Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Arvostelut: Miten tulisi rangaista? (26.11.2019 klo 13:20:31)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.12.2019, klo 02:13:59

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
478707 viestiä 10406 aihetta kirjoittanut 3832 jäsentä. Uusin jäsen: JakkeJäyhä
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Toimintasankarit
| | |-+  Te ja teidän Frank Millerinne
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Te ja teidän Frank Millerinne  (Luettu 42973 kertaa)
Jussi Tyni
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #120 : 23.08.2014, klo 12:42:39 »

Mitä hittoa on tapahtunut Frankille?

Timo

No huh huh, onpa ukko vanhentunut sitten viime näkemän.

Sent from my GT-I8160 using Tapatalk 2
tallennettu
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

Sukupuoli: mies

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #121 : 07.10.2015, klo 13:13:12 »

Piirustustaitokin on kadonnut lopullisesti.

Timo
tallennettu

Toni
Toimittaja
**
Poissa

Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan

« Vastaus #122 : 07.10.2015, klo 13:47:44 »

Piirustustaitokin on kadonnut lopullisesti.

Timo

Toihan on ihan mielipuolisen kauhea kuva! Nyt on kyllä seottu DC:lläkin eikä vain Millerin päässä...
tallennettu

http://www.tahtivaeltaja.com – Ilman on paha elää!
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #123 : 07.10.2015, klo 13:54:50 »

Toihan on ihan mielipuolisen kauhea kuva! Nyt on kyllä seottu DC:lläkin eikä vain Millerin päässä...

Tämä on vain ironis-sarkastis-satiirinen lähestymistapa supersankarisarjakuvaan.

© DC Comics, Frank Miller

Ei vaan.

Kyllä ne ovat DC:llä seonneet.

Mielenkiintoisen kauhealla tavalla.

Tätä on pakko katsoa kuin jotain hirveää katastrofia. Katsettaan ei voi kääntää pois.

* lökäpöksyni_mun.jpg (98.72 kilotavua, 800x618 - tarkasteltu 502 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 07.10.2015, klo 13:57:34 kirjoittanut Lurker » tallennettu
Illodiini
Multikeskinkertaisuus
Jäsen
*
Poissa

#MeTarzan

« Vastaus #124 : 07.10.2015, klo 16:21:22 »

Sanotaan nyt vaikka että HTH piirteli yhtä hyviä n. 5-vuotiaana...
tallennettu

"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #125 : 07.10.2015, klo 17:58:05 »

Millerin Teris on aika lailla sitä, mitä Image oli 1990-luvulla.
tallennettu
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #126 : 07.10.2015, klo 20:58:01 »

Mä oon taas eri linjoilla. Mun mielestä tossa kuvassa on sitä jotain. Miller kulkee omia polkujaan.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #127 : 07.10.2015, klo 21:57:46 »

Mä oon taas eri linjoilla. Mun mielestä tossa kuvassa on sitä jotain. Miller kulkee omia polkujaan.

Itsekin tajusin tuon kuvan idean vasta aikani tuijotettuani: Atomi on (pieni omatuntoa inisevä) hyttynen, joka kiusaa (omasta mielessään moraalisesti oikeassa olevaa) Yli-ihmistä.
tallennettu
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #128 : 08.10.2015, klo 00:53:25 »

Minä näen tässä suuren ympyrän sulkeutuneen. Miller oli osa kehitystä, joka sysäsi sarjakuvat yltiöväkivaltaiseen suuntaan ja tuotti Liefeldin Supremen tapaisia "Teräsmies ilman moraalia" -tulkintoja. Nyt Miller tuottaa niitä itse.
tallennettu
Riffe
Man of Tomorrow
Jäsen
*
Poissa

« Vastaus #129 : 08.10.2015, klo 07:57:42 »

Yritän ottaa samanlaisen asenteen kuin videopelien osalla -grafiikka ei tee peliä. Kunhan tarina toimii, niin annan mahdollisuuden.

Ei siinä, onhan tuo jälki ihan käsittämätöntä verrattuna siihen, mitä se ennen vanhaan Millerin tuottamana oli. What happened?
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #130 : 08.10.2015, klo 09:31:03 »

Minä näen tässä suuren ympyrän sulkeutuneen. Miller oli osa kehitystä, joka sysäsi sarjakuvat yltiöväkivaltaiseen suuntaan ja tuotti Liefeldin Supremen tapaisia "Teräsmies ilman moraalia" -tulkintoja. Nyt Miller tuottaa niitä itse.

Minä en.

Siinä olet oikeassa että Liefeld ja kumppanit seurasivat Milleriä, kuka milläkin onnistusprosentilla(yleensä huonolla), mutta jo ensimmäisessä Dark Knight Returnsissa oli selkeää että Teräsmiehen moraali on näennäismoraali millerin mukaan.

Tajusin ketjussa aiemmin olleen VesaKn heiton mutta kun se Frank josta puhutaan jakaa myös Frank Chon kannankin, Millerin Teräsmies ei ole se mitä luet jos haluat lukea kivasta Teräsmiehestä joka pelastaa kissanpennut ja perhearvot.

Yritän ottaa samanlaisen asenteen kuin videopelien osalla -grafiikka ei tee peliä. Kunhan tarina toimii, niin annan mahdollisuuden.

Ei siinä, onhan tuo jälki ihan käsittämätöntä verrattuna siihen, mitä se ennen vanhaan Millerin tuottamana oli. What happened?

Itse luen kirjoittaja edellä kuten jo vuosikymmeniä, suomalaisesta nimestään huolimatta sarjakuvassakin se tarina on tärkein.

Nuoren Millerin selkeä graafinen viiva kasvoi tekijänsä myötä ja jalostui pelkistetyimmilleen Lynn Varleyn liiton aikana, jolloin luotti Varleyn väripaletin tukeen mm. 300.
Sin City toimikin eri periaatteella. Erilaisena kautena.
Toisin kuin monilla on Millerillä tapahtunut jäljessä myös muutosta, yleensä tarinan ehdoilla.
Dark Knight/Yön Ritari tarinakaaressakin, ei yksin reaalijulakisumaailmassa, aikajana on edennyt.
Teräsmies ei ole enää Kotkat kuuntelevat/Kourallinen Dollareita nuori Clint Eastwood, on Gran Torinon vuoro.

Monet pyrkineet unohtamaan myös DK2n jossa kannen Atomi oli Batmanin puolella ja järjesteäytyneen yhteiskunnan orjuuttama. Teräsmies on ollut status quon(/ei vieläkään vain bändi) puolella sokeasti.

Se miten ilkeän satiirisesti (tai mahdollisesti Krigsteinin kunnioittaen) alaotsiko Master Race osuu maaliinsa.

Sarjakuviin pätee sama kuin elokuviinkin: useimmiten olet vain niin hyvä kuin viimeisin työsi. Edustan vähemmistöä, tai kuten aiemmin mainittua; luen väärin, mutta Miller ei osaltani ole lyönyt huteja.
Osan kohdalla se on vaatinut kypsyttelyä tai kypsymistä omalta osaltani, mutta sarjakuvan saralla Frank Miller on vienyt kerrontaa ja sarjakuvakenttää eteenpäin. 
tallennettu
Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #131 : 08.10.2015, klo 17:47:39 »

Osan kohdalla se on vaatinut kypsyttelyä tai kypsymistä omalta osaltani, mutta sarjakuvan saralla Frank Miller on vienyt kerrontaa ja sarjakuvakenttää eteenpäin. 

Hyvin sanottu. En muista suorilta käsin Millerin tuotoksia vihanneeni, mutta monesti ne vasta ajan kanssa ovat ikään kuin nousseet arvoonsa.

Mielenkiinnolla odotan tätä uusintakin.

(Ja muistetaan vielä sekin, että Liefeld ja Supreme olivat kaksikymmentä vuotta aikaansa edellä, osoittaen suunnan johon jenkkimainstream tulisi kulkemaan: enemmän kuvallista ja vähemmän sanallista kerrontaa. Tämäkin toki Millerin vaikutusta, muistettakoon.)
tallennettu
Ossi Hiekkala
Archipictor
Galleriataiteilija
*
Poissa

archipictor.com

« Vastaus #132 : 08.10.2015, klo 18:17:31 »

Pitää olla kyllä aivan helvetillinen fanipoika, jos pystyy katsomaan tuota ja olemaan toteamatta, että aivan karmeaa paskaa. Miller ei ole koskaan ollut mikään virtuoosimainen piirtäjä mutta parhaimmillaan vallan kelvollinen. Tuo sen sijaan on jotain täyrin vastakkaista kelvolliselle. Voi herran jestas...
tallennettu

Jiksi
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #133 : 08.10.2015, klo 18:40:57 »

Enemmän tässä taidettiin kerrata Millerin uraa ja töitä kuin vatkata tuota kuvaa. Eihän se ole kaunista katseltavaa...
tallennettu
Curtvile
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #134 : 08.10.2015, klo 19:17:58 »

Pitää olla kyllä aivan helvetillinen fanipoika, jos pystyy katsomaan tuota ja olemaan toteamatta, että aivan karmeaa paskaa. Miller ei ole koskaan ollut mikään virtuoosimainen piirtäjä mutta parhaimmillaan vallan kelvollinen. Tuo sen sijaan on jotain täyrin vastakkaista kelvolliselle. Voi herran jestas...

Ossi, eikö me olla jo sovittu että olen fanipoika Helvetistä eikä helvetillinen fanipoika?
Tuo ei ole suinkaan Millerin graafisen puolen tähtihetki, sen kyllä myönnän. Eikä se ole kaunista.
Karmeaa paskaa?
Okei, mutta sitten sopinee että siitä karmeammastakin paskasta koti-ja ulkomailla saa sitten sanoa että on kelvottoman alapuolella?
Tästä voikin tulla kivaa...
Moebius, Comes, Robbins, Eisner, Kirby, Caniff ja Pratt kun ovat kuolleet että sinänsä enimmällä osalla ei hyvin mene.

Ja siis Millerhän EI piirrä  Dark Knight III: Master race-sarjakuvaa vaan Andy Kubert ja Klaus Janson.
Se tekeekö niitä lisäsarjakuvia myös piirtäen on eri asia.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: