Kirjoittaja Aihe: Lännentie  (Luettu 65800 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ernotam

  • Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
  • Viestejä: 355
Vs: Lännentie
« Vastaus #45 : 09.11.2008 klo 20:22:49 »
Sain Italiasta listat jossa on kaikki Lännentien (STORIA DEL WEST) lehden kirjoittajat ja piirtäjät sekä luettelo kuka on piirtänyt minkäkin jakson. Mukava olla olemassa. En ihan muista suomalaisista numeroista mitkä ovat Dàntonion piirtämiä, mutta ainakin 1/1980,  5/1980, 5/1978 jne..

Kimmo Lakoman sivuille on myös koottu aika mukavasti tietoa noiden piirtäjistä. Onko sulla jotain vielä tarkempaa/täydellisempää tiedossasi?

http://www.helsinki.fi/~lakoma/comics/

Myös minä allekirjoitan kaiken Lännentiehen täällä kohdistuvan kehun. Alkupää on aivan loistavaa, mutta myös loppuvuosina joukossa oli aivan kelvollisia tarinoita, ne pitää vain löytää muun kuran seasta. Italiassa olisi tosiaan paljon suomentamisen arvoista kioskisarjakuvaa... Onneksi sentään Egmont on aloittanut kesken jäänen Ken Parkerin uudestaan. Koskakohan näitä Lännentien parhaita numeroita aletaan julkaisemaan uudestaan?

Edit: Kah, oli Wadekin linkittänyt pari viestiä aiemmin Lakoman sivuille...pitäisi näköjään silmäillä edes saman sivun viestit uudestaan..
« Viimeksi muokattu: 09.11.2008 klo 20:26:23 kirjoittanut ernotam »

tertsi

  • Vieras
Vs: Lännentie
« Vastaus #46 : 05.06.2009 klo 19:12:41 »
Onkos tuo piirtäjä siis se sama mestaripiirtäjä, joka teki ne ihan ensimmäiset Lännentiet, sen maanmittaustarinan ym.?

« Viimeksi muokattu: 05.06.2009 klo 19:16:01 kirjoittanut Tertsi »

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Lännentie
« Vastaus #47 : 05.06.2009 klo 20:14:08 »
Juuri se. Eli kyseessä on Lännentien voimakaksikko vähän samaan tapaan kuin parkkereissa Milazzo & Berardi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

vekka_of_savo

  • Jäsen
  • Viestejä: 574
Vs: Lännentie
« Vastaus #48 : 05.06.2009 klo 21:11:26 »
Osaakos joku kertoa tarkemmin mistä Bandidos! kertoo? 

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Lännentie
« Vastaus #49 : 22.06.2009 klo 11:56:19 »
Egmontin blogissa on tietoa tästä tänään.

Taitaa olla ns one-off eli vain tämä postuumi sarjis tulee ei muuta?
Je suis alle kuuden euron pizza!

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Lännentie
« Vastaus #50 : 22.06.2009 klo 12:45:55 »
Jänskää, että tämäkin tarina on julkaistu D'Antoniolta postuumisti. Samoin oli laita Texin suuralbumin raivoisa rämejahti. Kumpikohan mahtaa olla miehen viimeinen työ..? Itse veikkaa sitä Texiä, sillä sen piirrostyöt eivät olleet vielä päätöksessä, kun D'Antonio kuoli.

Toivottavasti opus menee kaupaksi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Lännentie
« Vastaus #51 : 22.06.2009 klo 13:24:58 »
Toivotaan, itse kyllä olen täpinöissäni tästä pienestä länkkärisarjisruuhkasta mitä tänä kesänä on tulossa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Lännentie
« Vastaus #52 : 26.06.2009 klo 18:27:21 »
Jep! Handussa on pokkari, hyvältä näyttää alustavan pläräyksen perusteella, nyt vain pitää jaksaa lukea se tässä helteessä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Veli Loponen

  • Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 11 043
  • <><
Vs: Lännentie
« Vastaus #53 : 26.06.2009 klo 18:31:56 »
Eilen kattelin sitä kanssa kaupassa. Tekisi mieli ostaa, mutta kympin hinta vähän hirvittää. Jännä sinänsä, koska Ihmesarja-pokkareissa 13 euron hinta ei tee kovinkaan kipeää.
No, tässä on edessä pitkiä junamatkoja akselilla Hanko-Helsinki-Kuopio, joten lukeminen tulee tarpeeseen. Uusimman Maxi-Texin tuhlasin jo keskiviikkona, kun piti tulla Helsinkiin. Jäljellä siis vielä uusin Parker sekä tämä. Eiköhän tule kaikesta huolimatta hankittua.

Mutta selailun perusteella näytti ihan hyvältä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Wladislaw

  • Jäsen
  • Viestejä: 196
Vs: Lännentie
« Vastaus #54 : 26.06.2009 klo 21:33:05 »
Perustarina mutta hyvin tehtynä oli mun vaikutelma. Itse en lukenut Lännentietä aikanaan kuin pari satunnaista numeroa ja ne taisi kaikki olla niitä heikompia... mitkäs numerot/vuosikerrat ovat näiden tekijöiden käsialaa ja onko niitä jo vaikea löytää divareista?

tertsi

  • Vieras
Vs: Lännentie
« Vastaus #55 : 26.06.2009 klo 22:38:16 »
Selailin Bandidosia kiskalla.
Onkos tämä Bandidoksen piirtäjä tosiaan se sama, joka teki ne ihan ekat Lännentiet? Siis sen maanmittaustarinan. Ei näytä samalta. Perusvarmaa, mutta aika boring piirrosta.

Tässä bandidoksessa sisäsivuilla näkyy sen ekan Lännentien kansi.
 Onhan se nyt ihan eri maailmasta! Sapelin pihkat!
« Viimeksi muokattu: 26.06.2009 klo 22:54:33 kirjoittanut Tertsi »

Dennis

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 752
Vs: Lännentie
« Vastaus #56 : 26.06.2009 klo 22:59:23 »
Kyllä varmaan löytyy divareista Lännentietä, oon ittekin noita nähnyt usein, jopa kirppareilla  oon nähnyt.

Itse muistelen, että LT ei oikein iskenyt samalla tavalla kuin Tex, juuri tuon tason heittelyn takia, osa tarinoista oli kuraa, ikäänkuin "toisella kädellä" tehtyjä, toki mukana  oli  paljon myös nautittavaa jälkeä, mutta sellanen maku jäi, että tarinoiden tasoero oli suuri.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Janne

  • Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 6 818
  • Hornan kekäleet!
Vs: Lännentie
« Vastaus #57 : 27.06.2009 klo 00:26:11 »
Divareista löytyy lähinnä Lännentien loppupään juttuja, jotka eivät olleet enää D'Antonien kirjoittamaa sukueeposta. Eli ihan eri tarinoista oli kyse.

Täältä näkee Lännentien tekijät:
http://www.helsinki.fi/~lakoma/comics/lannensarjat/lannentie/storia_del_west.htm
Kyllä se Calegari oli siellä ihan ekoissa tarinoissa huseeraamassa, mutta aika vähän hän piirsi tarinoita yksin. Eikä ollut muuten Calegarin taannoinen texikään miehen yksin piirtämä, siinäkin oli kaksi avustajaa mukana.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

  • Vieras
Vs: Lännentie
« Vastaus #58 : 27.06.2009 klo 00:34:39 »
Tuo ihailemani piirtäjä lieneekin kirjoittaja Gino D'Antonio!!!
Ainakin Lakoman sivujen mukaan hän on piirtänyt yksin tämän tarinan ja se on piirretty juuri samalla loistavalla tyylillä kuin ne ensimmäisetkin seikkailut.
Sijoittuu Amerikan sisällissotaan tämä episodi.

« Viimeksi muokattu: 27.06.2009 klo 00:37:14 kirjoittanut Tertsi »

Lurker

  • Valvoja
  • ***
  • Viestejä: 17 040
Vs: Lännentie
« Vastaus #59 : 27.06.2009 klo 12:07:02 »
Lännentie, jos se nyt menee hyvin kuten toivotaan, on ihan hyvä sateenvarjobrändi (heh) julkaista vaikka mitä italialaista länkkärisarjista. Niitähän riittää.

Paksu erikoisnumero (n. maksiteksin mittainen) neljännesvuosittain voisi olla hyvä julkaisutahti. Pitkä myyntiaika Willerin ja Parkerin vieressä puotiloiden hyllylöissä olisi taattu.