Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: Tarinoita tuntureilta (26.08.2018 klo 11:58:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.10.2018, klo 03:59:16

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
467681 viestiä 10412 aihetta kirjoittanut 7323 jäsentä. Uusin jäsen: Lamppu
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Mitä olisi voinut tapahtua?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mitä olisi voinut tapahtua?  (Luettu 21269 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #45 : 25.04.2004, klo 06:46:31 »

Hessulla on myös vaimo sekä poika, nimeltään Junior

Goof Troop -piirrossarjassa Hessu on Max-pojan yksinhuoltajaisä.
tallennettu

J.Salo
Valvoja
Poissa

..ja valmis!

« Vastaus #46 : 25.04.2004, klo 12:45:33 »

Mun mielestä ehkä kuitenki ois parempi, että Rosa jättäis asian auki. PySYIS SE SAMA SALAPERÄISYYS MIKÄ ON OLLU ennekin.

Ne on vain Rosan omia mielipiteitä, ei mitään "virallisia" juttuja. Tehköön mitä haluaa, ja salaperäisyys on joissain jutuissa ihan kiva trikki, mutta tässä se ei kyllä päde. Avoimmuutta, avoimmuutta! Ainakin jos selitys on hyvä. Eikä Egmont varmaan edes hyväksyisi mitään selitystä tyyliin "pamaus oli se tippa joka katkaisi kamelin sedän, isä sai hermoromahduksen ja joutui mielisairaalaan". Tai ei sitä tiedä..
tallennettu
Gamma
Jäsen
Poissa

Miu

« Vastaus #47 : 25.04.2004, klo 12:51:46 »

Hessulla on myös vaimo sekä poika, nimeltään Junior

Goof Troop -piirrossarjassa Hessu on Max-pojan yksinhuoltajaisä.

Aaaah, totta tuokin! En vaan muistanut kyseistä telkkarisarjaa, vaikka olen katsonut sitä itsekin.  Grin
tallennettu
litiumtomu
Jäsen
Poissa

"Ettehän te osaa piirtää" -Wagner (HS 24.2.2005)

« Vastaus #48 : 27.04.2004, klo 20:02:51 »

Aku ei vain tunnista näitä täysin identtisiä veljeksiä ja siksi kutsuu Rupua Tupuksi!

Tästä vain sen verran, että Rosahan on kumonnut tämän mahdollisuuden eräässä tarinassaan (nimeä en tietenkään tähän hätään muista), jossa Akulla oli yliluonnollisen tarkka katse (ja huomiokyky).

Tupu, Hupu ja Lupuhan ovat identtiset kolmoset, eikä Akulla ollut veljenpoikien tunnistamisessa minkäänlaisia ongelmia..
tallennettu

Läänintaiteilijasika menettää kohta uskonsa.
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #49 : 06.05.2004, klo 12:54:22 »

Sukulaissuhteista vielä: Viime viikon Aku Ankassa kerrotaan että Taavi Ankka on Akun eno ja että itse Walt Disney olisi näin sanonut Taavin ensimmäisessä esiintymisessä televisiossa.

No, minulla on tuo ohjelma videolla, se tuli Maikkarilta jokunen vuosi sitten. Walt Disney sanoo selvästi että Taavi on Akun setä isän puolelta, eurooppalaista sukuhaaraa.
tallennettu

Leo
Valvoja
Poissa

« Vastaus #50 : 06.05.2004, klo 14:46:26 »

Aku ei vain tunnista näitä täysin identtisiä veljeksiä ja siksi kutsuu Rupua Tupuksi!

Tästä vain sen verran, että Rosahan on kumonnut tämän mahdollisuuden eräässä tarinassaan (nimeä en tietenkään tähän hätään muista), jossa Akulla oli yliluonnollisen tarkka katse (ja huomiokyky).

Tupu, Hupu ja Lupuhan ovat identtiset kolmoset, eikä Akulla ollut veljenpoikien tunnistamisessa minkäänlaisia ongelmia..
Olen lukenut tarinan, mutta eiväthän he voi täysin identtisiä olla jos yhdellä ankanpojalla on hyttysenpisto korvan takana, mutta toisella ei.

Sukulaissuhteista vielä: Viime viikon Aku Ankassa kerrotaan että Taavi Ankka on Akun eno ja että itse Walt Disney olisi näin sanonut Taavin ensimmäisessä esiintymisessä televisiossa.

No, minulla on tuo ohjelma videolla, se tuli Maikkarilta jokunen vuosi sitten. Walt Disney sanoo selvästi että Taavi on Akun setä isän puolelta, eurooppalaista sukuhaaraa.
Muistaakseni olen jostain kuullut, ettei Egmont antanut Rosan piirtää Taavia sukupuuhun. Uskomattomalta kuullostaa,  mutta ehkä "Rosaprofessori" Kai Saarto (tai joku muu) osaa vastata paremmin.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2004, klo 14:47:50 kirjoittanut Leo Lehtinen » tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #51 : 06.05.2004, klo 16:29:47 »

Muistaakseni olen jostain kuullut, ettei Egmont antanut Rosan piirtää Taavia sukupuuhun. Uskomattomalta kuullostaa,  mutta ehkä "Rosaprofessori" Kai Saarto (tai joku muu) osaa vastata paremmin.

Olen minäkin tuon kuullut mutta Rosallahan on tapana ignoroida ei-barksilaiset faktat. Barks ei kait esittänyt yhtään mitään teoriaa Taavin sukulaissuhteesta muihin ankkoihin.

Minusta olisi sopinut hyvin että Taavi olisi ollut vaikka Mummon veli ja siten isosetä.

Tai sitten Mummon poika edellisestä avioliitosta ja kuitenkin Matildan mies. Sehän sopisi parhaiten kumpaankin teoriaan. Verisukulainen kuitenkin isän puolelta.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2004, klo 16:32:40 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

Leo
Valvoja
Poissa

« Vastaus #52 : 06.05.2004, klo 17:34:16 »

Barksilla Taavi esiintyi kerran  ja kyseessä oli yksisivuinen tarina,  jossa  muistaakseni Taavi ja Roope keskustelevat. Juonta en muista.

Eihän Touhokaan ole Barksilla esiintynyt mielestäni kertaakaan (tai sitten vain muutaman kerran) ja silti hän komeilee sukupuussa. Rosahan nimenomaan olisi halunnut Taavin sukupuuhun. Tietääkö kukaan miksei Egmont  näin halunnut käyvän (siis mikäli minun ja Jukan lähteetovat kunnossa)?
tallennettu
J.Salo
Valvoja
Poissa

..ja valmis!

« Vastaus #53 : 06.05.2004, klo 17:45:38 »

Jos oikein muistan, niin se yksisivuinen oli se, missä Taavi kasvatti kukkakaalia. Lopulta Mummo joutui talssimaan oopperaan se rinnassaan, vai oliko tämä joku toinen tarina?
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #54 : 06.05.2004, klo 18:42:15 »

Roopella oli vihannestarha ja hän kehui sitä Taaville kauniiksi. Taavi sanoi että kukat ovat kauniita, eivät vihannekset. Roope oli sitä mieltä että vihannekset ovat kauniimpia, eihän kukkia voi syödä. Taavin kommentti oli "Ja ne sanovat minua erikoiseksi".Sitten soittaa Mummo ja muistuttaa Roopea että tämä on luvannut viedä hänet oopperaan ja kehoittaa ostamaan daamille kukan rintapieleen. Ja Roope tietysti ottaa kukkakaalin jonka on itse kasvattanut.

Taavi esiintyi vain kahdessa ekassa ruudussa.

Uncle Scrooge 54, jouluk. 1964

Ja Leo:
Ei Egmont varsinaisesti kieltänyt sitä, asiasta vain kaikki Egmontilla ja itse Carl Barkskin oli sitä mieltä että Taavi ei ole Matildan mies.

http://duckman.pettho.com/tree/tree_rosa.html

Touhon mukanaolosta käytiin myös keskustelua. Ja vaikka Egmontilla ei hahmosta pidettykään, oli tämä esiintynyt sen verran usein sarjakuvissa Akun serkkuna että sitä olisi ihmetelty lukijoiden keskuudessa.

Ja Touho on esiintynyt Amerikassa (Donald Duck 105, Aku Ankan Lukupaketti). Näyttää kyllä hieman erilaiselta kuin myöhemmin, mutta asu on sama ja käytös myös.

http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/chars/fethry.html
« Viimeksi muokattu: 06.05.2004, klo 18:57:14 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #55 : 15.03.2006, klo 22:30:20 »

Eli tänne tälläisiä juttuja mitkä on jäänyt epäselviksi jos hahmo on vaikkapa poistunut sarjasta... Tunnetuin (omasta mielestäni) on herra Ankka (Tupun, Hupun ja Lupun isä)

Parin vuoden viiveellä: Uusimmassa Omassa Nurkassa luvattiin ettei herra Ankka tule koskaan esille.

Jos sitten voi noin vain luvata?
tallennettu

Samu94
Vieras
« Vastaus #56 : 17.03.2006, klo 17:18:43 »

entäs tällainen: ankanpojat etsivät vanhempiaan ja löytävät dellan ja hän kertoo poikien isän ruvenneen matkailijaksi ja hän on matkannut laivalla joka on uponnut matkalla ja kyydissä olevat matkustajat menehtyivät?  Cheesy hieman omaperäistä mutta...
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #57 : 27.05.2006, klo 18:57:31 »

Ainakin elokuvassa How to Have an Accident in the Home Akulla on vaimo ja pieni poika.

Tänään tuli telkasta tuon jatko-osa How to Have an Accident at Work. Vaimo ja poika olivat siinäkin.
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #58 : 09.09.2007, klo 11:44:23 »

Timo hyvä, et näe ilmeistä - joku ankkaneito oli tietenkin hänen oma siskonsa!

Paljastus: Akun sisko on kuin onkin Iines.

* Walt Disney's Comics (WDC168) - 41 - Donald Duck - (One Pager).jpg (83.08 kilotavua, 628x448 - tarkasteltu 424 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 09.09.2007, klo 16:47:00 kirjoittanut Surfin Joe » tallennettu

Quack
Jäsen
Poissa

« Vastaus #59 : 13.09.2007, klo 22:18:45 »

Eh...

Alkuperäiseen juttuun, entä jos Della kuoli joskus sen jälkeen kun Tupu, Lupu ja Hupu räjäyttivät pommin isänsä tuolin alla ja heidän isä taas sai tarpeekseen heistä ja ei halunnut heitä koltolleen, tai sitten sai työtarjouksen josta ei voinut kieltäytä todella kaukaa Ankkalinnasta? Ehkä myöhemmin Tupu, Hupu ja Lupu halusivatkin jäädä Akun luokse Ankkalinnaan asumaan pysyvästi ja se kävi ankanpoikien isälle, koska hänkin halusi jäädä esim. vaikka Kiinaan / Australiaan / Japaniin asumaan ja ehkä hän muutenkin oli vähän piittaamaton? Aku, Tupu, Hupu ja Lupu tietäisivät Dellan kuolemasta.

Oudoin idea: Milla Magia olisi Della (?? miten ihmeessä? Pistäkääpäs huvin vuoks selityksiä.) ja Roopella ja Iineksellä suhde ja Tupu, Hupu ja Lupu heidän lapsiaan (ymmärrän miksi Disney nosti haasteen tästä).

Toivoisin muuten että nimenomaan Rosa tekisi ankanpoikien vanhemmista sekä Millan historiasta tarinat.

Entäs Hortensia ja Aaron?
« Viimeksi muokattu: 13.09.2007, klo 22:25:16 kirjoittanut Quack » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: