Kirjoittaja Aihe: American Splendor vuoden elokuva jenkeissä + yleisläppää Kaltsusta  (Luettu 12323 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaltsu

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 869
:D Tattis Hazart! Kiva jos jälki miellyttää. Jonain päivänä vakuutan sut tarinoillanikin.

Pidempiä juttuja on itse asiassa pää pullollaan vaan kuka ihme ne oikein piirtäisi? Paha lähtä tekemään jotain tuhatsivusta sukusaagaa ku kärsivällisyys piirtämistouhuihin loppuu jo strippiä tehdessä. :-\

Pekarista täytyy muuten sanoa että äijän tyyli on meikäläisen makuun hiukan liian raskas ja kuivahko. Nuo Crumbin piirtämät jutut nyt lukee ihan sujuvasti mut muuten on tökkiny jotenki.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2004 klo 23:26:22 kirjoittanut kaltsu »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 293
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Pekarista täytyy muuten sanoa että äijän tyyli on meikäläisen makuun hiukan liian raskas ja kuivahko. Nuo Crumbin piirtämät jutut nyt lukee ihan sujuvasti mut muuten on tökkiny jotenki.

Hyvä esimerkki siitä miten ratkaisevaa sarjakuvassa on myös huolella mietitty kuvitus ja kuvakerronta. Pelkkä juoni, tarina ja teksti ei yksin riitä. Crumb osaa painottaa oikeita seikkoja, rytmittää kerrontaa jne. Muiden piirtämät Pekarin jutut ovat olleet tosiaan hämmentävän kuivakasta ja raskasta luettavaa. Liekö Crumb jopa tiivistänyt tekstiä... Muissa Splendoreissa sitä on joskus kamalasti.
Hyvä ohjaaja tekee vähän kehnommastakin tekstistä hyvän leffan jne.

Timo

Otto Sinisalo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 292
Paul Giamattia, amerikan Matti Pellonpäätä (?) haastatellaan. Hauska juttu.

Siis. American Splendor voitti jenkkiläisen kriitikkopalkinnon vuoden parhaana elokuvana. Hellurei.

Hyvä elokuvahan se on, ja jos vertaatte sitä vuoden 2003 abysmaaliseen elokuvatarjontaan, nousee se esiin kuin keskisormi. Monet vuoden kiinnostavat jenkkielokuvat olivat kauheaa fanien silittelyä: X-Men (minusta se oli kiinnostava, prkl!); Kill Bill; Kuninkaan paluu, herran tähden (päättyykö se KOSKAAN?); kammottavat Matrikkeli-trilogian episodit.

Mitä jää? Sietämätöntä julmuutta oli hauska. Weirin Maisteri ja komentaja on ilmeisesti hyvä, en tiedä. Aivan varmasti löytyy paljon kiinnostavia jenkkielokuvia, jotka eivät päässeet näille raukoille rajoille, mutta jos katsoo kokonaiskuvaa, niin jo on läjä.

Joka tapauksessa, minä pidin Splendorista. Jos se vaikka olisi ollut 2 tuntia sitä "revenge of the nnnjööörddss" -tyyppiä hokemassa "revenge of the nnnjööörddssiä", se olisi silti ollut parempi kuin 95% elokuvateatteriin ajelehtineista ajopuista.

tolppis

  • Jäsen
  • Viestejä: 4 321
  • Viinissä totuus
No niin, Bob & Harv luettu. Oli hyvä. Piru vie, etenkin pidin siitä jutusta missä Harv ja työkaverijutustelevat kahvitauolla "hullusta naisesta" työpaikallaan (moiskii "hääpäivän" kunniaksi työkavereitaan suulle, nukkuu nurmikolla, tekee paperitöitään rappusilla, lähettää Floridasta Alaskanmatka"kortin" WC-paperilla...). Mainio stoori!

Pari juttua liikoine tekstiosuuksineen (onko enää sarjakuvaakaan?) hieman ontui mutta kaiken kaikkiaan Pekar vaikuttaa kunnon kaverilta. Lähes yhtä ärjy psyko kuin allekirjoittanaut  ;D

roju

  • sarjispelle
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 738

Pidempiä juttuja on itse asiassa pää pullollaan vaan kuka ihme ne oikein piirtäisi? Paha lähtä tekemään jotain tuhatsivusta sukusaagaa ku kärsivällisyys piirtämistouhuihin loppuu jo strippiä tehdessä. :-\


Kaltsu, you and me both. Perustetaan tukiryhmä. Onko se hyvä vai huono juttu että mä en juo (juurikaan)?

Mutta tosissaan. Helsingin yliopiston (kirjallisuus?-)opiskelijoiden "vertaistukiryhmästä" on muutamassa vuodessa tullut ilmoille jo ainakin kaksi hyvää romaania, Honkasalon ja Saxellin. Taso pysyy hyvänä ja usko yllä kun saa palautettaa ja pientä pakkoa. Me just tarvittais valmentaja.

Muuten tuntuu niin orvolta. Että ei tällä mitään väliä oo ja kaikki lukijatkin tuntee jo etunimeltä ts. on jo kertonu niille samat jutut moneen kertaan baarissa. Kyllä vieraan kehu aina lämmittää! Että ei ees mielistelläkseen sano!

t. roju
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Wilpuri

  • Vellihousu
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 279
  • Jaa kuka?
Vieläkö Kaltsusta aiotaan tehdä leffa? Antakaa rahaa, niin minä ohjaan... olen ohjannut jo muutaman lyhärin, niin enköhän minä yhdestä tamperelaisesta taiteilijastakin elämänkertaelokuvan väännä. Pitäisi vain saada joku myyvä iskulause... esim. When there's no more room in hell, the Kaltsu will walk the earth tai First it controlled her mind, then it destroyed her body... Long live the new Kaltsu!

Olen muuten tainnut kerran nähdä sinut Kaltsu ihan elävänä... ainakin mikäli useita vuosia sitten hipsuttelit Tammelan koululla paljain jaloin juttelemaan Mannisen kanssa, kun hän piti sarjakuvakurssia... jos se et ollut sinä, niin sitten se oli joku wannabe.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

kaltsu

  • Jäsen
  • Viestejä: 1 869
Kaltsu, you and me both. Perustetaan tukiryhmä. Onko se hyvä vai huono juttu että mä en juo (juurikaan)?

No ehämmääkää nykyään juuri mitään juo. Nytki istun koneen äärellä turhanpäiväsyyksiä kirjottelemassa vaikka voisin keskustella henkeviä jossain mukavassa keskiolutkuppilassa.

Toi tukiryhmähomma kyl jollain lailla kiinnostaa. Yleensähä mä suhtaudun kaikkeen ryhmätouhuiluihin isolla varauksella mut kyllä sitä just jotain "valmentajan" tai sanotaan mieluummin valvojan, managerin tahi toimittajan tapaista ihmistä kaipailee. Ois joku joka potkis perseelle ja näkis sun sarjakuvista niiden hyvät tahi huonot puolet ja osais niistä rakentavasti keskustella ja osais auttaa ongelmatilanteissa.

Että ei tällä mitään väliä oo ja kaikki lukijatkin tuntee jo etunimeltä ts. on jo kertonu niille samat jutut moneen kertaan baarissa. Kyllä vieraan kehu aina lämmittää! Että ei ees mielistelläkseen sano!

Jostainha se tarve mielistelläki kumpuaa. Jim Thompson kirjotti Huijarit-kirjassaan mukavasti:
"Jopa teeskennelty ystävällisyys on parempaa kuin ei mitään. Ihmisten täytyy välittää - ainakin vähän - teeskennelläkseen."

Mut kyllä joo aina ilahuttaa ku tulee joku entuudestaan tuntematon kaveri ja kertoo tykänneensä sun jutuista. Harvassa on fiilikset jotka sen päihittää.

Vieläkö Kaltsusta aiotaan tehdä leffa?

No jos nyt jätetään tekemättä 8)

Olen muuten tainnut kerran nähdä sinut Kaltsu ihan elävänä... ainakin mikäli useita vuosia sitten hipsuttelit Tammelan koululla paljain jaloin juttelemaan Mannisen kanssa, kun hän piti sarjakuvakurssia...

Joo hyvin mahollista. Oon Pekkaa kerran tai pari käyny siellä koululla moikkaamassa. Muistaakseni Sarjaria varten vieny jotain sarjakuvaa tai jotain semmosta. Hmm. Minäki siis oon mitä luultavimmin nähny ainaki vilaukselta Wilpurin. ;)

Hazart

  • Jäsen
  • Viestejä: 3 171
  • YARRRR!
Onkohan Kaltsu vielä hengissä, kun ei ole mitään kuulunut...  ??? Hui...

(Jotenkin tuo keltainen Avatarini ei sovi tähän...)
« Viimeksi muokattu: 05.02.2004 klo 19:11:43 kirjoittanut Hazart »

roju

  • sarjispelle
  • Jäsen
  • Viestejä: 1 738
Oisit Kaltsu tullu sinne Lahteen... Ainoo vaan et ei se mulle toimi tukiryhmänä ku mun pitää stressata maikkailusta... mut ens kesänä sitten.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Ilja Rautsi

  • Jäsen
  • Viestejä: 645
  • Kvaak!
Britti-dvd ilmestyy 24.5. Suomijulkaisusta ei ole mitään hajua, joten tulee tuo varmasti hankittua.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista