Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Sadan vuoden sarjakuvat, osa 1 (07.10.2017 klo 18:50:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
17.12.2017, klo 13:54:11

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
461175 viestiä 10219 aihetta kirjoittanut 7214 jäsentä. Uusin jäsen: koskiki1
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Lännensarjat
| | |-+  Comanche
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 25 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Comanche  (Luettu 80297 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #15 : 18.07.2005, klo 10:04:06 »

Olisko jotain että taikauskoiset bandiitit pysyvät loitolla? En tiä, itse keksin.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Paikalla

« Vastaus #16 : 18.07.2005, klo 10:09:44 »

Olisko jotain että taikauskoiset bandiitit pysyvät loitolla? En tiä, itse keksin.

Luulisi moisen nimen päinvastoin houkuttelevan puoleensa kaikkia pahan palvojia...

Muuten, sivulla jim-on-the-web englannin kieliset kuvaukset Comanche-albumeista.
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #17 : 18.07.2005, klo 10:12:35 »

Musta tuntuu, että 666 oli vain sopivan cool nimi tilalle, että se olisi lukijoista jännää.
 Myös Comanche-nimen antaminen ranchin emännälle oli varmaankin myös pelkästään kaupallinen teko. Tuttu sana ja kuulostaa hyvältä.

Comanchehan ei ole edes sarjan päähenkilö.

EDIT:
Voiskohan Jalava antaa hieman vinkkiä, milloin seuraava albumi ilmestyy?
« Viimeksi muokattu: 18.07.2005, klo 10:30:19 kirjoittanut tertsi » tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #18 : 18.07.2005, klo 10:47:33 »

Sanotaanko sitä siis uudessa käännöksessä 666-ranchiksi? Zoomissa se oli Kolmen Kutosen Ranchi ja vastaavasti alkuperäisessä Triple-Six.

Vuonna 1974 en tiennyt että numerossa 666 on jotain pahaa eikä tuo ole myöhemminkään Comanchen yhteydessä tullut mieleen.
tallennettu

Markku Jalava
Jäsen
Poissa

Sarjakuviakin lukeva eläkeläinen

« Vastaus #19 : 18.07.2005, klo 11:59:27 »

Voiskohan Jalava antaa hieman vinkkiä, milloin seuraava albumi ilmestyy?

Keväällä 2006. Toivottavasti jaksatte odottaa, sillä toka albumi on ainakin minun mielestäni huomattavasti parempi kuin ykkönen.
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #20 : 18.07.2005, klo 14:07:12 »

Keväällä 2006. Toivottavasti jaksatte odottaa, sillä toka albumi on ainakin minun mielestäni huomattavasti parempi kuin ykkönen.

Toka, kolmas ja neljäs ovat mielestäni parasta sarjakuvaa, mitä olen lukenut (monien muiden sarjisten lisäksi, todettakoon)

Odottavan aika on pitkä Sad
tallennettu
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #21 : 18.07.2005, klo 18:09:35 »

Se 666 oli kirjoitettu ranchin kylttiin, mutta ei sitä tekstissä ollut. Ja ehkäpä jaksan sinne vuoteen 2006 odottaa, sillä onhan ensikuun perästä jo syyskuu  Cheesy. Ja etenkin, jos tulee vähän Blueberryä pahinpiin vieroitusoireisiin ennen sitä.
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Jurpop
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #22 : 25.07.2005, klo 01:02:07 »

Mahtava juttu että Hermannin sarjakuvia ilmestyy taas suomeksi. Bernard Prince Mustanaamiossa ja nyt Comanche. Hienoa. Tours de Bois-Maury olis kyllä Jeremiahin ohella unelmien täyttymys. Olen kerännyt kaikilla mahdollisilla kielillä miehen sarjakuvia ja arvostan kyllä kovasti kaikkea mihin hän on kynällään koskenut. Jopa Jugurtha olisi toivottua.

Kiitos Jalava.

tallennettu
trendkiller
Jäsen
Poissa

Kvaak!

« Vastaus #23 : 10.08.2005, klo 14:54:19 »

Tykkäsin. Todella nopealukuinen albumi ja Red Dust vaikutti hyvältä hahmolta. Seuraava albumi luultavasti parempi, koska päähahmojen pohjustukseen ei tarvitse käyttää paljoa aikaa. Tosin Comanche itse jäi vielä varsin vähälle ruutuajalle.
tallennettu

Welcome back, Frank.
tertsi
Vieras
« Vastaus #24 : 13.09.2005, klo 23:16:10 »

Uusimmassa Sarjainfossa oli arvostelu mm. Comanchesta (Red Dust).
Kehuttiin värejä. Mutta sitten sanottiin, että todella rumasti piirretty.

Pitääkin mennä ja katsella tuota albumia ihan uusin silmin...

Huh
tallennettu
Turo
Jäsen
Poissa

« Vastaus #25 : 14.09.2005, klo 16:44:12 »

Tuli lainattua toissapäivänä kirjastosta kyseinen opus, vaikka olenkin jo lukenut tuon saman tarinan Zoomista. Sitä oli paljon mukavampi lukea albumista ja upeissa väreissä. Juoni nyt oli vähän yksinkertainen verrattuna blueberryihin, mutta se olikin pohjustusta tuleville albumeille.

Välillä huomioni kiinnitti liian iso pää, mutta sarjakuva oli muuten piirretty loistavasti, joten voin antaa virheet anteeksi. Kaikin puolin hyvä ja helppolukuinen, kannattaa lukea.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2005, klo 19:27:24 kirjoittanut Turo » tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #26 : 14.09.2005, klo 18:19:44 »

Välillä huomioni kiinnitti liian iso pää, mutta sarjakuva oli muuten piirretty loistavasti,

Tuo iso pää on Hermannin Akilleen kantapää.  Grin

Ja jossain haastattelussa mies on itsekin sen myöntänyt. Ja korvatakseen tuon puutteen hän on keskittynyt entistä enemmän voimakkaan tunnelman luomiseen.
tallennettu
tolppis
Jäsen
Poissa

Cheers mates!

« Vastaus #27 : 15.09.2005, klo 13:12:00 »

Ei kyllä tämä Comanche oikein iskenyt. Sama "väriongelma" joka häiritsee minua Blueberryissä. En tykkää tuommoisesta väritystyylistä näissä alppareissa. Ei tarina ja kuvituskaan oikein iskeneet. Pidän kyllä länkkäreistä mutta eiköhän tuota parempaakin olisi mualimalla kuin tämä Komanssi.
tallennettu
Clas
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #28 : 16.09.2005, klo 22:34:03 »

70-80-lukulaista ruotsiksi käännettyä eurooppalaista sarjakuvaa todella paljon "herkässä" iässä 10-15-vuotiaana lukeneena on hieman noloa tunnustaa, että suomeksi ilmestynyt Red Dust-albumi oli ensimmäinen kosketukseni Comancheen. Ja on heti sanottava että sarjakuva on aivan eliittiä! Hermannin piirrostyyliin tottuu nopeasti, minkä jälkeen alkaa pitää pientä kulmikkuutta ja isoja päitä itsestäänselvyyksinä. Sitä paitsi Gregin kerronta on niin älyttömän hyvää, että sitä voisi (lähes) lukea ilman kuvitustakin. Olen viime vuosina pyrkinyt täydentämään albumikirjastoani hankkimalla kaikki 70- ja 80-luvuilla minuun vaikutuksen tehneet sarjakuvat ja näihin kuuluu myös kyseisen parivaljakon tuotokset. Minulla on kaikki suomeksi ja ruotsiksi ilmestyneet Bernard Princet, jotka ovat selvästi kerronnaltaan monimutkaisempia, mutta Comanche taas kiehtoi (ja yllätti) suoraviivaisuudellaan.

Muutenkin mahtavaa nähdä, miten paljon enemmän meillä jaksetaan uskoa eurooppalaiseen sarjakuvaan kuin mitä Ruotsissa tehdään tällä hetkellä. Eurooppalaisten sarjakuvien julkaisutahti Suomessa alkaa olla jo kunnioitettavalla tasolla, tosin Tanskan kanssa ei vielä voida kilpailla. Olen jo vähän aikaa täydentänyt ruotsiksi kesken jääneitä albumisarjoja hankkimalla ne tanskaksi (mm. uusimmat Blueberryt), mutta Jalavan, Liken ja Arktisen banaanin (XIII) toiminnan jatkuessa yhtä aktiivisena, ei tulevaisuudessa ehkä tätä enää tarvitse tehdä.
tallennettu
xml
Jäsen
Poissa

« Vastaus #29 : 24.03.2006, klo 18:25:23 »

Näköjään peruttu. Onko lopullisesti vaiko vain siirtyy myöhemmäksi?

------
Herman, Greg
Epätoivon soturit
Comanche, osa 2
Alkuteos: Les guerriers du desespoir, suom. Juhani Tolvanen
ISBN: 951-887-369-0
nidottu, A4, 4-värinen, 48 sivua, KL 85.3
Hinta 12.75 € / Ilmestyminen peruuntunut!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 25 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: