Kirjoittaja Aihe: Flash Gordon  (Luettu 38929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

  • Vieras
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #60 : 11.09.2009 klo 17:39:08 »
Ohoo!
Uskomatonta.

Kiitoksia. Ei ollut hajuakaan tuommoisesta ihmepaperista.
Pakko ihan hakea viskiä kaapista, kun olen niin ihmeissäni.

MUTTA:
Tuo elokuvaan pohjautuva seikkailu on julkaistu myös rasteroimattomana versiona.
Ja mitä järkeä olisi Williamsonin käyttää tuon kaltaista paperia? (Hänen sarjakuvansahan julkaistiin yleensä ihan jyrkkinä mustavalkokopioina.)
Mainitaanko siitä kenties jossain kirjan esipuheessa?
Mä olen toistaiseksi vain hiukan silmäillyt tuota Williamson-kirjaa.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2009 klo 17:43:51 kirjoittanut Tertsi »

Timo Ronkainen

  • professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 19 279
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #61 : 11.09.2009 klo 21:12:01 »
Mm. Roy Crane (Jori Buz Sawyerin piirtäjä) käytti semmosta paperia.

Timo

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #62 : 11.09.2009 klo 21:45:46 »
Lainaus
Mainitaanko siitä kenties jossain kirjan esipuheessa?

Sen mitä oon kirjaa lukenut niin siitä en ole sitä löytänyt.
Itse asiassa tästä on aikoinaan keskusteltu jossain suomalaisessa keskustelupalstassa tms. en muista tarkkaan missä. Silloin nimenomaan mainittiin että Williamson olisi tuollaista käyttänyt.

-MTT

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #63 : 19.09.2009 klo 12:56:16 »
Heips,

Käväisin Akateemisessa ja olin haukkoa henkeä selaillessani juuri tullutta Al Williamsonin Flash Gordon kirjaa, jossa yli 230 sivua hyvällä paperilla ja paino jäljellä varustettuna. En ole koskaan törmännyt noin upeaan kirjaan missään! Kirjassa on useita Wiliamsonin hahmotelmia, valmiita kansikuvia jne. Kirja maksoi 28 euroa. Tämän halvemmalla sitä tuskin saa edes itse tilaamalla, koska kirja on A 4 kokoinen tai isompikin, se painoi aika paljon, koska paperi oli aika paksua ja painavaa. Mutta rahansa värtti kirja kyllä on. Himoitsen että saan revittyä aikaa  vain selaillakseni kirjaa ottakseni oppia sarjakuvan mestarilta, kuinka rakennetaan loistavaa sarjakuvaa. Ja se hivelevä tekniikka ja tarkat yksityiskohdat, joita tässä kirjassa on lukematon määrä....se kyllä tyrmää loisteliaisuudellaan. Kirjassa kerrottiin, että Al Williamson käyttää kuvituksissaan usein valokuvia elävistä ihmisistä, esim, sukulaisistaan jne. Kiitos niille kvaakkilaisille varsinkin Tertsille, joka mainitsi kirjasta täällä kvaakissa. Kiva että tieto kulkee ja tiedotus pelaa meidän kvaakkilaisten keskuudessa. Mahtavaa olla kvaakkilainen ja kiitos kaikille teille muille ajatuksistanne, vinkeistänne ja kaikesta muusta, jolla olette rikastuttaneet tätä Suomen ykkös foorumia. Olen saanut infoa skannauksista, eri piirustus tekniikoista, paperin laaduista, välineistä, sarjakuva-kaupoista meillä ja muualla jne.  Suuri toiveeni ennenkuin kuolon uni joskus kohtaa olisí se, että voisimme kaikki täällä olijat tehdä sen yhteisen kvaakkilaisten sarjakuva albumin. Toivon, ettei se jäisi vain toiveeksi.
t: redman

« Viimeksi muokattu: 19.09.2009 klo 13:00:10 kirjoittanut redman1 »

Pokkis

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #64 : 10.02.2010 klo 21:07:15 »
Tietääkö kukaan sanoa, minkä Flash Gordonin välissä ilmestyi tarra ilmeisestikin vuoden 1981 aikana? Pohdin vain, että noinko se tosiaan puuttuu minullakin oikean lehden välistä, kun sellaista ei kokoelmani lehdissä näy, mutta sellaisen näin olevan kauppan.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2010 klo 22:31:54 kirjoittanut Pokkis »

EetuT

  • Jäsen
  • Viestejä: 390
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #65 : 10.02.2010 klo 22:22:03 »
1/1981
E.T

Pokkis

  • Uusi jäsen
  • Viestejä: 5
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #66 : 10.02.2010 klo 22:30:16 »
Tämähän oli tehokasta. Kiitti.

Sampsa Kuukasjärvi

  • Toimittaja
  • *
  • Viestejä: 4 828
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #67 : 10.02.2010 klo 22:38:01 »
Tarra oli minullekin uusi tieto, en ole tuollaista nähnyt, ja se on keräämisen kannalta kiinnostavaa. Numerossa 1/81 ei lue (eikä missään muussakaan numerossa), että siinä on tarra, ja ykkösnumeron hintakin on sama 4,90 mk kuin kaikissa yhdeksässä Flash Gordon -lehdessä.

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #68 : 11.02.2010 klo 09:01:02 »

Ja vielä kertaalleen yksi juttu Fleskin Flash Gordon julkaisusta.

Tiedoksi seuraava blogijuttu. Niille keille tuo blogi ei ole tuttu niin SF Signalin on sanottu olevan yksi johtavista tämän alan blogeista.

http://www.sfsignal.com/archives/2010/01/review-al-williamsons-flash-gordon/

Ajankohtaista siinkin mielessä että John Fleskes uhkaa julkaista muutakin Williamsonin tuotantoa lähitulevaisuudessa.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #69 : 11.02.2010 klo 10:42:56 »
Heips MTT,

Kiinnostavaa informaatiota. Satutko tietämään missä Flesk Publicatios ilmoittaa julkaisevansa uutta Al Williamsonia. Mitä hän se voisi olla? En tuosta liitteestä nopeasti sitä mainintaa löytänyt.

Olen kirjoittanut Flesk kustantamolle ja kyselin mahdollisuudesta julkaista Al Williamsonin Agentti X-9:sästä  samanlaista julkaisua, kun tuo mahtava Flash Gordon opus on. He vastasivat, että joku muu kustantamo on suunnittelemassa jotain tuohon liittyvää. Sen tarkempaa informaatiota en saanut. Samassa yhteydessä esitin kiitoksen Flash Gordon albumista. Tästä on jo aikaa kun sain tuon vastauksen.

Siksi olisi kiva tietää, mitä tuo uusi AL Willimsonin julkaisu voisi olla!'

Jos jotakin kvaakkilaista kiinnostaa Al Williamsonin mahtavat sarjakuvat, voisiko joku teistä nyt VUOROSTAAN kirjoittaa Flesk kustantamolle ja tiedustella, mitä uutta Williamsonia heillä on aikomuksena julkaista ja ilmoitella vaikkapa tässä foorumissa.  Tässä yhteystiedot:

John Fleskes
Flesk Publications
P.O. Box 3174
Santa Cruz, CA 95063
info@fleskpublications.com
www.fleskpublications.com
(408) 206-2346
Monday through Friday
11:00AM to 6:00PM PST
« Viimeksi muokattu: 11.02.2010 klo 10:52:01 kirjoittanut Orjan May »

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #70 : 11.02.2010 klo 11:33:06 »

Fleskes ilmoittelee kyllä blogissaan ja news maileissaan näistä hienosti. Williamsonista pitäs tulla jotain infoa lisää tässä kuussa.

http://fleskpublications.com/blog/

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #71 : 11.02.2010 klo 14:06:43 »
Lainaus
Olen kirjoittanut Flesk kustantamolle ja kyselin mahdollisuudesta julkaista Al Williamsonin Agentti X-9:sästä  samanlaista julkaisua, kun tuo mahtava Flash Gordon opus on. He vastasivat, että joku muu kustantamo on suunnittelemassa jotain tuohon liittyvää. Sen tarkempaa informaatiota en saanut.

IDW:n suunnitelmia nämä


OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #72 : 11.02.2010 klo 14:32:38 »


Kävin kustantamo IDW:n sivuilla josta täällä linkki. En nähnyt uutuuksissa tai muuallakaan mitään mainintaa Al Williamsonin julkaisuista. Jos sinulla olisi tarkempaa tietoa asiasta. Kun kuulet jotakin uutta, mailaa infoa tähän topikkiin.

OM

  • Jäsen
  • Viestejä: 2 330
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #73 : 11.02.2010 klo 14:40:12 »


Voi pojat! Tässä se info Fleskin sivuilta:

"Then, Mark Schultz and I visited with the Williamson’s to go over options for our next Al Williamson book. (More on that in a month.) And, I was able to spend time with Mark to plan out his next two books, outside of “Storms at Sea.” (Full details on these soon!) What I can tell you now is that I will have a few exciting new Al Williamson and Mark Schultz projects to announce next month! "- John Flesk

Panee koko kropan tutisemaan. ;D
Mikäköhän se voisi olla seuraava Al Wiliamsonin kirja. Al Williamson on tehnyt niin monen sarjakuva taiteilijan  kanssa yhteistyötä lähinnä tussaajana, että minä ainakin toivoisin hänen ihan omia kuvituksiaan, ei muiden tussauksia. Tästä yksi esimerkki on Secret Agent Corrincan.

Mutta kun tietäisi vielä ton IDW:n tulevan julkaisun...en tarvitse tälle vuodelle enään mitään muuta sarjakuvaa. Al Williamson on yksi tämän vuosituhannen ehdottomasti parhaista sarjakuva piirtäjistä. Hänen hahmonsa, taustansa, dinosauruksensa ja kaikki muu kuvissa on niin viimeisen päälle tarkkaan piirrettyjä, että minulla riittää tutkittavaa loppu elämäksi. Ehkä minustakin tulee yhtä taitava joskus ;)

MTT

  • Jäsen
  • Viestejä: 914
Vs: Flash Gordon
« Vastaus #74 : 11.02.2010 klo 19:57:19 »


Kävin kustantamo IDW:n sivuilla josta täällä linkki. En nähnyt uutuuksissa tai muuallakaan mitään mainintaa Al Williamsonin julkaisuista. Jos sinulla olisi tarkempaa tietoa asiasta. Kun kuulet jotakin uutta, mailaa infoa tähän topikkiin.

Tässähän tämä:
http://www.amazon.com/X-9-Secret-Agent-Corrigan-1/dp/1600106978/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=books&qid=1265910488&sr=8-3