Kirjoittaja Aihe: Niilo Pielinen  (Luettu 188877 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #420 : 16.01.2011 klo 23:43:57 »
Taitaa olla itsensä Franquinin piirtämä Niilo.
En usko että Hubinon saisi aikaseksi noin letkeätä jälkeä, vaikka kuinka yrittäisi.

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 616
  • Kvaak!
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #421 : 27.01.2011 klo 12:27:11 »
Joten uutta monen vuoden originaaleista koostettua kirjaa ei ole luvassa. Valitettavasti.

Niinkö veikkaat? Itse en kyllä lähtisi lyömään vetoa, kun kerran tekivät sen Mustat Sivut -kirjankin kokonaan uudestaan fac simile -muodossa. Kyllä niille raha näyttää kelpaavan...

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #422 : 30.01.2011 klo 20:32:58 »
Angoulemen palkittujen innostamana menin Editions Mosquiton sivuille.
... Kas, mikäs kirja se ilmestyykään myöhemmin tänä keväänä!!

DERIB, Franquinin ja Jijén opissa!!! MUST!
Vielä kun Walthery tekisi samanlaisen muistelo-opuksen...


Mahd. pikselit ei haittaa, teksti on tärkein.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2011 klo 20:37:47 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #423 : 02.03.2011 klo 13:28:48 »
Vajaan parin viikon päästä Pariisissa Spirou-aiheinen huutokauppa. Kamaa on PALJON!! Originaaleja, serigrafioita ja ties mitä patsaantapaisia. Tarjouksia voi käsittääkseni tehdä myös netitse.
http://www.world-encheres.com/millon/vo12032011/asp/index.asp
Klikkaa paperia pitelevän Pikon kuvaa.

Jos olis rahaa, yrittäisin hankkia Quick-Super-serigrafian.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2011 klo 13:37:33 kirjoittanut Tertsi »

Spip-orava

  • Jäsen
  • Viestejä: 556
  • Pähkinöitä!
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #424 : 02.03.2011 klo 17:20:17 »
Jos olis rahaa, yrittäisin hankkia Quick-Super-serigrafian.

Oi, se on hieno! Kuten myös edellinen kohde "Eviv Bulgroz" jossa on maaginen tunnelma. Lottovoitto, tule pian.  :(

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #425 : 02.03.2011 klo 17:23:23 »
Oi, se on hieno! Kuten myös edellinen kohde "Eviv Bulgroz" jossa on maaginen tunnelma. Lottovoitto, tule pian.  :(
Ei tarvitse olla edes kovin iso lottovoitto. Huutokaupan pitäjä arvioi tuon Quick-Superin menevän muutamalla sadalla. Veikkaan että alle 1500 e riittää ihan varmasti.

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 616
  • Kvaak!
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #426 : 02.03.2011 klo 18:17:57 »
Oi, se on hieno! Kuten myös edellinen kohde "Eviv Bulgroz" jossa on maaginen tunnelma. Lottovoitto, tule pian.  :(

Minä taas annan ääneni sille, jossa melotaan Amazonilla...

Kun meillä Suomessa kerran on useitakin keräilijöitä, joilla on paljon Carl Barksin litografeja, olen aina ihmetellyt, miksei meillä ole enempää myös Franquinin ja muiden eurooppalaisten serigrafien keräilijöitä.
(Minulla on itselläni tällä hetkellä kolme Franquinia - yksi niistä taitaa tosin olla offset-painettu, eikä serigrafia - jossain vaiheessa oli viisi, mutta pari olen sittemmin myynyt...)

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #427 : 02.03.2011 klo 19:02:45 »
Kun meillä Suomessa kerran on useitakin keräilijöitä, joilla on paljon Carl Barksin litografeja, olen aina ihmetellyt, miksei meillä ole enempää myös Franquinin ja muiden eurooppalaisten serigrafien keräilijöitä.
Franquinin serigrafiat ja muu oheiskrääsä esim. Hergeen verrattuna on aika onnetonta.
Kummallisia valintoja ja vielä kummallisempia toteutuksia, mielestäin. Vaikka olen suuri Franquin-fani, niin harva oheistuote on houkutellut minua höllentämään kukkaronnyörejä.

Mulla on seinällä 1000 Spirou (offset?) ja yksi mikälie näyttelyjuliste(valokopioko) (Stripbrouilerbourse?). Oikeastaan tuo Quick-garage juliste on lähes ainoa jonka vielä haluaisin ostaa ihan aik. oikeasti. Jaa, sitten on vielä yksi, Il etait une fois à Landerneau
 (Olipa kerran Landernaussa tjms.), jonka kelpuuttaisin seinääni koristamaan.


« Viimeksi muokattu: 02.03.2011 klo 19:33:19 kirjoittanut Tertsi »

Jyrki Vainio

  • Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 616
  • Kvaak!
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #428 : 03.03.2011 klo 10:30:53 »
Kummallisia valintoja ja vielä kummallisempia toteutuksia, mielestäin.

Olen samaa mieltä. Olen pohtinut, johtuuko siitä, että tyylikkäämpiä serigrafeja on ruvettu tekemään enemmän vasta vuosituhannen vaihteesta lähtien, Franquinin kuoleman jälkeen. (*) Esim. Equinoxe näyttäisi olevan eräs valmistaja, joka osaa tehdä niitä hyvin. Franquin tosiaan pisti nimmareitaan myös aika outoihin tuotteisiin.
Mutta on siellä sentään jotain, esim. tämä on kanssa ihan pätevä:



Ja sitten siitä Amnestylle tehdystä "Niilo kohtaa Mustat sivut" jutusta on myös signeerattu versio.

(*) Uderzolta niitä on kyllä vielä vähemmän.

Roomalainen kynttilä

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #429 : 14.04.2011 klo 17:12:23 »
Piti taas muutaman vuoden tauon jälkeen kaivaa Niilot pöydälle. Aivan pirun loistavaa sarjakuvaa. Franquin oli nero.

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #430 : 15.04.2011 klo 12:43:59 »
Vielä kun joku julkaisisi Franquinin Heiska ja Heta -sarjakuvan suomeksi.
Vai onko aika ajanut auttamattomasti moisesta hankkeesta ohi...

Juuri ja juuri riittävä lohtu olisi se, että Heiskaa ja Hetaa tulisi edes jossain lehdessä.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2011 klo 08:44:59 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #431 : 28.04.2011 klo 08:25:38 »
Tällainen olisi ilmestymässä syyskuussa 2011.


Hmmm...

Näytesivuja 2 kpl
Liberationin juttu Gastoonista.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2011 klo 08:37:47 kirjoittanut Tertsi »

Spip-orava

  • Jäsen
  • Viestejä: 556
  • Pähkinöitä!
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #432 : 28.04.2011 klo 08:47:58 »
Ai tämmöinen... Niilo Nuorena. Onhan pikku Pikoakin toisaalta. Noiden näytesivujen perusteella jopa pielofonin esiaste oli ympätty mukaan. Mahtaakohan olla koko konkkaronkka hahmoja mukana? Kannessa näkyy ainakin monta tuttua. Ettei vaan olis Pappenskiöld ääri vasemmalla?

G.Lagaffe

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #433 : 28.04.2011 klo 09:35:07 »
Ai tämmöinen... Niilo Nuorena.

Ei itse Niilo, vaan hänen veljen/sisarenpoikansa ...

Mara

  • Jäsen
  • Viestejä: 513
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #434 : 28.04.2011 klo 11:40:56 »
Tehdäänpä "hieman" poikkeava versio Belgia-Ranska-akselin kenties tunnetuimmasta sarjakuvasta ja odotetaan että kansa ryntää kauppaan ostamaan sitä lapsilleen ja itselleen.

Olisivat nyt edes voineet kehitellä erilaiset sivuhahmot! Pikku Pikossa ei käytetty pikku-Fantasiota!