Kirjoittaja Aihe: Niilo Pielinen  (Luettu 188859 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #195 : 06.03.2007 klo 16:04:09 »
Tuli tänään tekstiviesti, missä kerrotaan boxini saapuneen. Aika nopeasti. Saa nähdä lunastanko sen vasta viikon päästä.

Kuvasarjamyyjä

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #196 : 06.03.2007 klo 16:07:00 »
Antikvariaatti Lukuhetki Jyväskylässä myy Niilo-boxia 150 euron hintaan.

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #197 : 06.03.2007 klo 21:26:37 »
Hain sitten omani kuitenkin jo tänään. Myyjä piti minua hieman kajahtaneena, varsinkin kun sanoin etten edes ole mikään hirveän kova fani. Taitaa omat Niiloni mennä avaamattomassa paketissa suoraan muuttolaatikkoon...

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #198 : 07.03.2007 klo 11:47:57 »
Myyjä piti minua hieman kajahtaneena, varsinkin kun sanoin etten edes ole mikään hirveän kova fani.
Ilmeisesti Niilon humööri iskee edes jonkin verran. Siis ostopäätöksestäsi päätellen.

Mitäpä sitten tekisitkään, jos olisit hirveän kova fani!?  ;)

[size=07pt]Olisit ehkä käynyt Le Monde de Franquinissa sekä Pariisissa että Brysselissä, olkkarissasi roikkuisi kaksi Franquin-taulua ja komerossa pari muuta odottamassa kehystämistä jne...[/size]
« Viimeksi muokattu: 07.03.2007 klo 11:51:23 kirjoittanut Tertsi »

pappa-sami

  • Bedevore
  • Jäsen
  • Viestejä: 845
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #199 : 07.03.2007 klo 11:51:49 »
Onkohan boksisssa mukana myös Daan Jippesin tussaamaa Niiloa?

Ihmeekseni juuri havaitsin, että kyseinen herra on vieläkin monipuolisempi kuin olin osannut kuvitella. Kantsii tsekata seuraavat sivut (huom paljon isoja kuveja):

Jippesin tyylinäytteitä

Niilo-strippi löytyy sivun 4 puolivälistä. Mukana myös Franquinin luonnos. Jippes näyttää muuttaneen hiukan Niilon ilmettä tuossa viimeisessä kuvassa. Kyseessä ilmeisesti joku mainos(?)

[OT]
Sen lisäksi sivulta 2 löytyy Jippesin piirtämiä todella komeita Asterix-värikansia (tehty Uderzon 60-luvun tyylillä) ja sivun verran mustavalkoista Asterixia (toinen planssi löytyy sivulta 4).

Jippesiltä on ilmestynyt ranskaksi vain yksi albumi: Bernard Prudence - Tea for two. Joistain sivun 2 näytteistä tulee ihan Conrad mieleen.

Monenlaista Disney-kamaa löytyy tietysti myös.
[/OT]

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #200 : 07.03.2007 klo 12:02:30 »
Onpas hienosti imitoitua Franquinia!!
Muutenkin Jippesin rento ote on just semmoista mitä itse ihailen kaikkein eniten!

Kiitoksia linkistä ja viikon taidepaukusta!!
Kyllä sitä taas nyt jaksaa...

Spip-orava

  • Jäsen
  • Viestejä: 556
  • Pähkinöitä!
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #201 : 08.03.2007 klo 12:12:26 »
Mietin tuota uusimman Willerin välissä tullutta mainosta jossa oli 24 euroa plus 4 euroa postikuluja per kappale ja taisi tulla joka toinen kuukausi.

Tuota mietin minäkin, sillä lupaavat keräilykotelon kaupanpäälle!!

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #202 : 08.03.2007 klo 13:32:45 »
Niilo Pielinen 50 v Ranskan uutisissa. Myös Franquin livenä.(tai siis niin livenä kuin kuollut ihminen voi olla)  ;)

Lähetyksen loppupuolella.
mms://viptf1.yacast.net/tf1jt/jt13d28022007.asf

Lisää Niiloa uutisissa,ihan lähetyksen lopussa:
  mms://sdmc.contents.edgestreams.net/horsgv/regions/siege/infos/f3/1214/HD_1214_20070228.wmv
« Viimeksi muokattu: 08.03.2007 klo 13:56:11 kirjoittanut Tertsi »

pappa-sami

  • Bedevore
  • Jäsen
  • Viestejä: 845
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #203 : 09.03.2007 klo 11:40:07 »
Olisit ehkä käynyt Le Monde de Franquinissa sekä Pariisissa että Brysselissä, olkkarissasi roikkuisi kaksi Franquin-taulua ja komerossa pari muuta odottamassa kehystämistä jne...

Vaan onkos sulla Tertsi tätä:

ET FRANQUIN CREA LAGAFFE NUMA SADOUL

Numa Sadoulin "Entretiens avec Herge" on SE kirja Hergestä.

Tämä puolestaan on monien mielestä SE kirja Franquinista. 208 sivua. Pohjana varsinainen maratonihaastattelu (6 sessiota, yhteensä 34 tuntia).

Tuolta löytyy lisää hehkutusta:

http://www.franquin.com/dossiers/file/dossier-2004110730/

Kohteen myyjästä ollut hyviä kokemuksia (suosittelin sullekin kun kerroit kerääväsi Spirou-kokoomia).

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #204 : 09.03.2007 klo 12:20:25 »
Gastonin 50-v. -albbaria näkyy saavan Akateemisesta, oliko jotain 11 tai 12 euroa. Mutta ei siinä kyllä ihmeempiä ollu, sekava ja paikoin rupuisen oloinen - vähän kuin jonkun graafisen suunnittelijan seminaarityö. Oleellisimmat juhlakuvat ja -sarjat löytyvät jo NP-paketista.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #205 : 09.03.2007 klo 12:41:06 »
Vaan onkos sulla Tertsi tätä:

ET FRANQUIN CREA LAGAFFE NUMA SADOUL

Totta kai mulla on toi!
Ostettu Pariisista joskus 90-luvun alussa.
Hieno kirja. Silloin tällöin myynnissä ebayllä.Oma kirjani on hieman nukkavieru, kun en mennä vuosina tajunnut minkälainen aarre mulla on hyppysissäni.


Joo, Gaston 50 -kirja ei ollut kovin kummoinen. Selailin sitä hieman ennen VesaK:ta Akateemisessa.
Mielenkiintoisinta olivat Franquinin viime vuosien piirrokset. Ikävää noissa kuvissa on se, että taika oli tuolloin jo karannut mestarin kynästä jonnekin huitsin Nevadaan.

EDIT:
Kas, tuo pappa-samin linkki viekin ebaylle. Luulen, että hinta nousee tuosta 9 eurosta vielä reippaasti. Lähtisikö tuo 50 eurolla? Pitääpä seurata tilannetta.

Mulla on Sadoulin kirja Moebiuksesta. Sitä en ole saanut vielä luettua. Kirja on ollut mulla vissiin jotain viis vuotta.  ::)
« Viimeksi muokattu: 09.03.2007 klo 13:16:42 kirjoittanut Tertsi »

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #206 : 12.03.2007 klo 08:48:27 »
Ilmeisesti Niilon humööri iskee edes jonkin verran. Siis ostopäätöksestäsi päätellen.
Uppoaa sen verran, että uskon saavani rahoilleni reilusti vastinetta. Nuorena minulla meni aika pitkään, ennenkuin Niilot avautuivat suppeaan mieleeni. Samaan aikaan lueskelin kirjastosta Pikoja ja Fantasioita, Asterixeja, Lucky Lukeja,
Tinttejä ym. ihan puhki asti.

Renezz

  • Jäsen
  • Viestejä: 91
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #207 : 14.03.2007 klo 22:39:38 »
Onkohan joku tekstiviestillä tilannut saanut jo ensimmäistä pakettia?
Lienee kohta mennyt pari viikkoa tilauksestani, tosin taitaa aina nuo Egmontilta tehdyt tilaukset tulla aikamoisella viiveellä.

tertsi

  • Vieras
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #208 : 14.03.2007 klo 23:43:47 »
Nuorena minulla meni aika pitkään, ennenkuin Niilot avautuivat
Otan osaa.
Mä kuulun siihen (todella iäkkääseen) ikäpolveen, joka tutustui Niiloon Ruudussa. Heti oli silmäiltävänä parasta A-ryhmää, Franquinin sivellinkaudelta.
Ensimmäinen lukemani Niilo oli se jossa Kursio ihmettelee, kun toimituksessa hilluu ihan outoa jengiä. Niilohan se harrasteli firiksiä...
Se oli silloin seiskytluvulla ihan jotain muuta...

Ja se viivan svengi!!!!

A propos: ei semmoiseen viivaan ole kukaan sen jälkeenkään pystynyt. Watterson yltää aika lähelle.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2007 klo 10:31:01 kirjoittanut Tertsi »

Samone

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 536
  • Muumipappa
Vs: Niilo Pielinen
« Vastaus #209 : 15.03.2007 klo 00:07:44 »
Se oli silloin seiskytluvulla ihan jotain muuta...
Taisi seiskytluvulla ainoat lukemani sarjikset olla Aku Ankkoja. Muistini mukaan Muumit ilmestyivät sarjakuvakirjoina vasta 80-luvun alusta.