Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Stan Lee ei jaksa enää (13.11.2018 klo 18:35:42)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
15.11.2018, klo 09:02:31

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
468675 viestiä 10442 aihetta kirjoittanut 7332 jäsentä. Uusin jäsen: denglu
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Kvaak.fi
| |-+  Palaute & uudistukset
| | |-+  Palautteet ja kyselyt tänne
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Palautteet ja kyselyt tänne  (Luettu 111139 kertaa)
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

Bite from the dust til the dawn

« Vastaus #360 : 19.01.2014, klo 07:50:33 »

Minullekin tuli eilen mieleen, että joku tämmöinen olisi mukavaa ajanvietettä vaikka pääsiäisenä.

Mutta ei tätä tarvitse mitenkään erikseen päättää: kuka tahansa voi aloittaa tämmöisen visan silloin kun itsestä siltä tuntuu, vaikkapa sitten jonain juhlapyhänä.

Nimenomaan. Eli siis oma-aloitteiselta fiilispohjalta tietysti lähdettäisiin, mutta tuli vaan mieleen, että jos joskus tulee ylläpidolla ajatus että jotain erikoista voisi kehittää juhlapäivän piristykseksi, niin tässä olisi minusta ihan hyvä vastaus valmiina, ilman että tarvitsee lähteä erikseen pohtimaan.

Ruutuvisan suuri suosiokin aiemmin vahvistaa, että tämä toimii, tai että siitä on nyt saatu toimiva. Onhan Kvaakissa ollut aiemminkin näitä visoja, trivioita ja muita, ja syy siihen miksi ne ovat jääneet roikkumaan paikoilleen on jäänyt epäselväksi, mutta nyt kannattaa välillä takoa sitä rautaa kun se on kuuma. Eli kaikki vaan mukaan. Uskon että jos jollakin muullakin on mielessä visan kehittäminen, niin nyt se kannattaa.

Mutta minne katosi sarjakuvan arvaus?
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
tertsi
Vieras
« Vastaus #361 : 19.01.2014, klo 09:56:39 »

"jos joskus tulee ylläpidolla ajatus että jotain erikoista voisi kehittää juhlapäivän piristykseksi, niin tässä olisi minusta ihan hyvä vastaus valmiina, ilman että tarvitsee lähteä erikseen pohtimaan. "

Pidetään mielessä.

Mutta olikos nuo sarjakuvan arvaukset tai se ruutuarvailu ollenkaan ylläpidon/sisällöntuotannon touhuja? Minulla on sellainen mielikuva, että ihan tavis-rivijäsenistä ne lähti liikkeelle. Eihän moiseen tarvita mitään erikoisoikeuksia tai muuta kummallista. Nyt tämä "sarjakuvan ensimmäiset sanat" -hommakin polkaistiin pystyyn ilman mitään etukäteispohdintoja ylläpidon puolella.

Eli kunkin omaa aktiivisuutta ja kekseliäisyyttä tässä peräänkuulutan.

Jotenkin mulla on sellainen tunne, että eivät valvojat/sisällöntuottajat koe mitenkään velvollisuudekseen miettiä tällaisia spesiaaliaktiviteetteja. Viime kesäksi yritin ehdotella jotain spesiaalia, mutta emme keksineet mitään toteuttamiskelpoista silloisella aikataululla ja resursseilla. Sisällöntuotannossa pohditaankin yleensä sitä, miten etusivulle saisi tiheämmin uutta luettavaa foorumin jäädessä lähes huomiotta. Foorumin elävyys muodostuu sen käyttäjistä eli se ei ole sisällöntuotannon varsinaista aluetta.

Mutta ihan kiva jos olet pitänyt näistä "leikeistä", niin olen minäkin.

« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, klo 10:21:36 kirjoittanut Tertsi » tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #362 : 19.01.2014, klo 13:29:48 »

Mutta olikos nuo sarjakuvan arvaukset tai se ruutuarvailu ollenkaan ylläpidon/sisällöntuotannon touhuja? Minulla on sellainen mielikuva, että ihan tavis-rivijäsenistä ne lähti liikkeelle.
----------------
Jotenkin mulla on sellainen tunne, että eivät valvojat/sisällöntuottajat koe mitenkään velvollisuudekseen miettiä tällaisia spesiaaliaktiviteetteja. Viime kesäksi yritin ehdotella jotain spesiaalia, mutta emme keksineet mitään toteuttamiskelpoista silloisella aikataululla ja resursseilla. Sisällöntuotannossa pohditaankin yleensä sitä, miten etusivulle saisi tiheämmin uutta luettavaa foorumin jäädessä lähes huomiotta. Foorumin elävyys muodostuu sen käyttäjistä eli se ei ole sisällöntuotannon varsinaista aluetta.

Muistelisinkin, että olisit jossain ottanut esillekin tuon kesään liittyvän ajatuksen.
Mutta nyt onkin valmis ajatus naamamme edessä. Eli koitetaan kaikki omilla tahoillamme aktivoitua noiden visojen suhteen.

Sarjakuvanarvauksessakin oli se juttu, että kyllä se homma pyöri niin kauan kun vuoro oli aktiivisilla, mutta heti kun joku vähän lipsui tuossa, niin se tuntui jäävän ketjujen ullakolle, ja nyt se on ollut siellä jo varmaan muutaman vuoden.

Lisäksi ongelma taisi olla, että ei oikein löytynyt uutta arvuuteltavaa suomenkielisiä sarjakuvaa enää jota ei tietäisi kaikki. Mutta nythän niitä on ilmestynyt varmasti pilvin pimein sen jälkeen, ja uskon että olisi melko helppo nakki keksiä arvuuteltavaa joka tarjoaisi haastetta. Katson jos viikonlopun aikana keksin itse jonkun, mutta tämä siis muillekin huomioksi.

Ja onhan se totta, ettei tämmöiset kuulu yllä-pidon tai valvojien tai muidenkaan primaarisiin tehtäviin. Mutta ovathan he olleet hyvin vahvasti kannustimena noissa mukana, ja se on hieno juttu myös!

Uskon, että vaikka keskustelun eteen tekisi mitä, niin loppupeleissä se on kuitenkin aika joka vie niitä keskusteluita eteenpäin. On minusta kuitenkin hienoa välillä yrittää, kun silläkin on joskus saavutettu jotain hyvää, kuten Viikon sarjakuvat ketju ja uutta syvyyttä supersankari puolelle tuovat supersankareiden (ja konnien) uskonnollisuus ja Opin kaiken fysiikasta sarjakuvista ketjut.

Minusta ne ovat Kvaakin parhaimmat ketjut, vaikka aktiivisuus onkin semmoista hellävaraista. Joskus myös keskustelun taso ylittää todella vahvasti itse keskustelun määrän tärkeyden.
tallennettu

"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #363 : 19.02.2014, klo 23:37:33 »

Herra Tohtori sai tilaisuuden näyttää kykynsä ja ne eivät riittäneet. Valitan.

Enemmän näyttöä yksityisviestillä minulle ja katsotaan uudestaan.

Ei vaan tarkoitan keskustelua. Sori väärä ketju. Eli tuntuu kuin kaikki kaipaisivat jotain inspiroivaa, sillä keskustelu tuntuu yksitoikkoiselta. Minun kiinnostuksen kohteeni ovat ne samat vanhat, ja muilla taas on se "Yksi lempisarjakuva" tai "yksi lempisarjakuvagenre". Ketään ei tunnu nappaavan uudet näkökulmat mihinkään, mutta toisaalta ei ne vanhatkaan kiinnosta.

Kaikki ovat messissä visailuissa. Mutta keskustelut eivät parane. Itse en asiaa paranna, joten siksi pitäydyn hetkittäin pois täältä, mutta eipä tuo parane siltikään. Into on kadonnut kaikilla, ei sen kummempaa. Kyllä se siitä sitten itsestään.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #364 : 19.02.2014, klo 23:49:59 »

Alkuvuosi on mielestäni ollut tavallista eläväisempää, ja jopa joitakin ihan hyviä keskusteluja on käyty. Jokunen uusikin jäsen on saatu.

Kari Leppänen on aiheuttanut kovasti "kohua", parissa kolmessakin ketjussa. Eri palkinnot (Koipeliini, Puupäähattu, Finlandia) herättävät nekin tietenkin keskustelua.

Sarjakuvaesseet-ketju avattiin linkitettynä etusivun esseihin, johon varmasti saadaan vielä jatkoa.

tallennettu
Doctor Phantomizer
Kesyttämätön outolintu
Jäsen
Poissa

« Vastaus #365 : 19.03.2014, klo 15:51:21 »

Miksi täällä ei ole käyttäjältä käyttäjälle ketjua?
Keskustelu alkoi siis tästä:
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,16130.msg423909.html#msg423909

Samat sanat, et nyt viittisi osallistua keskusteluun kun et lue muiden viestejä tai keskity sen vertaa että muistaisit mitä itse olet kirjoittanut.

Nyt en enää edes näe mitään ongelmaa, koska en osaa yhdistää sitä kommenttiisi.
Ja koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että viestittelyjen välillä toisinaan tapahtuvan aikavälin vuoksi ei voi muistaa jokaista sanaansa pilkun tarkkaan, joten olisitko niin ystävällinen ja vain sanoisit selkeästi aina sen pointtisi, etkä rupeisi vääntämään.

Kysy tarkennusta jos et ymmärrä, mutta älä viitsi esittää tyhmää kun olet selvästi ihan terävä ihminen. Haittaa keskustelua tuommoinen. Nyt en esimerkiksi edes ymmärrä mitä yrität sanoa.

Sinun viestittelyssä tämä on yleinen ongelma, ja siksi en jaksa monesti lukea niitä turhaan.

Ja sitä paitsi keskustelussa oli noiden kommenttien perusteella alunperin puhe itse kuvasta, ja Salaman jaloilta jotka näyttävät kuvassa oudoilta. Jos jostain voitaisiin oikeasti saivarrella, niin siitä että onko kuvaan välttämättä käytetty juuri photoshoppia, mutta minulla on elämä, niin kuin sinullakin, joten annetaan olla ja koitetaan edes esittää normaalia.
tallennettu

Rami Rautkorpi
Siirtäjä ja vääntäjä
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #366 : 19.03.2014, klo 22:11:34 »

Miksi täällä ei ole käyttäjältä käyttäjälle ketjua?

Koska kukaan muu täällä ei ansaitse altistua sellaiselle. Käytä yksityisviestiä tai anna asian olla.
tallennettu

"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)
Secos-Bill
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #367 : 26.03.2014, klo 20:25:18 »

Olisin heittänyt kommentin erääseen muutaman vuoden vanhaan teokseen, joka yhä saa parhaimmillaan ( pahimmillaan ) useita kymmeniä klikkauksia päivässä. Jostain syystä se ei onnistu, vaikka pikkukuvan alla mainitaan, että siinä on jo ennestään kommentteja, mutta niitäkään ei näy Huh Mitäs nyt?
tallennettu
Veli Loponen
Isoveli
Ylläpitäjä
Poissa

<><

« Vastaus #368 : 26.03.2014, klo 20:26:44 »

Kannattaa linkittää kyseinen kuva, niin voi ehkä selvitä asia paremmin.
tallennettu

Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva
Secos-Bill
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #369 : 26.03.2014, klo 22:08:10 »

Perun kysymyksen. Gallerian asetuksissa näyttääkin olevan mahdollisuus kieltää kommentointi. Olen minä sen varmaan ennenkin nähnyt, mutta... Eiköhän siitä ole kysymys, vaikka siellä ei mainitakaan vanhojen kommenttien näkymättömyyttä.
Nämä voi poistaa  Embarrassed
tallennettu
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #370 : 27.03.2014, klo 09:28:23 »

Ei poisteta, joku samaa pohtinut voi huomata tämän eikä kysele turhaan.
tallennettu

janne luokkanen
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #371 : 06.04.2014, klo 19:48:49 »

Voisko Timo Mäkelän sarjiksia käsitteleviä keskusteluja yhdistää? Haluaisin kehua Romeo ja Julia sovitusta, mutta en vaan kehtais aloittaa uutta ketjua pelkästään parin lauseen kehun vuoksi.
tallennettu

Lurker
Valvoja
Poissa

« Vastaus #372 : 06.04.2014, klo 20:10:32 »

Voisko Timo Mäkelän sarjiksia käsitteleviä keskusteluja yhdistää? Haluaisin kehua Romeo ja Julia sovitusta, mutta en vaan kehtais aloittaa uutta ketjua pelkästään parin lauseen kehun vuoksi.

Kehu nyt sitten: Timo Mäkelä.
tallennettu
Secos-Bill
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #373 : 15.04.2014, klo 11:22:55 »

Laitoin taas galleriaan työn, jonka koko oli alunperin n 100kt ( 128kt tällä kertaa ) ja se paisui galleriassa noin 800kt:hen ( 795kt ). Sama on käynyt lähes jokaiselle työlleni, enkä tiedä missä on vika. Mustavalkoisena skannattu sivu näyttää muuttuneen harmaasävyiseksi, jolloin viivoista  tulee suttuisia ja musta ei ole mustaa, tilaakin kuluu turhaan. Mitä teen väärin ja miten sen voi korjata? Olen mielestäni tehnyt kaiken aina samalla tavalla, silti vain muutama työ on terävä ja alkuperäisessä koossaan.  Huh
tallennettu
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #374 : 15.04.2014, klo 13:10:53 »

Vastaan nyt jotain vaikka en mitään tuosta Galleriasta tiedä.

Tuo levytilankasvu johtuu olletenkin siitä että galleria muuttaa kuvan formaattia. Periaatteessa on kai mahdollista että "serverisofta" muuttaisi myös pakkaamista tai pakkaisi kuvan vielä uudelleen, mutta silloin kuvan ei pitäisi kyllä suurentua, ainakaan noin paljon.

Itse olen ladannut kuviani vain jpg:nä, enkä ole tutkinut muuttuuko niiden "paino". Harmaita sisältävän, pehmeän kuvan etu on se että se skaalautuu nätimmin kun ihminen zoomaa selaimen näkymää suuremmaksi (silloin kun on tarkka näyttö ja teksti menee liian pieneksi). 1-bittinen kuva alkaa saman tempun aikana palikoitua aika hallitsemattomasti.

Se mitä yritän sanoa on että Kvaakin Galleria esittää kävijöille vain tietyn tyyppisiä kuvia. Jos ei halua että käy noin niinkuin sinulle, kannattaa muokata itse se kuva mahdollisimman lähelle sitä mihin Galleria "pystyy". Ja se mihin se pystyy on maksimissaan 700pikseliä leveä jpg-kuva. Itse asiassa en ole tuota 700kaan testannut (saattaa myös olla väliltä 600-700 pixeliä), mutta jotain semmoista se on. (Foorumin puolella joskus sain testien kautta maksimileveydeksi 550pikseliä, mutta sen jälkeen systeemiä on kai päivitetty.) Ja kun pikseleitä on käytössä noin vähän, ymmärrät varmaan että 1-bittiseen mv-kuvaan ei paljon mahdu, silloin on vain parempi vetää kuva "harmaaksi mössöksi".  Smiley

Esimerkiksi tässä kuvassa tuo signeeraus on tietyllä selaimen zoomausasteella aika skarpin (ja palikkaisen) näköinen, mutta tarkempi tutkimus paljastaa siinäkin kohdassa jpg-pakkauksesta siunaantunutta skärmää.

Viestini on siis se että kokeilemalla ja realistisin odotuksin pääset Galleriassa parhaaseen tulokseen. Skarppien mv-viivapiirrosten esittämiseen paperi on edelleen se paras media. Netissä graffan näkymiseen vaikuttavat monet asiat, eikä vähiten se laite joka "tulostaa" kuvan katsojalle. Smiley

EDIT: Katsoin nuo työsi läpi. Samanlaisia ne näyttävät teknisesti keskenään olevan. Epäilen että ongelmia tulee lähinnä siitä että originaalin viivanpaksuus ja kuvanlukemisen raja-arvot (skannaus) saattaa niissä hieman vaihdella. Noin paljon kuva-informaatiota ei vain näin vähillä pikseleillä tämän paremmin toistu. Eikä se varsinkaan toistu skarppina.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 15.04.2014, klo 13:18:09 kirjoittanut Reima Mäkinen » tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Sivuja: 1 ... 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: