Kirjoittaja Aihe: nettimanga: Koguredani Monogatari  (Luettu 3015 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari Lehtinen

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 956
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
nettimanga: Koguredani Monogatari
« : 17.01.2004 klo 22:14:04 »
Käyttöohjeita:
ensiksi menette ihailemaan etusivua
http://www.asahi-net.or.jp/~tc2t-ymd/kazenomori/kazenomori.html
jonka jälkeen siirrytte osioon English, jonka löydätte kyllä kyseiseltä sivulta vasemmanpuoleisesta palkista.
Ihailkaa kuinka englanninkielinen tekstitys tulee puhekupliin kupla kerrallaan.
Itse vitsistä en mitään sano, siitä on olemassa kuulemma ala-arvoinen kissaversiokin. Mutta voin lohduttaa sillä, että eivät ne kääntämättömät vastaavat jutut sen kummoisempia ole.  ;D
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Tero Mäntylä

  • Peliohjelmoija?
  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 1 074
Re:nettimanga: Koguredani Monogatari
« Vastaus #1 : 18.01.2004 klo 01:35:11 »
No minun kommenttini tohon olisi, että olipa se huono. Ja vaikka yleensä arvostankin uusien ideoiden kokeilua netti sarjakuvassa niin aina kun joku hidastaa minun normaalia lukutahtiani jollain tavalla niin ärsyynnyt. Sarjakuvan yksi parhaista puolista on se, että sen voi lukea haluamalla nopeudellaan. Vähän sama kun monissa tietokonepeleissä ärsyttää se, että tarina on sekä tekstinä että äänenä eikä oikein kumpaakaan pysty seuraamaan kun luettu kulkee niin paljon hitaammin.

Ja jos unohdetaan ärsyttävä ääni ja "kikkailu" tekstin tulemisen kanssa (alkuperäisissä teksti sentään näytti olevan heti valmiiksi) niin noin yleisesti tosta voisi sanoa, että vaikka arvostankin suuresti japanilaista sarjakuvakulttuuria, niin tuossa taisi noin nopeasti arvioituna olla koottuna kaikki ne piirteet mitä vihaan japanilaisessa sarjakuvakulttuurissa.