Äänestys

Mikä näistä klassikoista oli kaikkein kovin?

Tao Tao
10 (23.3%)
Liisa ihmemaassa
7 (16.3%)
Maija Mehiläinen
6 (14%)
Peukaloisen retket
20 (46.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

Kirjoittaja Aihe: 80-luvun animet  (Luettu 20080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 956
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #30 : 09.12.2006 klo 15:37:31 »
Haluaako joku kertoa tuosta oravapiiretystä joka VNaomin avatarissa on?

Juonikuvaus ei soita kelloja, mutta avatarissa on selvästi Banner-orava. Se(a)ton dobutsuki - Risu no Banner.
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=2068
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Flemming Andersen

  • Vieras
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #31 : 02.01.2007 klo 23:08:38 »
Nuo espanjalais-katalonialais(-italialaisen) BRB Internacionalin ja NipponAnimationin yhteistyöprojektit eivät ole animeja. Eli ketjun nimen voisi vaihtaa, kun nuo sarjat tässä ovat koko ajan pääosassa.

Avalkis

  • Valveunessa
  • Jäsen
  • Viestejä: 324
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #32 : 03.01.2007 klo 11:34:38 »
Nuo espanjalais-katalonialais(-italialaisen) BRB Internacionalin ja NipponAnimationin yhteistyöprojektit eivät ole animeja.

Koska ne eivät ole kokonaan japanilaisia?
Miksi Saksa/Itävalta-Japani-yhteistyöt sitten lasketaan animeksi?

Mikä on siis virallinen animen määritelmä?
Muuten kuin että länsimaissa se tarkoittaa japanilaista animaatiota, Japanissa kaikkea animaatiota.
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

Flemming Andersen

  • Vieras
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #33 : 03.01.2007 klo 13:53:09 »
No esimerkiksi keskustelussa esilläolleiden Muskettikoirien ensimmäinen tuotantokausi tuotettiin kokonaisuudessaan Espanjassa.

Sitä vain tarkoitin, että ainakin minua ketjun nimi on tähän asti hämännyt. Tosin muut ovat ehkä ollet fiksumpia... :P
« Viimeksi muokattu: 03.01.2007 klo 21:01:56 kirjoittanut Flemming Andersen »

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #34 : 06.01.2007 klo 22:03:40 »
Sitä vain tarkoitin, että ainakin minua ketjun nimi on tähän asti hämännyt. Tosin muut ovat ehkä ollet fiksumpia... :P

Täällä on/oli myös suht.koht. yleinen keskustelu wanhoista tv-sarjoista joten siinä suhteessa olet oikeassa että ei-animet kuuluisivat sinne.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Wierdo

  • Närkästynyt kuluttaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 254
  • Hard Duck Halitulihei!
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #35 : 08.01.2007 klo 11:36:58 »
Lasketaanko Alfred J. Kwak kasari animeksi(siis animeahan se on?)? Minä kun en muista milloin se tuli ekaa kertaa töllöstä. Olin niin pieni.

Flemming Andersen

  • Vieras
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #36 : 08.01.2007 klo 17:25:43 »
Tietääkseni Muskettikoirien 2. tuotantokausi oli ensimmäinen Japanissa toteutettu BRB:n sarja... Ja kun idea ja kässärit ovat espanjalaisia, en oikein miellä tuota animeksi. En ole koskaan mieltänytkään, tosin en silloin aikanaan tiennyt mitä on "anime"...

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #37 : 26.01.2007 klo 15:21:23 »
Kävin eilen tarkistamassa Vantaalle nouseen Toys 'r Usin (TRU) liikkeen ja havaitsin että siellä oli Cubiutus/Muppelo animaatioita DVD:llä. Näyttivät olevan 80-luvun lopulle copyrightattuja. Yksi noista oli tarjouksessa hintaan 5€ ja loput taisivat olla 7.95. Jäi ostamatta kun en laadusta osannut sanoa mitään vaikkakin takakannen stillit näyttivät ihan asiallisilta. Kestoa taisi olla levyillä massiiviset 45min.

Jumbossa törmäsin samaan sarjaan oisko ollut Prismassa ja hintaa oli muistaakseni 5.95. Se siitä TRUn halpahintaisuudesta...

Lisäksi pani naurattamaan ja kummastuttamaan se että TRUn ulkoseinällä oli lafkan nimeäkin suuremmalla teksti "Varastomyymälä". Ja samaa tekstiä käytettiin sisäpuolellakin  antaumuksella. Onko varastomyymälä siis mikä tahansa hehtaarihalli keskellä peltoa?


Osaako kukaan kertoa noista enempää?
häpeillen tunnustan nyt että en kyllä edes koettanut etsiä Kvaakista asiaa mahddollisesti jo sivuavia viestejä

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Re: 80-luvun animet
« Vastaus #38 : 26.01.2007 klo 16:10:12 »
Tietääkseni Muskettikoirien 2. tuotantokausi oli ensimmäinen Japanissa toteutettu BRB:n sarja... Ja kun idea ja kässärit ovat espanjalaisia, en oikein miellä tuota animeksi. En ole koskaan mieltänytkään, tosin en silloin aikanaan tiennyt mitä on "anime"...

Minun mielestäni se on juuri toisin päin, eli ensimmäinen kausi on animoitu Japanissa espanjalaisten ideoiden ja käsikirjoitusten mukaan. Toinen kausi on käsittääkseni tehty Taiwanissa. Varma en ole, joten korjatkaa jos olen väärässä.

uneja

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 2
Vs: 80-luvun animet
« Vastaus #39 : 12.08.2010 klo 19:54:37 »
Voisitteko auttaa huonomuistista? Anteeksi jos tämä on mielestänne väärällä ostastolla.  Kyse on sarjasta, joka on muistaakseni alunperin 80-luvulta. Suomessa sitä sai ostaa vhs:ssänä. Sarja jota olen viimeksi nähnnyt reilusti alle 10-vuotiaana. Eli joskus 90-luvun alussa.

Sarjassa on Prinsessa, jolla on vaaleat pitkääkin pitemmät hiukset, joissa on jokunen sateenkaaren värinen raita. Hänen ystäviinsä kuuluu lentäviä erin värisiä, vähän oravan näköisiä otuksia. Hänellä on myös hevonen, joka on enimmkäseen violetin värinen.

Häntä kadehtii toinen nainen, joka on monintavoin hänen vastakohtansa. Sarjan ns. pahis. Hänellä on enimmäkseen mustat hiukset. Hänen palvelianaan/apurinaan on vähän Muumien Haisulin näköinen ötökkä. Hänellä on myös niitä oravan näköisiä otuksia, jotka ovat ilkeämpiä, kuin ne toiset lentävät oravan näköiset otukset.

Anteeksi, jos selitin epämääräisesti. Sarjan nimi vain vaivaa minnuu niin paljon, kun en muista sitä. :/
« Viimeksi muokattu: 12.08.2010 klo 19:56:51 kirjoittanut uneja »

Marsumestari

  • Jäsen
  • Viestejä: 386
Vs: 80-luvun animet
« Vastaus #40 : 12.08.2010 klo 20:33:34 »

uneja

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 2
Vs: 80-luvun animet
« Vastaus #41 : 13.08.2010 klo 00:46:49 »
Kiitos Marsumestari<3 Pelastit päiväni. (:

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: 80-luvun animet
« Vastaus #42 : 13.08.2010 klo 01:04:01 »
Jotenkin vähän hävetti lukea noita pari vuotta vanhoja viestejäni tässä ketjussa. Että osasinkin kirjoittaa ärsyttävään sävyyn. ;D

Olen viime vuosien aikana katsonut lähes ainoastaan 70- ja 80-lukujen animesarjoja. Niitä julkaistaan Saksassa kiitettävää tahtia bokseina, mikä tarjoaa hyvän tilaisuuden yhdistää kielitaidon kehittäminen ja laatuviihde. 70-luvun lopulla tehty Aarresaari-anime on ehdoton suosikkianimaationi koskaan. Tähän olen koonnut pientä esittelylistaa ja kuvia niistä sarjoista, joita tähän mennessä olen hankkinut.

Jostain luin, että Sandybell ja Space Adventure Cobra tulisivat Suomessa DVD:lle syksyn/talven aikana. Toivottavasti tosiaan tulevat ja myyvät hyvin. Molemmat olen halunnut jo kauan.

haplo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 531
Vs: 80-luvun animet
« Vastaus #43 : 13.08.2010 klo 08:58:23 »
Muistaakseni tuo Cobra oli tulossa Suomeen jo muutamakin vuosi sitten, eikä mitään tapahtunut. Mutta pelkkää mutuahan tämä muistelu on, hyvä jos nyt tulee. Kelpais minullekin.

VNaomi

  • Jäsen
  • Viestejä: 279
  • Aarresaari
Vs: 80-luvun animet
« Vastaus #44 : 14.08.2010 klo 11:20:44 »
Tuli vastaan tällainen PDF-tiedosto, jossa Cobra-boksia lupaillaan toiseksi viimeisellä sivulla. Jippijee. :D