Kirjoittaja Aihe: Itsekritiikki  (Luettu 67447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #150 : 23.01.2013 klo 12:30:19 »
En näe syytä tehdä sataa kuvaa, joista vain muutama on loistava. Minä teen mieluummin samassa ajassa kymmenen kuvaa, jotka ovat kaikki loistavia.
. . .
mutta jos aion tehdä esim perspektiivikuvan, niin haluan, että se on oikein. Teorian tunteminen auttaa tässä ja kun kyseessä ei ole 'muiden' laatima sääntö, vaan luonnonlaki

Samaa mieltä.

tuipal

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #151 : 23.01.2013 klo 12:48:41 »
Tertsi ja Secos-bill:
Lainaus
En näe syytä tehdä sataa kuvaa, joista vain muutama on loistava. Minä teen mieluummin samassa ajassa kymmenen kuvaa, jotka ovat kaikki loistavia.

Hienoa. Voisitteko vielä kertoa missä ne kymmenen loistavaa kuvaa ovat nähtävänä.


tertsi

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #152 : 23.01.2013 klo 12:58:24 »
Missä ne muutamat loistavat ovat?

tuipal

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #153 : 23.01.2013 klo 13:05:37 »
Missä ne muutamat loistavat ovat?

Jos olisin ilkeä, niin sanoisin jo pahasti. Minulla on muutamia satoja kuvia blogeissani tälläkin hetkellä kaikkien nähtävänä ja arvosteltavana. Jos Vuodatus ei olisi viime kesänä romahtanut, niin niitä olisi näytilla yli 800. 

Missä ne teidän kuvanne olivatkaan?

[kivi]

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 529
  • Akvaarious.
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #154 : 23.01.2013 klo 13:31:59 »
Ehkä tarpeettominta mahdollista riitelyä. Tuipal ja Secos-Bill ovat suunnilleen samantasoisia piirtäjiä. Toinen matkii hitaasti nysväten 40-luvun sarjakuvamaneereita ja toinen puskee ulos kaikki puolivalmiit ideansa. Molemmille tekisi hyvää mennä piirtämään vaihteeksi elävästä mallista.

Ossi Hiekkala

  • Archipictor
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 735
  • archipictor.com
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #155 : 23.01.2013 klo 13:44:08 »
Molemmille tekisi hyvää mennä piirtämään vaihteeksi elävästä mallista.

Tämä on hyvä ohje milloin tahansa, kenelle tahansa. Koskaan ei voi piirtää liikaa elävää mallia.

tuipal

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #156 : 23.01.2013 klo 13:51:04 »
Ehkä tarpeettominta mahdollista riitelyä.

Aivan samaa mieltä. Ja elävän mallin piirtäminen tekee kaikille hyvää.  Sinulle taas tekisi hyvää välillä uudistua ja yrittää rohkeasti jotain erilaista ja omaperäistä.

Omalta osaltani lopetan jankkaamisen tähän.

Secos-Bill

  • Jäsen
  • Viestejä: 995
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #157 : 23.01.2013 klo 14:15:56 »
Tuipal,
Omaksi ilokseni minä teen, kuten sinäkin, en vain kaipaa jatkuvaa huomiota.
Olen piirrellyt vuodesta 1986 lähtien, tasoni oli melko samaa viime vuosiin saakka, vain selkeys parani.
Muutaman kuukauden opiskelu kehitti taitojani enemmän kuin edeltävä 25 vuotta, joten en osaa pitää opiskelua pahana tai luovuutta rajoittavana asiana. Otin asian puheeksi, koska en halua muiden havahtuvan vasta vuosien jälkeen samalla tavalla kuin minulle kävi.

Tuipal ja Secos-Bill ovat suunnilleen samantasoisia piirtäjiä.
Tuo oli ruma isku vyön alle.
Enkä suorastaan ymmärtänyt viittausta maneerien matkimiseen. Kyseessä on oma tyylini, mutta en ole kehittynyt tyhjiössä sen enempää kuin kukaan muukaan. Tietenkin minulla on myös omat suosikkini, jotka ovat vaikuttaneet enemmän tai vähemmän alitajuisesti.
Eikä minulle  ole koskaan opetettu, että huolellisuus olisi synti tai että määrä on laatua tärkeämpää.

Ja mistä näkyi, että 'en koskaan' piirrä elävästä mallista?  ( Ja opiskeluahan sekin olisi... )

Riitelyä? Omia ajatuksia tässä vain esitetään ja tiivistän kaikki edeltävät postaukseni tähän: Aina kannattaa tietää mitä tekee.

J Lehto

  • Ulvova molopää
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 709
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #158 : 23.01.2013 klo 14:30:13 »
En itsekään ole suuri sääntöjen ystävä, mutta jos aion tehdä esim perspektiivikuvan, niin haluan, että se on oikein. Teorian tunteminen auttaa tässä ja kun kyseessä ei ole 'muiden' laatima sääntö, vaan luonnonlaki, niin en tunne olevani sorron uhri.

Perspektiivi ei kyllä ole mikään luonnonlaki, vaan ihan kulttuurisidonnainen juttu. 

Secos-Bill

  • Jäsen
  • Viestejä: 995
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #159 : 23.01.2013 klo 14:50:32 »
kulttuurisidonnainen juttu.

??? ???
Tiedostin kyllä, että luonnonlaki oli epätarkka ilmaisu, mutta tätä en ymmärrä.

Ja lopuksi haluaisin vielä sanoa, että en ole itse missään vaiheessa mieltänyt tätä riitelyksi. Jos olen jonkun mielen pahoittanut, niin en ole sitä tarkoituksella tehnyt. En myöskään ole halunnut kenenkään tekemisiä rajoittaa tai väkisin muuttaa.
Eiköhän tämä keskustelu ollut tässä minunkin osaltani.

tertsi

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #160 : 23.01.2013 klo 15:13:05 »
Mikä nyt on kenenkin mielestä erinomaista...

Tässä kolme mun tekelettä. Tässä mä ainakin yritin tehdä erinomaista.


Ja tässä...





Nämä kaikki on tehty mielestäni erittäin tiukkojen aikataulujen puitteissa. Nyt kun jäin työttömäksi, piirrän ihan rauhassa ja yritän käyttää kaiken sen ajan minkä kuva/sarjakuva vaatii. Kerrankin on aikaa!
« Viimeksi muokattu: 23.01.2013 klo 15:34:48 kirjoittanut Tertsi »

tuipal

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #161 : 23.01.2013 klo 15:34:38 »
Lupasin lopettaa, mutta ketku mikä ketku....
Tämä lyhyt myrsky lastenammeessa alkoi perfektionismista, joten lisäsin blogiini kuvan kokemuksistani sellaisen kanssa. Liitän kuvan tähän, joten Teidän ei tarvitse vierailla blogissani. En halua omalletunnolleni sitä, että joku saisi minun blogeissani ahaa-elämyksen:  (Sarja)kuvaahan saa piirtää ja tehdä juuri niin kuin itse haluaa!



edit: pienensin kuvaa

« Viimeksi muokattu: 23.01.2013 klo 16:41:09 kirjoittanut tuipal »

Secos-Bill

  • Jäsen
  • Viestejä: 995
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #162 : 23.01.2013 klo 15:40:39 »
Voi hyvä luoja sentään! En ole missään vaiheessa kieltänyt mitään, esitin vain vinkin.

( Mutta sen verran ketku olen minäkin, etten malta olla huomauttamatta signerauksen vuosiluvusta  ;) )

tuipal

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #163 : 23.01.2013 klo 15:50:33 »
Voi hyvä luoja sentään! En ole missään vaiheessa kieltänyt mitään, esitin vain vinkin.
( Mutta sen verran ketku olen minäkin, etten malta olla huomauttamatta signerauksen vuosiluvusta  ;) )

En viitannut Sinuun, mutta olen näköjään niin järkyttynyt tästä kaikesta, että sekoitan vuodetkin.

tertsi

  • Vieras
Vs: Itsekritiikki
« Vastaus #164 : 23.01.2013 klo 16:13:22 »
Sanoisin, että kahdentoista vuoden harjoittelu ja sopivan terän ja paperin etsintä on ainakin tehnyt piirrosviivastani notkeampaa kuin vuonna 2000.