Kirjoittaja Aihe: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Luettu 1741206 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #315 : 30.03.2007 klo 15:19:29 »
Koko ajan on ollut tarkoitus vähentää sanaleikkejä, mutta ideaköyhyyden iskiessä ei ole varaa valita! Pitää käyttää kaikki mikä tuntuu naurattavalta. Ehkä saan ajan mittaan lisättyä tuota vähäsanaisuutta.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #316 : 30.03.2007 klo 15:40:04 »
Jubalta tsemppiä!

"Saan aina välillä ideoita, jotka eivät sovi Viiviin ja Wagneriin. Minä kerään ne talteen, ja voin kaupata ne Jarlalle joskus." 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Wade

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 163
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #317 : 30.03.2007 klo 15:56:56 »
Koko ajan on ollut tarkoitus vähentää sanaleikkejä, mutta ideaköyhyyden iskiessä ei ole varaa valita! Pitää käyttää kaikki mikä tuntuu naurattavalta. Ehkä saan ajan mittaan lisättyä tuota vähäsanaisuutta.
Sanaleikit ovat loistavia, meikäläisen juttua, ehkä siksi juuri iskee. Tavallisestikin vingedipodin juttu on melko samankaltaista (tai pyrin samankaltaisuuteen) Jarlan vitsejen kanssa.

Tämä on siis ollut vakio jo vuosien ajan, Jarlan jutut eivät innostusta näihin puujalkavitseihin saaneet aikaan, huomasin vaan, että kuinka voikaan olla samankaltainen ajatusmaailma ihmisellä.

Subutex Willer ja tämänpäiväinen olivat loistavia. Samoin kuin mustanaamio- jutut yleensä.
Wade Koivurinne

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #318 : 30.03.2007 klo 16:10:12 »
"Saan aina välillä ideoita, jotka eivät sovi Viiviin ja Wagneriin. Minä kerään ne talteen, ja voin kaupata ne Jarlalle joskus." 

Mä keksin männäviikolla B.Virtas-jutun. Pitää perustaa salainen ideapörssi.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

MarkZero

  • Jäsen
  • Viestejä: 688
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #319 : 30.03.2007 klo 19:24:14 »
Harmi tosiaan kun Hesarin sähköisessä versiossa sarjikset on vähän suttuisia, mutta silti tulostin päivän Fantomin kiinnitettäväksi WC:n oveen. :P (pääkallotuolijuttukin olisi ollut erittäin sopiva)

Jutut on olleet hyvin laadukkaita, saa nähdä mihin tämä vielä johtaa. Hyvä Jarla!

Sil5i

  • Vieras
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #320 : 30.03.2007 klo 19:47:59 »
Subutex Willer ja tämänpäiväinen olivat loistavia. Samoin kuin mustanaamio- jutut yleensä.

Ay Caramba!

Itse olen jo viitisen vuotta kirjoittanut, luonnostellut ja hionut länkkärisarjista jossa päähenkilön nimi on "Tenox Willer: Seriffi joka ei puhu eikä ratsasta", ja sillä on paha kaksoisveli nimeltään "Subutex Willer".

Noin vuoden verran minulla on myös ollut meneillään suomalainen (tarkemmin: tamperelainen) Mustanaamio kehityksen alla. En paljasta hahmon nimeä ja/tai luonnetta, mutta on melkoisen omaperäinen tapaus.

No, mikään ei silti estä näiden tekemistä, koska ne ovat "totaalisen epäkaupallista settiä"... vai?

P.S. En ole kylläkään kuin kourallisen Fingerporia lukenut, mutta oikein mieluisia ovat olleet. Onnittelut komissaarille hyvistä stripeistä! Albumia vaan kehiin; kaikki saman katon alle ja veneeseen.

P.S.S. Mun kaverilla on koira, joka aina haistelee vieraiden kasseja.

Janne Kuusinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 920
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #321 : 30.03.2007 klo 22:18:06 »
Täällä ilmoittautuu sekavin tuntein kolmaskin, joka on keksinyt saman "Subutex Willer" -jutun. Vatsan pohjaa kouraisee aina, kun näkee, että joku toinenkin on keksinyt saman idean. Mutta hetikohta sitä jo huojentuu, kun ajattelee, että on se kuitenkin hienoa, että on samoin ajattelevia ihmisiä.

Uskon myös, että kaikki keksimämme ideat on joku toinen jossain jo keksinyt, ja jos eivät, niin tulee keksimään.

Tästä syntyy moraalinen dilemma. Onko eettisesti oikein esiintuoda periaatteessa oma, mutta jo jonkun toisen keksimä+julkaisema idea, jonka kuitenkin voi hyvällä omallatunnolla sanoa itse(kin) keksineensä?

Mitä tästä eteenpäin? Aion olla lukematta Jarlan SW-strippiä siihen saakka, kunnes saan oman tulkintani aiheesta paperille. Ehkä näin on paras. Näin on hyvä. Näin on oikein.

Pässi

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 096
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #322 : 02.04.2007 klo 16:47:11 »
Kysyin tänään yhdeltä ukolta, onko hän koskaan juossut Alice Coopperin testiä.

"Kyllä."
"Mikä oli tulos?"
"12 minuuttia."

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #323 : 02.04.2007 klo 16:54:36 »
Monsieur Ferraillen nettikaupassa myyvät mm. "Subutex-mexiä" ja "Työttömän maksaa" purkeissa. Myös kissanruokansa on aika ekstroverttiä, "purkki sisältää kokonaisen hiiriperheen". 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Otto Sinisalo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 292
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #324 : 02.04.2007 klo 17:02:45 »
Täällä ilmoittautuu sekavin tuntein kolmaskin, joka on keksinyt saman "Subutex Willer" -jutun.

Tutulla Mesmer-yhtyeellä on myös Subutex Willer -niminen single-levy!

Mutta ei toki sovi lannistua, kaikkihan me tiedämme, että ideat asuvat idea-avaruudessa, jonne taiteilijain alitajunnat tunkeutuvat. Jos jokin idea on siellä erityisen väkevä luomishetkellä, on vain todennäköistä, että sama ajatus ilmestyy teoksiin eri maailmankolkissa yht'aikaisesti.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #325 : 02.04.2007 klo 17:58:26 »
Mulla on kirjahyllyssä seitsemän lukematonta Alivaltiosihteeri-kirjaa. Niitä ei uskalla lukea, niissä on kuitenkin kaikki mun koskaan saamat "hyvät" ideat.

Mulla on sellainen linja olevinaan, että jos joku vitsi-idea ei ole vielä aktualisoitunut sarjakuvaksi, ja kuulen että se on ollut jossain, niin luovun siitä. Mutta jos piirtämisen ja julkaisun jälkeen kuulen että juttu on jo muualla käytetty, niin mitäpä tuosta. Rahoiksi vaan!
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

Holle

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 332
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #326 : 02.04.2007 klo 22:12:44 »
Samoilla linjoilla Jarlan kanssa mutta on käynyt niinkin että kun  pitkään haudoin sarjakuvadekkaria niin sitten näinkin koko homman tv-elokuvana. Haikein mielin muutin juonta siltä osin. Näyttöjä olisi ollut siitä että homma on minullakin aloitettu jo aikaa sitten mutta jotenkin siitä meni se yllätysiskun maku.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 956
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #327 : 04.04.2007 klo 14:44:19 »
Tänään julkaistiin sivullisen mittainen Jarlan haistattelu Uusi Lahti -ilmaisjakelulehdessä. Olisi ollut metkaa, jos Fingerpori olisi esiintynyt Nastolana, mutta sitä ei taidettu kuitenkaan kovin vakavasti harkita. Näin olin riveiltä lukevinani.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

pertti jarla

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 915
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #328 : 04.04.2007 klo 15:04:10 »
Nimi "Nastola" kirvoittaa katkerat naurut siellä asuneilta ja käyneiltä, mutta ajattelin että ulkopaikkakuntalaisille se olisi turhan sisäänpäinlämpiävä vitsi. Ei sitä kauaa tullut harkittua.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

puro

  • Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Viestejä: 2 261
  • Ei se siitä suttaannu.
Re: Fingerpori, ent. Karl-Barks-Stadt
« Vastaus #329 : 04.04.2007 klo 20:27:10 »
Joo ja se vois olla esim. Pikavuoro Fingerpori-*lisää_tähän_paikallinen_nimi*