Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.12.2018, klo 03:14:13

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
469603 viestiä 10441 aihetta kirjoittanut 7341 jäsentä. Uusin jäsen: levonmar
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Sarjakuvien ostaminen ja keräily
| | |-+  Sarjakuvia netistä
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvia netistä  (Luettu 81414 kertaa)
haplo
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #225 : 11.01.2011, klo 21:28:04 »

Joulukuussa tilasin kaksi pakettia Adlibriksestä. Molemmissa paketti saapui alle viikossa, eli mukavaa vauhtia. En kovin tarkkaan enää päiviä muista. Toisessa meni pari päivää pidempään, sillä etsivät varastosta tuotetta joka oli loppunut eivätkä saaneet uutta tilalle. Mutta noissa, joita on helposti saatavilla, toimitus tapahtuu nopeasti. Ennenkin olen tilaillut tuolta, eikä ole pahaa sanottavaa. Yhden kerran posti palautti pakettini ilman että sain asiasta heiltä tietoa, mutta siinäkin Adlibris kyseli syytä palautukselle ja sain sitä kautta lopulta paketin. Ei ollut siis tuokaan kaupan vika.

En itse ole sen sijaan koskaan Bookplussasta tilannut mitään.
tallennettu
jans
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #226 : 12.01.2011, klo 17:01:03 »

Itse olen viime aikoina suosinut hintasyistä kirjatilauksissa ulkomaista, eli Book Depositorya, jolla on ilmaiset postikulut ja kirjat ovat tulleet toistaiseksi nopeasti ja hyvin pakattuna perille.

http://www.bookdepository.co.uk/book/9781606994412/Walt-Disneys-Mickey-Mouse
tallennettu
Henendo
Avustava toimittaja
*
Poissa

Kunnia myös hiirimestareille!

« Vastaus #227 : 12.01.2011, klo 17:11:27 »

Itse olen viime aikoina suosinut hintasyistä kirjatilauksissa ulkomaista, eli Book Depositorya, jolla on ilmaiset postikulut ja kirjat ovat tulleet toistaiseksi nopeasti ja hyvin pakattuna perille.

http://www.bookdepository.co.uk/book/9781606994412/Walt-Disneys-Mickey-Mouse
Hmm... Tuntuu liiankin hyvältä ollakseen totta. Brittiläinen yritys, eikä lainkaan postikuluja edes Suomeen toimitettaessa. Hinta on kyllä selvästi halvin näkemistäni. Jos kukaan ei kuitenkaan löydä mitään moitittavaa, voisin ehkä uskaltautua tilaamaan täältä pelkän säästämisen vuoksi (ellei parempia tarjouksia ehdi vielä ilmaantua). Millaistahan pakkauspolitiikka on? Kestääkö kallisarvoinen kirja(ni) röykkyytyksen Britanniasta tänne?
EDIT: No tuossahan jans jo mainitsikin pakkauksista. Äh, en ikinä osaa nähdä kaikkea!
« Viimeksi muokattu: 12.01.2011, klo 17:13:31 kirjoittanut Henendo » tallennettu

Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #228 : 12.01.2011, klo 18:14:52 »

Mä olen vähän arka tilaamaan mitään ulkomailta...varsinkin jos Suomesta voi tilata saman.
Carl Barksin koottujen extrat tilasin Norjasta, kun en muualta saanut täydellisiä extra sarjoja.
Kyllä mä taidan ostaa ton kirjasarja tuolta Adlibrikseltä, vaikka nyt on ulkomaalaisia verkkokauppoja kalliimpi. Pistin just sen valvottaviin ja tilaan heti kun vain tulee tilattavaksi.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
xml
Jäsen
Poissa

« Vastaus #229 : 12.01.2011, klo 18:46:44 »

Millaistahan pakkauspolitiikka on? Kestääkö kallisarvoinen kirja(ni) röykkyytyksen Britanniasta tänne?

Bookdepository käyttää sekä pahvipakkauksia että kuplamuovikuoria, halvemmat kirjat tulevat yleensä kuplamuovissa. Tuo Mikki-kirja näkyy olevan kovakantinen, joten tullee kunnossa vaikka laittaisivatkin kuplamuoviin. Tosin jos kovakantinen kirja putoaa kulmalleen/nurkalleen, kuplamuovikuoressa kirjan kulmaan voi tulla havaittavia painaumia. Sen sijaan ohuen pehmytkantisen kirjan taittumis- ja vaurioitumisriski on kuplamuovikuoressa erittäin suuri.
tallennettu
Dennis
Jäsen
Poissa

« Vastaus #230 : 12.01.2011, klo 18:55:15 »

Itse olen ostanut viime vuonna paljon juuri Book Depositorysta. Kokemukset ovat olleet hyviä, tilasin Mikin sieltä ennakkoon.

Pakkaukset ovat peruspakkauksia, kestävät kyllä ihan hyvin ellei pakkaus joudu tosi kovaan käsittelyyn postissa.

Se mikä oli tavallaan negaa Bookissa, oli se kun tilasin "ison jöötin" ennakkotilauksena Joulun alla niin huomasin, että olivat heti veloittaneet luottokorttitiliä. Muissa ulkomaisissa firmoissa joita olen käyttänyt on ollut niin, että veloittavat vasta kun lähettävät tuotteen. Siis tilaukseni kirjoja ei ole vielä edes julkaistu.

Eli pientä jännitystä on, jos käy niin että ko. sarjakuvakirjoja ei julkaistakaan, mikä on aina mahdollista, siinä on siten kiva alkaa peräämään rahojaan takaisin.

Mutta kyllä to Mikki on varma nakki.

Itse käytän myös Adlibristä paljon, se on erittäin varma ja halvempi kun esim. Akateeminen Kirjakauppa.
tallennettu

Je suis alle kuuden euron pizza!
Darth Mika
Insinööri
Toimittaja
**
Poissa

The Comics be with us...always!

« Vastaus #231 : 12.01.2011, klo 19:29:16 »

Itse käytän myös Adlibristä paljon, se on erittäin varma ja halvempi kun esim. Akateeminen Kirjakauppa.

Akateeminen on sikakallis ainakin Carl Barksin ruotsalaisille extroille. Kattelin siellä hyllyssä Bruno Björn och Vänner-kirjaa. Se maksoi 99,90 €. Adlibriksellä 68,70 €....aika paha ero.
tallennettu

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)
Pastissi
Jäsen
Poissa

« Vastaus #232 : 17.01.2011, klo 16:01:37 »

Tällä hetkellä edullisin hankintapaikka näyttäisi olevan Amazon UK, jos tilaa tavaraa vähintään £20:lla, jolloin postitus on ilmainen. Päivän hinta on £14.42, eli päivän kurssilla n. 17 euroa:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/1606994417

Book Depositorya vierastan sen harrastaman postikulukusetuksen vuoksi, ja Amazon myös varmemmin pakkaa kirjaa huolellisesti - ja veloittaa korttia vasta postittaessaan ostoksen.
tallennettu
Henendo
Avustava toimittaja
*
Poissa

Kunnia myös hiirimestareille!

« Vastaus #233 : 17.01.2011, klo 16:28:14 »

Book Depositorya vierastan sen harrastaman postikulukusetuksen vuoksi

Taidan murtaa aiemman päätökseni ja tilata joltain kotimaiselta taholta. Brittiyritys tuntui aluksikin aika uskaliaalta vedolta, ja nyt, saatuani tietooni tällaista, ostohalut kyseiseltä taholta laskevat rajusti. Miten yritys voi tehdä tällaista? Vai tarkoittiko Pastissi sittenkään sitä, mitä luulen? (Sitä, että lupauksista huolimatta postikulut maksatetaan asiakkaalla)
tallennettu

Pastissi
Jäsen
Poissa

« Vastaus #234 : 17.01.2011, klo 16:42:08 »

Vai tarkoittiko Pastissi sittenkään sitä, mitä luulen? (Sitä, että lupauksista huolimatta postikulut maksatetaan asiakkaalla)

Juu - tosin postikulut on upotettu sisään kirjan hintaan, eli siinä mielessä postitus on mainostettuun tapaan "ilmaista". Todellisuudessa Book Depository kuitenkin lisää hintaan tuntuvan prosenttikorotuksen, jos asiakkaan IP-osoite viittaa ulkomaille. Ihan aukoton tuo järjestelmä ei ole, sillä joidenkin tuotteiden kohdalla hinta ei muutu, mutta painavan opuksen ollessa kyseessä ulkomaiselle tilaajalle näkyvä hinta voi hyvinkin olla kympin verran korkeampi. Tämä käytäntö tekee myös hintavertailupalvelujen käytön Book Depositoryn osalta melko hyödyttömäksi.

Siinä mielessä huijausta ei siis tarvitse pelätä, että joutuisi maksamaan enemmän kuin sivuilla kerrotaan (paitsi jos sattuu tekemään tilauksen juuri hinnantarkistuksen hetkellä - näin kävi kerran itselleni). Mieluummin suosin kuitenkin kauppaa, joka kertoo taksansa rehellisesti ja avoimesti.
tallennettu
Vesa Höijer
Jäsen
Poissa

« Vastaus #235 : 17.01.2011, klo 17:56:09 »

Britanniassa kirjoilla ei ole arvonlisäveroa. Jos tilaaja on Suomesta, hintaan lisätään 9% vero, jonka myyjä tilittää Suomen verottajalle. Näin ainakin Amazon.

Veroineen ja postikuluineen Gottfredson-kirja maksaa £21.69 eli noin 26 euroa Amazonilta tilattuna.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2011, klo 18:03:08 kirjoittanut Vesa Höijer » tallennettu
Pastissi
Jäsen
Poissa

« Vastaus #236 : 17.01.2011, klo 18:08:29 »

Britanniassa kirjoilla ei ole arvonlisäveroa. Jos tilaaja on Suomesta, hintaan lisätään 9% vero, jonka myyjä tilittää Suomen verottajalle. Näin ainakin Amazon.

Totta - mutta tuo velvollisuus periä alv kohdemaan mukaan koskee vain niitä kauppiaita, joiden vuotuinen myynti kyseiseen maahan ylittää tietyn EU:n saneleman euromäärän. Amazon on yksi harvoja kirja-alan verkkokauppoja, joita tämä velvollisuus koskee.

Book Depositoryllä tuo hintoihin salaa ujutettu korotus näyttäisi ainakin jossain määrin korreloivan kirjan painon kanssa, joten kyseessä lienee tavanomaista kierompi tapa piilottaa ilmaisiksi väitetyt postikulut.

Esimerkiksi Play.com harrastaa samansuuntaista toimintaa vedättämällä valuuttakursseissa. (Britannian ulkopuolelle tilauksia ei toimiteta kuin euromääräisinä, ja puntahintojen eurokurssi on laskettu Playn ikioman kertoimen mukaan, paksulla voittomarginaalilla höystettynä.) Playlla tämä ero hintaero on kuitenkin kaikkien todennettavissa ja Book Depositorya johdonmukaisempi, joten hintavertailusivustotkaan eivät anna niin harhaanjohtavia tuloksia.

Veroineen ja postikuluineen Gottfredson-kirja maksaa £21.69 eli noin 26 euroa Amazonilta tilattuna.

Veronkorotuksen kanssa Amazon UK:n loppuhinnaksi tulee £15.72, jos keksii samalla kertaa muuta tilattavaa vähintään 6 punnan edestä. (Ilmainen postitus koskee yli 20 punnan tilauksia.)

« Viimeksi muokattu: 17.01.2011, klo 18:12:25 kirjoittanut Pastissi » tallennettu
Vesa Höijer
Jäsen
Poissa

« Vastaus #237 : 17.01.2011, klo 18:36:26 »

Joo, kannattaa suosia suomalaisia kauppoja eikä ulkomaan huijareita. Kirjat saa ainakin Adlibrikseltä myös lähimpään R-kioskiin, eikä tarvitse hakea kaukaa postitoimistosta, niitä kun on harvassa nykyään.
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #238 : 17.01.2011, klo 19:07:53 »

Meillä onkin R-kioski postitoimistossa tai päinvastoin. Ennen ne olivat vierekkäin samassa rakennuksessa mutta nyt on seinä revitty välistä.

Kirjojen tilaaminen netistä on muuten omana ketjunaan keräilyalueella. Siirrän nämä jossakin vaiheessa sinne, kun ensimmäistä kirjaa on ihmisten käsissä.
tallennettu

puro
Multirajoitteinen
Toimittaja
**
Poissa

Ei se siitä suttaannu.

« Vastaus #239 : 17.01.2011, klo 19:49:49 »

Book Depositoryllä tuo hintoihin salaa ujutettu korotus näyttäisi ainakin jossain määrin korreloivan kirjan painon kanssa, joten kyseessä lienee tavanomaista kierompi tapa piilottaa ilmaisiksi väitetyt postikulut.

Menee pikkasen offariksi, mutta joku voinee siirtää oikeaan ketjuun... Mistä tuo kusetus on todettu? Tämä on sillä tavalla mielenkiintoista, että vuosia tuolta on tullut tilattua. Suosin kuitenkin mieluummin sitä, joka toimittaa kotiovelle halvalla.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: