Kirjoittaja Aihe: Ville Ranta  (Luettu 176498 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #360 : 05.05.2011 klo 12:08:06 »
Uusimman numeron piirroksen johdosta Ville Ranta on vihervasuri ja suomalaisuutta vihaava ja oletettavasti kaappimuslimi.

Tottakai on. Mutta piirros on kaunis vaikka siinä Halla-aho onkin.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #361 : 05.05.2011 klo 13:10:20 »
Uusimman numeron piirroksen johdosta Ville Ranta on vihervasuri ja suomalaisuutta vihaava ja oletettavasti kaappimuslimi.

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=506165&page=3


Haha! Tuohan oli hauska, Halla-Aho huutamassa pää punaisena kukkahatulle.

Ville ei ehkä oo suomalaisuutta vihaava kaappimuslimi mutta mä olen.
:)

Merrot

  • Nyt niin tuota jumalauta
  • Jäsen
  • Viestejä: 334
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #362 : 05.05.2011 klo 13:23:17 »
Ville Ranta osaa muuten tehdä aika tyylikkäitä karikatyyrejä, Soini ja Halla-Aho on olleet hienosti piirrettyjä hahmoja.

Jukka Koivusaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 343
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #363 : 05.05.2011 klo 13:31:00 »
http://www.kirkkojakaupunki.fi/nakoislehti/2011/kirkko-kaupunki-16/primapaper

   Totaalinen sota!  Punasteleva vinkuheinä on valuttanut nenältään hikipisaran.
Mutta missä on pullohartiat ja korostettu rauhallisuus?

Mooch

  • Vieras
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #364 : 05.05.2011 klo 14:09:07 »
Lainaus
Ville Ranta osaa muuten tehdä aika tyylikkäitä karikatyyrejä, Soini ja Halla-Aho on olleet hienosti piirrettyjä hahmoja.

Öh... en olisi pelkän kuvan perusteella Halla-Ahoksi tunnistanut. Jorma Ollilan näköinen on tuo.

Kreegah Bundolo

  • Jäsen
  • Viestejä: 572
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #365 : 05.05.2011 klo 14:13:42 »
Itse luulin Teuvo Hakkaraiseksi...

Merrot

  • Nyt niin tuota jumalauta
  • Jäsen
  • Viestejä: 334
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #366 : 05.05.2011 klo 14:18:22 »
Hehe..no mun mielestä ne kyllä tunnisti, just ja just mutta tunnisti kuitenkin.

Reima Mäkinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 9 860
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #367 : 11.05.2011 klo 16:07:17 »
En ole aivan varma mitä mokuttaminen tarkoittaa, mutta ilmeisesti se on ulkomaalaisista tai vähemmistöistä kertominen neutraalissa, ei-kielteisessä hengessä. Pauli Kallion mokutustoimista on palstoilla ollut juttua ennenkin, samoin tietysti Tarmo Koiviston.

Ai niin, h-foorumin alkuaikoina esitettiin idea suomalaiskansallisesta h-sarjakuva-albumista pari vuotta sitten.
Lainaus tuolta Homma-ketjusta:
Lainaus
Mokutukseenhan sisältyy elämää suurempaa komiikkaa, jonka hyödyntäminen olisi sekä viihteellistä että opettavaista.
Vai elämää suurempaa komiikkaa?! Kas kun ei tragikomiikkaa, sitähän sisältyy paljon mamuiluun.

Mokutus on varmaankin lyhenne monikulttuurisuudesta, sen ihailusta, joka siis on mustavalkoisessa maailmassa persuilun vastakohta. Päädyin vaalien jälkeen yhtenä päivänä hommaan eikä tarvinnut kauaa sitä lukea kun alkoi ahdistaa. Foorumin oma jargon sentään piristi. Ensimmäistä kertaa luin esimerkiksi abuhannailusta. (Ei sen sanan merkitys ei avautunut).

Ja vielä eikös Mämmilän musta mies ollut nimeltään joku Mukku, vai mikä se nyt oli. Aika lähellä mokutusta kuitenkin.  Valtakunnan ykkösmies alalla lienee Jarla, joka ei tosin mokuta vaan tekee tiukkapipoista muuten vain naurunalaisia. Myös Juba yrittää toisinaan.

 Vähintään yhtä hyvä idea kuin homma-albumi olisi hommaa-parodioiva albumi. Mahdollisesti nämä kaksi ideaa voisi jopa yhdistää.

(Sori, off-topoic, mutta Ylläpito voinee luoda oman homma/moku-ketjun jos siltä näyttää)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 954
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #368 : 11.05.2011 klo 17:00:18 »
Mitättömän kilttiä.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Kreegah Bundolo

  • Jäsen
  • Viestejä: 572
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #369 : 27.06.2011 klo 18:54:22 »
Lainaus Sankaritekoja-pefletin arvostelusta: "...tätä voi suositella suomea ymmärtämättömällekin taidesarjakuvan ystävälle. Eikä tämä niin taiteellinenkaan ole, joten suositellaan kaikille muillekin."

En kyllä itse suosittele kenellekään, kiinnosti taidesarjakuva tai sitten ei. Aikamoinen harhalaukaus oli koko lipare sekä kustantajalta että artistilta.

EDIT: Arvostelijat, paneutukaa! Kirjoittakaa paremmin. Harrastelu on huono tekosyy heikosti jäsennetylle ja huonosti ajatellulle arvostelulle.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2011 klo 19:00:50 kirjoittanut Kreegah Bundolo »

Kreegah Bundolo

  • Jäsen
  • Viestejä: 572
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #370 : 27.06.2011 klo 19:20:27 »
Eikös sinua ole pyydetty arvostelemaan?

Justhan arvostelin!

Antti Vainio

  • Karpaattien nero
  • Jäsen
  • Viestejä: 4 164
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #371 : 29.06.2011 klo 17:15:52 »
Sun arvostelut on niin on/off-tyyppisiä että en minä ainakaan niistä hyödy. Jaha, Nissen vihasi taas jotain, en ole yhtään viisaampi.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Kreegah Bundolo

  • Jäsen
  • Viestejä: 572
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #372 : 29.06.2011 klo 18:20:53 »
Sun arvostelut on niin on/off-tyyppisiä että en minä ainakaan niistä hyödy. Jaha, Nissen vihasi taas jotain, en ole yhtään viisaampi.


Viha on tästä kaukana, enemmänkin on kyse tympääntymisestä. Olisikin lystiä jos tulisi vastaan joku sarjakuva jota voisi tosissaan vihata. Herättäisi sentään jotain tunteita.

Mielestäsi minun siis pitäisi kuluttaa tämän pamfletin lukemiseen harmikseni kuluttamani ajan ohella vielä lisää aikaani siihen että perustelen miksi en koe Sankaritekoja suosittelemisen arvoiseksi? Eikös tämä ole tämä Kvaakin virallinen linja, jopa arvosteluissa, töksäytellä vaan jotain mielipiteitä asiaa sen kummemmin miettimättä? Luetaan arvosteltava painate kerran, töksäytetään mielipide etusivulle.

Mutta, selkeä välityöhän tässä on kyseessä. Eniten ihmetyttää kuitenkin miksi joku haluaisi tällaista teosta muille suositella? Miksi pitäisi ostaa tämä teos eikä esimerkiksi jotain sellaista kirjaa tai lehteä johon on lirahtanut jotain ajatusta ja taiteellista yrittämistä edes hiven? Kriitikon hommaa on mielestäni seuloa jyvät akanoista, miksi tämä ei jää seulaan missään arvostelussa? Sankariteoista on ollut puolivillaisia miniarvosteluja printtimediassa ja kaikissa on ansiokkaasti kierretty se tosiasia kuinka tyhjänpäiväinen lehtinen tämä on. Kuten oli edellinenkin julkaisu, tämä Ohjeita rakastaville.

En minä tiedä miksi tässä valitan. Ranta ei ole koskaan ollut suosikkitekijöitäni. Siltikin, ajattelin että Kajaani oli hyvä pelinavaus Rannalta, pidin sen kerronnasta, herkästä viivasta ja selkeästä kunnianhimosta. Odotin että parin kirjan päästä päästäisin ns. asiaan. Nyt sitten tällaisia hupimielessä tehtyjä läpäreitä tullut useita (ja niiden ohella omalla tavallaan hyvinkin ansiokas mutta viihteellinen Paratiisisarja.) Kai sen saa ääneen sanoa ja nettiin kirjoittaa?
« Viimeksi muokattu: 29.06.2011 klo 18:55:20 kirjoittanut Kreegah Bundolo »

Antti Vainio

  • Karpaattien nero
  • Jäsen
  • Viestejä: 4 164
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #373 : 29.06.2011 klo 21:35:56 »
En mä nyt kovin vakavissani tota kirjoittanut, tuli vaan mieleen se raivo jolla teilasit Clowesin Wilsonin (mikä musta oli ihan hauska ja hyvä).
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Kreegah Bundolo

  • Jäsen
  • Viestejä: 572
Vs: Ville Ranta
« Vastaus #374 : 29.06.2011 klo 21:38:13 »
En mä nyt kovin vakavissani tota kirjoittanut, tuli vaan mieleen se raivo jolla teilasit Clowesin Wilsonin (mikä musta oli ihan hauska ja hyvä).


Wilson olikin ihan hirvee!