

Mari toi eka ruutu ihan sairaan siisti. osaat tehä tosi rennolla tyylillä hienoja kokonaisuuksia, mä oon ihan fani.

Tom
tää oli kyl ehdoton suosikki. värit hienot ja kaikki. en mä osaa ees kommentoida, tykkään sun tyylistä tosi paljon. noista ihmisistä varsinkin. ja toi tarina jäi mieleen koko loppupäiväks. must se on vaan hyvä et kiroillaan, noinhan noi nuoret puhuu :)

Esa Oikari mukavan pelkistettyä. mua ei vaan jotenkaan naurattanu. paitsi toi vika. hahmot hienoja ja ilmeet. kiva nähä sulta välillä tällasta jälkeä.

Toomio tää tarina oli ihan skeidaa mun mielestä. mutta tosi hienoja ruutuja jotkut! esim kun ne työntää sitä kuutiota. harkitun ja viimeistellyn näköstä sulla, en ois uskonu että se noin hyvin onnistuu ku näin niitä luonnoksia. mut mä tykkään enemmän sellasista sarjiksista mitkä on joko jollain päättömällä tavalla hauskoja tai sit niis ois joku tarina, tää ei täytä mun kriteerejä :)

Janne T sulla on ihan pro jälkeä, jututkin on hauskoja. toi keltanen hahmo on ihan söpö.

MK hieno kokonaisuus. tyyli tukee tarinaa, toi on hyvä tyylikeino pitää kaikki noin pelkistettynä. noi ruudut on sairaan makeet.

Jukka näissä oli hienot värit ja tunnelma, näitä fiilistelin kans kauan. varsinkin toi depression, tosi hieno.

Miika Ruoho toi pupu on maailman siistein! sulla on tosi hienoa jälkeä muutenkin, oisin halunnu lukea lisää ton näköstä. Puut, sienet kaikki tosi hienoja.

vauvakolibri
hienoa jälkeä, juttua en tajunnut enkä hahmoa. ja vähän pitkältä tuntui. mut hyvin sä piirrät.

Warda näissä on ihan mukavan rento tyyli. niinku mazi sano, noi hahmot menee sekasin, mut en tiiä onks sillä niin väliä. se oli hauska mis ne oli opiskellu koko yön, muut ei oikein jaksanu naurattaa.

matkamies toi tekstaus on ihan hirveetä, muuten tosi siistiä jälkeä. mä tykkään kyllä sellasesta vähän paksummasta tussinjäljestä. hienoja kuvakulmia ja juttu on tosi toimiva ja hyvä. vikassa ruudussa tosi hieno jännitys.

yoshimi tää juttu oli musta vähän pitkitetty, eikä mua kyl noi vitsit naurattanu vaikka osa olikin ihan oivaltavia. ja kun ei oo yhtään tuttu tyyli ni sanon vaan että hyvin piirretty.

Ville ja Laila tää ois tarinan puolesta saanu olla vähän lyhyempi. mä tykkäsin kyllä piirrosjäljestä, mukavan letkeetä mutta silti selkeetä.

Lättä tästä tulee tosi hyvä kun se valmistuu. lättää on kiva ja helppo lukea, jutut naurattaa välillä ihan oikeesti. ja noi hahmotkin on kivoja.

psychic tää on mulle kans niin vieras tyyli etten voi sanoa muuta kun että hienon näköstä. silti jättää vähän kylmäksi ja jutut menee ohi.

Hillo ihana juttu. toi peruna (?) on symppis. ja lintu hieno.

Kimmo K tääki nauratti kyllä. juttu on hyvä, tyyli sulla on aika vakiintunut mutta toimiva.

Michael jtn kivan näköstä piirtämistä. tuleekohan tohon juttuun sit jotain järkeä ku se valmistuu?

toramus vähän irtonainen kun vaan yks sivu. hahmot hienoja ja muutenkin kyllä.

Maziwapp kyllä mua noi jotkut jutut nauratti. hahmot on kivan näkösiä. kirbyjuttu oli hyvä. selkeetä ja toimivaa

noni tänx täysii, noita olikin aika paljon.

edit: oho unohdin yhen

« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 klo 17:35:47 kirjoittanut Liisus »

ezuli

• Vieras
« Vastaus #155 : 06.04.2007 klo 17:59:06 »
Wou. En huomannut tuollaista ollenkaan... Pistikö pahastikin silmään? 3 ja 4 strippejähän ei kyllä tehty peräkkäin, mutta kumminkin.
Ensin tuli sellainen 'mikähän tässä nyt on pielessä'-fiilis ja toisella lukukerralla huomasin. Ei se siis todellakaan mikään vika ole, meinasin jo kehua neroksi.
Viimeinen strippi oli todella hyvä. Nauroin ääneen ja kerroin muillekkin (tai siis näytin), jotka ei sitten ymmärtäneet sitä. Oli se sitten hienoa, kun yritti selitellä.
On hienoa, että mainostit. Olen otettu, kiitos.

Tämä tosiaan oli paljon lähempänä minua kuin edelliset kokeiluni. Menee vain haasteissa niin lukkoon.

Tulee vähän syyllinen olo saadessa kehuja Norpatin kustannuksella.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #156 : 06.04.2007 klo 18:36:31 »
Luin taasen ylläolevia viestejä ja huomasin Liisuksen mainitsevan, että Maziwappin Kirby-vitsi oli hauska. En oikein itse ymmärtänyt sitä, koska en tiedä, kuka Kirby on, mutta en välittänyt siitä viime kerralla. Nyt on kuitenkin pakko kysyä: kuka on Kirby? Anteeksi tietämättömyyteni. Kuulostaa Star Trek -hahmolta...

Wade

• Jäsen
« Vastaus #157 : 06.04.2007 klo 19:10:21 »
fingerporissa oli tänään ainakin Kirby- vitsi.
Wade Koivurinne

M. L. Terefe

• Jäsen
« Vastaus #158 : 09.04.2007 klo 04:44:15 »
Kaikille kiitos kommenteista! Ja siis joo, toi on keskeneräinen sarjakuva, jatkuu vielä yhdellä/kahdella sivulla...

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #159 : 09.04.2007 klo 15:17:34 »
Juttuni ei ehkä auennut kelleen siksi että, kun tein noita oli mieleni aika psykedeelisissä tiloissa.
weed....
No tulipahan huomattua, että niitä ei kannata tehdä.
Anteeksi.

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Vastaus #160 : 14.04.2007 klo 14:23:14 »
Millon alkaa normaalit haasteet?
Ja miksi tän kisan pitää olla niin hemmetin pitkäkestonen?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #161 : 14.04.2007 klo 18:00:50 »
Millon alkaa normaalit haasteet?
Ja miksi tän kisan pitää olla niin hemmetin pitkäkestonen?
Normaalit kuukausihaasteet tulevat takaisin ilmeisesti ensi kuussa.
Se miksi tämä kisa on näin pitkä...no haluttiin jännitystä ja suuren kisan tuntua.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

KimmoK

• Jäsen
« Vastaus #162 : 17.04.2007 klo 00:02:04 »
Jukka Koivusaari: Periaatteessa ihan kiva, mutta jotenkin ei vaan innosta. Jänikset haarniskoissaan näyttävät hieman...arveluttavilta. Mutta se taitaa olla vain minun mielessäni.    
Sin in the City: Nelisivuinen tarina alkoi lupaavasti, mutta oli lopulta aika ufojuttu.   
JJ: Aika tavallinen tarina, mutta ihan ok. Ruudut oli tosiaan aika ahtaita, mutta toisaalta oikeastaan pidin tavasta jolla ne menivät päällekkäin.   
Mari Ahokoivu: Herkkää ja runollista, kuten sinulta on jo tottunut näkemään. Ei ehkä aivan parasta terääsi kuitenkaan.    
Tom: Mukava tarina, tavoittaa jotain mitä voisi kliseisesti kutsua lapsuuden kesien tunnelmaksi. Lopun automatkan kaltainen korostettu hiljaisuus toimii aina. Tykkäsin.
Esa Oikari: Aika innottomia strippejä, eivät toimineet minun kohdallani. Kiroileva siili -kumarrus oli ainoa joka
hieman hymyilytti. Etuprofiilikuvissa katsoin ensin Aapon nenää suuksi ja suuta joksikin aivan muuksi.    
Toomio: Tarina ei oikein kiinnosta. Joitain hauskoja hetkiä siinä silti on. Hahmoista tulevat mieleen Day of the Tentaclen lonkerot ja tämä on vain positiivinen seikka.    
Janne T: Vankkaa ammattitaitoista jälkeä. Toisaalta myös hiukan hajutonta ja mautonta ja nämä kyseiset stripit jättivätkin vähän kylmäksi. Sarjan tunteminen ennalta taisi tässä tapauksessa olla enemmän haitaksi kuin hyödyksi.   
MK: Sympaattinen kuvitettu kertomus. Sarjakuvana se tosin ei ole kovin tehokas.    
Jukka: Piirros mukavan rennon näköistä . Vahvan tunnelmallisia pätkiä. Pidin kovasti.    
Miika Ruoho: Tämä miellytti selvästi eniten. Aivan upeaa piirrosjälkeä. Tahtoo nähdä lisää.    
Vauvakolibri: Susi on sympaattinen, sen isäntä taas lähinnä outo. Tarina oli sivumäärään nähden köykäinen,
piirrosjäljestä pidin.   
Warda: Jää vähän etäiseksi. Ei mitenkään erityisemmin kosketa tai huvita. Piirosjälki oli ihan jees.   
Matkamies: Periaatteessa ihan ok, mutta aihe ei ole kovin läheinen. Tekstitys voisi olla selvempääkin. Ohut viiva
toimii paremmin kuin uskoisi, jotain voisi kuitenkin kaivata. Viimeinen ruutu näyttää hyvältä.    
Nete: Minua häiritsi hahmojen taantuminen yksinkertaistetuiksi hahmoiksi niiden kiihtyessä. Tehokeino kai tuokin, mutta minua ei miellyttänyt. Tarina ei kokonaisuutena kiinnostanut, vaikka sillä hetkensä olikin.    
Ville ja Laila Arvola: Miellyttävä versiointi kolmesta pienestä porsaasta. Hieman lyhyempänä voisi olla napakampi.    
Lättä: Kuvakerronta tosiaan toimii ja vetää mukaansa. Vielä riittää kuitenkin hiottavaa, mutta ei muuta kuin tsemppiä. Tästä on erittäin hyvä jatkaa.    
Liisus. Piirrosjäljestäsi tykkään edelleen. Tarina on mukavan hilpeällä tavalla älyvapaa tuokiokuva lapsuudesta. Sitä se vapaa kasvatus teettää.    
Psychic: Ihan komeaa jälkeä, jotenkin ei vaan sytytä. Tuulenkantaja kiinnosti eniten vaikka sitä oli vähiten näytteillä.   
Torasmus: Kivan näköistä piirrosjälkeä, eipä tuosta oikein muuta osaa sanoa tämän yhden sivun perusteella.    
Hillo: Ihan toimivan herkkää kerrontaa, ei ehkä aivan kuitenkaan minuun makuuni. Täydet pisteet improvisoinnista kuitenkin.
Kimmo K: Mun piti alunperin nimetä tekeleeni lennokkaasti "Päivä jona Pännäinen pysähtyi", mutta enpähän kuitenkaan viitsinyt. Waden äänestyksen yhteyteen kehittämä "Sarjakuva" on sopivan kuvaava myöskin :).   
Michael L Terefe: Hienoa tyylittelyä. Olisi kiva nähdä tussattuna ja osana jotain tarinaa.   
Maziwapp: Jos haikeitto ja ninjakilpikonnat olisivat olleet ainoat stripit, niin tämä olisi iskenyt ihan täysillä. Muiden strippien jutut eivät aivan iskeneet samalla tavalla ja joku taisi mennä ohikin. Piirrostyylistä tuli mieleen jostain syystä Robottimies, vaikka kyseistä sarjaa en ole varmaan 10 vuoteen lukenut.

Wade

• Jäsen
Re: Kupla 2007 puolivälierät
« Vastaus #163 : 18.04.2007 klo 19:20:10 »
Puolivälierien aihe kehittyi tämän keskustelun myötä: "Suomalaisen itsetunto"

Kovin tarkasti ei tarvitse tuon ympärille kietoutua, mutta taiteilijan on selitettävä, kuinka teoksensa liittyy aiheeseen.

Palautus on joskus toukokuun lopulla, tarkempi päivämäärä selviää kyllä. Töille teen oman ketjun.

Jatkoon menneet:

Miika Ruoho
Olli Hietala (Hillo)
Tom
Mari Ahokoivu
Ilari Männistö
Maziwapp
Liisus
Jukka
Matkamies
Toomio
Wade Koivurinne

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
« Vastaus #164 : 18.04.2007 klo 19:23:52 »
Kelpaako tyhjä ruutu sarjikseksi? Haha, kai ymmärrätte, mitä haen takaa?
Vitsi vitsinä. :P
Wade, miksi nimeni näkyy kokonaisena tuolla? Miksei siellä ole Lättä, vaikka esim. Liisus lukee Liisuksena? ???