Kirjoittaja Aihe: Rinnat sarjakuvissa  (Luettu 317249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #405 : 07.01.2012 klo 20:28:32 »
Itse olin ajatellut pistää tuon Cat Grantin ja Terästytön kohtaamisen Näytä hauska sarjakuvaruutu-ketjuun mutta sopii se tännekkin.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #406 : 08.01.2012 klo 23:31:32 »
heh... olikos tämä opas jo täällä?

Ja kuka tietää mihin tunnetun kuvittajan työhön viitataan?

Timo

Asko AA

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 677
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #407 : 09.01.2012 klo 02:23:53 »
Ja kuka tietää mihin tunnetun kuvittajan työhön viitataan?

Norman Rockwell

Kun kuvagooglettaa "Rockwell Self Portrait" saa aika kivan valikoiman versioita ja parodioita tuosta kekseliäästä "Triple-omakuvasta".
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

VesaK

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 556
  • Kuka mitä häh?
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #408 : 09.01.2012 klo 11:42:56 »
Hughes vaikuttaa mieheltä jolla on urallaan selkeät sävelet.


Lainaus
Adam Hughes: I plan to draw Selina (Kyle) with obnoxiously large hooters. I mean really, really ridiculous funbags. Sweater-muffins so vast no one could ever think to burgle anything with them, other than stolen glances. Then, time allowing, I want to work on applying dynamic symmetry to my compositions and further my study of American illustrators of the late 19th and early 20th century to sophisticate my approach to color theory.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #409 : 09.01.2012 klo 15:32:16 »
Hughes vaikuttaa mieheltä jolla on urallaan selkeät sävelet.

Hughes on paitsi lahjakas myös fiksu kaveri. Itse en ole tavannut mutta muutaman tutun kautta on vakuutettu että kyseessä on aidosti hyvä tyyppi ja maan suola mitä ei tosiaankaan voi kaikista ulko- ja kotimaisista sarjakuvantekijöistä sanoa.
Monelle toki Adan Hughes on yhtä kuin maneerinen piirtäjä, minkäs minä sille voin.

Itse pidän hughesin, Terry& Rachel Dodsonin ja Frank Chon jäljestä siinä missä Stuart Immosesta ja Amanda Connerista , Becky Cloonanista tai Fiona Staplesistakin, en tissien takia vaan siksi että kuvitus on tasokasta ja siinä on sitä jotain joka tyydyttää oman asettamani tasoan sarjakuvan kuvallisen ilmaisun puolelle.

Toki varmasti nämä täyttävät monelle sen Stewart-testin määritteen mutta niinpä varmaan moni hulgursjulgursson-tikku-ukkokin.

Lönkka

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 186
  • Life goes on (except for those who die)
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #410 : 09.01.2012 klo 16:36:31 »
Itse pidän hughesin, Terry& Rachel Dodsonin ja Frank Chon jäljestä siinä missä Stuart Immosesta ja Amanda Connerista , Becky Cloonanista tai Fiona Staplesistakin, en tissien takia vaan siksi että kuvitus on tasokasta ja siinä on sitä jotain joka tyydyttää oman asettamani tasoan sarjakuvan kuvallisen ilmaisun puolelle.
Allekirjoitan tämän täysin, jokaisen kuvittajan tiimoilta (mitä nyt Hughesin kirjoitan isolla...).

Ossi Hiekkala

  • Archipictor
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 735
  • archipictor.com
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #411 : 09.01.2012 klo 18:29:37 »
Itse suren sitä, että Hughesin tasoinen tekijä ei vaivaudu piirtämään kuin yhdenlaisia naisia. Ohessa lehdestä skannattu kuva. Ihonväri tai kampaus muuttuu mutta muuten sama nainen. Melkoista haaskausta, kuten Manarankin kohdalla.

Doctor Phantomizer

  • Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Viestejä: 6 253
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #412 : 09.01.2012 klo 19:59:10 »
Itse suren sitä, että Hughesin tasoinen tekijä ei vaivaudu piirtämään kuin yhdenlaisia naisia. Ohessa lehdestä skannattu kuva. Ihonväri tai kampaus muuttuu mutta muuten sama nainen. Melkoista haaskausta, kuten Manarankin kohdalla.

Blondit ovat kaikki samannäköisiä, mutta muuten minusta ovat kyllä aivan erinäköisiä.
Enpä ole hirveästi oikeassa elämässäkään huomannut naisissa paljon eroa ulkonäössä.
Voi ehkä jakaa kolmeen ryhmään, ja se on sitten siinä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

X-men

  • Jäsen
  • Viestejä: 15 088
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #413 : 09.01.2012 klo 20:41:13 »
Ossin postaama kuva on jossain ketjussa ja kvaakkilaiset arvuuttelivat että keitäs kaikkia siinä onkaan.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #414 : 09.01.2012 klo 21:13:50 »
Itse suren sitä, että Hughesin tasoinen tekijä ei vaivaudu piirtämään kuin yhdenlaisia naisia.

tavallaan olet oikeassa. Ihan Manara-kategoriaan en itse laittaisi vielä, mutta toisaalta mieleeni tuli tekijä joka selittää asian:kaikki kuvan henkilöt ovat samalla alalla.
Kummasti enin osa tanssijoita, juoksijoita, uimareita, polkupyöräilijöitä ja nyrkkelijöitä omaa suhteellisen yhdenmukaisen vartalomallin.
Eli kyseessä olisi sisäistä verrokkirealismia ruokkiva malli.

Se mitä teoria ei selitä on 75 C> kuppikoko(monilla urheilijoillahan suuremmat rinnat ovat hidaste tai jopa este, urheiluliivin tarkoitus kun on pitää rinta aloillaan) vaikkakin eräiden tutkimusten mukaan vartalon rasvaprosentti ei suhteessa vaikuta rintojen kokoon (muistaakseni väite rinnan koostumuksesta oli 20% rasvaa 80% rauhasta).

Realismi on suhteellinen käsite jonka myös monet mangat ja BDkin hylkäävät samoin tarinan ehdoilla mutta yhtä kaikki niissäkin pyritään paitsi tarinallisiin myös kulttuurisiin malleihin.
Oletan että totuus on paitsi seksismissä myös SHAZAM! ilmiössä. Billy Batson on ehkä samaistuttavampi mutta vasta Kapteeni Marvel se ideaali.

Täten naisten kuppikoko korreloisi bodarimaiseen rintakehään miehillä.

kuolleenasyntynyt hypoteesi?

Ossi Hiekkala

  • Archipictor
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 735
  • archipictor.com
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #415 : 09.01.2012 klo 22:23:01 »
Eikä tuo yhdennäköisyys rajoitu vain vartaloon vaan myös kasvoihin. Ne ovat miltei klooneja keskenään. Kun ajatteleekin, kuinka paljon erilaisia kauniita kasvoja löytyy, niin miksi kopioida sitä samaa? Juuri tuollaisesta tulee sellainen vaikutelma, että piirtäjälle nainen on vain stereotyyppi, ei persoona. Miesten ulkonäköä kyllä varioidaan. Laiskuutta. Itse arvostan mm. Hernandezin veljeksiä siitä, että naiset ovat persoonallisia myös ulkoisesti. Heidän voi sanoa rakastavan naisia, ei naisen kuvaa.

Mitä tulee rintoihin, niin varmasti tarvitaankin melkoisen selkälihakset kantamaan tuollaisia gallonan rintavarustuksia.

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #416 : 09.01.2012 klo 22:39:58 »
Ossi, tajusin kotonamme käydyn keskustelun kautta että meillä kahdella on eri lähtökohta Hughesin taiteeseen.
Sinä katsot sitä taidekuvittajan näkokulmasta, muotoina, kaarina, siveltimenvetoina.

Minä olen sarjisnöösipoika joka etsii niistä tarinaa, energiaa, voimaa.(kyllä, tässä auttoi kovasti oman taidekuvittajani(väittää että taidenörtti, enkä minä teitä kahta vertaa, ihan eri asiat) näkökulma joka auttoi avaamaan oman blokin päästä

Hughesilla on tietyt maneerit mutta ne ovat sisäisesti loogiset. tavallaan heikkoutta tavallaan sitä että tuo saman asian esiin siten kun sen parhaiten osaa .

Mutta puhtaasti kuvittajan perspektiivistä ovat tietty samankaltaisia.

Minusta Hughes on hiukan väärässä seurassa koska itse en ikinä ole kokenut niitä naista alistaviksi kuin jotain Manaraa tai Axa-sarjakuvia joissa tissit nyt vaan pullahtelee hups koko ajan esiin.
Ei, ei edes Power girlin kohdalla.

editski: Niin joo ja Kissanaisen kohdalla Hughesilla olisi ongelma, nuoren Audrey Hepburnin kasvot kun ei muutu siitä vaikkapa Angelina Jolieksi.
Aina arvostanut tuota, varsinkin Sabrinan jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012 klo 22:46:25 kirjoittanut Curtvile »

Emppu

  • Känisijä
  • Jäsen
  • Viestejä: 501
  • "I don't even believe in Jebus!"
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #417 : 10.01.2012 klo 20:54:07 »
Blondit ovat kaikki samannäköisiä, mutta muuten minusta ovat kyllä aivan erinäköisiä.
Enpä ole hirveästi oikeassa elämässäkään huomannut naisissa paljon eroa ulkonäössä.
Voi ehkä jakaa kolmeen ryhmään, ja se on sitten siinä.
Aika puusilmä saa olla, jos tuollaisia eroja ei huomaa. Mutta jos Hollywood-lookkia tottunut katselemaan, sieltä eroja on vaikea löytää...kuten mainstreamistäkin.

Lisäksi kun silhuetit ovat kaikki sitä samaa, nopealla vilaisulla ei hahmoja helposti tunnista. Se on millä tahansa meriitillä huonoa hahmosuunnittelua, koska se enemmän sekoittaa lukijaa kuin auttaa kertomaan tarinaa visuaalisin perustein. Se on sitten sitä pisteestä taiteen löytämistä sanoa sellaista suunnittelua hyväksi.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012 klo 20:59:23 kirjoittanut Emppu »

Curtvile

  • Ylläpitäjä
  • ****
  • Viestejä: 15 793
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #418 : 10.01.2012 klo 22:44:27 »
Aiheesta taas. Fiona Staples ottaa yhteen Dave Dormanin kanssa Sagan imetyskannesta

taas mennään...voi hyvää päivää..

Ossi Hiekkala

  • Archipictor
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 735
  • archipictor.com
Vs: Rinnat sarjakuvissa
« Vastaus #419 : 11.01.2012 klo 07:37:44 »
Aiheesta taas. Fiona Staples ottaa yhteen Dave Dormanin kanssa Sagan imetyskannesta

taas mennään...voi hyvää päivää..

Aika säälittävää Dormanilta. Ymmärsi sentään hävetä tyhmää mielipidettään niin, että poisti bloggauksensa. No, ainakin sarja sai mainosta.