Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Kolumnit ja matkaraportit: MAAPALLO TARVITSEE SHOKKIA! (13.05.2018 klo 11:00:00)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.08.2018, klo 00:07:59

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
466052 viestiä 10360 aihetta kirjoittanut 7300 jäsentä. Uusin jäsen: -KUOLEMA-
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Mitä olisi voinut tapahtua?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mitä olisi voinut tapahtua?  (Luettu 20691 kertaa)
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #15 : 13.01.2004, klo 18:01:50 »

Entä mikä on Mortin ja Vertin tarina? Minne Vertti on hävinnyt?

Tuon tiedän. Bill Walsh ja Floyd Gottfredson päättivät kehittää Mortin ja Vertin persoonallisuutta, koska Akulla oli veljenpoikia joilla kaikilla oli yhteneväinen luonne.

Siis: Mortista piti tulla tekninen ihmepoika ja Vertistä rillipää kirjatoukka. Vertti piti laittaa joksikin aikaa kouluun. Sitten sarja muuttui jatkuvajuonisesta seikkailusarjasta yhden stripin gageiksi samoihin aikoihin eikä tiimiin mukaan tullut Frank Reilly halunnut tämänkaltaista kuviota. Vertin annettiin sitten vain jäädä eikä hän esiintynyt sanomalehtisarjoissa vuoden 1945 jälkeen.

(Mickey Mouse in Color, 1988: Floyd Gottfredsonin haastattelu vuodelta 1975)

Ovathan molemmat olleet mukana sarjakuvalehtisarjoissa koko ajan.
tallennettu

Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #16 : 13.01.2004, klo 18:42:30 »

Eli tänne tälläisiä juttuja mitkä on jäänyt epäselviksi jos hahmo on vaikkapa poistunut sarjasta... Tunnetuin (omasta mielestäni) on herra Ankka (Tupun, Hupun ja Lupun isä) ja uskon hänelle käyneen tällätavalla:
Ns. herra Ankkaa ei olekaan. Poikien oikea isä on kuin onkin Aku (!), mutta totuus on salattu. Aku pisti jonkun ankkaneidon paksuksi nuorna ollessaan ja lapset (munat?) adotoitiin Akun siskon ja tämän miehen luo. Lopulta pojat palautettiin oikealle isälleen. Sitten pitäisikin etsiä oikeaa äitiä.... pöh...

No ei tälle mitään toimivaa, Disneyn hyväksynnän saavaa selitystä saa. Elleivät T,H & L:n vanhemmat ole kansainvälisiä seikkailijoita, eivätkä tämän takia voi pitää lapsistaan huolta. Omassa nurkassa muistaakseni selitettiin joskus muinoin että veljen/sisarenpojat ovat aina seikkailujen välissä oikeitten vanhempiensa luona.

Timo
tallennettu

[kivi]
Toimittaja
**
Poissa

Akvaarious.

« Vastaus #17 : 13.01.2004, klo 19:21:39 »

Ns. herra Ankkaa ei olekaan. Poikien oikea isä on kuin onkin Aku (!), mutta totuus on salattu. Aku pisti jonkun ankkaneidon paksuksi nuorna ollessaan

Timo hyvä, et näe ilmeistä - joku ankkaneito oli tietenkin hänen oma siskonsa!

Eipä ihme että tuo halutaan salata. Sehän on hurjempaa kuin Walt-setä ajamassa gini- ja pilleripäissään leikkijunalla paperimassavuoren seinään.
:-)
tallennettu
Timo Ronkainen
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #18 : 13.01.2004, klo 20:01:43 »

Timo hyvä, et näe ilmeistä - joku ankkaneito oli tietenkin hänen oma siskonsa!

Ajattelin tuotakin, mutta "veljen"poikien tulisi olla kai henkisesti vajaita tai jotain, mitä nämä joskus ärsyttävän näsäviisaat sudenpennut eivät ole.  Grin

Eipä ihme että tuo halutaan salata. Sehän on hurjempaa kuin Walt-setä ajamassa gini- ja pilleripäissään leikkijunalla paperimassavuoren seinään.
Mikä visio!

Timo
tallennettu

Hege
väsähtänyt
Jäsen
Poissa

« Vastaus #19 : 13.01.2004, klo 21:02:33 »

Itse asiassa H, L ja T ovat Hannu Hanhen (tuon Ankkalinnan Shemeikan) alulle panemia. Tämän päätelmän perustelen sillä, että A.Ankan sukuun kuuluva huono onni ei näytä toimivan veljesten kohdalla, heillä ei myöskään ole hyvää onnea kuten Hannulla. Nämä ominaisuudet ovat kummonneet toisensa.

Akun sisko taas jäi YH:ksi (kun ei muistanut kenen kanssa teki ja mitä ja missä latotansseissa), pettyi elämäänsä, laittoi pojat Akulle ja muutti Brutopiaan. Rakettijuttu yms. on vain Akun kehittämää legendaa, jotteivat pojat tietäisi emonsa kohtaloa.

Ehdottomasti pimein ketju mihin olen Kvaakissa törmännyt. Upeeta.
tallennettu

But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.
[kivi]
Toimittaja
**
Poissa

Akvaarious.

« Vastaus #20 : 13.01.2004, klo 21:23:14 »

Walt-setä ajamassa gini- ja pilleripäissään leikkijunalla paperimassavuoren seinään.
Mikä visio!

Tuosta tapauksesta oli siinä Waltin elämäkerrassa, jolle iso D ei antanut siunaustaan.

Tööt tööt!

Se oli muutenkin ihan mielenkiintoinen kirja, armotonta oli matka menestyksen liukuportaissa.
tallennettu
Timo Ronkainen
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #21 : 13.01.2004, klo 21:26:17 »

Tuosta tapauksesta oli siinä Waltin elämäkerrassa, jolle iso D ei antanut siunaustaan.
Tämä on varmaan siis sen Dickie Schickelin kirja? Dark prince tai jotain...
Pitänee kaivaa jostain.

Timo
tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #22 : 13.01.2004, klo 21:29:57 »

Ehdottomasti pimein ketju mihin olen Kvaakissa törmännyt. Upeeta.

Ei tämä mitään. Kerran yhden kaverini kanssa saimme kapakassa riidan aikaan kumpi on viisaampi: Tupu vai Lupu. Minä kannatin Lupua.

Hupusta sen sijaan olimme yhtä mieltä ettei hänestä ole mihinkään.

Kinaa jatkui monta tuntia kunnes päätimme kysyä asiaa jokaiselta kapakan asiakkaalta. Lupu voitti niukasti ja kaveri on vieläkin katkera asiasta.

Mutta kaikilla oli kivaa.

« Viimeksi muokattu: 13.01.2004, klo 22:01:06 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

[kivi]
Toimittaja
**
Poissa

Akvaarious.

« Vastaus #23 : 13.01.2004, klo 21:30:20 »

Tämä on varmaan siis sen Dickie Schickelin kirja? Dark prince tai jotain...
Pitänee kaivaa jostain.

Olisko ollut "Walt Disney - Hollywood's Dark Prince"?

Löytyi muistaakseni ihan Helsingin Kaupunginkirjastosta.  Siitä on kyllä eräitä vuosia kun sen luin.
tallennettu
vesa saarinen
Jäsen
Poissa

« Vastaus #24 : 13.01.2004, klo 21:40:19 »

Ei tämä mitään. Kerran yhden kaverini kanssa saimme kapakassa riidan aikaan kumpi on viisaampi: Tupu vai Lupu. Minä kannatin Lupua.

Tuohan on yleinen keskustelunaihe, ilmeisesti, minäkin olen aikanaan peistä vääntänyt. Ja yleensä Lupuun samanlainen keskustelu on päätynyt.

Lupuun liittyy myös mielenkiintoinen ajatus. Minä, nimittäin, pienenä poikana olin aivan vakuuttunut siitä, että Lupu on ankanpojan sijasta ankantyttö. Jossain vaiheessa, siinä viidennen ikävuoden kieppeillä varmaan, tämän tähden taisin olla Lupuun hieman ihastuksissani.

Ehkä tässä Lupu-sympatisoinnissa on muillakin samanlaisia kokemuksia takana?
tallennettu

"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka
http://vesasaarinen.fi
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #25 : 13.01.2004, klo 21:43:59 »

Tuohan on yleinen keskustelunaihe, ilmeisesti, minäkin olen aikanaan peistä vääntänyt. Ja yleensä Lupuun samanlainen keskustelu on päätynyt.

Lupuun liittyy myös mielenkiintoinen ajatus. Minä, nimittäin, pienenä poikana olin aivan vakuuttunut siitä, että Lupu on ankanpojan sijasta ankantyttö. Jossain vaiheessa, siinä viidennen ikävuoden kieppeillä varmaan, tämän tähden taisin olla Lupuun hieman ihastuksissani.

Ehkä tässä Lupu-sympatisoinnissa on muillakin samanlaisia kokemuksia takana?

Tunnen kaksikin naista joiden lempinimi on Tupu.
tallennettu

Timo Ronkainen
Toimittaja
**
Poissa

« Vastaus #26 : 13.01.2004, klo 21:47:10 »

Löytyi muistaakseni ihan Helsingin Kaupunginkirjastosta.  
Turun Kirjastossa on Schickelilta vaan Brando (vaan vois sekin olla mielenkiintoinen) ja Carnegie Hall.

Entäs neljäs veljenpoika Rupu? Miksi häntä näytetään vain satunnaisesti? Onko hän jälkeenjäänyt? Vai onko ankanpoikia useampiakin?

Timo
« Viimeksi muokattu: 13.01.2004, klo 21:48:07 kirjoittanut Timo Ronkainen » tallennettu

Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #27 : 13.01.2004, klo 21:53:07 »

Entäs neljäs veljenpoika Rupu? Miksi häntä näytetään vain satunnaisesti? Onko hän jälkeenjäänyt? Vai onko ankanpoikia useampiakin?

Timo

Olen joo. Minua eli Jupua hävetään niin paljon että minua ei näytetä edes satunnaisesti.

Pääsen sentään kirjoittamaan tästä vääryydestä Kvaakkiin.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2004, klo 21:54:35 kirjoittanut Jukka Laine » tallennettu

Jari Lehtinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan

« Vastaus #28 : 13.01.2004, klo 22:25:17 »

Rupun äiti ei ikinä tunnusta, mutta juorut - nuo kaiken tietävät ja kaiken kertovat - antavat ymmärtää että Rupun isä oli Hansu Hanhi. Rupua ei ole nähty sen koommin kun hän kuoriutui munasta. Mutta harvempi tietää, että Rupulla oli isänsä kaltainen ja oloinen kaksoisveli Kupu! Valitettavasti Kupu menehtyi ylensyöntiin 2 päivän iässä, joten on ymmärrettävää että Disney on katsonut parhaaksi vaieta asiasta.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2004, klo 22:30:14 kirjoittanut Jari Lehtinen » tallennettu

”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.
J.Salo
Valvoja
Poissa

..ja valmis!

« Vastaus #29 : 14.01.2004, klo 00:48:34 »

Onhan Rupu aina välillä sarjakuvissa. Noin yhden ruudun kerrallaan, kukaan ei kiinnitä tähän mitään huomiota ja sitten tämä katoaa. Muistan ainakin sen yhden oman nurkan missä häneen kiinnitettiin huomiota - väittivät neljättä ankanpoikaa kyllä piirtäjän huolimattomuudeksi, mutta mutta -- mehän kaikki tiedämme että he yrittävät vain salata totuuden!!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: