Kirjoittaja Aihe: Miten piirrän sarjakuvia?  (Luettu 16335 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Etanapiirtäjä

  • Vieras
Vs: Miten piirrän sarjakuvia?
« Vastaus #15 : 17.06.2010 klo 19:33:46 »
Tein sarjakuvan lyijykynällä ja lähetin sen kustantamoon, jotta sen saisi myytäväksi... Ei onnistunut ekalla kerralla, aion yrittää uudestaan. Minä en käytä mitään ihmeen valopöytää yms. Vain lyijykynää, kumia ja viivoitinta.  :)

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Miten piirrän sarjakuvia?
« Vastaus #16 : 17.06.2010 klo 21:43:19 »
Heips Etanapiirtäjä,

Sinulla on hieno asenne siinä, ettet luovuta noin vaan, vaan yrität uudelleen siitäkin huolimatta, että aina ei tarppää ekalla kertaa. Todella hieno asenne. Minä olen ollut hieman luovuttaja tyyppiä, koska minun on niiiiiinnnn vaikea luopua kahdesta sarjakuva genrestä jotka tällä hetkellä minua kiinnostavat, nimittäin lännensarjakuva ja sci-fi. Tiedän, ettei noille skenreille ole ainakaan Suomen kokoisessa maassa kysyntää, mutta eipä minun tarvitse pitää  siksi kiirettä. Odottelen, että aika on kypsä ja sitten ehkä on minun vuoroni. Nyt kun en ole juuri mitään piirrellyt vähään aikaan, minulla on ollut mahdollisuus kirjoittaa käsikirjoitusta/sia.

Siksi mieleni piristyy nähdessäni ihmisiä, joilla on selvä visio ja peräänantaton voimakas halu yrittää ja yrittää. Kyllä se joskus tärppää varmasti. Toki soisin, että Suomessa olisi hieman suuremmat sarjakuva piirit kuin tällä hetkellä. Olemme sarjakuvallisesti kuin pieni papana suuressa valtameressä jos vertaa meidän sarjakuva instituutiota vaikkapa Ranskaan, Saksaan, Usaa:n jne. Onhan se selvää, että noissa maissa on rutkasti enemmän sarjakuvan kuluttajia- siis potentiaalista ostaja kuntaa.

Sinäkin voit ja ehdottomasti kannattaa osallistua kuukauden haaste osuuksiin tulvevaisuudessa kvaakissa. Silloin  kvaakkilaiset arvostelevat työtäsi toivon mukaan oikealla tavalla perustellen näkemyksensä ennenkuin lähetät niitä eteenpäin.  Kritiikistä ei pidä kirpaantua vaan ottaa se opettavana asiana astaan mikäli se esitetään tavalla, joka hyödyttää piirtäjää.




« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 klo 21:56:47 kirjoittanut Orjan May »