Tavoita sarjakuvaharrastajat kotimaassa! Tutustu Kvaak.fi:n mediatietoihin.

Artikkelit ja henkilökuvat: 1959 / 100 – Välskärin kertomuksia (03.03.2018 klo 22:57:16)
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?
16.10.2018, klo 22:29:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
467580 viestiä 10409 aihetta kirjoittanut 7321 jäsentä. Uusin jäsen: mikaelblackmoon
Lue lisää pikkuilmoituksesta.
   Etusivu |   Ohjeet | Haku | Jäsenet | Galleria | Ylläpito ja toimitus | Kirjaudu | Rekisteröidy  
+  Kvaak.fi - keskustelu
|-+  Sarjakuvanlukijoiden keskustelut
| |-+  Lännensarjat
| | |-+  Tex Willerin suuralbumeista
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 ... 86 87 88 89 90 [91] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tex Willerin suuralbumeista  (Luettu 262607 kertaa)
Reima Mäkinen
Avustava toimittaja
*
Poissa

Sukupuoli: mies

Facts are meaningless. You can use facts to prove

« Vastaus #1350 : 16.08.2018, klo 12:35:27 »

Oliko suomeksi yhtä tyylikkäästi taitettu, kuten tuo nimiösivu? Tuonhan voisi vaikka hankkia.

Paitsi että taidokkaasti piirretty & väritetty, myös yllättävän hyvä tarina. Itse asiassa taitaa olla kolmas Tex-juttu jonka olen saanut luettua loppuun (ja nukahtamatta). Saman kirjan avaa puiseva rutiinihomma "Painted desert", jonka myös sain luettua. Fiilis oli kuin olisi lukenut jotain erittäin huonoa Blueberryä.

Luulenpa että nämä väri albut eivät ole perinteisemmän Texin ystävien mielestä kovin kummoisia. Asian voisi kaiketi tarkistaa tästä ketjusta, jos kerkeäisi... Ainakin jutut ovat lyhyitä ja suoraviivaisempia kuin pokkariformaatissa, jos olen oikein hahmottanut. Mutta minulle suuralbumit tuntuisivat hitaasti avaavan hommaa. Piirtäjiä ja ilmeisesti käsikirjoittajiakin Italiasta näkyy löytyvän pilvin pimein, ja osa melkoisen päteviä kaiken lisäksi. Siis niiden tutumpien isojen nimien ohella.
tallennettu

"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #1351 : 20.08.2018, klo 19:38:33 »

Tässä vähän otteita saarjakuvasivuista, joista joskus koostunee se Villan kuuluisa suuralbumi.

Mutta on tämä aika tympiää, että kohta on 20 vuotta vilahtanut Villan edellisestä tarinasta. Kaksikymmentä Villan parasta vuotta piirtäjänä eikä muuta kuin kansia. Sad Shocked

* villan suuralbumia.jpg (383.98 kilotavua, 2048x1152 - tarkasteltu 106 kertaa.)

* villan suuralbumia 2.jpg (177.29 kilotavua, 665x960 - tarkasteltu 125 kertaa.)
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Mosabacka
Jäsen
Poissa

« Vastaus #1352 : 22.08.2018, klo 16:08:07 »

Muutama kysymys. Onko Villa tyytyväinen tilanteeseen? Onko Villan työnantaja tyytyväinen? Entä lukijat?

Itse näkisin, että työnantaja on tyytyväinen, lukijat pääosin eivät ja luulisin, että Villakin haluaisi tehdä jotain muutakin elämäntyökseen kuin pelkkiä kansia.

Ei ole Villalta montaa tarinaa tullut.
tallennettu

kehittyvä willeristi
TexKiller
Jäsen
Poissa

« Vastaus #1353 : 22.08.2018, klo 18:42:03 »

Viimeinkin hallussa ja luettu captain jack ja hirmumyrsky iskee galvestoniin

Lukuisat hehkutukset ehkä asettivat odotusriman korkealla mutta Captain on tosi huono. Tarinassa ei juuri mitään koukkua ja taidekin aika keskiatasoa, varmaan albumikoko sen verran jeesaa ettei sentään huonoksi voi kutsua. Ei jatkoon.

Hirmumyrsky sen sijaan ensiluokkaista sekä kuvituksen että tarinan puolesta. Stoorissa oli omaperäisyyttä paitsi ihan viimeinen toimintakohtaus toi ikävästi mieleen erään teksin joka julkaistu uusintana suuralpparissa.

Lukaisen Jackin uudestaan illalla ehkä siitä petraantuu...

Sitten olisi vielä "loistava lainsuojaton" ja uusin värialbumi lukematta tällä saralla....Mutta kumpaakaan ei vielä hallussa....
tallennettu
Janne
Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
Valvoja
Poissa

Hornan kekäleet!

« Vastaus #1354 : 23.08.2018, klo 14:32:46 »

Itse näkisin, että työnantaja on tyytyväinen, lukijat pääosin eivät ja luulisin, että Villakin haluaisi tehdä jotain muutakin elämäntyökseen kuin pelkkiä kansia.

Kannellahan sitä houkutellaan satunnaiset ostajat apajille, joten siinä mielessä kustantaja varmasti on tyytyväinen, kun tallin suurin tähti tekee näitä houkuttimia. Mulle on melkein se ja sama, millainen kansi on, koska hommaan lehden kuitenkin, ja tarinahan on se, mikä ratkaisee. Lukijan ja fanin kannalta tämä tällainen suurlahjakkuuden kykyjen haaskaaminen on kyllä niin syvältä kuin olla voi.
tallennettu

"Tex-tieteen yli-morisco"
Secos-Bill
Galleriataiteilija
Poissa

« Vastaus #1355 : 23.08.2018, klo 19:30:27 »

Onhan Villa loistava piirtäjä, mutta minua on aina häirinnyt hänen tapansa korostaa poskipäitä ja huulten pintaa. Kaikilla on kuin meikit naamassa. Kansissa tämä tapa ei sillä tavalla ole esillä.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 86 87 88 89 90 [91] | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry: