Äänestys

Luetko Sarjainfoa?

Kyllä, tilaan lehteä ja olen Sarjakuvaseuran jäsen
108 (39.6%)
Ostan irtonumeroita vain satunnaisesti
16 (5.9%)
Luen, kirjastossa
65 (23.8%)
En, turhan elitistinen
17 (6.2%)
En, turhan vaikeasti saatava
25 (9.2%)
Mikä ihmeen Sarjainfo?
42 (15.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 235

Kirjoittaja Aihe: Sarjainfo  (Luettu 336706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otto Sinisalo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 292
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #390 : 27.06.2007 klo 11:41:49 »
Tampere kuplii reportaasi oli hieno ja oivaltava, mutta minusta Otto Sinisalo ei k.o. reportaasissa näytä edelleenkään itseltään, muut kyllä tunnisti, mutta vika voi olla minussa.

En ole varma, tunnistinko itseni. Toisen sivun ekassa ruudussa on hahmo, joka saattaa esittää minua, mutta tällä on korvalaput. En omista korvalappuja, vaan pipon - onko tämä taiteilijan tulkintaa, vai onko jossain näköiseni tyyppi korvalaput päässä?

Hieno lehti muuten, esiinnyn siinä paitsi kirjoittajana niin myös sekä valokuvassa että piirroskuvassa. Onko tämä nyt sitä Uutta Sarjakuvajournalismia? Seuraavassa Sarjainfossa haastattelen itseäni.

Grezen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 853
  • ¡Viva Zapata!
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #391 : 27.06.2007 klo 12:24:34 »
Muutetaan Sarjainfo Otto Sinisalo -infoksi. "Kaikki mitä olet halunnut aina tietää..."

Kyseinen tapahtuma oli muuten Tampereraportin piirtäneen taiteilijan ensitutustuminen sarjakuvaskeneen, joten pienet vaatetus- ym. virheet täytynee antaa anteeksi. ;)

Ja ei, en (edelleenkään) seurustele ko. taiteilijan kanssa.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2007 klo 12:26:28 kirjoittanut Grezen »

Ollihietala

  • Ihiminen
  • Jäsen
  • Viestejä: 82
  • Nake me happy
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #392 : 27.06.2007 klo 12:31:51 »
Olipa kyllä hieno raportti! Ja tunnistin itteni(olin Selin Grezenin kanssa puhumassa peniksistä yhdessä kuvassa) ja pari muutakin tilannetta... :D Tosi mahtavaa jälkeä.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2007 klo 12:38:08 kirjoittanut Ollihietala »

Tuuk42

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 221
  • "En pidä minään"
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #393 : 27.06.2007 klo 14:11:04 »

Hieno lehti muuten, esiinnyn siinä paitsi kirjoittajana niin myös sekä valokuvassa että piirroskuvassa. Onko tämä nyt sitä Uutta Sarjakuvajournalismia? Seuraavassa Sarjainfossa haastattelen itseäni.

Se on tätä uutta metaelämän aikaa se, kohta neljäs seinä on jo niin peruuttamattomasti kaadettu ettei enää tiedä kummalla puolella sitä alunperin oli.

Huomasitteko että olin kuvannut sekä valokuvan jossa Otto poseeraa Soljan piirtämän stripin vieressä jossa itsekin esiintyy, että myös ko. stripin tekijästä otetun kuvan, tämän lisäksi esiinnyin vielä itse cameoroolissa Tampere Kuplii-sarjakuvassa!
Ihmisiä on joutunut Arkhamiin vähemmästäkin sinne tänne poukkoilevien metatasojen määrästä.  8]

Kaikenkaikkineen, mitä mainion Sarjainfo!
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Petteri Oja

  • Juudas itselleen
  • Jäsen
  • Viestejä: 8 145
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #394 : 27.06.2007 klo 14:12:10 »
En ole varma, tunnistinko itseni. Toisen sivun ekassa ruudussa on hahmo, joka saattaa esittää minua, mutta tällä on korvalaput.

Siis, sinähän istut Vesapain sylissä kuppilakuvassa, sydänkin siinä välillänne leijailee. Ei teitä voi olla tunnistamatta, paitsi tietysti jos itse pyrit parhaasi mukaan kieltämään tapahtuneen.

Otto Sinisalo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 292
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #395 : 27.06.2007 klo 14:24:21 »
Huomasitteko että olin kuvannut sekä valokuvan jossa Otto poseeraa Soljan piirtämän stripin vieressä jossa itsekin esiintyy, että myös ko. stripin tekijästä otetun kuvan, tämän lisäksi esiinnyin vielä itse cameoroolissa Tampere Kuplii-sarjakuvassa!

Seuraavassa Sarjainfossa: kuva Tuukasta ottamassa valokuvaa Soljasta joka piirtää kuvaa minusta lukemassa Sarjainfon sivua, jossa osoitan taulua, jossa on kuvani. Kataisto, pallo on sinulla.

Siis, sinähän istut Vesapain sylissä kuppilakuvassa, sydänkin siinä välillänne leijailee. Ei teitä voi olla tunnistamatta, paitsi tietysti jos itse pyrit parhaasi mukaan kieltämään tapahtuneen.

Niin kyllä, mutta missä ovat korvalappuni?

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #396 : 27.06.2007 klo 14:30:25 »
Joo, Seiskan lukeminen on tuhonnut rationaalisen ha ha ajattelukykyni. Kyllä, eihän tässä enää puutu muuta kuin MegaTurboJulisteLakana Römpötistä.

Mutta lukekaapas nyt niitä juttujakin, niissä on asiaa mm. Alison Bechdelistä, Angguleemistä yleensä, jne. edellämainitsemieni lisäksi.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Grezen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 853
  • ¡Viva Zapata!
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #397 : 27.06.2007 klo 16:41:28 »
Pitäisiköhän minunkin tästä jo huolestua. Mä olen vuoden sisällä esiintynyt Sarjainfossa kahdessa reportaasisarjakuvassa. Ensimmäisessä mun repliikki oli "Miksi kukaan ei kouri minua?" ja tässä uudemmassa puhun kikkeleistä (tosin Hillo-Ollin kanssa, mikä pelastaa hieman tilannetta ;)).

Noh, antavat ainakin ihan realistisen kuvan...

Matti Karjalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 931
  • Friendly Neighborhood Librarian
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #398 : 27.06.2007 klo 17:36:58 »
Sarjainfo oli tullut jo kirjastoon saakka ja näytti olevan myynnissä myös Akateemisessa, mutta allekirjoittaneen postiluukku ei ole vaan kolahtanut. Joko tässä pitäisi huolestua?
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #399 : 27.06.2007 klo 17:59:41 »
Sarjainfo oli tullut jo kirjastoon saakka ja näytti olevan myynnissä myös Akateemisessa, mutta allekirjoittaneen postiluukku ei ole vaan kolahtanut. Joko tässä pitäisi huolestua?

Voipperr... laittakaahan kaik joille ei huomiseen mennessä lehteä ole tullut (vaikka tilaus- eli jäsenmaxu on hoidettu) minulle yksityisviestiä, niin koodaillaan asia etiäpäin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

mari

  • Jäsen
  • Viestejä: 513
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #400 : 27.06.2007 klo 19:50:49 »
Pisteet hienosta numerosta! en oo vielä ehtinyt lukemaan kuin jyrkin haastiksen, nettinartun jutun (tai no sen mä oon lukenu jo aikasemmin tälleen sisäpiirissä :D) ja tampere-reportaasin. Vielä odottaa MONTA MONTA kiinnostavaa juttua lukemista...

Tampere-reportaasi oli muuten tosi huippu, ihan reportaasi aatelistoa! Kaikki oli (tai ainakin suurinosa jotka ite tunnen) täysin tunnistettavissa ja itekin olin vissiin mukaan päässy (me sentään puhutaan sarjakuvista wardan kanssa kun Olli ja Reetta puhuu pippeleistä :P).
Tälläsiä reportaaseja mä haluaisin nähdä enemmänkin! Palkatkaa tää tekijä sarjainfon viralliseksi festari-reportaasien tekijäksi!

PISTEET koko lehdelle ja sen tekijöille!

M. K. Saarelainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 105
  • Kahvia? Missä!
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #401 : 28.06.2007 klo 08:58:37 »
En ole vielä ehtinyt paneutua sisältöön, mutta painojäljessä olisi toivomisen varaa. Minun kappaleessani sivujen 3 ja 50 yläosat olivat blankkoja ja painojälki tuli näkyviin vasta sivun puolivälin paikkeilla. Pääkirjoituksesta ei siis näkynyt paljoakaan. Mustat pinnat olivat yleisesti varsin laikukkaita, mikä johtuu kyllä paperista.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #402 : 28.06.2007 klo 11:06:45 »
Paperilaatua ollaan vaihtamassa ja saat kelvollisen kappaleen infoa tilalle, kun laitat yksityisviestillä osoitteesi. Näitähän sattuu isommissakin painoissa - joskus on mennyt 10.000 kirjaakin makkeliksi kun on leikkuri vavahtanut viisi milliä väärään suuntaan.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Irene

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 812
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #403 : 29.06.2007 klo 13:16:27 »
Täyttelin jäsenhakemuksen, että pääsen minäkin lukemaan kotoa käsin tätä ilmeisen hyvää lehteä. ;)
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

Matti Karjalainen

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 931
  • Friendly Neighborhood Librarian
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #404 : 04.07.2007 klo 21:46:12 »
Voipperr... laittakaahan kaik joille ei huomiseen mennessä lehteä ole tullut (vaikka tilaus- eli jäsenmaxu on hoidettu) minulle yksityisviestiä, niin koodaillaan asia etiäpäin.

Lehti tuli perille pari päivää sitten, eli kiitos vaan siihen suuntaan asian hoitamisesta eteenpäin.

Sisällöstä sen verran, että aika vähän mielenkiintoista luettavaa oli vaan sattunut tähän numeroon, eivätkä arvostelutkaan tarjonneet tällä kertaa uusia tutustumiskohteita. Jyrki Vainion sinänsä mainion Keräilijän tunnustuksia -palstan kirjoitus Johnny Hartista taisi sekin pohjautua aika pitkälti Ulkomaisia sarjakuvantekijöitä -kirjasarjan toisessa osassa olleeseen tekstiin (sekin toki hänen käsialaansa).
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)