Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Kunnianosoitus legendaariselle valokuvaajalle (16.09.2018 klo 08:24:20)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
26.09.2018, klo 04:47:46

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
466917 viestiä 10378 aihetta kirjoittanut 7318 jäsentä. Uusin jäsen: Fieldladd
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Eurooppalaiset sarjakuvat
| | |-+  Niilo Pielinen FAQ
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 ... 45 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Niilo Pielinen FAQ  (Luettu 140954 kertaa)
Samone
Jäsen
Poissa

Muumipappa

« Vastaus #240 : 12.03.2007, klo 08:48:27 »

Ilmeisesti Niilon humööri iskee edes jonkin verran. Siis ostopäätöksestäsi päätellen.
Uppoaa sen verran, että uskon saavani rahoilleni reilusti vastinetta. Nuorena minulla meni aika pitkään, ennenkuin Niilot avautuivat suppeaan mieleeni. Samaan aikaan lueskelin kirjastosta Pikoja ja Fantasioita, Asterixeja, Lucky Lukeja,
Tinttejä ym. ihan puhki asti.
tallennettu
Renezz
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #241 : 14.03.2007, klo 22:39:38 »

Onkohan joku tekstiviestillä tilannut saanut jo ensimmäistä pakettia?
Lienee kohta mennyt pari viikkoa tilauksestani, tosin taitaa aina nuo Egmontilta tehdyt tilaukset tulla aikamoisella viiveellä.
tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #242 : 14.03.2007, klo 23:43:47 »

Nuorena minulla meni aika pitkään, ennenkuin Niilot avautuivat
Otan osaa.
Mä kuulun siihen (todella iäkkääseen) ikäpolveen, joka tutustui Niiloon Ruudussa. Heti oli silmäiltävänä parasta A-ryhmää, Franquinin sivellinkaudelta.
Ensimmäinen lukemani Niilo oli se jossa Kursio ihmettelee, kun toimituksessa hilluu ihan outoa jengiä. Niilohan se harrasteli firiksiä...
Se oli silloin seiskytluvulla ihan jotain muuta...

Ja se viivan svengi!!!!

A propos: ei semmoiseen viivaan ole kukaan sen jälkeenkään pystynyt. Watterson yltää aika lähelle.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2007, klo 10:31:01 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
Samone
Jäsen
Poissa

Muumipappa

« Vastaus #243 : 15.03.2007, klo 00:07:44 »

Se oli silloin seiskytluvulla ihan jotain muuta...
Taisi seiskytluvulla ainoat lukemani sarjikset olla Aku Ankkoja. Muistini mukaan Muumit ilmestyivät sarjakuvakirjoina vasta 80-luvun alusta.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #244 : 15.03.2007, klo 08:01:14 »

Ensimmäinen Muumi-sarjakuvakirja on ilmestynyt suomeksi jo vuonna 1958, mutta muistaakseni noita isokokoisempia albumeja tuli jo 70-luvulla.
tallennettu

Samone
Jäsen
Poissa

Muumipappa

« Vastaus #245 : 15.03.2007, klo 08:08:55 »

Ensimmäinen Muumi-sarjakuvakirja on ilmestynyt suomeksi jo vuonna 1958, mutta muistaakseni noita isokokoisempia albumeja tuli jo 70-luvulla.
Tarkistan tuon tänään. Minä muistan ainakin jossain niistä olevan vuosiluvun 1981. Julkaisutiheydestä en tiedä mitään.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #246 : 15.03.2007, klo 10:32:19 »

Ruotsinkielisiä (Suomessa julkaistuja) on tullut pitkin 60-70-lukua.
tallennettu

tertsi
Vieras
« Vastaus #247 : 16.03.2007, klo 17:45:16 »

Pielinen -boksin sarjakuvia on pienennetty noin 20% alkuperäisestä julkaisukoosta.
Aikaisemmin ruudun korkeus oli 5,5 cm, boksissa 4,6 cm.

Tämä vaan tiedoksenne.
tallennettu
Aukustus
Jäsen
Poissa

Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?

« Vastaus #248 : 16.03.2007, klo 17:45:41 »

Jippii!!! Hain Niilon tänään kotia. Komian näköinen pakkaus, yhtään ei kaduta 150 euron lentäminen pois taskusta...

Vähän kerkesin päläräillä läpi ja viikonlopuna vietetään niilo-iltama.
tallennettu

Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa
Spip-orava
Avustava toimittaja
*
Poissa

Pähkinöitä!

« Vastaus #249 : 16.03.2007, klo 22:17:56 »

Vähän kerkesin päläräillä läpi ja viikonlopuna vietetään niilo-iltama.

http://img358.imageshack.us/img358/6801/niilo1kq1.jpg

Sama. Akateemisesta tänään 189 eurolla. Että on namu boksi. Ihan oikeasti yllätyin mitä kaikkea kivaa sen viimeisessä albumissa oli. Hyrisen onnesta vielä pitkään tämän boksin kanssa!

Duoda, minulla on 5 erilaista Karton Niilo-korttia. Onkos niitä enemmänkin olemassa?
http://img108.imageshack.us/img108/7144/niilokortitwf0.jpg

tallennettu
tertsi
Vieras
« Vastaus #250 : 17.03.2007, klo 10:48:56 »

Nyt on Niilo-boksia silmäilty enemmänkin.
Painojälki on erinomaista. Viivat ja värit kohdallaan. Ei pikseliä, ei rasteria. Paperi parasta, mitä saattaa toivoa.
Käännökset paikoin hieman kökköjä, pääosin OK.("Entäs tanssi?" = ei toimi ollenkaan)  Ja semmoinen tunne mulla on, että Ruudun ja Nonarin aikaisten juttujen käännökset ei ole ihan samoja kuin ne olivat aikoinaan. Voin muistaa väärinkin.

Tekstiosioon on mielestäni eksynyt joitakin virheitä.
Tekstissä esim. mainitaan, että  Trombone Illustrée -liite ilmestyi kolme kertaa. Itse asiassa Trombone Illustréta ilmestyi kolmeKymmentä numeroa.
http://membres.lycos.fr/bdstory/index.htm

Itse Boksi on aikas hyvännäköinen, hauska idea oli panna kirjojen selkämykseen jättiläistikkareita ja parkkiautomaatteja jne...
Kulmat ei olleet rutussa ollenkaan.

Boksi näyttää hyvältä hyllyssä.

Suomalaisessa hinta oli 192,80 e.
Olis siis kannattanut hankkia boksi Akateemisesta.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2007, klo 10:57:46 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
Hege
väsähtänyt
Jäsen
Poissa

« Vastaus #251 : 17.03.2007, klo 11:02:25 »

Luitko sä Tertsi Niiloja silmälasit päässä? Kun Itse luin boksin juttuja niin ajoittain tökkäsi painojälki silmille. Viivajälki näytti mielestäni pehmeälle, ohuet viivat olivat hävinneet, oli kuin lukisi kopionkopionkopiota. Vasta stripistä 580 lähtien oli jälki mielestäni hyvää.
Toki mulla ei ole parempaa tietoa siitä miten ohutta/katkottua viivajälki on alkuperäisissä ollut, mutta kun nyt sanot jälkeä erinomaiseksi.  Huh
Olivatkohan luuloni Franquinin jäljestä ylimitoitettuja.
tallennettu

But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.
tertsi
Vieras
« Vastaus #252 : 17.03.2007, klo 11:30:20 »

Luitko sä Tertsi Niiloja silmälasit päässä? Kun Itse luin boksin juttuja
Otin lasit pois ja rasteroitunut piirrosviivahan sieltä hyppäsi silmille. Voihan rogntudjuu!!!!!!!!!!  Ei kai tässä muuta voi kuin palauttaa koko höskä ja ottaa rahat takaisin.
Skannasin esimerkin sivusta 546. Aikamoinen ero.
Onko taas olleet viivat ja värit samassa tiedostossa!?

« Viimeksi muokattu: 30.04.2007, klo 11:18:57 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
Anssi Rauhala
Avustava toimittaja
*
Poissa

Aces High!

« Vastaus #253 : 17.03.2007, klo 11:35:21 »

...Luitko sä Tertsi Niiloja silmälasit päässä? Kun Itse luin boksin juttuja niin ajoittain tökkäsi painojälki silmille. ...
Olivatkohan luuloni Franquinin jäljestä ylimitoitettuja.

Etkös lukenut Muëslimanin blogia? Tertsihän heittää rillit nurkkaan! Smiley

En ole nähnyt mainittua boksia, en puhu painojäljestä mitään. Saattaa olla vaihtelevaa vaikka senkin perusteella, oliko koneissa painomustetankit täynnä vai puolillaan, mistä niitä tietää. Teollisuus on sellaista vuonna 2007. Halvalla ja nopeasti tehdään.

Mutta tehdään nyt tässä kerta kaikkiaan selväksi: Franquinin jäljestä ei tarvihe kenenkään ruveta mitään nillittämään. Mies (joka sitäpaitsi on kuollut, eikä pääse itse puolustautumaan) teki vuosikymmenet raskasta ja vaativaa työtä (jep, se työ on oikeasti vaativaa ja raskasta. Kysykää vaikka P. Jarlalta). Ja jos minulta kysytään, niin liian pienellä liksalla. Franquinille nimittäin olisi kuulunut maksaa ziljoonasti enemmän rahaa kuin kellekään tämän päivän jeffkoonsille.

Kiitos tilaisuudesta älähtää. Ja hyvää päivänjatkoa.

tallennettu

"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/
tertsi
Vieras
« Vastaus #254 : 17.03.2007, klo 11:57:19 »

Luin tuota boksia ensin todellakin rillit päässä. Halusin uskoa että kerrankin joku asia on tehty kunnolla. Ei jaksa kaikkea vahtia! Sitäpaitsi mulla on asunnossani sen verran sotkuista, että kun lasken rillit päästäni, niin en enää löydä niitä mistään!  Smiley

Tässä toinen esimerkki.
Ettekös tekin näe esim. mikin johdon vieressä rastereita vaikka huru mykky.

Kiva, että luette mun blogia!   Grin

tallennettu
Sivuja: 1 ... 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 ... 45 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: