Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Uutiset: Fingerpori siirtyy Likelle (17.09.2018 klo 10:51:11)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
20.10.2018, klo 04:00:19

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
467681 viestiä 10412 aihetta kirjoittanut 7323 jäsentä. Uusin jäsen: Lamppu
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Aku Ankka ja kumppanit
| | |-+  Kultu Kimallus ja Roope
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kultu Kimallus ja Roope  (Luettu 21381 kertaa)
V1lle
Jäsen
Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #75 : 07.06.2006, klo 12:10:27 »

Vaikka uusin Rosa ei ollut mikään ajaton klassikko, niin mielestäni on turha rutista, koska akkarin "perus tarinat" ainakin muutaman tilapäisessä mielenhäiriössä tilaamani kappaleen perusteella ovat lukukelvotonta kuraa. Hirveää vanhan toistamista ja äärimmäisen huonoa tarinan kuljetusta. Välillä imelyyskin viedään ihan uskomattomiin korkeuksiin, kuten ankanpoikien puiston putsauksessa ja luola-ankka taas on jo hahmona niin uskomattoman rasittava, että tarinan lukeminen kestää seitsemän vessareissun verran, kun kerralla ei kestä, kuin sivun tai kaksi.

Ja minun puolestani Rosa saa tukkia ankkamaailman aukkoja miten lystää. Jokin johdonmukaisuus on mielestäni parempi, kuin se, että revitään aina tarinaa varten jostain uusi hahmo, joka on serkku tai täti tai mikä milloinkin, mutta unohdetaan ikuisiksi ajoiksi sen jälkeen...

Komppaan kybällä  Smiley Useimmat akkarin täytesarjat ovat sellaista mössöä, ettei sitä voi arvostaa kuin joku peruskoululainen (jos hänkään). Mielestäni Rosan tarinat ovat mannaa erityisesti varttuneemmille lukijoille useine historiallisine ja populaareine viitteineen, jotka eivät ehkä aukea nuoremmille lukijoille.

Ja minusta on jokseenkin outoa tuo, että jatkuvasti vedotaan Rosaa kritikoitaessa siihen, että hän "täyttää aukkoja" ja "poistaa tilan lukijan mielikuvitukselta". Ja pöh! Juuri nämä ankkamaailmaan jatkuvuutta ja menneisyyttä valottavat tekijät tekevät siitä mielenkiintoisen kehitystarinan, joka tempaa mukaansa paljon paremmin, kuin satunnaiset, irralliset ja kertakäyttöiset läpijuoksutukset. Rosan ja Barksin tarinoista jää ainakin minulle usein mukava jälkimaku ja voimakkaan lukuelämyksen myötä pitkäkestoiset muistikuvat - jotain aivan muuta, kuin pahvilta maistuvissa perusmössöissä, joita akkari on liian usein pullollaan. On valitettava tosiasia, että ne harvat timanttiset sarjakuvatarinat, joita akkarissa nykyisin näkee, ovat joko vanhoja Barksin ja Rosan tai uusia Rosan tarinoita. Ajatelkaas, jos akkari olisi kannesta kanteen tasoltaan Barksin ja Rosan parhaimpien tarinoiden tasoa!  Shocked Saattaisi akkarin levikki olla silloin jotain aivan muuta...
tallennettu

Aku Ankka kokoelma myytävänä: https://drive.google.com/file/d/0B8MdidwkyOGHd2RIU0tONEhVbEE/view?usp=sharing

"Aina kun elämässä täytyy tehdä tärkeä ratkaisu, höpsismi näyttää oikean tien"
(Kruunu vai klaava, AA 7-73 & AAP 11)
Timo Ronkainen
professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
Toimittaja
**
Poissa

"Ja rangaistus on greippi!"

« Vastaus #76 : 07.06.2006, klo 13:14:37 »

Ajatelkaas, jos akkari olisi kannesta kanteen tasoltaan Barksin ja Rosan parhaimpien tarinoiden tasoa!  Shocked Saattaisi akkarin levikki olla silloin jotain aivan muuta...

Heh... mitäköhän muuta se voisi olla, kun se ei nyt voisi juuri paljonkaan isompi enää olla.  Grin 1/5 suomalaisista lukee Ankkaa, useampi kuin Seiskaa tai Hesaria. äh, piti puuttua...  Tongue
tallennettu

V1lle
Jäsen
Poissa

« Vastaus #77 : 07.06.2006, klo 13:21:28 »

Heh... mitäköhän muuta se voisi olla, kun se ei nyt voisi juuri paljonkaan isompi enää olla.  Grin 1/5 suomalaisista lukee Ankkaa, useampi kuin Seiskaa tai Hesaria. äh, piti puuttua...  Tongue

Nojuu...  Wink Vaan julkaistaanhan noita samoja sarjoja muuallakin, mm. Ruotsissa Kalle Ankaa. Ainakin lehden taso olisi parempi, jos levikissä ei muutosta olisikaan.
tallennettu

Aku Ankka kokoelma myytävänä: https://drive.google.com/file/d/0B8MdidwkyOGHd2RIU0tONEhVbEE/view?usp=sharing

"Aina kun elämässä täytyy tehdä tärkeä ratkaisu, höpsismi näyttää oikean tien"
(Kruunu vai klaava, AA 7-73 & AAP 11)
VesaK
Avustava toimittaja
*
Poissa

Onpa tässä outo juttu.

« Vastaus #78 : 07.06.2006, klo 13:47:17 »

Niin, mitähän se levikki ny enää voisi olla? Tosin, Hymyllä on edelleen Suomen ennätys viikkolehtien saralla - n. 500.000 kappaleen!! levikki v. 1970 paikkeilla.

"Suomessa Aku Ankka -lehti ilmestyi ensi kertaa joulukuussa 1951. Lehden levikki nelinkertaistui ensimmäisten viiden vuoden aikana. Nykyään lehden levikki on 310 106 (LT I - II / 2005) ja se on Suomen suurin viikkolehti (KMT K05/S05)."
tallennettu

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama
Jukka Laine
Ylläpitäjä
Poissa

« Vastaus #79 : 07.06.2006, klo 13:50:54 »

Eipä taida Hymy olla ikinä ollut viikkolehti. Kerran kuukaudessa se on yleensä tullut.

Suosionsa huipulla vähän aikaa kahdesti kuussa, mutta reippaasti myöhemmin kuin 1970.
tallennettu

VesaK
Avustava toimittaja
*
Poissa

Onpa tässä outo juttu.

« Vastaus #80 : 07.06.2006, klo 14:12:31 »

Eipä taida Hymy olla ikinä ollut viikkolehti. Kerran kuukaudessa se on yleensä tullut.
Suosionsa huipulla vähän aikaa kahdesti kuussa, mutta reippaasti myöhemmin kuin 1970.

Totta, totta. Aikakauslehti piti sanomani. Suosion laskuvaiheessa, 1980-luvun huumassa, keksivät että kaudesti kuussa pitää Hymyillä, mutta sen jälkeen kun Lex Hymy iski v. 1975 paikkeilla, ei siinä lehdessä enää ollut samaa potkua.
tallennettu

“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama
BaRt
uusi
Uusi jäsen
*
Poissa

Minä tutkin sarjiksiasi

« Vastaus #81 : 09.06.2006, klo 19:05:12 »

Tämä vuodatus sopii varmaan tänne parhaiten. Eli en pitänyt Rosan uusimmasta tarinasta sitten ollenkaan, varmaankin huonointa Rosaa omasta mielestäni jota olen lukenut. Idea kertoa Kultun ja Roopen "hetkistä" kaivoksella oli hyvä, mutta muu tarina oli kökköä. Mua ei naurattanut tuomari, joka oli kokoajan hirttämässä kaikkia. Piirrosjälkikään ei ollut perushyvää Rosaa. Ainakin neiti Kimallus ja varsinkin hänen hiuksensa olivat aivan liian perustasoa. Mun mielestä tarina ei eronnut monessa kohtaa ihan normaaleista täytesarjoista Akkareissa ja olinpahan todella pettynyt. Toivottavasti seuraava osa parantaa. Oliko muilla samoja tuntemuksia?
. kyllä Donin piirrokset eroavat muista, sillä Don piirtä kaiken tarkasti jayksityis kohtaisesti
tallennettu

olen uusi täällä
jinroh
Rocket Scientist
Jäsen
Poissa

Myöhäistä! Isin Shinjit ovat jo täällä!

« Vastaus #82 : 14.06.2006, klo 00:19:46 »

. kyllä Donin piirrokset eroavat muista, sillä Don piirtä kaiken tarkasti jayksityis kohtaisesti

Yksityiskohtaista ja tarkkaa kyllä, mutta yksityiskohtaisia ja tarkkoja olivat varmasti myös hänen konepiirustuksensa. Sarjakuva saisi kuitenkin olla myös jotain muuta.
tallennettu

@--`-,-- Zettai unmei mokushiroku
Pässi
Nukkuja
Jäsen
Poissa

« Vastaus #83 : 14.06.2006, klo 02:30:01 »

Roopen nuoruutta on mielenkiintoista seurata. Sehän on välillä lähes kuin saippuaoopperaa. Ja Roope on supersankari kaikkine jäälautta lasketteluineen ja muine supertemppuineen.
Tässä tuli kaksi todella hyvää perustetta sille, miksi Roopen nuoruudenlässytykset ovat kamalia.

Don Rosan pahin vaiva on hirveä sokeritauti, ja nuoruusmuistelojen laskelmoitu paatos johtaa tuohon saippuaoopperamaisuuteen, joka ei sovi ankkamaailmaan sitten mitenkään.

Tuo supersankaripotaska käsiteltiin jo aiemmin, joten ei siitä sen enempää.
tallennettu

Hei, kuulittekstota? Ton torven torvi panee "bää bää"!
pyörylä
Aktiivi vihannes ja söheltäjä
Uusi jäsen
*
Poissa

Sukupuoli: nainen

Lady example xp

« Vastaus #84 : 06.05.2007, klo 20:28:18 »

Tämä vuodatus sopii varmaan tänne parhaiten. Eli en pitänyt Rosan uusimmasta tarinasta sitten ollenkaan, varmaankin huonointa Rosaa omasta mielestäni jota olen lukenut. Idea kertoa Kultun ja Roopen "hetkistä" kaivoksella oli hyvä, mutta muu tarina oli kökköä. Mua ei naurattanut tuomari, joka oli kokoajan hirttämässä kaikkia. Piirrosjälkikään ei ollut perushyvää Rosaa. Ainakin neiti Kimallus ja varsinkin hänen hiuksensa olivat aivan liian perustasoa. Mun mielestä tarina ei eronnut monessa kohtaa ihan normaaleista täytesarjoista Akkareissa ja olinpahan todella pettynyt. Toivottavasti seuraava osa parantaa. Oliko muilla samoja tuntemuksia?
Minä ainakin pidin ja eise hirtto juttu lukemista  haitannut, hiuksista en osaa sanoa.
tallennettu

"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku."
Peetukka
Jäsen
Poissa

« Vastaus #85 : 08.05.2007, klo 18:28:41 »

//Voi poistaa.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2011, klo 18:25:30 kirjoittanut Peetukka » tallennettu
Leevi
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #86 : 08.05.2007, klo 19:19:54 »

Kaikki Rosan tarinat ovat hyviä ja ei ne minua ne elokuvarepliikit haitanne, olkoot siellä tarinassa jos on ja yleensä ne on osattu sisäistää tarinaan hyvin...

Rosa on parhain ankka piirtäjä mitä tiedän ja Roopen nuoruus tarinat on huippuja!!
tallennettu

Sarjakuvat on parhaita!
Samone
Jäsen
Poissa

Muumipappa

« Vastaus #87 : 14.05.2007, klo 22:36:10 »

Taidan olla hieman outo, mutta minä pidin juuri tuosta tarinasta erityisesti. Olin jopa sitä mieltä, että nyt mentiin reilusti Rosan keskiarvon yläpuolelle. Täytynee kaivaa jostain esille ja lukaista uudelleen.
tallennettu
Leevi
Uusi jäsen
*
Poissa

« Vastaus #88 : 15.05.2007, klo 00:24:04 »

Taidan olla hieman outo, mutta minä pidin juuri tuosta tarinasta erityisesti. Olin jopa sitä mieltä, että nyt mentiin reilusti Rosan keskiarvon yläpuolelle. Täytynee kaivaa jostain esille ja lukaista uudelleen.

Sama täällä, tarina oli huippu alusta loppuun!

Mutta se on makuasia sanoi koira kun pallejaan nuoli...
tallennettu

Sarjakuvat on parhaita!
Qwerty
Uusi jäsen
*
Poissa

This is Living

« Vastaus #89 : 31.05.2007, klo 14:15:40 »

Sama täällä. Jos sinä olet outo niin olen kyllä minäkin.
tallennettu

´This is The End´
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: